İçeriğe Yönlendir

2007 Fiesta 1.4 TDCI Motor Sarsıntısı


Kadir Can

Recommended Posts

Kadir Can

Fiesta 1.4 tdci aracım yakın zamanda farkettiğim bir motor sarsıntısına sahip. Rolanti 750 deyken oluyor. Gaz verip 1000 yapınca tamamen kesiliyor. Sarsıntı görüntülerdeki gibi cam, sileceklerde de belli ediyor kendini. Başına gelen ya da problemden anlayan var mı? Linkte araç içi ve dışından çektiğim video yer almaktadır.

 

https://youtu.be/19MHq9pTuFs

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Sani Gerşon yazdı:

bayağı sallanıyor. Kaç km'de araç?

206 bin

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

KM yüksek. Motor ve şanzıman kulakları bi kontrol edilebilir.

Enjektörler de sorunlu olabilir. Onlara da bi bakılabilir.

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Sani Gerşon yazdı:

KM yüksek. Motor ve şanzıman kulakları bi kontrol edilebilir.

Enjektörler de sorunlu olabilir. Onlara da bi bakılabilir.

Öncelikle nereye götürmeliyim. Çok seçenekli gibi sorunlar. Kendi ustama mı yoksa ford servisine mi? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kendi ustanıza güveniyorsanız kendi ustanıza ilk gösterin. Ford'ta ilgili, bilgili biriyse çözecektir zaten.

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Sani Gerşon yazdı:

Kendi ustanıza güveniyorsanız kendi ustanıza ilk gösterin. Ford'ta ilgili, bilgili biriyse çözecektir zaten.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Sani Gerşon yazdı:

bayağı sallanıyor. Kaç km'de araç?

Rolanti devri 750 olması normal mi kış mevsiminde. Gaz verip rpm 1000 yapınca tamamen kesiliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Rolanti devri 750 olması normal mi kış mevsiminde. Gaz verip rpm 1000 yapınca tamamen kesiliyor.
800 + - 25 normal olani.
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Sabah ilk marşta birkaç dk daha yüksek olmalı soğuk hava.motor sıcaksa normal ama soğuksa düşük. Motor takozuyla başlayın 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Aracin icinde otururken hissediyomusun sarsintiyi 

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Murat Kıyıcı yazdı:

Aracin icinde otururken hissediyomusun sarsintiyi 

Aracın içindeyken normal ama şurdan belli ediyor. Şöför tarafı camı titriyor ve sağ silecek titreme yapıyor. Öyle farkettim zaten fazla bir sarsıntı olduğunu. Link atmıştım orda araç içi videosu var.

Çağatay Kılınç yazdı:

Sabah ilk marşta birkaç dk daha yüksek olmalı soğuk hava.motor sıcaksa normal ama soğuksa düşük. Motor takozuyla başlayın 

Sabah ilk marşa basınca 1000 rpm ile başlıyor çok geçemeden 750 düşüyor. Sıcak motorda rolantide sürekli 750 rpm.

Sani Gerşon yazdı:
Kadir Can yazdı:
Rolanti devri 750 olması normal mi kış mevsiminde. Gaz verip rpm 1000 yapınca tamamen kesiliyor.

800 + - 25 normal olani.

Bugün kalorifer sıcak modda a/c tuşunu açık bıraktım. Devir rölantide 900 rpm lere çıktı titreme baya azaldı. Araç sanki daha rahatladı. Enjeksiyonlarda mı sorun var diye aklıma geldi. Yarın tamirciye göstereceğim.

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Erkan Işık yazdı:

Bakın buda sarsıntı ve vurmadan gelmış neler cıkmış 

Motoru sökmüşler 😅

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Kadir Can yazdı:

Aracın içindeyken normal ama şurdan belli ediyor. Şöför tarafı camı titriyor ve sağ silecek titreme yapıyor. Öyle farkettim zaten fazla bir sarsıntı olduğunu. Link atmıştım orda araç içi videosu var.

Sabah ilk marşa basınca 1000 rpm ile başlıyor çok geçemeden 750 düşüyor. Sıcak motorda rolantide sürekli 750 rpm.

Bugün kalorifer sıcak modda a/c tuşunu açık bıraktım. Devir rölantide 900 rpm lere çıktı titreme baya azaldı. Araç sanki daha rahatladı. Enjeksiyonlarda mı sorun var diye aklıma geldi. Yarın tamirciye göstereceğim.

Klima açınca motor yüke bindiği için devir az miktar artar. Bu da titreşimi azaltır. Muhtrmel motor takozu gibi göstermekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Çağatay Kılınç yazdı:

Klima açınca motor yüke bindiği için devir az miktar artar. Bu da titreşimi azaltır. Muhtrmel motor takozu gibi göstermekte fayda var.

Tamircim bir şey yok takozlar sağlam dedi. Her şey normalmiş. İçime sinmedi cevabı araçta farklılık olduğunu hissediyorum .Her gün bindiğim araba.

Yorum bağlantısı
Kadir Can

Aracı 2. Farklı bir ustaya gösterdim. Bu da normal diyor. Motor kulakları da sağlammış. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

video göremedim ancak silecek titriyor ise normal denemez? sağlam denen motor takozu ne marka?

Yorum bağlantısı
Kadir Can
Çağlar Bayur yazdı:

video göremedim ancak silecek titriyor ise normal denemez? sağlam denen motor takozu ne marka?


Kendi orijinal motor kulakları 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videodaki motor bayağı düzgün çalışıyor, rölantide titreme vs var mı? ilk kalkışta yığılma?

 

Yorum bağlantısı
Kadir Can

Ustalara sinir olmamak elde değil. Normal olmayan bir titreme var bariz belli. Şundan şundan diyeceksin, kontrol edeceksin, tamir edeceksin.

Çağlar Bayur yazdı:

videodaki motor bayağı düzgün çalışıyor, rölantide titreme vs var mı? ilk kalkışta yığılma?

 

Yığılma yok . Rölanti göstergede titreme yok da videoda olduğu gibi sileceği camı titretip ses yapacak bir sarsıntı var. Hem sıcak hem soğuk motorda oluyor.

Rolanti 750 rpm. Normal diyorlar ama gaz verip 900 rpm yapınca tamamen kesiliyor. Rolsnti ayarı yapmayız bunun beyni kendi ayarlıyor diyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Can

3. Ustaya götürdüm. Kaputu açtı. Çalışır çalışmaz takoz kırık dedi. Kontrol etti akünün altındakine bakamıyorum ama diğer 3’ ü kırık dedi. Takozlar + işçilik 700 tl mal olur diyor. Sizce nasıl? Usta, bir arkadaşımın 30 yıldır güvendiğim aile dostumuz dediği adam.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İlk mesajımda söylemiştim, motor takozlarını kontrol ettirmeniz gerekiyor. 200bin km'deki aracın takozlarının sağlam kalması zaten pek mümkün değil. Ancak enjektörlerinize de baktırmanızı öneririm. Rölanti devriniz de sorunlu gibi.

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Evet videoyu yeni gordum ve ciddi sarsinti var. Bendeki sorunda buna benzerdi ,bendeki sarsintiyi arabada kac kisi olursa olsun hepsi hissederdi ,hani koltukta otururken,sinemada dolmusta felan ,arkandaki senin koltuguna dizini veya ayagini dayarda hissederin ,oyle hissederdim, ayrica rolantide kaput bile sallanirdi,farlarim sanki guc kesiliyormus gibi kisilirdi ve arabanin hertarafindan cig mazot kokusu gelirdi. 3 ay ugrastim,elektrikci ,motor ustasi,enjektorcu hepsine gosterdim,hicbiri cozemedi. Bu arada burayada yazdim sorunumu sagolsun yardimci olmaya calistilar ,ve Caglar Bayur bey israrla yakit hattini kontrol etmemi istedi,ben defalarca ettim ,ama bigun hava filtresini soktugumde enjektor geri donus hortumundaki cekvaf denen.parcadan mazot sizintisi oldugunu farkettim, arabayi stop ettim ve cekvafi cikarip hortumu direk taktim ve sorun duzeldi ,caglar beye tekrar tesekkur. Ama toplu igne ucu kadar olan deligin arabayi buladar sallamasinada sasirdim. Bence sizde once,yakit hattni ,hortumlari kacak varmi kontrol edin ,daha sonra tum takozlari saglam bi usta kontrol etsin derim.

Yorum bağlantısı
Kadir Can

Aracı ustadan teslim aldım. Takozlar değişti. Ses Seda kalmadı araçta gayet iyi. Yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...