Murat Sahın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: Abi var yine var neden bizim millet anca bayiden 1.6 istifledi o dönem bilmek güç. 1.8, 1.9 CDTI, 2.0 T, 2.2i ,2.2DTI, 2.8TV6i, 3.0CDTI, 3.2TV6i baksana bir sürü seçenek var oysa ki hepsi de aynı yılda hemde. 2004 senesinde hepsi üretildi. Benim ki gibi motoru yağa dokunmayan sanayiye uğratmayan bir tane kazasız bulsam makyaj önemli değil direkt girerim kafa kafaya 1.8 hiç bir vectra kasasında tutulmadı. Diğerlerinden de korkulmuş olması normal. 1.9 CTDI neden tutulmadı bilmiyorum. 2.0T veya üzeri motorlu arabaya binmeyi göze alabilsem gider S60 alırım ama mesela Vectra C yerine. Öyle düşün. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: 1.8 hiç bir vectra kasasında tutulmadı. Diğerlerinden de korkulmuş olması normal. 1.9 CTDI neden tutulmadı bilmiyorum. 2.0T veya üzeri motorlu arabaya binmeyi göze alabilsem gider S60 alırım ama mesela Vectra C yerine. Öyle düşün. Abi ha Vectra almışsın ha Vectra C aynı motor zaten ikisi de İsveçten çıktı zamanında. Vectra C 2.0 T 195 HP motoru Saab'dan aldı. Bu arada yukarıda yazmayı unutmuşum POGaz dan sonra yakıt tüketimim 5.5 ten 7.4 e çıktı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Lpgsiz 2,5 cdx arabaya binip gezen, sahada görev almış Teknisyenimiz vardı. Opel Vectra 2,5 v6 motordan bahsediyorum Bir kere konuğu olmuştum 1200 devride vites atan otomatik şanzımanı vardı Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 @Mehmet Göktürk der ki " uyumsuz demek yerine "az uyumsuz" "çok uyumsuz" demek daha doğru olur. " 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: Abi ha Vectra almışsın ha Vectra C aynı motor zaten ikisi de İsveçten çıktı zamanında. Vectra C 2.0 T 195 HP motoru Saab'dan aldı. Bu arada yukarıda yazmayı unutmuşum POGaz dan sonra yakıt tüketimim 5.5 ten 7.4 e çıktı. Motor aynı da arma farklı Yoksa mercedesin röno motorlu olanları da var, motoru aynı olunca araba aynı olmuyor Ali Darbaz yazdı: Lpgsiz 2,5 cdx arabaya binip gezen, sahada görev almış Teknisyenimiz vardı. Opel Vectra 2,5 v6 motordan bahsediyorum Bir kere konuğu olmuştum 1200 devride vites atan otomatik şanzımanı vardı Ağır işsizmiş. 2.5 V6 arabaya binmenin ne anlamı kaldı ki öyle kullanacaksan. Ya da 2.5 v6 arabaya bindikten sonra öyle kullanmanın ne anlamı var Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: Nerede? Bulamadım, linkini paylaşırsan sevinirim hocam. konunu ilgili yere aldık.. Bayagı baslık var.. Musait oldukca bakarız. denk gelirsem yazarım. Sen de bak. Cok guzel bilgiler var. Genel başlık bu: Biraz gezin. isine yarar seyler fazlasıyla cıkacaktır. https://www.otoclubturkiye.com/forum/forum/164-lpg-uygulamaları/ 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: motoru aynı olunca araba aynı olmuyor Ah Türkiyeye gelen Elegence Comfort'lar değil de üst motorlarda ki Cosmo'lar geçecek ele S60'tan daha S60 mevzu arabaysa Murat Sahın yazdı: Yoksa mercedesin röno motorlu olanları da var 200 serisine kadar olan C'yi üretiyordu sanırım, ama Motor Röno olunca kalite düşmüyor abi o konuda araştırma yaptım Almanlar Fransaya sağlam bir alışveriş listesi çıkarıyorlarmış. Sadece Merso Bant kurma işi ile uğraşmak istemiyor Çağatay Kılınç yazdı: @Mehmet Göktürk der ki " uyumsuz demek yerine "az uyumsuz" "çok uyumsuz" demek daha doğru olur. " Doğru, çünkü hiç bir fabrika çıkış LPG araç yine Benzin kadar rahat çalışmaz. Teşbihte hata olmasın, al gülüm ver gülüm olayına dönüyor; Birisi %30 garanti daha az enerji içeriyor, patlama esnasında ortaya çıkan Reaksiyon çok farklı belki uyumlu motorların malzeme kalitesi daha fazla olduğu için basınçtan eskitilemiyordur yine de Makbul olan LPG'de bence aracı sıkıştırmamak, ne kadar ayar yapılsa da öyle. Sakin kullanılan 70-80 Km/h ile giden araba uranyumla çalışsa yine eskimez. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Alpay Sumer yazdı: konunu ilgili yere aldık.. Bayagı baslık var.. Musait oldukca bakarız. denk gelirsem yazarım. Sen de bak. Cok guzel bilgiler var. Genel başlık bu: Biraz gezin. isine yarar seyler fazlasıyla cıkacaktır. https://www.otoclubturkiye.com/forum/forum/164-lpg-uygulamaları/ Buldum, https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/302679-lpg-uyumlu-ve-uyumsuz-motorlar/ Konular birleştirilebilir mi Alpay hocam? 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Murat Sahın yazdı: Buldum, https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/302679-lpg-uyumlu-ve-uyumsuz-motorlar/ Konular birleştirilebilir mi Alpay hocam? Süper. Hallederiz😎 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Fsi direk lpg ile çalışıyor. Ecu ona göre tasarımlı. Püskürtme sistemi de. Geri kalan tüm parçalar araçtaki ile aynı. Neden arabaların üstünde iken uyum sorunu var? Montajı normal araçlara yapıldığı gibi. Caterpıller ha keza. O da hyundai sonata motoru kullanıyor 2.0. Onunda ecu direk lpg ile çalışacak şekilde tasarımlı. Bu iki motor 15bin saat civarı çalışıyor. Km olarak herhalde 250.k vardır. Düşünün ki arabada bu iki motor hep 1.vites ve 800-4000dd çalışıyor. Ben her motorun uygun olacağına inanıyorum. Montaj ve kalibrasyon ciddi etken. Buna rağmen motor bitse de tl bazında kazanç ile kaba hesapla 100.k giden blokta sıfır motor parası kalır cepte. Bol bol gezme de cabası. Gezme dedim de hey gidi günler hey.. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Servet Aydın yazdı: Montaj soğutma suyuna 4 diresekle 88 tane hortum dönüyormu labirent gibi. Servet Aydın yazdı: Ecu ona göre tasarımlı. Püskürtme sistemi de. can alcı yer Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Soğutma sistemi sanat eseri. Blok ayrı lpg ayrı çalışıyor. Ecu ayarları var. Mıncıkla, devir yakıtı arttır, hop diyor. Fazla yakıt varsa motor devri şu kadar aşağı alınacak yoksa ellşeme la diyip kabul etmiyor 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 28 Nisan 2021 Yazar Paylaş 28 Nisan 2021 Vag grubu motorların, avrupada fabrikasyon lpgli modelleri var. Tüm sistemi, valflerine kadar herşeyini getirtip iyi bir yerde montaj yapılmalı. Lpgli ve yazılımlı 1.4 tsi superb'in taksisine binmiştim, cesaretli insanlarmış, belkide ilerde 1.4 tsi lpgsiz binilmez diyeceğiz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Aslında mevcut araç dönüşümü yapılırken muayene izni olsa ve tam lpg dönüşümü yapılsa sorun çok az olacak. Lpg firmaları tam donanımlı ecu yapacak. Araç ecusu iptali olacak ve benzin sistemi de komple iptal edilecek. Nefis olur. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Vag grubu motorların, avrupada fabrikasyon lpgli modelleri var. Tüm sistemi, valflerine kadar herşeyini getirtip iyi bir yerde montaj yapılmalı. Lpgli ve yazılımlı 1.4 tsi superb'in taksisine binmiştim, cesaretli insanlarmış, belkide ilerde 1.4 tsi lpgsiz binilmez diyeceğiz. Vialle sıfır sorun. Hatta şu ilk B8 Passat taksiye adamlar direk lpg takmıştı o zamanlar 7000 lira idi. Donanımhaberde falan denk gelmişti. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: Vialle sıfır sorun. Hatta şu ilk B8 Passat taksiye adamlar direk lpg takmıştı o zamanlar 7000 lira idi. Donanımhaberde falan denk gelmişti. İnsan nasıl kıyar sıfır bloğa tüp enjektörü sallamaya 😢 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Servet Aydın yazdı: Soğutma sistemi sanat eseri. Blok ayrı lpg ayrı çalışıyor. Ecu ayarları var. Mıncıkla, devir yakıtı arttır, hop diyor. Fazla yakıt varsa motor devri şu kadar aşağı alınacak yoksa ellşeme la diyip kabul etmiyor üst kapağın subap yuvalarında kesin bir fark beklerim böyle bir çalışmada Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Çağrı Alaf yazdı: İnsan nasıl kıyar sıfır bloğa tüp enjektörü sallamaya 😢 Onun parasını 6 ayda çıkarır onlar LPG uyumu olan her arabama takarım affetmem Birde Vialle mükemmel bir sistem. Bakım yok benzin yok ayar yok en sorunsuz ve TSI için en uyumlu sistem. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Servet Aydın yazdı: yoksa ellşeme la diyip kabul etmiyor tasarımcıların odasında fotorağın varmış ? Wanted Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 üst kapağın subap yuvalarında kesin bir fark beklerim böyle bir çalışmadaBlok gözle bakınca aynı ancak biten motoru iade edip yenisi takılıyor. Elleme diyor alman tasarımcıların odasında fotorağın varmış ? WantedKızılcık zopası ile bekleyen vardı bir ara Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Eski karbüratörlü arabaları, manifoldlarına lpg enjektörleri takmak süretiyle mpi çevirmek harika paralar kazandırabilir. Atıl arabalara ucuz yollu harika bir modifikasyon olur. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: Birde Vialle mükemmel bir sistem. Bakım yok benzin yok ayar yok en sorunsuz ve TSI için en uyumlu sistem. 2500€ çok güzel para ama Şu an 24.880 tl ediyor. Yoksa bence de çok güzel sistem. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: Birde Vialle mükemmel bir sistem. Bakım yok benzin yok ayar yok en sorunsuz ve TSI için en uyumlu sistem. Bunu bilmiyordum abi TSI bilmediğim bir teknoloji bakım benzin yok demeniz çekici geldi konusunu bir araştırayım 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Servet Aydın yazdı: Fsi direk lpg ile çalışıyor. Ecu ona göre tasarımlı. Püskürtme sistemi de. Geri kalan tüm parçalar araçtaki ile aynı. Neden arabaların üstünde iken uyum sorunu var? Montajı normal araçlara yapıldığı gibi. Caterpıller ha keza. O da hyundai sonata motoru kullanıyor 2.0. Onunda ecu direk lpg ile çalışacak şekilde tasarımlı. Bu iki motor 15bin saat civarı çalışıyor. Km olarak herhalde 250.k vardır. Düşünün ki arabada bu iki motor hep 1.vites ve 800-4000dd çalışıyor. Ben her motorun uygun olacağına inanıyorum. Montaj ve kalibrasyon ciddi etken. Buna rağmen motor bitse de tl bazında kazanç ile kaba hesapla 100.k giden blokta sıfır motor parası kalır cepte. Bol bol gezme de cabası. Gezme dedim de hey gidi günler hey.. Yani vag'da kullanılan FSI motorlar lpg uyumlu oluyor doğru anladıysam? Ebrar Tüfek yazdı: Vag grubu motorların, avrupada fabrikasyon lpgli modelleri var. Tüm sistemi, valflerine kadar herşeyini getirtip iyi bir yerde montaj yapılmalı. Lpgli ve yazılımlı 1.4 tsi superb'in taksisine binmiştim, cesaretli insanlarmış, belkide ilerde 1.4 tsi lpgsiz binilmez diyeceğiz. 2500€'den daha ucuza gelir mi ki? Almanya'da arkadaş var, her sene geliyor aslında, hem de arabasıyla geliyor. Ona sipariş edilse nasıl olur diye düşündüm bir an. Çağrı Alaf yazdı: Bunu bilmiyordum abi TSI bilmediğim bir teknoloji bakım benzin yok demeniz çekici geldi konusunu bir araştırayım Çağrı 2500€ kardeşim 24.480 lira ediyor. Sonra faturayı görünce 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Forklift içinde çalışan fsi ecusu farklı. Araçlarda aynı değil. Verimli olmaması ondandır 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts