Halil ibrahim Oruc 27 Aralık 2019 Paylaş 27 Aralık 2019 sistemde hava olmasi muhtemel o zaman cunku arac geriye yaslandigi zaman radyatore giden suyun debiside dusuyor ve hava kabarciklarinida var sayarsak yeterli sogutma saglamiyor. 1 kereligine dip gaz verip birakip devir daimi hizli cevirip suyun sogumasini saglayabilirsiniz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Aralık 2019 Paylaş 27 Aralık 2019 benim aracım 110-120 hız sınırını aşınca ve yüksek bir yer çıkarken devir artınca 90 dereceyi geçip kırmızı sınırına yaklaşıyor.gazdan kesince ve düze çıkınca tekrar 90 dereceye düşüyor.usta antifiriz koyalım dedi.kaputu açtığımda ne bir sıcaklık nede su deposunda bir ısınma var havasını aldı.sözde.şimdi bir gazda deniyecem.birge benzinde. inşaallah yalancı hararetttin ve düzelir.Ani çıkıp ani düşüyorsa hava sorunudur. Geç düşüyorsa hararet yükseliyordur. Yorum bağlantısı
Selim Uzun 27 Aralık 2019 Yazar Paylaş 27 Aralık 2019 yani gazdan kesince.1 dakika içinde düşüyor.en fazla Yorum bağlantısı
Selim Uzun 27 Aralık 2019 Yazar Paylaş 27 Aralık 2019 arkadaslar bu havasını alma olayını bana tarif edebilecek bir arkadaşım varmı.veya ben yapabilirmiyim.hayırlı işler.kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 27 Aralık 2019 Paylaş 27 Aralık 2019 (düzenlendi) Selim Uzun yazdı: arkadaslar bu havasını alma olayını bana tarif edebilecek bir arkadaşım varmı.veya ben yapabilirmiyim.hayırlı işler.kolay gelsin. motor fan açma ısısına ulaştığında genleşme kabındaki ince hortumun birini çıkarın. soğutma sıvısı aksın. hortumu yerine geri takın. eksilen seviyeyi de kapağı açıp tamamlayın. hepsi bu 27 Aralık 2019 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Uzun 28 Aralık 2019 Yazar Paylaş 28 Aralık 2019 arkadaşlar akşam aracı denedim lpg bitikti benzinle denedim araç ısındıktan sonra hararet göstergesi kırmızı yeride geçip dayandı iyice ve oyle kaldı o halde eve geldim ön kaputu açtım su deposunda kaynama yoktu.motorda sanırım normal sıcaklıktaydı iyi korktum artık.bu hararet göstergesinin hızla falan alakası yok tahminim motor ısındıktan sonra 20-30 km yızla bile gitsem kırmızıya dayanıyor ve kalıyor anında fan açıyor tabi.bu hararet normalde kırmızı yı geçtiğinde yedek su deposundaki suyun kaynaması gerekmiyormu.su deposu ısınmamış bile.lpg.de kullanırken bir kaç gün önce daha geç kırmızıya gelen gösterde benzinle kullanırken hemen kırmızıya geldi.bir türlü sorunu bulamıyorum. bu gerçek hararetse eger su kaynama yapmazmıydı. birde antifiriz eklettim bu arada antifirizde erken hararet yaptırıyor olabilirmi. Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Selim Uzun yazdı: arkadaşlar akşam aracı denedim lpg bitikti benzinle denedim araç ısındıktan sonra hararet göstergesi kırmızı yeride geçip dayandı iyice ve oyle kaldı o halde eve geldim ön kaputu açtım su deposunda kaynama yoktu.motorda sanırım normal sıcaklıktaydı iyi korktum artık.bu hararet göstergesinin hızla falan alakası yok tahminim motor ısındıktan sonra 20-30 km yızla bile gitsem kırmızıya dayanıyor ve kalıyor anında fan açıyor tabi.bu hararet normalde kırmızı yı geçtiğinde yedek su deposundaki suyun kaynaması gerekmiyormu.su deposu ısınmamış bile.lpg.de kullanırken bir kaç gün önce daha geç kırmızıya gelen gösterde benzinle kullanırken hemen kırmızıya geldi.bir türlü sorunu bulamıyorum. bu gerçek hararetse eger su kaynama yapmazmıydı. birde antifiriz eklettim bu arada antifirizde erken hararet yaptırıyor olabilirmi. genlesme kapinin kapagi ne durumda? sayet kapali sistemde yeterli basinc olusturmadan hava cikisina izin verebilecek durumdaysa sistemde hava olusur yada kendi kendine havasini alamaz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Selim Uzun yazdı: hararet normalde kırmızı yı geçtiğinde yedek su deposundaki suyun kaynaması gerekmiyormu. hava varsa gerekmez. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Aralık 2019 Paylaş 28 Aralık 2019 Bir ara.. Servisler, ısı müşürünü söküp altına pul koyuyordu.. Bu tabi havayı önlemiyor, yalancı hararetin göstergeye yansımasını geciktiriyor. Ayrıca yine bir ara.. Servisler Teknik Servis bülteninde yayınlandığı gibi tahliyeler taktı soğutma sistemine. İyi bir usta, aracın arkası yüksekte iken, havasını almalı. 1 Yorum bağlantısı
Selim Uzun 29 Aralık 2019 Yazar Paylaş 29 Aralık 2019 Arkadaslar bugun yine denedim 1km gitmeden gosterge kurmiziyi gecip dibe dayandi sonra motor.eksoz ikaz lablari yandi oyle kaldim.arabayi cektim kenara biraktim.90 a gelince fanda hemen aciyor.yalanci hararette bu isiklar yanarmi arkadaslar Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 29 Aralık 2019 Paylaş 29 Aralık 2019 Selim Uzun yazdı: Arkadaslar bugun yine denedim 1km gitmeden gosterge kurmiziyi gecip dibe dayandi sonra motor.eksoz ikaz lablari yandi oyle kaldim.arabayi cektim kenara biraktim.90 a gelince fanda hemen aciyor.yalanci hararette bu isiklar yanarmi arkadaslar Arıza lambası yanar ve bir müddet sonra da motor kendini korumaya alır. Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 1 Ocak 2020 Paylaş 1 Ocak 2020 Merhaba ben zamanında o sizin yaşadıklarınızdan geçtim ve size aşağıdaki yazdığım uygulamaları yapın. 1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor. 2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor. 3- motordan radiyatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor. Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000cc motorlu ford focuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 focuslar da yukarıda neden avrupa focuslarda motor girişinde bunu anlamadım . Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler. 1-ısı mişürü değişimi 2-3 ad. termostat hepsi arızalı çıktı orjinal parça olaarak alındı 3-devirdaim 4-20 litre antıfriz havaya gitti 6-7 senedir problemsiz kullanıyorum bu şekilde . bu arada t kiti var onu da uyguladım kesinlikle verim alamadım ve beni en çok sinirlendiren de LPG çok geç geçmesi oldu nedeni ise antifriz daha kolay yol bulduğu için buharlaştırıcıya daha az devirdaim yapması olarak gördüm ve iptal ettim ve üstteki uygulamayı yaptım. ekteki link te aynı uygulama fiat için yapılmış ve ne işlemler yapılacağına güzel bir örnek . kolay gelsin http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf Yorum bağlantısı
Tayyib Türkoğlu 2 Ocak 2020 Paylaş 2 Ocak 2020 Aynı sorun bende de vardı. 1.ustaya gittim müşürü değişti hala hararet oluyordu Sonra ustayı değiştim o da termostatı değiştirdi sorun 3 4 ay için çözüldü gibiydi. Daha sonra yine hararet yapmaya başladı. Baktım ki müşürü tutan plastik kırılmış onu yaptırdım. 1 2 hafta da öyle kullandım ama yine hararet ara sıra yükselip düşüyor. Bence focus da bu kronik bir problem artık umursamıyorum. Tavsiyem sende umursama boşa paran gitmesin Yorum bağlantısı
Selim Uzun 3 Ocak 2020 Yazar Paylaş 3 Ocak 2020 arkadaşlar nasıl umursamayayım daha bir km gitmeden hararet göstergesi sağa vuruyor motor ve otomatik vites arıza lambası yanıyor ve kalıyor. Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 3 Ocak 2020 Paylaş 3 Ocak 2020 Selim Uzun yazdı: arkadaşlar nasıl umursamayayım daha bir km gitmeden hararet göstergesi sağa vuruyor motor ve otomatik vites arıza lambası yanıyor ve kalıyor. gauge menuden motor calistirmadan onceki sicaklik ve calistirdiktan sonraki sicakligi gozlemledinizmi? Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 4 Ocak 2020 Paylaş 4 Ocak 2020 (düzenlendi) Selim Uzun yazdı: arkadaşlar nasıl umursamayayım daha bir km gitmeden hararet göstergesi sağa vuruyor motor ve otomatik vites arıza lambası yanıyor ve kalıyor. üste çözümü yazdım daha neyi araştırıyorsunuz eliniz yatkınsa maliyeti 50 lirayı geçmez değiştirin termostatın yerini ha inanmazsanız bir araştırın abd üretimi focuslarda termostat nerede takılı olduğunu hem yardım istiyorsunuz sonra da umursamıyorsunuz.benim aldığım 3-4 orjinal termostat bozuk çıktı ve araç kendini korumaya aldı 4 kez 2 silindire düştü araç ki bunu kimsenin başına gelmesini istemem hele istanbul trafiğinde biz çözüm öneriyoruz, araç artık 9 senedir problemsiz bu şekilde çalışıyor daha nasıl yardım edelim.kolay gelsin 4 Ocak 2020 tarihinde A.Kadir Yılmaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 4 Ocak 2020 Paylaş 4 Ocak 2020 A.Kadir Yılmaz yazdı: Merhaba ben zamanında o sizin yaşadıklarınızdan geçtim ve size aşağıdaki yazdığım uygulamaları yapın. 1-orjinal termostat iptal ediliyor içi boşaltılarak tekrar yerine takılıyor. 2- reno 9 veya 12 termostatı alınıyor 82c lik fiyatı 10lira ve çıkmacıdan uygun hortum alınıyor ve içine termostat takılıyor ve üstüne oynamaması için kelepçe takılıyor. 3- motordan radiyatore giden sağ üst hortum sökülüyor ve termostat motor tarafına gelecek şekilde montaj tamamlanıyor. Maliyeti ucuz olunca birde bunu deneyim dedim ve şuan problem yok ilerisi ne gösterecek bilemem. 2000cc motorlu ford focuslarda termostat hep yukarıda motor çıkışında amerikan 1,6 focuslar da yukarıda neden avrupa focuslarda motor girişinde bunu anlamadım . Benim şimdiye kadar yaptığım işlemler. 1-ısı mişürü değişimi 2-3 ad. termostat hepsi arızalı çıktı orjinal parça olaarak alındı 3-devirdaim 4-20 litre antıfriz havaya gitti 6-7 senedir problemsiz kullanıyorum bu şekilde . bu arada t kiti var onu da uyguladım kesinlikle verim alamadım ve beni en çok sinirlendiren de LPG çok geç geçmesi oldu nedeni ise antifriz daha kolay yol bulduğu için buharlaştırıcıya daha az devirdaim yapması olarak gördüm ve iptal ettim ve üstteki uygulamayı yaptım. ekteki link te aynı uygulama fiat için yapılmış ve ne işlemler yapılacağına güzel bir örnek . kolay gelsin http://dox.bg/files/dw?a=3fdc1df1cf sanayi tarzi bir cozum olmus sizinkisi amerikada 2.0 ve 2.3 focuslar mevcuttur cogunlukla zx3 zx5 modellerinde motor kodlari farklidir ayrica iklimsel olarak amerika -30 lari goren bir kitadir. her sorun birbiriyle ayni ozellige sahip degildir yanlis anlasilmasin size karsi muhalefet olmuyorum usenmeden guzelce yaptiklarinizi yazip paylasmissiniz burada arkadasa ayrdim etme mahiyetinde, fakat sogutma sistemi goreceli bir kavramdir sogutma suyunun kalitesi, antifriz yogunlugu, termostat kalitesi ve dogru derecede olmasi, blok icinde kanallarin ve radyatorun tikanmasi, hararet musuru bozuklugu ve temassizligi, devir daim kalitesi ve perfromansi, genlesme kapi veya kapaginin iceride olusan basinci tutamamasi, silindir contasi, rektifiye gerektirecek kadar kotu durumda asinan piston ve sekmanlar, sistemin icinde alinamayan hava sorunsali, benim tavsiyem bu tur sorunlarda ilk once en basitinden baslanilmali sizin sorununuzun temelini olusturan sebebi bilemiyorum ama arkadasin cozumu belkide en ufak hararet musuru temassizligindan da kaynaklanabilir. benim temassizlik varken soguk havada gauge menude -255 derece goruyordum. butun su sistemini temizleyen wurth kimyasali ile butun blok kalorifer kanal radyator temizlenmeli ve en az 2-3 kez termostatsiz saf su ile devir daim yapip bosalttiktan sonra %40 %60su olarak temiz antifriz dolumu yapilmalidir. asiri antifriz yogunlugu suyun isi iletkenligini dusurmesinin yaninda zamanin getirdigi asinan conta gibi plastik aksamlarda zarara ugratmamasi icindir. katilan suyun saf demineralize yada sasal suyu olmasi mutlak sart sanayide bunu kesinlikle yapmadan once arabaya bi kactane koyun Yorum bağlantısı
A.Kadir Yılmaz 6 Ocak 2020 Paylaş 6 Ocak 2020 Halil ibrahim Oruc yazdı: sanayi tarzi bir cozum olmus sizinkisi amerikada 2.0 ve 2.3 focuslar mevcuttur cogunlukla zx3 zx5 modellerinde motor kodlari farklidir ayrica iklimsel olarak amerika -30 lari goren bir kitadir. her sorun birbiriyle ayni ozellige sahip degildir yanlis anlasilmasin size karsi muhalefet olmuyorum usenmeden guzelce yaptiklarinizi yazip paylasmissiniz burada arkadasa ayrdim etme mahiyetinde, fakat sogutma sistemi goreceli bir kavramdir sogutma suyunun kalitesi, antifriz yogunlugu, termostat kalitesi ve dogru derecede olmasi, blok icinde kanallarin ve radyatorun tikanmasi, hararet musuru bozuklugu ve temassizligi, devir daim kalitesi ve perfromansi, genlesme kapi veya kapaginin iceride olusan basinci tutamamasi, silindir contasi, rektifiye gerektirecek kadar kotu durumda asinan piston ve sekmanlar, sistemin icinde alinamayan hava sorunsali, benim tavsiyem bu tur sorunlarda ilk once en basitinden baslanilmali sizin sorununuzun temelini olusturan sebebi bilemiyorum ama arkadasin cozumu belkide en ufak hararet musuru temassizligindan da kaynaklanabilir. benim temassizlik varken soguk havada gauge menude -255 derece goruyordum. butun su sistemini temizleyen wurth kimyasali ile butun blok kalorifer kanal radyator temizlenmeli ve en az 2-3 kez termostatsiz saf su ile devir daim yapip bosalttiktan sonra %40 %60su olarak temiz antifriz dolumu yapilmalidir. asiri antifriz yogunlugu suyun isi iletkenligini dusurmesinin yaninda zamanin getirdigi asinan conta gibi plastik aksamlarda zarara ugratmamasi icindir. katilan suyun saf demineralize yada sasal suyu olmasi mutlak sart sanayide bunu kesinlikle yapmadan once arabaya bi kactane koyun merhaba wurth kimyasali için haklısınız araçlar artık eski 14-15 yaş üstünde temizlik şart ,ama ben bu çileyi 5-6 ay çektim ve gezmedim usta ve yetkili servis dahil kalmadı Gebze den kalkıp Adapazarına dahi gittim meşhur bir ustaları varmış oda yok yokuşta havasını alıcam yok bilmem ne işlemleri yaptı 2 kez yine düzelmedi ve son çare bunu ford bg ve ford rusya forumunda buldum ve uyguladım ve şükür kafam rahat ve müşür arızalı ise hiç veri vermez buna katılmıyorum bana da boşuna müşür değiştirdi yetkili servis neyse fazla yazmaya gerek yok bu en ucuz maliyetli çözüm dileyen uygular ve sadece 2,0 focusta tr de bildiğim kadarıyla termostat motor üst çıkışta ve -30 derecesine gelirsek abd de onların altta olması daha iyi olurdu sizin dedinize göre fakat aratın google amcaya abd 1,6 focuslar dahil termostat mtor üstte .kolay gelsin ve başarılar Yorum bağlantısı
