İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin

Kalite farkı arabadan arabaya farklı anlaşılabilir.

1850 kg bir araba ve tam otomatik şanzımanın 500nm tork ile ileri ittirmesine karşı koyunca kötü balata direk ortaya çıkıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:

Kalite farkı arabadan arabaya farklı anlaşılabilir.

1850 kg bir araba ve tam otomatik şanzımanın 500nm tork ile ileri ittirmesine karşı koyunca kötü balata direk ortaya çıkıyor.


ayağı frene koyunca itişin kesilmesi gerekli. Öyledir bence. Yoksa olmaz yani

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ayağı frene koyunca itişin kesilmesi gerekli. Öyledir bence. Yoksa olmaz yani

Tork konvertörlü şanzıman itiyor. Dizelde tork da var ki ne itmek hemde.  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Tork konvertörlü şanzıman itiyor. Dizelde tork da var ki ne itmek hemde.  


itiyor da ayak frendeyken boş vites gibi kesmiyor mu? Bunu mühendis ayarlamıştır. Yoksa gereksiz yere fren mesafesi uzar. Zor değil. Şanzıman boşa alacak sadece. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

Kalite farkı arabadan arabaya farklı anlaşılabilir.

1850 kg bir araba ve tam otomatik şanzımanın 500nm tork ile ileri ittirmesine karşı koyunca kötü balata direk ortaya çıkıyor.

sen onu birde 2.1 ton da gör... yokuş aşağı rezaletti. yazık verdiğim paraya. bir daha asla almayacağım.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ayağı frene koyunca itişin kesilmesi gerekli. Öyledir bence. Yoksa olmaz yani

belli basışın üzerinde kesiliyor jeep de.

eskiden bir pathfinderim vardı tam fren tam gaz olduğu yerde dönerdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


itiyor da ayak frendeyken boş vites gibi kesmiyor mu? Bunu mühendis ayarlamıştır. Yoksa gereksiz yere fren mesafesi uzar. Zor değil. Şanzıman boşa alacak sadece. 

Vectra’da Aisin şanzıman vardı frende beklerken boşa alır gibi rahatlardı.

Ancak ZF öyle değil. Allah ne verdiyse güç aktarıyor sürekli. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


itiyor da ayak frendeyken boş vites gibi kesmiyor mu? Bunu mühendis ayarlamıştır. Yoksa gereksiz yere fren mesafesi uzar. Zor değil. Şanzıman boşa alacak sadece. 

 

Konum D'deyken boşa alma özelliği ZF'ye 8HP ile geldi. Zaten frene basınca boşa alma gibi değil de duracağını anlayınca boşa alması mantıklı olan, ama bizimkilerde yok. Torku kısıyordur belki ama boşaltmıyor kavramayı. Onun için durmaya yakın ekstra bir direnç oluyor fren pedalında. Eski otomatiklerin hepsi böyleydi bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


itiyor da ayak frendeyken boş vites gibi kesmiyor mu? Bunu mühendis ayarlamıştır. Yoksa gereksiz yere fren mesafesi uzar. Zor değil. Şanzıman boşa alacak sadece. 

 

Çok ileri gittin biraz geri gel

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Selim Bilgin

Adettendir bir güncelleme yapalım.

Mart'ta yeni lastik almıştım yazlık, orijinal ebat 245/40/18 Pilot Sport 5 aldım. Lastiklerden çok memnundum ama şehiriçinde çok sağa sola gidiyorum, yollar çok kötü ve çok kasis var. Bir mutsuzluk vardı. Geçenlerde 245/45/18 Primacy4+ aldım ve değiştirdim. Hem yumuşadı araba (doğru lastik basıncını arıyorum halen) hem de çamurluğun içini daha güzel doldurdu. Özellikle bu ofsetli yeni kasa jantlarıyla çok hoşuma gitti benim. Fotoları ayak üstü çektim ama fena değil gibi.

 

yenilastik1.jpeg

 

yenilastik2.jpeg

 

 

 

  • Beğen 15
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

45 e düzeltme olmuş diyelim bence çok mantıklı

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Toyota 32 psi basın diyor şehir içinde. Ben 35-34 kullanıyorum. Artık ne kadar konforlu süspansiyonu var tahmin edin :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota 32 psi basın diyor şehir içinde. Ben 35-34 kullanıyorum. Artık ne kadar konforlu süspansiyonu var tahmin edin :) 

 

Benim etikette 245/40/18 için 41/32 yazıyor ama ön 41 basınca acayip gergin oluyor araba, ben 36 filan kullanıyordum, yeni lastikte 34'e düşürdüm bakalım deniyorum. 

 

82685464_Screenshot2024-08-14at22_24_11.png.2abe29dd1117267f2daace9e7cd6b4d9.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yaş ilerlemiş. Yay ve amortisör belki eskisi kadar iyi çalışmıyordur. Sanki eski amortisörü tamir mi ettirmiştin? Avrupadan gelenler sert mi gelmişti. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yaş ilerlemiş.

75 yaşındaki almanlar bisikletle avrupayı geziyor. imalat ve bakım farkı ile yaş izafidir

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sanki eski amortisörü tamir mi ettirmiştin?


Teessüf ederim. 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

75 yaşındaki almanlar bisikletle avrupayı geziyor. imalat ve bakım farkı ile yaş izafidir


arabaları ant dağlarında test etmiyorlar. Sonra neden van’da çalışmıyor…

 

almanya’da en yüksek tepe hız kesici tümseklermiş. O da bulabilirsen :) 

 

IMG-6292.jpg

 

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Selim Bilgin yazdı:

 

Benim etikette 245/40/18 için 41/32 yazıyor ama ön 41 basınca acayip gergin oluyor araba, ben 36 filan kullanıyordum, yeni lastikte 34'e düşürdüm bakalım deniyorum. 

 

82685464_Screenshot2024-08-14at22_24_11.png.2abe29dd1117267f2daace9e7cd6b4d9.png

Ben önlere 33 basıyorum ön lastik havası inmiş gibi duruyor eziliyor resmen :) senin V6’nın ön daha ağırdır.

35 yapıyorum sert geliyor bu defada.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

235/45/18, 215/55/17 ve 235/50/17 de hep 36 hava basıyorum. 34 hava bence bir tık az olası bir kasiste lastik zarar görebilir.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

34 biraz az oldu evet, otoyolda özellikle hissettim bugün. 36 yapacağım bir de. 

Mustafa Arıkan yazdı:

senin V6’nın ön daha ağırdır.


Hem de nasıl 😄

Yorum bağlantısı
Ali Gök

Kaporta nasıl parlıyor yahu gerçek auidi sahibi belli ediyor kendini:nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu jant çok yakıştı.. 

 

Lastik havası için neden kullanma kılavuzuna bakmıyorsunuz.. 

Ben kılavuz dışına çıktığım an hissediyorum.. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

Kaporta nasıl parlıyor yahu gerçek auidi sahibi belli ediyor kendini:nazar:


Yakından bakınca hiç öyle değil aslında ama az kaldı çözeceeez o işi de 💰

Mehmet Ozyurek yazdı:

Lastik havası için neden kullanma kılavuzuna bakmıyorsunuz.. 

Ben kılavuz dışına çıktığım an hissediyorum.. 

 

Abi olay şu, ebat olarak da kılavuzun dışına çıktım. Ek olarak kılavuz öne 41 gösteriyor, uzun süre öyle kullandım, otobanda süper ama bozuk yolda pinpon topu gibi oluyor araba. Ben de en son 36’ya indirdim. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu jant çok yakıştı.. 

 

Abim sağolsun. A4’ten sekti bana geldi. 😄

tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

34 biraz az oldu evet, otoyolda özellikle hissettim bugün. 36 yapacağım bir de. 


Hem de nasıl 😄

Orijinal ebatta 1-2 psi fazla basınç çok fark etmiyor ama ebat büyüyünce o sitenin yaptığı hesaptan fazla basınca çok zıplıyor araç. Bende önler 34 diyor, 235/55/18 taktım, o site 30 psi bas diyor ve 30 ile rahat ediyorum ama 31-32 yapınca zıplamaya başlıyor. Orijinal ebatta 35-36 yapsam bile zıplamazdı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Bilgin yazdı:

Abi olay şu, ebat olarak da kılavuzun dışına çıktım. Ek olarak kılavuz öne 41 gösteriyor, uzun süre öyle kullandım, otobanda süper ama bozuk yolda pinpon topu gibi oluyor araba. Ben de en son 36’ya indirdim. 

 

 

Standarttan büyük mü çağı.. 

Lastik çapı büyüdüyse basıncı düşür.. Çap aynı ise kılavuza uy.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...