İçeriğe Yönlendir

i10 - Çok Hasta


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Ali bizi iplememis :) testlere devam ediyor herhalde

 

İşeme dediğin olay varsa şuan silindir eritiyorsun piston gömlek sahibi olursun .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ali bizi iplememis :) testlere devam ediyor herhalde

 

İşeme dediğin olay varsa şuan silindir eritiyorsun piston gömlek sahibi olursun .

 

Tövbe de ya.  Testlerde egzos ısısı gözlemliyorum. Sıcaklık normal düzeyde gösteriyor. 

 

Kompresyon sorunu olsa, ayak gazdan çekilince motor fren etkisi felan değişmezmi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Bı anda hissetmezsin zaten bı zayif anda tik piston parçası gitti. Kaç bin dd ile dönen parça

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

enjektör işemesinin ne olduğunu biliyormusunuz? özellikle dizel araçlarda olur. yüksek basınç ile püskürtülen yakıt nozzle un atış şekli su tabancasına dönüşürse zaman içinde denk geldiği yeri aşındırır su jeti gibi. eğer sizin fabrikasyon  LPG de bu tip bir basınç varsa belki bu tip bir ısı yoğunluğu sebebi olabilirde.

 

yoksa bence LPG de olacak birşey değil. onun yerine valf yatağı yanığı daha olası aluminyum kapak var ise. bunun önüne geçmek için,  yanan yatağın üzerine metal yüksek geçirilir çelikten. bir daha aynı sorun oluşmaz. valflerde eğer dayanıklı değilse, magnezyum vs alaşım olanlar ile değiştirilir.

 

ek bilgi, dizel aarbaya benzin konunca olan şey böyle birşey. motor bozulana kadar çalşır ama benzin dizel gibi davranamaz ve silindir yüzeyini duvarlarını vs aşındırıp motoru bozar.

jeep servisine bol bol giderken muahbbet için, bir jeep gelmişti. arabaya istanbulda benzin koymuşlar aksıra tıksıra adam ankaraya kadar gelmiş fark edene kadar. araba çalışmış ama silindirlerin hepsininın yüzeyini bozmuştu. yakıt firmasına girdi tabi bütün masraflar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Bı anda hissetmezsin zaten bı zayif anda tik piston parçası gitti. Kaç bin dd ile dönen parça

 

 

 

Mustafa arabanın ltft eksi 16 olunca ben kendim enjektör işemesi dedim. 

Ltft eksi 16 olunca receteye ne yazılırdı. Neyin göstergesidir. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ltft 16 işeme değil. Ha fazla yakıt illaki veriyor ama enjektör çalışıyor. Komple açık kalmıyor sonuçta

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ltft 16 işeme değil. Ha fazla yakıt illaki veriyor ama enjektör çalışıyor. Komple açık kalmıyor sonuçta

 

Bende ne yaptım, gittim Hyundai Hunko Dursun ustamı aradım. kullan yahu dedi, bende ona uyuyom. Hyundai müşteri şikayetleri olunca, bu adama yönlendiriyor.  

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Lpg enjektoru isemez ki? Diyom diyom aklima simdi geldi.

Isemeyi yapacak olan parca regulator. Diyafram patlarsa gaz manifolda dolar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Lpg enjektoru isemez ki? Diyom diyom aklima simdi geldi.

Isemeyi yapacak olan parca regulator. Diyafram patlarsa gaz manifolda dolar.

 

Şu ana kadar sadece 1 tane i10 fabrikasyon lpg diyaframı değişti. Oda 160000 km devirmiş arabaydı . 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yıllarca lpg li araçlar kullandım. 

Bu ltf nedir hiç bilmedim. hiç biri de bozulmadı :)

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Metin Akbal yazdı:

Lpg enjektoru isemez ki? Diyom diyom aklima simdi geldi.

Isemeyi yapacak olan parca regulator. Diyafram patlarsa gaz manifolda dolar.

Buradaki işemeden kasıt gaz kaçağıdır. Bozuk enjektör manifolda gaz sızdırır.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Buradaki işemeden kasıt gaz kaçağıdır. Bozuk enjektör manifolda gaz sızdırır.
O is nasil olacak? Gaz kacaginin sebebini aktardim. Ya gaz kesici arizasi olur, ya da diyafram patlamistir. LPG enjektoru arizalansa tekleme yapar, iseme yaomaz.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bizim aytende 2 tane valf var. Biri depoda diğeri motordan önce selonoid valf. 

 

Benim vuruntum öyle sık sık değil. Her 5 - 10 zamanda bir oluyor. Bazende rölantide uzun beklerken oluyor. 

Bunuda alternatör kapalıyken yani aküden çalışırken yapıyor. 

Farlar, klima ve fan açıkken kesinlikle yapmıyor. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Metin Akbal yazdı:

Lpg enjektoru isemez ki? Diyom diyom aklima simdi geldi.

Isemeyi yapacak olan parca regulator. Diyafram patlarsa gaz manifolda dolar.

Yapar. Şöyle ki ltft denen değer o kadar yükselir ki açma kapama süresi artık yetisemem der ve enjektör sürekli açık kalır. Bu sıkıntı genelde yüksek devir uzun yolda nükseder.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yıllarca lpg li araçlar kullandım. 

Bu ltf nedir hiç bilmedim. hiç biri de bozulmadı :)

 

Normal abi .  Sıradan sürüşte ayarı iyi ise ariza lambası yakmadikca bakmaz kimse. Hatta lpgciler bile bilmiyor. Ayarı enjektör mili saniyesine bakıp yapıyor rölanti de.

 

Ben ne zamanki kompresörlu makinalar ile LPG de gazlar oldum o ara dikkat ediyordum . Hızlı zamanlarımiz oldu LPG de kadran yaslayıp uzun süre gittiğimiz için :). Simdi 2000 de sağ şeritte neresine bakalım 😛

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yapar. Şöyle ki ltft denen değer o kadar yükselir ki açma kapama süresi artık yetisemem der ve enjektör sürekli açık kalır. Bu sıkıntı genelde yüksek devir uzun yolda nükseder.
LTFT neden yukselir agam? Lpg enjektorunden sebep mi? Surekli acik kaliyorsa zaten enjektor ya arizalidir ya kirlidir ya da ayari bozuktur ki iseme derken yukaridaki genel ozet durumlar kacak oldugu yonunde aktarilmis.

Iseme dedigimiz olay tam olarak nedir? Ayni seyi mi anliyoruz bunu genele soruyorum.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Enjektör kaçırıyor ise neden tüketim düşüyor. Araba çok zengin yakıt tükettiğini düşünüp fazlaca yakıtı kesiyor olabilirmi. 

Benim derdim ecu yanılgısı olmasın. Oksijen sensörüm bozulmuş olabilir mi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Ltft yükselmesi bir çok nedeni var ve birbirini tetikler. Ali nin arac fabrikasyon LPG'li olduğu için hatalı montaj nedeni ile olamaz. Genelde sonradan takılan LPG de hatalı enjektör ve nozul seçimi nedeni ile gereken kapasitede yakıtı zamanında verememesi nedeniyle enjektör açık kalma süresinin uzaması ile ilgili.

 

Silindir başına 500cc kapasiteli enjektör yerine ( basit örnek) 300 CC kapasiteli enjektör takılırsa 3 milisaniye de çalışarak gönderilecek yakıt 5 mili saniyede yetişebiliyor. LPG enjektörleri heleki bobinden bozma olanlar 3 milisaniye deki yetiştirilecek yakıtı 5 mili saniyede yakalayamayinca açılıp kapanma işini bırakıp sürekli açık kalıyor. Ve püskürtme bize oluyor işeme.

 

Yakıt hava oranini bozan tüm etmenler ltft yi etkiler. Sensör arızaları. Yakıtın bütan propan oranı geciktirilen filitre bakımı hatalı dandik filitreler.

 

İşeme ise yakıt enjektörunun püskürtme yerine damlatma yada sürekli açık kalarak 4 zamanlı motorda sıkıştırma zamanında yakıtı orantısız vermesi hatta zamanlamayı kaçırıp sürekli vermesi denebilir.

Ali Darbaz yazdı:

Enjektör kaçırıyor ise neden tüketim düşüyor. Araba çok zengin yakıt tükettiğini düşünüp fazlaca yakıtı kesiyor olabilirmi. 

Benim derdim ecu yanılgısı olmasın. Oksijen sensörüm bozulmuş olabilir mi. 

16 ltft ile işeme olmaz. Sen olayı karıştıriyorsun.

 

Sensör bozuktur. Yakıt çok geliyor diye okuyordur beyin. Ben enjektöru kisayim der ltft - ye döner.

 

Sen önce testi benzinle yaptin mi benzinde o değer iyileşme eğiliminde mi. LPG enjektörü ne yormak için elinde tek ltft ile olmaz

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Arabanda zengin fakir karışım hatası almıyorsan ( pending faulta da bak programda) sıkıntı yok.

 

Belki katalizörun delindi oksijen sensörü çiğ yakıt görüyor fazla yaktığını düşünüp az kisayim yakıtı diyor. Kat sonrası oksijen sensörü grafiğinde anormal bir şey var mı artış şekilinde

Sonuçta sıfır bir aracin yok bazı değerlerde artık sapma gorecen yeterki kabul edilebilir sınırda olsun. Ltft + - 20 ye kadar motor arıza ışığı bile yakmaya bilir

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Arabanda zengin fakir karışım hatası almıyorsan ( pending faulta da bak programda) sıkıntı yok.

 

Belki katalizörun delindi oksijen sensörü çiğ yakıt görüyor fazla yaktığını düşünüp az kisayim yakıtı diyor. Kat sonrası oksijen sensörü grafiğinde anormal bir şey var mı artış şekilinde

Sonuçta sıfır bir aracin yok bazı değerlerde artık sapma gorecen yeterki kabul edilebilir sınırda olsun. Ltft + - 20 ye kadar motor arıza ışığı bile yakmaya bilir

 

Benzinde değerler en fazla - +3 oynuyor. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Dogan Arsiray yazdı:

enjektör işemesinin ne olduğunu biliyormusunuz? özellikle dizel araçlarda olur. yüksek basınç ile püskürtülen yakıt nozzle un atış şekli su tabancasına dönüşürse zaman içinde denk geldiği yeri aşındırır su jeti gibi. eğer sizin fabrikasyon  LPG de bu tip bir basınç varsa belki bu tip bir ısı yoğunluğu sebebi olabilirde.

 

yoksa bence LPG de olacak birşey değil. onun yerine valf yatağı yanığı daha olası aluminyum kapak var ise. bunun önüne geçmek için,  yanan yatağın üzerine metal yüksek geçirilir çelikten. bir daha aynı sorun oluşmaz. valflerde eğer dayanıklı değilse, magnezyum vs alaşım olanlar ile değiştirilir.

 

ek bilgi, dizel aarbaya benzin konunca olan şey böyle birşey. motor bozulana kadar çalşır ama benzin dizel gibi davranamaz ve silindir yüzeyini duvarlarını vs aşındırıp motoru bozar.

jeep servisine bol bol giderken muahbbet için, bir jeep gelmişti. arabaya istanbulda benzin koymuşlar aksıra tıksıra adam ankaraya kadar gelmiş fark edene kadar. araba çalışmış ama silindirlerin hepsininın yüzeyini bozmuştu. yakıt firmasına girdi tabi bütün masraflar.

 

Bu mesajı görmemiştim aynısını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

nisan başına kadar uydulardan gelen bilgilere tam güven olmaz

sebep?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...