İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

1.4 tfsi lar vw deki 1.4 TSİ mi ?

 

Sorunlu olan tfsi lar hangileriydi 1.8 tfsi mıydı?

sorunsuzu varmı ki...

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

sorunsuzu varmı ki...

1.8 olanları almayın diyorlar  genelde ondan sordum

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

1.4 tfsi lar vw deki 1.4 TSİ mi ?

 

Sorunlu olan tfsi lar hangileriydi 1.8 tfsi mıydı?


Tfsi = tsi isimlendirme farklı sadece. 
1.8’ler biraz sıkıntılı ama sorunlu olan diye bir şey yok aslında. 

Doğan Arşiray yazdı:

sorunsuzu varmı ki...


Durduk yere sağ sinyali bozulan hangisiydi 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

1.8 olanları almayın diyorlar  genelde ondan sordum


1.8’lerde ciddi yağ yakma sorunları oldu. Zaten güçlü bir makine değil, quattro değil, onun için maceraya gerek yok. 

Zaten üretimden kalkalı da yıllar oldu. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 


Durduk yere sağ sinyali bozulan hangisiydi 😀

benim konumdaki durum, 13 yaşındaki bir araçta oluşan basit bir elektrik problemi. kronik motor problemleri ile ilgisiz.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Doğan Arşiray yazdı:

benim konumdaki durum, 13 yaşındaki bir araçta oluşan basit bir elektrik problemi. kronik motor problemleri ile ilgisiz.

 

Bazı tsi'larda yaşananlar da 10 yıllık araçlarda olan münferit motor problemleri işte.

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
Selim Bilgin yazdı:

 

Bazı tsi'larda yaşananlar da 10 yıllık araçlarda olan münferit motor problemleri işte.

VW benzinli motorların ve dsg şanzımanın Ar-Ge çalışmalarını kullanıcı üzerinde yaptı 🥹. Ama dizel motorlar hep sağlamdı 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selim Bilgin yazdı:


Hangi filtre? 

 

Yağ filtresi

 

image.png.a0a2dd930c389ab5510b79fc69e05456.png

 

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Doğüşmen guzum :)

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Kozlarınızı roller da paylaşın :D 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tamer Topaç yazdı:

 

Yağ filtresi

 

image.png.a0a2dd930c389ab5510b79fc69e05456.png

 

 

Halen anlamadım. :( 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Furkan Bakırel yazdı:

VW benzinli motorların ve dsg şanzımanın Ar-Ge çalışmalarını kullanıcı üzerinde yaptı 🥹. Ama dizel motorlar hep sağlamdı 😀

 

TSi'ların bir sorunu da çok erken gelmeleri. Piyasada spor otomobiller, Subaru'lar vs. hariç turbo benzinli yokken tsi'a boğdular piyasayı. Millet ne kullanmayı, ne bakımını biliyordu, bir kısım makineler öyle haşat oldu. Dayanıklılık olarak TDi tabi ki çok daha dayanıklı ama TDi'dan kasıt 1.6 değil kesinlikle. 1.9, 2.0, 3.0 vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Furkan Bakırel yazdı:

VW benzinli motorların ve dsg şanzımanın Ar-Ge çalışmalarını kullanıcı üzerinde yaptı 🥹. Ama dizel motorlar hep sağlamdı 😀

kesinlikle katılıyorum. o direkt enjeksiyon muhabbetine bir enjektör koymuşlar taa silindirin içine gidiyor ucu. yüksek ısı ve basınçtan oring dayanmıyor benzin enjektörlerlerine.

Köksal Yılmaz yazdı:

Kozlarınızı roller da paylaşın :D 

rolleri değiştik.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Selim Bilgin yazdı:

 

Halen anlamadım. :( 

Şanzıman yağı için yağ filtresi değişimini kastediyor herhalde. Ben teknolojini bilmiyorum, tahmin yürütüyorum. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Selim Bilgin yazdı:

 

Halen anlamadım. :( 

Şanzımanın yağ filtresi, şanzımanın içinde. Fİltre değişimi için komple şanzımanın indirilip, açılması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tamer Topaç yazdı:

Şanzımanın yağ filtresi, şanzımanın içinde. Fİltre değişimi için komple şanzımanın indirilip, açılması gerekiyor.


Ha pardon onu bilmiyordum. Çok şükür elimize almadık henüz bu şanzımandan. :) 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Selim Bilgin yazdı:

Çok şükür elimize almadık henüz bu şanzımandan.

siliver şu yazıyı hemen yoksa yarını görmez ha :D 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

siliver şu yazıyı hemen yoksa yarını görmez ha :D 


Bu şanzımandan dedim, benimki değil bu.  Ailede iki tane var bundan ikisi de henüz garanti kapsamında. 🤓

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:

 

TSi'ların bir sorunu da çok erken gelmeleri. Piyasada spor otomobiller, Subaru'lar vs. hariç turbo benzinli yokken tsi'a boğdular piyasayı. Millet ne kullanmayı, ne bakımını biliyordu, bir kısım makineler öyle haşat oldu. Dayanıklılık olarak TDi tabi ki çok daha dayanıklı ama TDi'dan kasıt 1.6 değil kesinlikle. 1.9, 2.0, 3.0 vs.

O zamanları hatırlıyorum, nerede bir bmw, mercedes varsa peşinde tsi geziyordu. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Motordan daha büyük şanzıman var ve beni teknolojisi etkiledi. 

 



şanzımana bak. Tam alman mühendisliği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mahmut Yıldız yazdı:

O zamanları hatırlıyorum, nerede bir bmw, mercedes varsa peşinde tsi geziyordu. 

 

170'lik Jetta ile çok arabayı madara ettim zamanında, özellikle 3.20i ve 3.20d'ler. Ben son modifiyeleri yapmadan dışarıdan standart Jetta ile aynıydı, hesaba almıyordu kimse ama köpek gibi kazıyordu yolu. Dyno'da stok haliyle 190PS'nin üstünde güç aldığını söyleyenler vardı ama ne kadar doğru bilmiyorum.

En problemli TSi'lardan biri olan motor bu, BLG kodlu olan, 60 bin km bindik, yağ bile eksiltmiyordu. :nazar:

Halen arada bakarım, temiz bir Golf GT bulursam alacağım kısa süreliğine.

 

jetta_front.jpg

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

170'lik Jetta

efsane kasa, gizli güç en sevdiğim

Selim Bilgin yazdı:

yağ bile eksiltmiyordu.

o doğru kullanım ile alakalı, hyper kasılmaya çalışan olursa segmanlar doluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

efsane kasa, gizli güç en sevdiğim

 

Otoyolda dörtlüleri yaktıktan sonra tesiste denk gelince ne var bu arabada diye sormuştu A5 sahibi. Yol veriyormuş gibi yapıp gaza basarak aklınca ders verecekti, basıp geçince şok oldu.

Benim huyumu bu araba bozdu zaten, alıştırdı güce, 170PS altına düşemedim sonra. :D 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Selim Bilgin yazdı:

 

170'lik Jetta ile çok arabayı madara ettim zamanında, özellikle 3.20i ve 3.20d'ler. Ben son modifiyeleri yapmadan dışarıdan standart Jetta ile aynıydı, hesaba almıyordu kimse ama köpek gibi kazıyordu yolu. Dyno'da stok haliyle 190PS'nin üstünde güç aldığını söyleyenler vardı ama ne kadar doğru bilmiyorum.

En problemli TSi'lardan biri olan motor bu, BLG kodlu olan, 60 bin km bindik, yağ bile eksiltmiyordu. :nazar:

Halen arada bakarım, temiz bir Golf GT bulursam alacağım kısa süreliğine.

 

 

 

 

Hastası bile kısa süreliğine bakıyor, ben ikna oldum :D 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Köksal Yılmaz yazdı:

 

Hastası bile kısa süreliğine bakıyor, ben ikna oldum :D 

 

Koleksiyon yapacak bütçemiz yok henüz. :D 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...