İçeriğe Yönlendir

Yerli Otomobil TOGG' un Tasarım Aşaması


Sinan Akgöl

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Görüyoruz. 

göremezsisin zira haberine yasak geldi o haberin

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
göremezsisin zira haberine yasak geldi o haberin

İyi bari. Unuturuz geçer [emoji28]
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İşim gereği TOGG projesini takip ediyorum. Çalışmalar devam ediyor. Bir araba ortaya çıkacak ancak "rantabl" bir noktaya gelir mi? Soru işareti. Yine de bu süreçte insanlar yetişecek yetişen insanları tabi Almanya ya oraya buraya kaptırmazsak bir birikim oluşur. Kazanç olur. 

 

Belli konularda sorunları dile getirmeden sürekli padişahım çok yaşa dersek ilerlemek mümkün olmaz. Tiyatro olur. Eksikleri dile getireceğiz ki düzeltebilelim ortak akıl oluşsun.

Devletin halkın parası ille yapılan böyle projeleri siyasi malzeme yapıp hata sorun konuşulunca terörist muamelesi görmek tabi hoş olmuyor. Önce toplumsa barış. Önce mangal.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

ancak "rantabl" bir noktaya gelir mi? Soru işareti.

tüm olay o.

zamane imkanlarında bir araba yapmak sokağa çıkarması kolay. kaput mandalının uç plastiğinin tedarik sürcine, banta gelme dakikasına kadar planlanlama bitmiş ise olmuştur o iş. vesile ile dünyada milli araba yok, kimi mersine kimi tersine gitmekte.

15 sene önce fuarda imza markalı bir türk arabası da vardı.... bir masa, üstünde kağıt kalemler ve sıra vardı, kuyruk olmuşlardı. olay araba değildi tabii.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mert Gulkokan yazdı:
Mehmet Ozyurek yazdı:
Ben alırım alacağım diyeniniz var mı ?

Param yeterse ve alt yapı olarak şarj istasyonları olursa alırım

 

Şartlı cümle olunca şartlı oluyor ama Mert hocam :) 

 

Ahmet Hasan Şendağ yazdı:

Küçük model de yapılsa SUV da yapılsa benzinli de yapılsa elektrikli de yapılsa her şekilde eleştirecek, burun kıvıracak, rahatsız olacak insanın olduğu hatta proje başarısız olsun diye dua eden tiplerin varolduğu ülkede de yeni bir şeyler yapmak cidden zor

 

Mesele şu, illa her şey eleştirilecek, onda hemfikiriz. Halk için yapılıyorsa halkın ihtiyacı bu mu gerçekten, bunu düşünmek gerek. Yok halktan bize ne, biz ihraç edeceğiz deniyorsa, inşallah başarılı olurlar.

 

Ahmet Hasan Şendağ yazdı:


Hocam 

Olayı siyasete taşımayalım. Bu ülke hepimizin. Kimin ülkesinden kimi gönderiyorsunuz? Böyle bir üslup ve yaklaşım doğru değil, yanlış anlaşılabilir.  Hep birlikte daha iyiyi nasıl yapabiliriz onu düşünmemiz gerekiyor 

 

Hep birlikte olmak için birlikte olabilmek gerekiyor. Ülkeyi yöneten adam çıkıp "%50'yi zor tutuyorum" der, diğer %50'yi dışlarsa hatta alenen tehdit ederse iş bu noktaya gelir.

Yoksa memleket tabi ki hepimizin, bayrak hepimizin. Ya beraber batacağız, ya beraber çıkacağız. Ama biri benim %50'im derse, diğerlerine de kalan %50 için bunun aksini söyleme hakkı doğar...

 

Servet Aydın yazdı:

Siyaset ise siyaset. Mevcut iktidar aklımız ile oynuyor bitti. Yiyene afiyet olsun yemeyecek olana selamlar olsun

Doğalgaz bulduk hikaye araba yaptık hikaye petrol bulduk hikaye süper güç olduk hikaye hep yalan hep dolan

 

Silivri listesine ekledim, yatarız birlikte. :) Aslında Çağlar abiyi de almak lazım da takip ediyorum, daha tutturacak bir şey yakalayamadım :D 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Birileri 15 liralık medikal malzemeyi 1000 liraya satarak süper güç oluyor.. Görüyoruz. 

Yalanlanmadığına, aksi ispat edilmediğine göre doğrudur diye düşündüğüm için bunu yazdım. 

 

Doğru olduğu için japon balığı gibi unutmamız bekleniyor. Daha neler var da silivriye çok misafir olmak istemem.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

Belli konularda sorunları dile getirmeden sürekli padişahım çok yaşa dersek ilerlemek mümkün olmaz. Tiyatro olur. Eksikleri dile getireceğiz ki düzeltebilelim ortak akıl oluşsun.

Devletin halkın parası ille yapılan böyle projeleri siyasi malzeme yapıp hata sorun konuşulunca terörist muamelesi görmek tabi hoş olmuyor. Önce toplumsa barış. Önce mangal.

 

Mehmet hocam, devleti yöneten muktedir siyasetçiler de hata yapar. Yapıyorlar. Geldiğimiz noktanın temelinde tam da sözünü ettiğiniz "padişahım çok yaşa" algısının yerleşik olması. Tabi bunun bir sebebi de hata yaptınız demesi gerekenlerin bunu demekten çekiniyor olması. Herkes sizin gibi düşünse sorun otomatikman ortadan kalkar. Bizde siyaset futbol gibidir. Bir partiyi destekleyen hatasını da desteklemeli gözü ile bakılır. Eleştirene de hain gözü ile bakılır. Halbuki olması gereken, her bireyin doğruyu desteklemesi ve yanlışı eleştirmesidir.

 

 

 

İlaveten; mevcut piyasa koşullarında fiyatlandırıldığında ortaya ne çıkacağını görmek gerek. Hızlı şarj yaygınlaşmadan mantıklı durmuyor, ama o kadar ilerleyen bir projede mantıken bunu da düşünmüş ve projelendirmişlerdir. Bireysel baktığımda, beni ilgilendiren uzay mekiğini üretebilmek değil, onu kullanabilmektir. Yoksa soğuk savaş yıllarında neler yaptı ruslar. Yapılan araç vatandaşın alım gücünün çok üzerinde olursa "milli" olmasının taşıdığı anlamı vatandaş için yitirecektir. İhraç edilebilir mi? Sonucu görmek gerek, ama düne kadar abd iha görüntüsünü paylaşacak diye peşlerinde gezerken bu gün kendi insansızlarımızı satabiliyorsak ve piyasada bir yere sahip olabiliyorsak demek ki istendiğinde ve engellenmediğinde yapılabiliyor. Zaten zırhlı personel taşıyıcı vb. araçların kargo uçaklarına yüklenip yurt dışına gönderilmesini bizzat kendim görüyorum havalimanında. Baya satıyorlar. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
tüm olay o.
zamane imkanlarında bir araba yapmak sokağa çıkarması kolay. kaput mandalının uç plastiğinin tedarik sürcine, banta gelme dakikasına kadar planlanlama bitmiş ise olmuştur o iş. vesile ile dünyada milli araba yok, kimi mersine kimi tersine gitmekte.
15 sene önce fuarda imza markalı bir türk arabası da vardı.... bir masa, üstünde kağıt kalemler ve sıra vardı, kuyruk olmuşlardı. olay araba değildi tabii.

O fuarda ben de vardım :)
97 sanırsam.

Ne çok yerli araba biriktirmişiz içinizde.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

O fuarda ben de vardım default_smile.png
97 sanırsam. Ne çok yerli araba biriktirmişiz içinizde.
99 da reklamları vardı abi. Depremden sonra Çorum a taşınınca resim çantasına çocuğun biri gazeteden fotoğrafı kesip çantaya yapıştırdığını hatırlıyorum. O zamanlarda da önce prototip sonra reklam varmış demekki.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dun bir haber okudum. Togg un mevcut kurlar ile piyasaya cikisi 1milyontl olacakmis. Ic pazar hayal, avrupa ile rusya belki. Zira bu paraya tesla da var.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:


O fuarda ben de vardım :)
97 sanırsam.

Ne çok yerli araba biriktirmişiz içinizde.

imza da motorun altından foto çekerken yakalanmıştım kibarca kovmuşlardı standdtan.. motoru nerde bunun demiştim.başarız oldular tabii.. audinin kapıları kilitli idi, cabriosuna kadar açtılar şikayet alınca, satıştan prim almam lazımdı

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

1 milyon mu, ne içmiş bunlar 😵

 

2 saat önce bir paylaşım yapılmış, ön çamurluk önce tanıtılan araca benzemiyor, ben mi yanlış düşünüyorum 🤔

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Yıllardır bu işin içinde olan markaların akaryakıtla çalışan benzer modelleri bile 500bin civarı satılırken elektrikli yeni piyasaya giren bir markanın aracı şu an çıksa bir milyondan başlar kanımca. Normal görünmemesi gerekirken bu fiyat normal gibi ülkenin ekonomik koşullarına bakınca.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hamza Bayram
(düzenlendi)

Arkadaşlar merhaba, bu konuda TOGG hakkında son dakika haberlerini sizlerle paylaşacağım.

 

TOGG prototiplerine ilk bakışlar:

 

 

Yerli otomobil TOGG hakkında ilk etapta merak ettiğiniz soruların cevapları:

 

 

 

TOGG Gemlik fabrikası inşaatı canlı yayın:

 

 

Resmi kanaldan alınan bilgilere göre TOGG fabrikası inşaatında son durum şöyle. Tesis'in 2022 sonuna kadar üretime hazır hale getirilmesi hedefleniyor.

 

 

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)

18 ağustos 2021 tarihli paylaşımda resmi kanaldan alınan bilgilere göre TOGG fabrikası inşaatında son durum şöyle. Tesis'in 2022 sonuna kadar üretime hazır hale getirilmesi hedefleniyor.

 

Boya tesisi:

 

105 adet çelik kolo dikildi.

4 bin 400 ton çelik montajı yapıldı.

450 m² çatı sandviç panel montajı tamamlandı.

2 bin 400 ton demir bağlandı.

20 bin 600 beton döküldü.

 

Gövde tesisi:

 

252 adet prefabrik kolon montajı yapıldı.

2 bin 300 ton çelik montajı yapıldı.

7 bin 200 ton demir bağlandı.

44 bin 500 m³ beton döküldü.

 

Montaj tesisi:

 

340 adet prefabrik kolon montajı yapıldı.

3 bin 600 ton çelik montajı yapıldı.

65 bin 500 beton döküldü.

8 bin 900 ton demir bağlandı.

 

Enerji tesisi:

 

Bin 425 ton demir bağlandı.

9 bin 628 m³ beton döküldü.

400 m² duvar işi yapıldı.

 

Su işleme tesisi:

 

Bin 800 metreküp beton döküldü.

360 ton demir bağlandı.

 

Giriş binası:

2 bin 100 metrekare temel yalıtımı yapıldı.

2 bin 800 metreküp beton döküldü.

520 ton demir bağlandı.

 

Arıtma tesisi:

 

Bin 100 metrekare temel yalıtımı yapıldı.

250 metreküp beton döküldü.

150 ton demir bağlandı.

 

Çevre duvarı:

 

Betonarme perde işleri tamamlandı.

 

Kaynak: TOGG

 

 

 

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

şimdiye dek güzel beton dökülmüş gerçekten....

 

2022 yi heyecanla bekliyorum şahsen..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Açık havada üretim yapılamayacağına göre betonsuz olmuyor bu işler.

 

Ha gayret TOGG...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)

Tamamı ülkemizde üretilen parçalarla Gebze'de montajı yapılan ilk gövdemiz.

CEO Gürcan Karakaş yaklaşık 125-150 adet prototip üretileceğini açıkladı.
 

 

resized_76fda-1db8c267e6k2modxeaaw3p31.j

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
M. Asım Kahraman yazdı:

Açık havada üretim yapılamayacağına göre betonsuz olmuyor bu işler.

 

Ha gayret TOGG...

inşallah bekliyorum bende, tamamı ülkemizde üretilen parçalar derken aylar öncesi durum buydu zaten, merak ettim, neler üretilmiş nerede üretilmiş ne aşamadayız, tamam fabrika binası kuruluyorda, elde değil merak ediyor insan...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Bende bekliyorum heyecanla. Üretimden bir çıkarsa elektirikliye dönüşümü kolay olur bence.

Yorum bağlantısı
Hamza Bayram
(düzenlendi)

TOGG, geliştirmekte olduğu elektrikli araç ürün gamı içindeki en temel bileşenlerden biri olan batarya için ekim 2020 de dünyanın önde gelen Li-Ion batarya üreticilerinden Farasis’i iş ortağı olarak seçti.

 

Ulaşabildiğim bilgilere göre bataryada son durum ise şöyle:

 

Türkiye’nin Otomobili, TOGG’un stratejik iş ortağı Farasis, enerji yoğunluğu 330 Wh/kg’den (wattsaat/kilogram) fazla olan yeni nesil EV akü hücrelerini geliştirdi ve başarıyla onayladı. Yeni pil hücrelerinin performansının, bugün alışılagelenlerden yüzde 25 daha yüksek olduğu belirtildi. SOC verilerine göre bu teknoloji sayesinde yüzde 10’dan yüzde 80’e olan toplam şarjın 20 dakikadan kısa sürede tamamlanabileceği de vurgulanıyor. 

 

Açıklamaya göre, yeni teknoloji ile birlikte batarya ömrü de 1 milyon kilometrenin üzerine çıkıyor. Bununla birlikte menzilin de önemli ölçüde artacağı kaydediliyor.

 

@Mustafa Yanar

 

 

tarihinde Hamza Bayram tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Fiyatı açısından alamayacağım bir araba olacak. Ama ülkemiz için hayırlı olur umarım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...