Selim Uzun 11 Ocak 2020 Yazar Paylaş 11 Ocak 2020 arkadaşlar hararet sorunum hala sürüyor yalancı hararet araç 2 dakika çalışınca hararet göstergesi sağ sona vurup kalıyor.motor soğuk.su soğuk 2 dakikada hararetmi olur araba da okadar anlatmama rağmen ustaya gitgellere rağmen müşüre kaç kere bakın dememe rağmen hiçbirinde birşey yok sağlam diyen usta dün müşürden dedi şimdi müşür değiştireceğiz.inş.düzelir.2 dakika gider araçta özellikle birazda fazla gaz verince saha vuran hararet göstergesi hemen fanıda çalıştırıyor.şimdi tutmuş müşür arızalı değiştircez diyor.bu ustalardan nedir çektiğimiz.ya Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 11 Ocak 2020 Paylaş 11 Ocak 2020 Selim Uzun yazdı: arkadaşlar hararet sorunum hala sürüyor yalancı hararet araç 2 dakika çalışınca hararet göstergesi sağ sona vurup kalıyor.motor soğuk.su soğuk 2 dakikada hararetmi olur araba da okadar anlatmama rağmen ustaya gitgellere rağmen müşüre kaç kere bakın dememe rağmen hiçbirinde birşey yok sağlam diyen usta dün müşürden dedi şimdi müşür değiştireceğiz.inş.düzelir.2 dakika gider araçta özellikle birazda fazla gaz verince saha vuran hararet göstergesi hemen fanıda çalıştırıyor.şimdi tutmuş müşür arızalı değiştircez diyor.bu ustalardan nedir çektiğimiz.ya gauge menuden okuyun sayet 150den yuksek okuyorsa zaten oyle bir su sicakligi olmasi muhtemel deil o zaman dogru musur ile deneyin yanliz cikanla 1e 1 olmali gri soket ise gri soketli takin yesil siyah olmasin ntc ve ptc olarak farkli isleyis farklari var Yorum bağlantısı
Selim Uzun 14 Ocak 2020 Yazar Paylaş 14 Ocak 2020 arkadaşlar müşürüde değiştirdik gene hararet göstergesi sorunu devam ediyor.birebir aynısyla değiştirdirk yok.yok.hicdir türlü olmuyor.araba çalışsın hareket etsin belli bir hızın devirin üstüne çıkınca 1-2 dakikada çok yavaş gidince 5 dakikada hararet göstergesi sona vuruyor fan açıyor hemen.stop edip kaputu açıyorum bir gram ne su da nede motorda ısınma yok.kafayı yiyecek.şimdi havasını aldırcam iyi bir usta bulmam lazım.bu sorun elektriksel olabilirmi arkdaşlar . ve bu arabayı bu şekilde kullanmanın ne gibi zararı olabilir arkadaşlar. Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 14 Ocak 2020 Paylaş 14 Ocak 2020 Selim Uzun yazdı: arkadaşlar müşürüde değiştirdik gene hararet göstergesi sorunu devam ediyor.birebir aynısyla değiştirdirk yok.yok.hicdir türlü olmuyor.araba çalışsın hareket etsin belli bir hızın devirin üstüne çıkınca 1-2 dakikada çok yavaş gidince 5 dakikada hararet göstergesi sona vuruyor fan açıyor hemen.stop edip kaputu açıyorum bir gram ne su da nede motorda ısınma yok.kafayı yiyecek.şimdi havasını aldırcam iyi bir usta bulmam lazım.bu sorun elektriksel olabilirmi arkdaşlar . ve bu arabayı bu şekilde kullanmanın ne gibi zararı olabilir arkadaşlar. kalorifer sicak ve maks oknumunda iken dusus gozukuyormu yoksa ayni sekil ve hizda yukselme devam ediyormu Yorum bağlantısı
Selim Uzun 1 Şubat 2020 Yazar Paylaş 1 Şubat 2020 (düzenlendi) Arkadaşlar bu yalancı hararet sorununu hala çözemedeik bir elektrikçiye götürdüm en son.hararet müşrünü de yeni değiştirmiştim.bana bu olayı hararet müşrünün yaptığını orjinali takılınca düzeleceğini söyledi şimdi birdaha değiştireceğim orjinaliyle.sizce olabilirmi 1 Şubat 2020 tarihinde Önder Özcan tarafından düzenlendi Mesajları büyük harflarla yazmayalım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts