ibrahim Tiryaki 22 Ocak 2020 Yazar Paylaş 22 Ocak 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Dikkatli olmak zorundasınız zaten bu ne lastikle ne de başka bir şeyle ilgili. Ancak bir şeyi zorlarsanız istediğiniz kadar dikkat edin bir anlık sıkıntı sizin tüm dikkatinizle yaptığınızı hiç eder. İstediğiniz kadar usta olun toparlayamazsınız aracın dengesi bozulursa. Belirli tolerans aralığı var ona uygun şekilde yapmak lazım. Aracı yükseltmek zaten bozuyor dengeyi birde taban değişiyor iyice zorlaşıyor. Düşünsenize hem ince yüksek topuklu ayakkabı giyeceksiniz hem de koşacaksınız. Ne kadar süre mümkün? Araçta aynı şekilde hem yürüyecek hem denge sağlayacak. Küçücük bir harekette ani ağırlık değişimini dengelemek zordur. Ki 2-3 cm aracı yükseltince ciddi rahatlama olmayacak. O 2-3 cm aracın salınımıyla bile kaybolabilecek bir değer. Doğrudur hocam, dikkatli olurum sorun değil. Peki lastik değiştirmeye gerek kalmadan get dediğimiz parça koyarak yükseltme yapmak mümkün mü Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 22 Ocak 2020 Paylaş 22 Ocak 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: Doğrudur hocam, dikkatli olurum sorun değil. Peki lastik değiştirmeye gerek kalmadan get dediğimiz parça koyarak yükseltme yapmak mümkün mü Takozdan bahsediyorsunuz sanıyorum, eğer 2 cm size yetecek ise iyi bir yerde yapılabilir. Daha fazla yükseltmek riskli. En temiz çözüm uygun sertlik ve dirençte yay ve amortisör seti uygulamak olur. Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 22 Ocak 2020 Yazar Paylaş 22 Ocak 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Takozdan bahsediyorsunuz sanıyorum, eğer 2 cm size yetecek ise iyi bir yerde yapılabilir. Daha fazla yükseltmek riskli. En temiz çözüm uygun sertlik ve dirençte yay ve amortisör seti uygulamak olur. Hocam 3 cm yeterli olacaktır bana. Get koymak sanırım en uygun çözüm. Yeni araçlara da koyuluyor değil mi bu parça Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 24 Ocak 2020 Yazar Paylaş 24 Ocak 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Dikkatli olmak zorundasınız zaten bu ne lastikle ne de başka bir şeyle ilgili. Ancak bir şeyi zorlarsanız istediğiniz kadar dikkat edin bir anlık sıkıntı sizin tüm dikkatinizle yaptığınızı hiç eder. İstediğiniz kadar usta olun toparlayamazsınız aracın dengesi bozulursa. Belirli tolerans aralığı var ona uygun şekilde yapmak lazım. Aracı yükseltmek zaten bozuyor dengeyi birde taban değişiyor iyice zorlaşıyor. Düşünsenize hem ince yüksek topuklu ayakkabı giyeceksiniz hem de koşacaksınız. Ne kadar süre mümkün? Araçta aynı şekilde hem yürüyecek hem denge sağlayacak. Küçücük bir harekette ani ağırlık değişimini dengelemek zordur. Ki 2-3 cm aracı yükseltince ciddi rahatlama olmayacak. O 2-3 cm aracın salınımıyla bile kaybolabilecek bir değer. Hocam selamlar, Dacia Sandero Stepway'e ait helezon yayları takarsam stepway ile aynı yüksekliği sağlar mıyım? Helezon yayların tanesi 85-90 tl civarında. 2 arka, 2 ön helezon yayı değiştirirsem bu maliyet bana uygundur, ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 24 Ocak 2020 Paylaş 24 Ocak 2020 ibrahim Tiryaki yazdı: Hocam selamlar, Dacia Sandero Stepway'e ait helezon yayları takarsam stepway ile aynı yüksekliği sağlar mıyım? Helezon yayların tanesi 85-90 tl civarında. 2 arka, 2 ön helezon yayı değiştirirsem bu maliyet bana uygundur, ne dersiniz? Bu çok teknik bir soru olur, yani yayların uyumluluğunu bilmek lazım. Her yay her araca olmaz, yay yüksekliği fazladır ama 1000 kg bir araçta 2 cm çökerken 1250 kg araçta 2.5 cm çöker başka bir yay 3 cm çöker misal. Teknik verilerine bakmak, birde sizin amortisörler ona ne tepki verecek onu görmek lazım. Böyle olur olmaz demek çok sıkıntılı hem de doğru olmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts