İçeriğe Yönlendir

İ10 - Lpg Sistemi Geliştirme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Siz geliştirme değil de, yedek parça alternatifi arıyorsunuz.

3500TL'ye komple yeni LPG sistemi taktırırsınız vakti geldiğinde.

 

Ben enjektörlerimi , hyundai değilde Khein alıp takmak istiyorum. Bir şekilde yuvaya oturtulur bunlar. Sorduğum soru bu geliştirmenin aracın beyni tarafından nasıl çalıştırılcağı ? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben enjektörlerimi , hyundai değilde Khein alıp takmak istiyorum. Bir şekilde yuvaya oturtulur bunlar. Sorduğum soru bu geliştirmenin aracın beyni tarafından nasıl çalıştırılcağı ? 

Çok mümkün görmüyorum.

Bu sebeple, bu rakamlar harcanacağına, sıfır aftermarket sistem takılabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Enjektör için ecudan kalibrasyon gerekir, soket bir şekilde kesilip biçilip uydurulur. Regülatör ise üzerinde dahili sensörler olmadığına göre yazıyorum orjinele eşdeğer seviyede uygun basınçta olduktan sonra işini yapar diye düşünüyorum. Sonuçta görevi depodan basınçlı olarak gelen lpgyi motor suyunun ısısıyla buharlaştırmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sani Gerşon yazdı:

sıfır aftermarket sistem takılabilir.

 

Sıfır alternatif takarsa bu kadar verimli kullanamaz.. 

Ecu, yakıt göstergesi her şey entegre lpg kitine.. 

 

Lpg regulatörü için tamir kiti öneriyorum. Sorun oluşursa tamir kiti ile çözersin.. Hatta onu da hyundai almazsın, lpg'ciler bir şekilde halleder. 

Enjektörde ise, kütüğe ve manifolta uyan enjektör bulursan takabilirsin. ecunun bunu fark edeceğini sanmıyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aracin kendi lpg ecusu uyumlu olacak mi emin olamadim. Sonradan takilan kitlere farkli regulator uygulanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Sıfır alternatif takarsa bu kadar verimli kullanamaz.. 

Ecu, yakıt göstergesi her şey entegre lpg kitine.. 

 

Lpg regulatörü için tamir kiti öneriyorum. Sorun oluşursa tamir kiti ile çözersin.. Hatta onu da hyundai almazsın, lpg'ciler bir şekilde halleder. 

Enjektörde ise, kütüğe ve manifolta uyan enjektör bulursan takabilirsin. ecunun bunu fark edeceğini sanmıyorum. 

 

 

Kütük böyle bişiy.. 

 

injector_fuel_rail_grand_i10_1.0.jpg

Metin Akbal yazdı:

Aracin kendi lpg ecusu uyumlu olacak mi emin olamadim. Sonradan takilan kitlere farkli regulator uygulanabiliyor.

 

Bir arkadaşım atiker sistreme brc enjektörü takmıştı 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş

Regülatör kolay ben 2 ay önce 230 HP lığını 550 ye aldım enjektörler BRC üretimine benziyor.Karma sistem yapılıyor piyasada muhtemelen enjektör uyar ama bu enjektör bozulmaz sanmıyorum.atıkerin 7-8 sene gittiği piyasada bu enjektör bizi gömer abi

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Fatih Akbaş yazdı:

Regülatör kolay ben 2 ay önce 230 HP lığını 550 ye aldım enjektörler BRC üretimine benziyor.

Bu enjektör Japon Keihin Corp. üretimi. Prins kullanıyordu ayrıca bir dönem Mtm üst seviye kitlerde vardı. 290.000.000 çevrim veya 240.000 km'yi aşkın süre çalışabilir. 

Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş
Bu enjektör Japon Keihin Corp. üretimi. Prins kullanıyordu ayrıca bir dönem Mtm üst seviye kitlerde vardı. 290.000.000 çevrim veya 240.000 km'yi aşkın süre çalışabilir. 
Keihini biliyorum keihinse hiç servis fiyatı gayet doğal hocam
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Enjektörün selenoid kısmını sürekli açık kalacak şekilde iptal edeceksin, rail hattını da iptal edeceksin. LPG kitlerinden herhangi birine ait enjektör alıp, enjektör çıkışlarını bu enjektörlerin girişine hortum ile bağlayacaksın. 
Elektrik kısmını da yeni enjektörlere doğru sıra ile bağladın mı tamamdır. 👍 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Enjektörler 4 kat yavaşlatıp çektim. Sızıntı pıskırma varmı görmek istedim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

ne kadar pahalı ya parçaları

 

hyundai bu kiti kime yaptırmış kendi üretmemiştir . hangi marka esasında bu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

ne kadar pahalı ya parçaları

 

hyundai bu kiti kime yaptırmış kendi üretmemiştir . hangi marka esasında bu ?

 

Sistem bosch'a ait . Hatta videosuda var.  Sistemin beyninde bosch logosu var. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

bosch lpg sistemimi üretiyormuş. bir yaşımıza daha girdik 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Gök yazdı:

bosch lpg sistemimi üretiyormuş. bir yaşımıza daha girdik 

 

 

 

Bu da i10 blue tasarımcısının sitesi. https://www.hyundai-kefico.com/en/main/main/index.do

Burdada enjektörün resimi var. Yeşil enjektör. https://www.hyundai-kefico.com/en/business/pcu_actuator.do

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Bir arkadaşım atiker sistreme brc enjektörü takmıştı 

 

Millet tersini yapar Atiker enjektörü BRC den kat kat uygun :)

 

Normalde regülatörler farklı takılabiliyor ama senin aracın orijinalinde olduğundan nasıl bir müdahale yapılabilir sıkıntı orada. Mesela senin araçta lpg sıcaklık değişimi nasıl yapılıyor? Harita ile nasıl oynanıyor? harici bir lpg bağlantısı mı var, yoksa servis OBD den mi bağlanıyor, yoksa lpg ye herhangi bir ayar yapılamıyor da araç ecusundan mı alıyor? LPG nin kendi ecusu var mı? Orijinalde olunca iş biraz değişik hal alıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Akbal yazdı:

 

Millet tersini yapar Atiker enjektörü BRC den kat kat uygun :)

 

 

Ucuz tabi, enjektör değil ki o.. Subap.. :)

Eskiler öyleydi, yenileri bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki

Fabrikasyon LPG'de sıkıntıymış be..

 

Sanırım fabrikasyon lpg'li dacialarda böyle sorunlar yok. kitlerini landirenzo üretiyor.

 

Asyalı mantığı farklı oluyor :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Servisdeydim. 

Arabada arıza kaydı çıkmadı. 

Güncellemede yok. 

 

Güzel haberim var. Enjektör fiyatı 620 tl düşmüş. 

Regülatör ise 3750 tl. 

 

Regülatör mekanik parça bozulmaz diyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

bana kalırsa kolay kolay bozulmaz ama bozulursada çokmu can acıkatacak.

 

i10 u satıp güzel bir opel al 1.3 dizel . tahminimce şov yaparsın yakıtta 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Regulator bozulmaz, ic diyafram patlar o da uzun zaman calismazsa araba (sabahtan aksama veya aksamdan sabaha) mars uzun surer o kadar. Onda da ic tamir takimi (lastik diyafram, contalar vs) degisir hallolur. Garantili tamiri 250 lira sen tamir takimi alirsan 150 lira. Senin kitin malzemesi belki bulunmayabilir, o yuzden tamir yapan yere yollamak daha mantikli, tamiri yapan kisi hangi malzemenin oraya uyacagini az cok bilir anlar.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Regulator bozulmaz, ic diyafram patlar o da uzun zaman calismazsa araba (sabahtan aksama veya aksamdan sabaha) mars uzun surer o kadar. Onda da ic tamir takimi (lastik diyafram, contalar vs) degisir hallolur. Garantili tamiri 250 lira sen tamir takimi alirsan 150 lira. Senin kitin malzemesi belki bulunmayabilir, o yuzden tamir yapan yere yollamak daha mantikli, tamiri yapan kisi hangi malzemenin oraya uyacagini az cok bilir anlar.

 

Diyafram kiti 500 tl. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...