Servet Aydın 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Çalışan bir sistem revize edilip sorun çıkıyor ise tek sebebi revizyonun hatalı oluşu. Başka bir şey değil. Eski çalıştığım firmada motor ustamız vardı. Yaptığı her motor ilk marşta çalışıyordu. Bazıları gibi spreyi dayatıp çalıştıranlardan değildi. Aynı şeyleri söyleyerek farklı düşünüyoruz. Yeni yağ girdikten sonra "farklı nedenlerden dolayı" uğultu, titreme, kerkinme gelecekse bence yeni yağ girmesin daha iyi. - Bahattin abi, bu araba titriyor? - Olsun yağım yeni. Sebebi düzenli yağ değişimi yapılmıyor oluşu olmasın? 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Sefa Çelik yazdı: Aynı şeyleri söyleyerek farklı düşünüyoruz. Yeni yağ girdikten sonra "farklı nedenlerden dolayı" uğultu, titreme, kerkinme gelecekse bence yeni yağ girmesin daha iyi. teknikte düşüncenin önemi yok, eski yağ içindeki kalıntılar, tortular ile ağırlaşarak her türlü dönen mekanizmada uğultuyu/vuruntuyu engeller. uğultu/vuuruntu da aşınmış mekanik parça kaynaklıdır. ses/duman kesici galerici katkıları gibi davranır yani 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 6 Haziran 2021 Yazar Paylaş 6 Haziran 2021 Sefa Çelik yazdı: Tersine, yağ değişiminden sonra dikiş tutmadığı için o şanzumanlar açılıyor. F10 grubuna değişim sonrası titreme geldi, birdaha mı tövbe yazdı bir arkadaş. Çalışan mekanizmanın kurcalanmaması taraftarıyım. Hele üretici elleşme işine bak demişse. Sefa Çelik yazdı: 2 çeşit üretici var. 1) Değişim periyodu belirleyenler. 2) Değişim periyodu belirlemeyip lifetime diyen (Premiumlar). Amerikayı tekrardan keşfe gerek yok. İkisine de uymaktan yanayım. Üretici şu periyotlarla değişmelisin diyorsa değişmeli, gerek yok diyorsa değişmemeli. O arkadaşların yağ değişimini nerede ve nasıl yaptırdığına bakmak lazım. Ben 280K km’de ZF yetkili servise gittim. Öncesinde mühendisle yol testi yapıp tüm değerlere baktık. 15 lt yağ ile yağın flushing yapılıp yağ ve filtre orijinali ile değişti, seviye kontrolü yapılırken yağ sıcaklığına dikkat edildi, sonrasında tekrar yol testi yapılıp teslim edildi. Böyle bir prosedürde sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Kaldı ki bu araba sıfır alındıktan sonra 80-100 binde bir bu işlem yapılsaydı mekanizma sıfır gibi olurdu halen muhtemelen. Ayrıca yağ değişti diye sorun çıkaran makine zaten bir süre sonra çıkaracaktır. Yağın değişmesi gerektiğini söyleyen yine ZF zaten. Şanzıman konusunda dünyada daha fazla söz sahibi bir kurum yoktur. Üreticinin lifetime demesi normal, gittiği kadar bin sonra değiştir diyor. Audi servisine gidip şanzımanım kaçırıyor desem seve seve sıfır şanzıman takarlar muhtemelen 10K Euro fatura ile. 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Sıfırdan bu yana 80 binde bir şanzıman yağı değişmeli, 300 bine gelince herhangi bir sebepten dolayı yağ değişimi yapıldığında ötmesi, yeni yağın suçu değildir. Her aldığım arabanın şanzıman yağını bakımda değiştiriyorum, 2 tanesinde dişliler ötmeye başladı, revize edene kadar arabayı sattım Ayrıca 230 küsür binde zafiranın da şanzıman yağını değiştim, şuanda şanzıman ötmüyor mesela.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 2 çeşit üretici var. 1) Değişim periyodu belirleyenler. 2) Değişim periyodu belirlemeyip lifetime diyen (Premiumlar). Amerikayı tekrardan keşfe gerek yok. İkisine de uymaktan yanayım. Üretici şu periyotlarla değişmelisin diyorsa değişmeli, gerek yok diyorsa değişmemeli. Life time denen nane insan ömrü değil. 10yıl.100.k Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Sefa Çelik yazdı: 2 çeşit üretici var. 1) Değişim periyodu belirleyenler. 2) Değişim periyodu belirlemeyip lifetime diyen (Premiumlar). Amerikayı tekrardan keşfe gerek yok. İkisine de uymaktan yanayım. Üretici şu periyotlarla değişmelisin diyorsa değişmeli, gerek yok diyorsa değişmemeli. Bazı araçların ekonomik layf taymı dedikleri süre 7 sene veya premium 10 yıl. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Servet Aydın yazdı: Life time denen nane insan ömrü değil. 10yıl.100.k life denmiş, havalar nasıl orada Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 life denmiş, havalar nasıl oradaUkrayna'daki yaşanan dramdan kaçanlara kucak açtım. İnsaniyet namına 1 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Sefa Çelik yazdı: 2 çeşit üretici var. 1) Değişim periyodu belirleyenler. 2) Değişim periyodu belirlemeyip lifetime diyen (Premiumlar). Amerikayı tekrardan keşfe gerek yok. İkisine de uymaktan yanayım. Üretici şu periyotlarla değişmelisin diyorsa değişmeli, gerek yok diyorsa değişmemeli. Hocam benim araçta da ZF şanzıman var. İlk aldığımda araştırdım ZF diyorki 120.000km veya 8 yılda bir yağ değişmesi gerekir. Ancak o dönem VW bu araçların yağı ömürlük diye servis yağ değişimi yapmıyor. Şu an 250.000’i geçip revizyon görmeyen şanzıman kalmadı çevremde. Burada VW aracın ömrünü muhtemelen 8-10 yıl şeklinde biçiyor. Ancak asıl üretici malına güveniyor olmalıki en az iki kez 120.000km yapacağını düşünerek değişim periyodu koymuş. Velhasıl servis değişmesine gerek yok dese bile uygun bir periyot ile değişimi her zaman ömrüne ömür katacaktır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Mustafa Arıkan yazdı: Hocam benim araçta da ZF şanzıman var. her zf , aynı değildir, focus diesel cvt te zf ti (gerçi orada başka numalar döndü) a3/a4 megane farı da hella, ancak a3 ile a4 ün iç lensinin kalitesi bile farklı yani bir marka her üreticinin o modeline göre nasıl bir sipariş gelmiş ise onu yapar ne kadar ekmek o kadar köfte Yorum bağlantısı
Önder Özcan 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: stopajı kirası sgksı, nasıl ödesin adamcağız Anlaşılmadı? Zincir kopsun daha yüksek maliyetten daha yüksek işçilik alayım diye mi böyle diyor diyorsun? 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 6 Haziran 2021 Yazar Paylaş 6 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: her zf , aynı değildir, focus diesel cvt te zf ti (gerçi orada başka numalar döndü) a3/a4 megane farı da hella, ancak a3 ile a4 ün iç lensinin kalitesi bile farklı yani bir marka her üreticinin o modeline göre nasıl bir sipariş gelmiş ise onu yapar ne kadar ekmek o kadar köfte Passatta 5HP var, dönemdaşı BMW’ler ile aynı şanzıman olmalı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Önder Özcan yazdı: Anlaşılmadı? Zincir kopsun daha yüksek maliyetten daha yüksek işçilik alayım diye mi böyle diyor diyorsun? clubda da yaşandı galica, bişey olmaz ağbgii diye yola salınan sonra komple motor revizyona ihityaç duymuştu, bişey olmaz diyen ödemedi tabii tamiratı Servet Aydın yazdı: Ukrayna'daki yaşanan dramdan kaçanlara kucak açtım. İnsaniyet namına ne işin var burada yağ konuşuyoruz, kışttt 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Konu şanzımanın tipi, rengi, şekli, kokusu değil. Olay; ZF ve araç üreticisinin bakım periyotları konusundaki farklı yaklaşımları. Asıl üreticisi 8 yıl 120.000km’de yağ değişmesi gerek dediğine göre bu şanzımana biçtiği ömür daha fazla. Yani en az bir kez bakım görecek olsa min 240.000km veya 16 yıl ömrü var demektir. Belki üretici çok daha fazla ömür biçiyor. Bu min değer. Ancak araç üreticisi; ömür olarak 8-10 yıl gibi bir ömür biçiyor araca. Bu sebeple şanzıman yağ bakımı yok ömürlük diyor. 2 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: clubda da yaşandı galica, bişey olmaz ağbgii diye yola salınan sonra komple motor revizyona ihityaç duymuştu, bişey olmaz diyen ödemedi tabii tamiratı ne işin var burada yağ konuşuyoruz, kışttt Bu işlerin hiç bir zaman garantisi olmaz tabi ama bana bunu söyleyen adam ben zinciri değişelim dememe rağmen gerek yok diyor. Bildiğn adama para teklif ediyorum yani, hayır diyor. Eldeki kuş-teldeki kuş. Zincirin ömrü motorla aynı diyor. Mesleği bu, çıraklıktan yetişme Mercedes ustası. Tekrarlıyorum, hiç bir zaman garantisi olamaz. ama adam görmedim diyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Haziran 2021 Paylaş 6 Haziran 2021 Önder Özcan yazdı: Bildiğn adama para teklif ediyorum bir 270cdi rektifiyesi daha tatlı olabilir Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 7 Haziran 2021 Paylaş 7 Haziran 2021 Jeep'i seviyorum, arabanın içindeki bütün sıvıların ve yağların değişim periyodu var. Kitapçığına da nal gibi yazmışlar hangi kodlu sıvı ne zaman değişmeli diye. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 7 Haziran 2021 Paylaş 7 Haziran 2021 Servet Aydın yazdı: Ukrayna'daki yaşanan dramdan kaçanlara kucak açtım. İnsaniyet namına Paso Ukrayna uçağı iniyor burada. İnsani yardım çağrısı mı yaptın ne ettin abi? 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 7 Haziran 2021 Yazar Paylaş 7 Haziran 2021 Biraz da güzel şeylerden bahsedelim. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-emsalsiz-audi-a8-4.2-quattro-220.000-km-degisensiz-tramersiz-872457748/detay/ 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Haziran 2021 Paylaş 7 Haziran 2021 Paso Ukrayna uçağı iniyor burada. İnsani yardım çağrısı mı yaptın ne ettin abi?Ne olursan ol yine gel dedim geliyorlar 1 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 7 Haziran 2021 Yazar Paylaş 7 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: lpg siz mi yazmış? Tüpgaz ilgi alanımızda değil. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 7 Haziran 2021 Paylaş 7 Haziran 2021 Selim Bilgin yazdı: Biraz da güzel şeylerden bahsedelim. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-emsalsiz-audi-a8-4.2-quattro-220.000-km-degisensiz-tramersiz-872457748/detay/ Ben bi A8 4.2 FSI hikayesi biliyorum. Çok bakımlı araç olmasına rağmen hayattan soğutan cinsten. Benim turboya 7000 harcadığımı duyunca insanların aklı çıkıyor O araca harcanan para deli paralar bizim harcadıklarımız yanında. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 7 Haziran 2021 Yazar Paylaş 7 Haziran 2021 Mustafa Arıkan yazdı: Ben bi A8 4.2 FSI hikayesi biliyorum. Çok bakımlı araç olmasına rağmen hayattan soğutan cinsten. Benim turboya 7000 harcadığımı duyunca insanların aklı çıkıyor O araca harcanan para deli paralar bizim harcadıklarımız yanında. İlanda yazmış zaten, 55.000 TL harcadık mekaniğe diye. Bu arada bu FSI değil galiba. Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan 7 Haziran 2021 Paylaş 7 Haziran 2021 Selim Bilgin yazdı: O arkadaşların yağ değişimini nerede ve nasıl yaptırdığına bakmak lazım. Ben 280K km’de ZF yetkili servise gittim. Öncesinde mühendisle yol testi yapıp tüm değerlere baktık. 15 lt yağ ile yağın flushing yapılıp yağ ve filtre orijinali ile değişti, seviye kontrolü yapılırken yağ sıcaklığına dikkat edildi, sonrasında tekrar yol testi yapılıp teslim edildi. Böyle bir prosedürde sorun yaşanacağını düşünmüyorum. Kaldı ki bu araba sıfır alındıktan sonra 80-100 binde bir bu işlem yapılsaydı mekanizma sıfır gibi olurdu halen muhtemelen. Ayrıca yağ değişti diye sorun çıkaran makine zaten bir süre sonra çıkaracaktır. Yağın değişmesi gerektiğini söyleyen yine ZF zaten. Şanzıman konusunda dünyada daha fazla söz sahibi bir kurum yoktur. Üreticinin lifetime demesi normal, gittiği kadar bin sonra değiştir diyor. Audi servisine gidip şanzımanım kaçırıyor desem seve seve sıfır şanzıman takarlar muhtemelen 10K Euro fatura ile. Zf sultanbeylide değiştirmiş olmalısınız. Ben de 300k üzerindeki aracımı oraya götürdüm.muazzam bir yer. Zf olarak 80binde yağı değiştirmeyi tavsiye ediyorlar. Yağ değiştikten sonra bir sıkıntı yaşamadım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts