ibrahim Tiryaki 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Merhaba dostlar, merak ettiğim bir husus var. Malum Renault'un meşhur 1.5 DCİ motoru var, bu motora baktığımızda farklı farklı beygirlerde motorlar görüyoruz. Bu nasıl oluyor? Motor bloğu standart, yazılımsal olarak mı değiştiriyorlar verilecek gücü? Örnek: Dacia Logan MCV'de 1.5 DCİ (75 beygir) Dacia Logan 1.5 dCi MCV Ambiance (70 beygir) Dacia Logan Ambiance 1.5 Blue dCi (95 bg) Dacia Lodgy Stepway 1.5 Blue dCi (115 bg) Dacia Logan 1.5 dCi Ambiance (90 bg) Renault Megane 2 1.5 dCi Sport Tourer Expression (85 bg) Renault Megane 1.5 dCi Touch (110 bg) Renault Megane 1.5 dCi Dynamique (80 bg) Gördüğüz gibi bir sürü 1.5 DCİ var ? 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 turbo farklı değilse, sadece yazılımla oluyordur. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Turbo basıncı farklı enjektör farklı yazılım farklı 70 90 arası 1.1 bar ve delphi yakıt sistemi. 85 130 arası 1.55 bar Siemens yakıt sistemi 5 Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 (düzenlendi) Güçlü motorda aktarımda farklıdır , tsi'de öyle. 13 Ocak 2020 tarihinde Oğulcan Akıncıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 2000 yılında çıkan 1.5dci'lar 65hp ile çıktılar. Şu an 115hp'leri mevcut. Nasıl bir bloktur ya Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 zaman içerisinde tüm parçaları belki blok bile güncellenmiştir Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Servet Aydın yazdı: Turbo basıncı farklı enjektör farklı yazılım farklı 70 90 arası 1.1 bar ve delphi yakıt sistemi. 85 130 arası 1.55 bar Siemens yakıt sistemi Genişlet 110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Mahmut Yıldız yazdı: 110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır? Genişlet Racechip var bende Duster'dan kalan Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Racechip var bende Duster'dan kalan Genişlet Bu konularda çok cahilim. Racechip mantığı nasıl bilmiyorum? Servet Abi'nin konusu varmış, bakayım bi. 13 Ocak 2020 tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Mahmut Yıldız yazdı: Bu konularda çok cahilim. Racechip mantığı nasıl bilmiyorum? Genişlet Çok tanıdık, çok bilgili ve sürekli boza... yok o yok. Bi abimizin çektiği video var. 1 3 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 röno bu motoru alsın f1'de kullansın heryerde çalışıyor mübarek 1.5.dci motor 1000 hp Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Aynı motor mercedes a ve c serilerindede kullanıldı. Mersonun en az yakan modelleri. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Ali Gök yazdı: zaman içerisinde tüm parçaları belki blok bile güncellenmiştir Genişlet Blok grank aynı. Materyal tabi ki değişmiştir yılların ilerlemesi ile Mahmut Yıldız yazdı: 110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır? Genişlet Çok doğru bir karardır. Kararında kalıp 130 civarı yapılması kâfidir. Zındık modda 160ı görüyor lakin mekanik problem riski artıyor 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 13 Ocak 2020 Paylaş 13 Ocak 2020 Geçenlerde izlemiştim gayet güzel ve doğru anlatıyorlar video da. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Ocak 2020 Paylaş 14 Ocak 2020 VW ders materyallerini okudum ilk jenerasyon çift şarj 1.4 TSI ile ilgili. Mesela tiguan çift şarjlı motoru 150 hp üretiyor. BKW CAV motor. Fabia RS 180 hp üretiyor yine aynı motor, ancak süpapları farklıymış, yüksek ısıya dayanabilmesi için. Tüm iç parçalar ve turbo aynıdır yazıyor belgelerinde. Yazılım farklı sadece. Mesela bu motora takılan K03 turbonun yerine k04 turbo takıp güç alabileceklerini düşünüyor modifiyeciler. oysaki K03 turbonun üreticisi bu konuyu açıklığa kavuşturmuş ve aynı turbonun 195 ile 215 hp ye kadar iş görebileceğini söylemiş. K04 ise 220 hp ye kadar iş yapabilirmiş. ( daha büyük bir hacim gerekli sanırım bu turbo için, çünkü tam basınç sağlayabildiği devir daha yüksekte) https://www.audi-sport.net/xf/threads/the-facts-about-the-k03-turbo.5970/ 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Basan 14 Ocak 2020 Paylaş 14 Ocak 2020 Mahmut Yıldız yazdı: 110 dci için harama bulaşmak doğru bir karar mıdır?105 lik 1.5 DCI de yazılım var çok daha keyifli oluyor benim aracımda 130 hp 300 nm tork olacağı söylendi ( ölçüm yaptırmadım ) hissiyat çok iyi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca 14 Ocak 2020 Paylaş 14 Ocak 2020 Dogan Arsiray yazdı: VW ders materyallerini okudum ilk jenerasyon çift şarj 1.4 TSI ile ilgili. Genişlet 1.4 tsı dan stage 5 uygulamalarla 500-600 hp alanlar mevcut 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 Ocak 2020 Paylaş 14 Ocak 2020 Serkan Karakoca yazdı: 1.4 tsı dan stage 5 uygulamalarla 500-600 hp alanlar mevcut Genişlet bizim usta bunu da beğendi :D 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts