İçeriğe Yönlendir

2006 Ford Fiesta ASM


Hüseyin Demirci2

Recommended Posts

Hüseyin Demirci2

Merhaba otoclup türkiye, 2006 model ford fiesta 1.4 asm aracım var. İlk calistirdigimda geri vitese gecmiyor 5-6 km sonra geri vitede gecirdigimde geciyor. Bence ısınınca geciyor diye kanıya vardım. Direksiyon hidrolik yağı azalmıs yağı degistirdik. Vites yağida aynı yerden kullanıyormus dediler. Bilgisi olan aydınlatabilirmi geri vitese gecme sorununu nasıl cozerim. Tesekkurler.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

nasıl yani direksiyon hidroliği ile şanzıman yağı aynı depoyu mu kullanıyor dediler ?

bana imkansız gibi geldi

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

ASM'yi tam bilmiyorum ama bu tür şanzımanlarda bir şanzıman yağı olur, bir de vitesleri seçen robotun hidrolik sıvısı olur. Selespeed, dualogic vs. bu şekilde. TCT ve DSG de böyle hatta.

 

Direksiyon hidroliği ile birlikte olan olsa olsa o hidrolik sıvısıdır. Eğer öyleyse o sıvı eksildiğinde ya da tamamlandığında belli kalibrasyon işlemlerinin yapılması gerekir.

 

Bartın'da bu şanzımandan anlayan var mıdır bilmiyorum ama cihazı olan ehil bir yere gidip kalibrasyon yaptırırsanız faydası olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Hüseyin Demirci2 yazdı:

Ustanın biri program atmamiz lazim dedi

 

Selim Bilgin yazdı:

Cihazı olan ehil bir yere gidip kalibrasyon yaptırırsanız faydası olabilir.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Gök yazdı:

nasıl yani direksiyon hidroliği ile şanzıman yağı aynı depoyu mu kullanıyor dediler ?

bana imkansız gibi geldi

 

Hidrolik debriyajlı sistemde, (manuellerde) ; fren veya direksiyon hidroliğinden birini ortak kullanır.. 

Ben fren hidroliği debriyaj ile ortak diye biliyorum.. 

Asm de bir çeşit manuel olduğu için söylenen kısmen yanlış olabilir ama mantıkları doğru.

Hidrolik ortaktır. 

Ancak yukarıda dediğim gibi, direksiyon hidroliği değil de fren hidroliği ortaktır diye biliyorum ben. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Demirci2

Ford servisinden ayrılma bi usta buldum ona götürecegim baska ustalar bakmak bile istemedi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yetkili servise gidilecek, yağ deişimi, hava alınması  ve debriyaj mekanizması adaptasyonu istenecek. Öncelikle bu. Dah aönce özel serviste baskı balata değişimi yapılmadı değil mi?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Demirci2

Araç 2 aydır bizde abi. Aldigimiz kisinin dünyadan haberi yok...

Çağlar Bayur yazdı:

Yetkili servise gidilecek, yağ deişimi, hava alınması  ve debriyaj mekanizması adaptasyonu istenecek. Öncelikle bu. Dah aönce özel serviste baskı balata değişimi yapılmadı değil mi?

Abi araç 2 aydır bizde aldigimiz kisininde bilgisi yok

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ustanın biri program atmamiz lazim dedi
Doğru demiş. Kalibrasyon yapılıyor sisteme
Corumda bir usta sanziman ogretmesi yapacagiz dediginde nasil gulecegimi bilemedim [emoji23]
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Demirci2
Metin Akbal yazdı:

Corumda bir usta sanziman ogretmesi yapacagiz dediginde nasil gulecegimi bilemedim emoji23.png

Abi banada öğrenme yapacağız dedi :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hüseyin Demirci2 yazdı:

Abi banada öğrenme yapacağız dedi :)

 

Kaç kaç :D Müşteriye biraz süsle arkadaş, ne demek öğrenme. Adaptasyon da kalibrasyon de senkronizasyon de korozyon de ama sanaji jargonu kullanırsan biraz komik geliyor servis dili kullan :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...