İçeriğe Yönlendir

A6 3.0 TDI Quattro


Selim Bilgin

Recommended Posts

Selim Bilgin
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kısa zamanda çok iş başardık gibi olmuş. Far kısmı önemliydi. Ben sonradan sorun yaşarım su alır vs diye açtırmaya çekinirdim açıkçası

Genişlet  

 

Biraz öyle oldu gerçekten, özellikle muayeneye gönderecek adam olmaması kötü oldu. :D 

Farda sorun yaşamadım hiç, biraz tok esnaflar ama iyi iş yapıyorlar.

https://www.instagram.com/maslakfar/

 

  Mehmet Yeter yazdı:

Maşallah. Farların tekrar aynı hale dönmemesi için far filmi çektirmenizi tavsiye ederim. 

Genişlet  

 

Golf'ünkini temizlettim ona ppf yaptırdım ama bu cam sıfır olunca bendeyken eskimez diye düşündüm, hata mı ettim bilmiyorum.

  Furkan Bakırel yazdı:

6.3 nasıl görüyorsun abi on litrenin altını göremiyorum bir türlü emoji846.png .

Genişlet  

 

Uzun yolda da mı 10 yakıyor? Sürekli dur kalk kickdown vs. yoksa çok garip.

Hypermiling diye kafa ütülemiyorum ama az yaktırma konusunda iyiyimdir, hem de hızlı giderek. :D 

Yine de bu kadar fark olmamalı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Selim Bilgin yazdı:

 

Biraz öyle oldu gerçekten, özellikle muayeneye gönderecek adam olmaması kötü oldu. :D 

Farda sorun yaşamadım hiç, biraz tok esnaflar ama iyi iş yapıyorlar.

https://www.instagram.com/maslakfar/

 

 

Golf'ünkini temizlettim ona ppf yaptırdım ama bu cam sıfır olunca bendeyken eskimez diye düşündüm, hata mı ettim bilmiyorum.

 

Uzun yolda da mı 10 yakıyor? Sürekli dur kalk kickdown vs. yoksa çok garip.

Hypermiling diye kafa ütülemiyorum ama az yaktırma konusunda iyiyimdir, hem de hızlı giderek. :D 

Yine de bu kadar fark olmamalı.

Genişlet  

 

instagramı kaydettim. bende farlara koruyucu yaptırmadım. ileride belki lazım olur. gerçi corolla farları bu kasada yere 90 dereceye yakın. güneş ışığını dik almıyor. farların sararan yerleri daha çok üst kısımları oluyor. yani güneşe dik gelen kısımları daha erken sararıyor. 

 

muayene için söyleseydin götürüp getirirdim ben :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

muayene için söyleseydin götürüp getirirdim ben :)

Genişlet  


Notumu aldım, 2024’te görüşürüz. 😄

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Selim Bilgin yazdı:


Notumu aldım, 2024’te görüşürüz. 😄

Genişlet  


bende mekan bakayım kapısına park edip latte içmeden geri vermem. aaa o mekan sizin ofismiş 😁😁😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Furkan Bakırel
  Selim Bilgin yazdı:

 

Yazılımsız 252 gördüm, müsait zamanda denerim tekrar. Limitör de iptal edildi zaten.

Genişlet  

Limitör var mı ki 🙂

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Furkan Bakırel yazdı:

Limitör var mı ki 🙂

Genişlet  

 

Bilmiyorum valla, vardır muhtemelen, yokuş aşağı filan kesiyordur gazı, düzde zaten GPS 250 görmesi zor.

Remap yaparken limitör iptal ettik demişlerdi, şu an stok, top speed deneme motivasyonum da yok. :) 

Sen denedin mi?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

konunun toplam motor hacmi forumun geri kalanı kadar.

hibridciler ağlamasın.

 

@Tansu Kalafatoğlu

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
  Selim Bilgin yazdı:

 

Yazılımsız 252 gördüm, müsait zamanda denerim tekrar. Limitör de iptal edildi zaten.

Genişlet  

3.0 lt araç 252 görüyorsa yazıktır vergisine her masrafına. 1.6 dizel mondeo Bursa çıkışı otoyolda tam yüklü 240km/h gördü. Mahalle baskısı ile gazı kestim 15~20 km daha giderdi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
  Metin Uzunoğlu yazdı:

3.0 lt araç 252 görüyorsa yazıktır vergisine her masrafına. 1.6 dizel mondeo Bursa çıkışı otoyolda tam yüklü 240km/h gördü. Mahalle baskısı ile gazı kestim 15~20 km daha giderdi.

Genişlet  

 

1.6 dizelin 240 gördüğü yolda ben şanzıman bitene kadar giderim hocam. :D 

Bir de ne kadar sürede o hıza çıktığı var tabi. :D 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
  Metin Uzunoğlu yazdı:

3.0 lt araç 252 görüyorsa yazıktır vergisine her masrafına. 1.6 dizel mondeo Bursa çıkışı otoyolda tam yüklü 240km/h gördü. Mahalle baskısı ile gazı kestim 15~20 km daha giderdi.

Genişlet  

250 de Boeing 737 kalkis yapiyor. Basit bir hiz degil normal bir arac icin. Kac yapmasi gerekiyor 3.0 motoru var diye, 300 falan mi? Hacme göre maks hiz yorumu yapmak dogru degil. Aracin model yili, kilometresi, sanzimani ve yolun durumu önemli faktörler. Mondeo kac model, kac kilometrede, 240 ile kac km gidebilir, o hiza ne kadar sürede cikti. Bunlara bakarak karsilastirma yapmak lazim.. Bu arada lastiklerin hiz endeksi nedir. O hizlarda lastik cok önemli..

Fordlar top speedlerde rakiplerinden hep geride kaliyordu. Focus 2 TDCI ile 200 e cikana kadar mevsim degisirdi. 210-220 görene madalya verdikleri oldu. Ayni dönemin araclari rahat 200+ gidebiliyordu. Keza Fiesta TDCI, hatta ST. 180-190da sanziman biterdi :) 

Özet olarak hacimle maks hizin dogrudan baglantisi yoktur. A45 AMG de 2.0 ama maks hizi 300+. O zaman tüm 2.0 araclarin da 300 görmesi lazim?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

 

sürat felakettir.

  Metin Uzunoğlu yazdı:

3.0 lt araç 252 görüyorsa yazıktır vergisine her masrafına. 1.6 dizel mondeo Bursa çıkışı otoyolda tam yüklü 240km/h gördü. Mahalle baskısı ile gazı kestim 15~20 km daha giderdi.

Genişlet  

bence bir tür limitör vardır. yakıtı azaltıyordur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel
  Selim Bilgin yazdı:

 

Bilmiyorum valla, vardır muhtemelen, yokuş aşağı filan kesiyordur gazı, düzde zaten GPS 250 görmesi zor.

Remap yaparken limitör iptal ettik demişlerdi, şu an stok, top speed deneme motivasyonum da yok. :) 

Sen denedin mi?

Genişlet  

Uygun yol yok burada pek gaz basamıyorum bir kere bastım 1002 TL ödedim 🙂.Limitöre girecek kadar basamadım belki de ondan limitör olup olmadığını bilmiyorum . Yazılıma şanzıman ne dedi ve neden iptal oldu 🙂 ?

  Metin Uzunoğlu yazdı:

3.0 lt araç 252 görüyorsa yazıktır vergisine her masrafına. 1.6 dizel mondeo Bursa çıkışı otoyolda tam yüklü 240km/h gördü. Mahalle baskısı ile gazı kestim 15~20 km daha giderdi.

Genişlet  

Yeni araçların son hızları motor hacimlerine göre biraz abartılı.2.0tsı ile adam 280 basıyor , 1.6T Opel 260 basıyor şanzımandan olsa gerek son hızları yüksek .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
  Erdem Doğan yazdı:

250 de Boeing 737 kalkis yapiyor. Basit bir hiz degil normal bir arac icin. Kac yapmasi gerekiyor 3.0 motoru var diye, 300 falan mi? Hacme göre maks hiz yorumu yapmak dogru degil. Aracin model yili, kilometresi, sanzimani ve yolun durumu önemli faktörler. Mondeo kac model, kac kilometrede, 240 ile kac km gidebilir, o hiza ne kadar sürede cikti. Bunlara bakarak karsilastirma yapmak lazim.. Bu arada lastiklerin hiz endeksi nedir. O hizlarda lastik cok önemli..

Fordlar top speedlerde rakiplerinden hep geride kaliyordu. Focus 2 TDCI ile 200 e cikana kadar mevsim degisirdi. 210-220 görene madalya verdikleri oldu. Ayni dönemin araclari rahat 200+ gidebiliyordu. Keza Fiesta TDCI, hatta ST. 180-190da sanziman biterdi :) 

Özet olarak hacimle maks hizin dogrudan baglantisi yoktur. A45 AMG de 2.0 ama maks hizi 300+. O zaman tüm 2.0 araclarin da 300 görmesi lazim?

Genişlet  

Mondeo 2016 model, o zaman 30k km idi. lastiklerin yük kodu 96 hız kodu w.  Hızlanması yaz günü kış yaşamanız gibidir 3.0 kadar hızlı olmaz, olamaz. Burada asıl demek istediğim yazılımlı 3.0 quattro için 250 km/h basit bir hızdır 300 km/h görebilmesi gerekir.

Bu arada 1.25 fiesta düzde 160 rahat görüyor rampa aşağı 180 gidiyor. 2016 model 35k km, lastik hız kodu h.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
  Furkan Bakırel yazdı:

 

1.6T Opel 260 basıyor şanzımandan olsa gerek son hızları yüksek .

Genişlet  

 

1.6t insignia 260 yapamaz. imkansız. çok sıkıcı bir ankara antalya seferinde tam dolu araba yardırsamda 1.6T insignia ya geçilmiş sonrada yokuş yukarı aynı arabayı zar zor geçmiştim. fazlasına gücü yetemez yani. jeep in göreceği maksimum hız araç ve yol boşken 210 km civarında, full doluyken taş çatlasa 190 filan. daha gidemiyor standart haliyle. hava direnci çok fazla.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Ayrıca otomobil sınıfındaki araçların motor hacmi arttıkça güç artar şanzıman değişebilir en azından son dişli oranı ve buna bağlı olarak hızı artar.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
  Metin Uzunoğlu yazdı:

Mondeo 2016 model, o zaman 30k km idi. lastiklerin yük kodu 96 hız kodu w.  Hızlanması yaz günü kış yaşamanız gibidir 3.0 kadar hızlı olmaz, olamaz. Burada asıl demek istediğim yazılımlı 3.0 quattro için 250 km/h basit bir hızdır 300 km/h görebilmesi gerekir.

Bu arada 1.25 fiesta düzde 160 rahat görüyor rampa aşağı 180 gidiyor. 2016 model 35k km, lastik hız kodu h.

Genişlet  

Hocam aracin yasi (üretim teknolojisi) ve km si itibariyle bu mümkün olabilir de, olmayabilir de. Konu arac 10+ yasinda. Kmsi 200k+. Sanziman orani, yol durumu belli degil. 252 den fazlasini yapmasi lazim diyemem ben. Benim Passat da 240 i gecmedi. 2.0 170PS. Ben 1.6 TDI DSG yazilimli (150ps) Jetta ile 240+ yapiyordum zaten. Belki baska bir yolda daha fazlasini yapabilir yada yapamaz. Sanziman buna izin verirmi bilmiyorum.

Güncel motorlar neler yapabiliyor bkz:

Unbenannt.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yapmakla gitmek çok farklı şeyler, herkes 240-250 gördüğünü söylüyor ama çoğu yokuş aşağı ve kadran hızı, gördükten sonra da hemen gazdan çekilmiş hızlar.

3.0 TDI'ın olayı, bu hızlara zorlanmadan çıkması, yokuş yukarı bile zorlanmadan 200'ü geçmesi ve 200 civarı hızlarda şişmeden uzun süre gidebilmesi.

Benim arabamın dezavantajı şanzımanı, sağlam ama senesi itibariyle 6 ileri, oranı kısa. 4000 devirde 240 yapıyor. Makyajlının oranı biraz daha uzun. Yenilerinde zaten 7 ya da 8 ileri var. Erdem'in koyduğu fotodaki ZF8HP mesela, 3.0 bi-tdi. Çok güzel makine. Benim de hedefimde onun bi önceki kasası var, 3.0 bi-tdi 313'lük olanı ama nasip.

 

Öte yandan oldum olası hızlı araba kullanan biri olarak hiç top speed meraklısı olmadım. Benim için şişmeden 160-170 uzun süre gidebilsin, gaz pedalı o hızlarda hala tepki verebilsin ve yol tutsun yeterli.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bir ekleme daha yapayım, top speed arabayı ve lastiği çok yoruyor. Örn. lastik 5 yıl gidecekse sürekli böyle kullanan birisi 1.5-2 senede bitirir.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
  Selim Bilgin yazdı:

Benim için şişmeden 160-170 uzun süre gidebilsin, gaz pedalı o hızlarda hala tepki verebilsin ve yol tutsun yeterli.

Genişlet  

 

1.2 puretech turbo berlingo sürekli 160 gidebiliyor. maksimum da o kadar zaten :) çok da başarılı.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
  Selim Bilgin yazdı:

Yapmakla gitmek çok farklı şeyler, herkes 240-250 gördüğünü söylüyor ama çoğu yokuş aşağı ve kadran hızı, gördükten sonra da hemen gazdan çekilmiş hızlar.

3.0 TDI'ın olayı, bu hızlara zorlanmadan çıkması, yokuş yukarı bile zorlanmadan 200'ü geçmesi ve 200 civarı hızlarda şişmeden uzun süre gidebilmesi.

Benim arabamın dezavantajı şanzımanı, sağlam ama senesi itibariyle 6 ileri, oranı kısa. 4000 devirde 240 yapıyor. Makyajlının oranı biraz daha uzun. Yenilerinde zaten 7 ya da 8 ileri var. Erdem'in koyduğu fotodaki ZF8HP mesela, 3.0 bi-tdi. Çok güzel makine. Benim de hedefimde onun bi önceki kasası var, 3.0 bi-tdi 313'lük olanı ama nasip.

Genişlet  

Bu aracın 2012 model olanını 15-20 km gibi kısa bir mesafe kullanma şansım oldu. Plakası eski bir milletvekiline kayıtlı olduğu için trafik polisleri ceza yazmıyormuş. Araç özel üretimmiş 360 hp falan gücü vardı. Quattro ne demekmiş o gün anladım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
  Mert Gülkokan yazdı:

ben daha 195 i geçemedim yaş 36

1.6 dizel 200 ü rahat görür diyordum 195 de kaldı meğerse limitör varmış

195 e gelince gaz vermeyi kesiyor limitör iptali sonrası 220 gördüm diyenler var

Genişlet  

Hayatımda gördüğüm en yüksek hız @Servet Aydın ve yine sanırım @Selim Bilgin le beraber eskişehir dönüşü idi sanırım. 199'da Megane limitöre girmişti.

Renegade ile de 185 sonrası yemedi.

O hızlar Türkiye yollarında korkutuyor beni. Bi ara @Erdem Doğan ı ziyarete gideyim de, orada denerim artık :flowers: 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
(düzenlendi)

Foooordcuyuz, fordlara laf yok :moto:.

2006 Mondeo MKIII 2,0 TDCİ. Burun kıvırmaz, çok çabuk hızlanır, hızını yol bitmediği sürece korurdu. Kod adı öcüydü :mamba:

İbre aşağıdaki görselden çok çoooookkk  daha aşağılara neredeyse dik konuma kadar inmiştir.

Bir ara GPS' de anlık 258 ölçmüştüm. 

Boogeyman.jpg.afc19eb47c17a6770e8516479bd01c5f.jpg

 

 

 

Kısa not: 197 ps stok Santa-Fe' de yalnızca limitör iptali ile ibre bitirmek çok mümkün :moto: Stage 1, EGR-DPF iptali sonrası 3,0 dizellere kafa tutuyor.

tarihinde Tamer Topaç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...