İçeriğe Yönlendir

Aracı 3-4 Cm Yükseltmek


ibrahim Tiryaki

Recommended Posts

ibrahim Tiryaki

Dostlar, aracımı yerden 3 veya 4 cm yerden yükseltmek istiyorum. Bunu en basit ve en uygun yöntemle nasıl yapabilirim?

 

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Bir numara büyük jant lastik geliyor aklıma

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Servet Aydın yazdı:

Araç nedir? 

 

 

Kendi aracım abi. Dacia Sandero Ambiance modeli.

 

Stepwayler ile bunun arasında katalog verisine göre 3-4 cm'lik fark var. Ama tabandan tavana kadar olan olabilir. 

 

Yerden, arabanın alt kısmına kadar olan yükseklik 2 ila 4 cm arasında yükselse bana yeter.

 

Dağ bayıra çok gidiyorum, hemde stepwaylerdeki yükseklik hoşuma gidiyor.

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil
Servet Aydın yazdı:

Araç nedir? 

Zannedersem Sandero abi. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

takozla yükselt

 

büyük lastik koy tamam olur

 

büyük lastik sürtmeden sığıyorsa 3 4 cm çok değil tek lastiklede yükselebilir

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ayhan Asil yazdı:

Bir numara büyük jant lastik geliyor aklıma

 

Onu araştırdım ama 3-4 cm'lik bir yükseklik sağlamıyor.

 

Şuan üstündeki lastiklerin boyutu: 185/65 R15

 

 

Ali Gök yazdı:

takozla yükselt

 

büyük lastik koy tamam olur

 

büyük lastik sürtmeden sığıyorsa 3 4 cm çok değil tek lastiklede yükselebilir

 

 

fabrika ölçüsü lastik boyutum: 185/65 R15

 

lastik olayını daha önce araştırmıştım ama sanki kurtarmıyor lastik değiştirmek.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben olsam jantlara spacer takıp dışa alırdım ve 185 taban yerine 205 taban yapardım. 205 taban olunca 20 mm taban artar %65 i de yanak ölçüsü kadar artar haliyle. 
 

birde yayları daha uygun şekilde araziye uyumlu coillerle veya mekanik ayarlı yaylarla değiştirirdim. Hem çok fazla yaylanma olmazdı hemde çok uzun yollarda yüksekliği düşürür aracın konforunu düşürmezdim. 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben olsam jantlara spacer takıp dışa alırdım ve 185 taban yerine 205 taban yapardım. 205 taban olunca 20 mm taban artar %65 i de yanak ölçüsü kadar artar haliyle. 
 

birde yayları daha uygun şekilde araziye uyumlu coillerle veya mekanik ayarlı yaylarla değiştirirdim. Hem çok fazla yaylanma olmazdı hemde çok uzun yollarda yüksekliği düşürür aracın konforunu düşürmezdim. 

 

 

Hocam bu dediklerinizi yapmak maliyetli bayağı :) lastik değiştirmeden daha basit bir şekilde çözsem iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

 

Hocam bu dediklerinizi yapmak maliyetli bayağı :) lastik değiştirmeden daha basit bir şekilde çözsem iyi olacak.

Uygun yay bulabilirsiniz ama tek başına yay ne kadar güvenli olur bilmiyorum. 
 

Lastik değiştirmeden yapılabilecekler arasında takoz koymak var mesela. Ama riskli ve aracın dengesini bozabilir. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

3 cm ciddi yükseklik. Amortisör kule tepesine takoz kondu okey. Aksları ne yapacak bakılmalı. Sonrasında amortisör alt saplamalar konik yapılacak. Kamber kaçacak. 

 

Lift bul. Aracı yavaş yavaş yükselt. Ön teker kamber kaç cm sonra bozuluyor, akslar ne yapıyor bak. Hali hazırda 3 cm yüksek iken direksiyonu sağa sola çevir dene. Sonrası kolay. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben olsam jantlara spacer takıp dışa alırdım ve 185 taban yerine 205 taban yapardım. 205 taban olunca 20 mm taban artar %65 i de yanak ölçüsü kadar artar haliyle. 
 

birde yayları daha uygun şekilde araziye uyumlu coillerle veya mekanik ayarlı yaylarla değiştirirdim. Hem çok fazla yaylanma olmazdı hemde çok uzun yollarda yüksekliği düşürür aracın konforunu düşürmezdim. 

Orjinal lastik dış çapı 622mm, istenen lastik çapı 648mm arasındaki fark 26mm'dir

 

araç 1,3 cm yükselir anca. lastik ile 3 4 cm yükseltmek zor bence. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
ibrahim Tiryaki yazdı:

Dostlar, aracımı yerden 3 veya 4 cm yerden yükseltmek istiyorum. Bunu en basit ve en uygun yöntemle nasıl yapabilirim?

Aracınızın devam eden diğer sorunları henüz çözülmediyse bu işe hiç girmeyin derim. Yazılarınızdan gördüğüm kadarıyla biraz titizliğiniz, mükemmelliyetçiliğiniz var, eğer sorunlar çözülmezse bu aracı satıp aynı aracın stepway modelini alırsınız. @Servet Aydın'ın dediği gibi araç geometrisi açısından 3-4 cm yükseklik ciddi bir fark. arazi araçlarında bu iş için özel yükseltme kitleri satılıyor onları öneririm yada araç kataloğunda izin verilen en büyük lastik ve jant alternatifini deneyin derim. Diğer seçenekleri sıkıntılı görüyorum.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Metin Uzunoğlu yazdı:

araç kataloğunda izin verilen en büyük lastik ve jant alternatifini deneyin

Bildiğim kadarıyla jant ve taban genişliği artsa da çap değişmiyor kapıda yazan ölçüler kullanılınca.

Söyle birşey kullanılabilir sanırım.

https://www.spaccer.com/tr_TR/markalar-ve-modeller/dacia/sandero/

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Metin Uzunoğlu yazdı:

Aracınızın devam eden diğer sorunları henüz çözülmediyse bu işe hiç girmeyin derim. Yazılarınızdan gördüğüm kadarıyla biraz titizliğiniz, mükemmelliyetçiliğiniz var, eğer sorunlar çözülmezse bu aracı satıp aynı aracın stepway modelini alırsınız. @Servet Aydın'ın dediği gibi araç geometrisi açısından 3-4 cm yükseklik ciddi bir fark. arazi araçlarında bu iş için özel yükseltme kitleri satılıyor onları öneririm yada araç kataloğunda izin verilen en büyük lastik ve jant alternatifini deneyin derim. Diğer seçenekleri sıkıntılı görüyorum.

 

Araçtaki sıkıntı çözülünce yapmayı düşünüyorum zaten. Stepway modelini almaya bütçem yeterli olsaydı direkt onu alırdım :)

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bildiğim kadarıyla jant ve taban genişliği artsa da çap değişmiyor kapıda yazan ölçüler kullanılınca.

Söyle birşey kullanılabilir sanırım.

https://www.spaccer.com/tr_TR/markalar-ve-modeller/dacia/sandero/

Bazı araçlarda değişiyor, Mesela Mondeo Mk4 215/50 r17 çap=64.68 cm  iken  235/45 r18 çap=66.87 cm.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

30-40 mm yükseltmek sürüşü dinamiğine ve akslara ciddi yük bindirir ve kötüleştirir, yüksletilmiş Sandero ile viraja girmek istemezdim

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Orjinal lastik dış çapı 622mm, istenen lastik çapı 648mm arasındaki fark 26mm'dir

 

araç 1,3 cm yükselir anca. lastik ile 3 4 cm yükseltmek zor bence. 

Sadece lastikle zaten olmaz, ama yaylarla da o kadar yükseltmek problem olacağı için spacer+lastik ve ayrıca yay demiştim. 
 

Diğer türlü yaptım oldu dersek tek başına yayla dahi olur. Spacer olmazsa geniş taban lastik takılmaz çamurluğa sürter. Sadece yanak artırmakta aracın konforunu düşürür keşkül kıvamına gelir araç 😁

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bazı araçlarda değişiyor, Mesela Mondeo Mk4 215/50 r17 çap=64.68 cm  iken  235/45 r18 çap=66.87 cm.

Ölçüler öyle olsa dediğiniz doğru ama yanlışlik var verdiğiniz ölçülerde.

images?q=tbn:ANd9GcQirKAar1aSHAsqk1hwCH-

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ölçüler öyle olsa dediğiniz doğru ama yanlışlik var verdiğiniz ölçülerde.

images?q=tbn:ANd9GcQirKAar1aSHAsqk1hwCH-

Bir an için hafızamın zayıfladığını düşündün ama yıllardır kullandığım 2012 Mondeo 1,6 tdci aracımın lastik ölçülerini hatırlayamam imkansız diye düşündüm. Satmış olduğum aracımın tekrar kullanma kılavuzuna baktım kılavuzun 241 sayfasında yukarıda belirttiğim lastik ölçülerinin yazdığını gördüm. 

Verdiğim bilgilerde kesinlikle yanlışlık bulunmamaktadır ilgili sayfa aşağıdadır.

P7LDQd.jpg

Eğer halen daha yanlışlık var diye düşünüyorsanız, kullanma kılavuzunun linki https://www.ford.com.tr/tanitma-ve-kullanim-kilavuzlari adresindedir. Sizin yazdığınız galiba 2007-2010 arası mondeo araçlarının ölçüsü.

Benim belirttiğim eski aracım 2012 model makyajlı Mondeo.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
ibrahim Tiryaki
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ben olsam jantlara spacer takıp dışa alırdım ve 185 taban yerine 205 taban yapardım. 205 taban olunca 20 mm taban artar %65 i de yanak ölçüsü kadar artar haliyle. 
 

birde yayları daha uygun şekilde araziye uyumlu coillerle veya mekanik ayarlı yaylarla değiştirirdim. Hem çok fazla yaylanma olmazdı hemde çok uzun yollarda yüksekliği düşürür aracın konforunu düşürmezdim. 

 

Hocam selam, lastik ile belirttiğim ölçüyü yakalamak mümkün ama %3ten fazla boyut yükseltmeyi önerilmez yazıyor netteki bilgilerde. Ama şu aşağıdaki ölçü %3.92 boyut farkı oluşturuyor, bu sorun yaratır mı acaba. 

 

185/55/15 üstündeki ölçü 

 

185/55/16 yapınca 1 inç kazandırıyor

Oda 2.5 cm falan yapıyor. 

 

Bu arada %3 boyut üzerine (virajlarda vs dikkatli olmak şartıyla) çıkmak ciddi sorun teşkil eder mi? Daha önce twingo aracım vardı o aracın orjinal lastik ölçüsü bayağı ufakken 185/50/14 ölçü ile yıllarca kullanmıştım 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yanlış hesap var sanırım. %4.3 büyüyor Lastik. 2.5 cm büyüyen çap, yükselme 1.25 cm civarı olur.

 

185/55R15 23.01 (584.5mm)

185/55R16 24.01 (609.9mm)

fark 1 inç (25.4mm) 

Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Yanlış hesap var sanırım. %4.3 büyüyor Lastik. 2.5 cm büyüyen çap, yükselme 1.25 cm civarı olur.

 

185/55R15 23.01 (584.5mm)

185/55R16 24.01 (609.9mm)

fark 1 inç (25.4mm) 

 

Hocam sizce hangi lastik ölçüsünü kullanmalıyım? 

Lastik ölçüsü ile çözülecek gibiyse jant lastik olayına gireceğim

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
ibrahim Tiryaki yazdı:

 

Hocam selam, lastik ile belirttiğim ölçüyü yakalamak mümkün ama %3ten fazla boyut yükseltmeyi önerilmez yazıyor netteki bilgilerde. Ama şu aşağıdaki ölçü %3.92 boyut farkı oluşturuyor, bu sorun yaratır mı acaba. 

 

185/55/15 üstündeki ölçü 

 

185/55/16 yapınca 1 inç kazandırıyor

Oda 2.5 cm falan yapıyor. 

 

Bu arada %3 boyut üzerine (virajlarda vs dikkatli olmak şartıyla) çıkmak ciddi sorun teşkil eder mi? Daha önce twingo aracım vardı o aracın orjinal lastik ölçüsü bayağı ufakken 185/50/14 ölçü ile yıllarca kullanmıştım 

Dikkatli olmak zorundasınız zaten bu ne lastikle ne de başka bir şeyle ilgili. Ancak bir şeyi zorlarsanız istediğiniz kadar dikkat edin bir anlık sıkıntı sizin tüm dikkatinizle yaptığınızı hiç eder. İstediğiniz kadar usta olun toparlayamazsınız aracın dengesi bozulursa. 
 

Belirli tolerans aralığı var ona uygun şekilde yapmak lazım. Aracı yükseltmek zaten bozuyor dengeyi birde taban değişiyor iyice zorlaşıyor. Düşünsenize hem ince yüksek topuklu ayakkabı giyeceksiniz hem de koşacaksınız. Ne kadar süre mümkün? Araçta aynı şekilde hem yürüyecek hem denge sağlayacak. Küçücük bir harekette ani ağırlık değişimini dengelemek zordur. 
 

Ki 2-3 cm aracı yükseltince ciddi rahatlama olmayacak. O 2-3 cm aracın salınımıyla bile kaybolabilecek bir değer. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...