İçeriğe Yönlendir

Debriyajsız 4 ileri Hybrid Clio


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

..Merhaba

Renault yeni clio etech hybrid aracını tanıttı. 1.2 kw bataryası  ve 2 elektrik motoru olan değişik bir ünite var karşımızda. 

2 kademe elektrik motoru vitesi

4 kademe benzin motor vitesi var. 

Kavrama yok, direk krank birleşik. 

Elektrik motorundan biri aynı zamanda marş motoru. 

 

Araba iki farklı hybrid moduda kullanıyor. seri hybrid ve paralel hybrid. 

 

Marş motoru aynı zamanda paralel hybrid modunda, motordan tahrik alıp şehir içi kullanımda ana elektrik motorunu besliyor. 

 

Otobanda seyir hızında her iki elektrik motoru kapanıp optimize tüketim noktasında benzin motoru kullanılarak gidiliyor. 

 

Fransızlar şehir içi %40 ekonomi vaad ediyor. 

Anlattıklarımı canlandıramadıysanız aşağıdaki grafik animasyonu izleyin. 

 

 

 

En güzel olay, elektrik motorları devire göre benzin motorunu senkronize edip vites değiştiriyor olması. Buda debriyajsız vites değişimi demek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Anlattığı sistem eski epey. Sindire sindire sunuluyor sistem insanlığa

 

Hyundai hybrid sistemde çift kavrama kullanıyor. 

Toyota ise tork konvertersiz güneş dişlisi sistemi. 

Renaultun yaptığı direk senkromeçin kendisine güvenmek olmuş. 

Chevrolet Volt vardı. Yine aynı sistem. Ama 2 tane debriyajı vardı 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Anlamadım 

Dükkana 2003 filan hibrit still gelince canlı göstereyim. Tüm soruların cevabını alırsın hibrit ile ilgili
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Daha kötü bi ingilizce olamazdı herhalde. Hiç bir şey anlamadım.

Servet Aydın yazdı:

hibrit still gelince

Bunu google'a yazdım, viski damıtma çıktı.

Sedef İstif ve Mey A.Ş.

 

New+Deal+Still.JPG

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Sani Gerşon yazdı:

Daha kötü bi ingilizce olamazdı herhalde. Hiç bir şey anlamadım.

Gerçekten o nasıl bir ingilizcedir :D Kulaklığı çıkardım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

debrijaya gerek yok mantıklı ama batarya tam biterse vurdurmak lazım. :)

 

bir de düşük hızda vuruntu olmaması için süpapları VVTI yöntemi ile açık tutması lazım. deactivation.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Daha kötü bi ingilizce olamazdı herhalde. Hiç bir şey anlamadım.
Bunu google'a yazdım, viski damıtma çıktı.
Sedef İstif ve Mey A.Ş.
 
New+Deal+Still.JPG
Hint kökenli galiba, onlar böyle konuşuyor genelde
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Vadim Ovsiankin kendisi rusdur. Moskovada yaşar. Bu abi otomobil fuarlarında ve lansmanlarında her aracın detaylarını inceler. bu sebeble takip ederim. Komple basın açıkmalası sunumlarını yayınladığı olur. 

https://www.facebook.com/vadim.ovsiankin

Fransız adam 02:02 den başlayıp esas konuyu anlatıyor. ordan izleyebilirsiniz. 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

debrijaya gerek yok mantıklı ama batarya tam biterse vurdurmak lazım. :)

 

bir de düşük hızda vuruntu olmaması için süpapları VVTI yöntemi ile açık tutması lazım. deactivation.

 

Abi sen harikasın. Çok iyi yakalamışsın. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Servet Aydın yazdı:


Dükkana 2003 filan hibrit still gelince canlı göstereyim. Tüm soruların cevabını alırsın hibrit ile ilgili

 

Rezervasyon yaptırabiliyor muyuz?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:

Anlattığı sistem eski epey. Sindire sindire sunuluyor sistem insanlığa

boeing in %40 civarı verimli solar paneller için patent aldığını okumuştum. 10 sene olmuştur herhalde. bugün hala %12 vermli standart paneller satılıyor. hiç şaşırmam yani.

 

içten yanmalı otomobillerden önce elektrikli arabalar vardı, ne zaman seri üretim metodları gelişti, henry ford bu işe öncülük etti, yakıtlı motorlar liderliği ve lobileri ele geçirdiler. yani aslında sanayi devrimine ön ayak olan ağababalar bugün kü dünya düzenininde en baş sorumlularıdır bana göre.

 

keşke bu ve bunun gibi görece yenilikçi bir otomobil bize de denk gelsede severek binsek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Ne demek bu ?

Reno da işe mi girdik ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Ne demek bu ?

Reno da işe mi girdik ?

 

Resimler açılmadımı ? 

Motorun ve şanzımanın resimleri 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Ali Darbaz yazdı:

 

Resimler açılmadımı ? 

Motorun ve şanzımanın resimleri 

 

Yooo sadece iki tane renö logosu görüyorum.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Yooo sadece iki tane renö logosu görüyorum.

 

Evet bu çok garip. Editliyim. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

arkadaslarin ingilizcesini anlayabilmek icin fransiz aksanini bilmek gerek 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Cerci yazdı:

arkadaslarin ingilizcesini anlayabilmek icin fransiz aksanini bilmek gerek 

 

 

Çokda ingilizce bilmeye gerek yok hocam, zaten dilimize yerleşen ingilizce teknik terimleri lego gibi diziyorlar. Acıkcası translate gerek bile duymadım dinlerken. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...