İçeriğe Yönlendir

Focus I - Hararet Göstergesi Sorunu


Selim Uzun

Recommended Posts

Selim Uzun
(düzenlendi)

Arkadaslar kolay gelsin su deposu focurdama sorunum 3.aydan sonra 2.contanin takilmasiyla duzeldi.contalar siboplar kayislar termostat hepsi degisti.simdide.hararet gostergesinde sorun var yolda giderken 110 km hizdan sonra ve bayir cikarken hararet gostergesi kirmizi cizgiye yaklasiyor ayagimi gazdan cekince ve hiz dusurunce 90 a gelip sabit kaliyor biraz zorlasam motoru tekrar kirmizi hatta yaklasiyor.niye yapar bunu

Aracim 2000 model 1.6 ford focus 

tarihinde Selçuk Bakış tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yalancı hararet dedikleri olay sanırım. Focus 1 den anlayan biri havasını aldirinca düzeliyor diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

Arkadaslar bir de boyle yuksek hararet gostergesiyle gittikten sonra kaputu acip bakiyorum ne suda bir isinma var nede motorda bir sicaklik var conta degismeden once kaputu actigimda yalin gibi sicaklik vuruyordu ve su deposunun ustune bile dokunamiyordum sicaktan simdi.hic bir sicaklik olmuyor su kaynatmiyor motor isinmiyor fakat hararet gostergesi belli bir hizdan sonra ve yokus cikarken 90 i geciyor ve kirmiziya yaklasiyor duzluge cikinca ve gazi yavaslatinca 90 a geri dusuyor sorun ne olabilir 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Hava kalmış olmalı almak basit. Yedek su deposundan bobin tarafına giden su hortumu var onu depo tarafından sökün yere kap koyup içine sarkıtın aksın motoru çalıştırın bu arada ve yedek su deposunu tamamlayın hortumdan su kesikli akacak ve düzelecektir en son hava çıkması bitince yerine takın tamamdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Hava kontrolü- termostat-devirdaim sırası ile gidin. Hava alırken aracın arkasını 15-20 derece civarı kaldırmıştık sanırım. Beni de bu sorun geçmiş dönem çok uğraştırmıştı. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ömer Sarıgül yazdı:

Hava kalmış olmalı almak basit. Yedek su deposundan bobin tarafına giden su hortumu var onu depo tarafından sökün yere kap koyup içine sarkıtın aksın motoru çalıştırın bu arada ve yedek su deposunu tamamlayın hortumdan su kesikli akacak ve düzelecektir en son hava çıkması bitince yerine takın tamamdir. 

% 90

Yorum bağlantısı
Emin Onuk
(düzenlendi)

benim eski araçta da vardı aynı sıkıntı. ekstra soğutma hattı çekiliyor bir yere o zaman sorun kalmıyor. ben o şekilde çözüm bulmuştum. İstersen yaptırdığım ustanın numarasını verebilirim.

tarihinde Emin Onuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

Arkadaslar usta antifiriz koyalim dedi gittim yedek su deposunu komle suyu bosaltip 3 litre antifiriz koydu hic su koymadi birde ben 4 yildir hic antifiriz koymadim yarin deniyecem arabayi.duzelecekmi hararet gostergesi sorunu birde bu kadar yil antfiriz koyulmamis arabaya 3 litre antifiriz konurmu birde hic su koymadi.bir sey olmaz dedi.nedersiniz.

Uzun sure antifiriz koyulmayan arabaya yedek su deposu bosaltilip 3 litre yesil petrol ofisinden antifiriz konurmu.hic su eklemeden.bur sorun yaratirmi aracimda extradab 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hararet ani çıkıp, aniden iniyorsa yalancı hararet dediğimiz hava olayı. 

Yavaş iniyorsa, hararet yapıyordur, dikkatli olun, ona göre sorun arayın.. 

 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Selim bey bu sorunun antifriz ile hiçbir alakası yok. Altından su konulsa havası alınmadan olmaz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Selim Uzun yazdı:

Arkadaslar usta antifiriz koyalim dedi gittim yedek su deposunu komle suyu bosaltip 3 litre antifiriz koydu hic su koymadi birde ben 4 yildir hic antifiriz koymadim yarin deniyecem arabayi.duzelecekmi hararet gostergesi sorunu birde bu kadar yil antfiriz koyulmamis arabaya 3 litre antifiriz konurmu birde hic su koymadi.bir sey olmaz dedi.nedersiniz.

Uzun sure antifiriz koyulmayan arabaya yedek su deposu bosaltilip 3 litre yesil petrol ofisinden antifiriz konurmu.hic su eklemeden.bur sorun yaratirmi aracimda extradab 

 

Neden antifriz yoktu, normalde antifriz vardır, kapalı sistemdir, eksilmez akmaz kokmaz. 

Eksilirse de antifrizli su konur. 

Neden yeşil.. 

Organik olmalıydı yanlış koymuşsunuz. 

Antifrizsiz sadece su konulursa, donma riski yaşamıyorsunuz anladığım kadarıyla ama, paslanma sorunu oluşur. Paslanan kısımlar aşırı derecede ise, şimdi koyduğunuz antifriz paslanan yerleri açacak ve su kaçağına sebep olacaktır. 

Sonuç ne olursa olsun, yeşil antifrizi tamamen boşaltın, yerine duruma göre -20 dereceye gelecek kadar turuncu organik antifriz doldurun. 

 

 

Ayrıca antifrizin fazlası da hararet sorununu artırır, her şey olması gerektiği gibi olmalı. 

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaşlar dün 4 yıldır antifiriz konulmayan aracıma usta 3 litre shell antifiriz koydu koyarken yedek su deposunun altındaki hortumu çıkardı bu radyatöre giden hortum tahminim.yedek deposunu boşalttı.sonra hortumu tekrar taktı yerine 3 litre antifiriz koydu fakat hiç su koymadı.2,5 litre falan aldı depo.sonra çalıştırdım fanlarıda sonuna kadar aç bir tur at gel abi dedi.çıktım geldim o cekecek radyatöre ekleme yapacağız dedi.ben gittim geldim fanlar ful açık dolaştım geldim.açtık yedek su deposu dolu hiç eksilmemiş hortumları mıncıkladı.fakat yine düşmedi.sorum şu tamamını antifiriz koyması doğrumu bu kadar antifirizsiz kullanmışken arabayı.soru 2 o hortumu yedek su deposundan çıkarında radyatördeki su da yere döküldümü.veya radyatördeki su durduğu içinmi su eklemedi.peki radyatördeki su duruyorsa o yedek su deposundaki antifiriz nasıl eksilecek.bir kaç güne eksilir dedi.

bu kadar uzun süre antifirizsiz kullanılmıl arabaya 3 lt antifiriz konurmu.birde su eklemeden.bir zararı olurmu.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

5 litre civarı soğutma sıvısı oluyor. 2.5 3 litre antifriz konuyor üzeri su ile doldurulur zaten, oranda sıkıntı yok sizin. Yedek depodan azalmadı ise hava yapmamış olabilir tamamen boşaltılmadigi için yada havası çıkmamıştır daha.

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

Yani 3 lt antifiriz kondu susuz yedek su deposu bile doldu..ozaman radyatorde 3 lt civari sumu varmis demek oluyor

Yorum bağlantısı
Selim Uzun
(düzenlendi)

Arkadaşlar şu konuda bana yardımcı olabilir misiniz radyatörden yedek su deposuna giden hortum yedek su deposundan çıkartıldıgında su deposunun içi boşalıyor. bu tamam aynı hortumdan radyatörün içindeki suda boşalıyormu, boşalmıyormu. cünkü 3 lt antifiriz koyunca yedek depo doldu radyatörün içindeki su duruyormu yani.

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
küçük harf
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gerek yok sökmeye, Bir şey yapmaya da gerek yok. 

Koyulan antifriz miktarı normal. 

Su eksilecek diye de beklemeyin. 

Termostat açıp su devirdaim yapınca karışacak hepsi zaten. 

Bu aşamadan sonra harareti gözleyin, hava yaparsa hararet yükselir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Uzun
(düzenlendi)

Yani yaklaşık 5-6 litre su alıyorsa 3 lt antifiriz kondu yedek depo boşaltılıp. radyatördeki eski su yani aşağı yukarı 3 lt civarı orda kaldı benim korkum 3lt antifirizle yedek depoyu doldurdu hiç susuz antifiriz koymasıydı.radyatördeki su duruyor ve karışıyor yani doğrumu. çunku uzun süredir antifiriz konulmamıştı. 3lt koyunca araca zarar vermesinden korkuyorum dostlar.

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
Küçük harfe çevirdim
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Öncelikle büyük harf yazmamanız gerekiyor. Buna dikkat ederseniz sevinirim. 

 

Evet radyatördeki ve motordaki su boşalmadı, oradaki 3 litreye yakın su duruyordu. 

Sizin koyduğunuz antifriz motor çalışıp termostat açınca haznedeki tüm su ile karıştı. 

Ayrıca

Tüm antifriz koyulsa bile bir zarar vermez, sadece ısı transferi düşer. verimi düşer. 

Aracınızda su ile kullanıldığı dönemlerde oluşmuş paslanmalar çürümeler varsa, koyulan 2,5 litre antifrizle de ortaya çıkacak ve su kaçırmaya başlayacaktır. 

Bu sebeple takipte olun. 

 

Yorum bağlantısı
Selim Uzun
(düzenlendi)

Ok. Teşekkürler

tarihinde Mehmet Ozyurek tarafından düzenlendi
Küçük harf
Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

konulan su dinlendirilmis yada sasal suyu olmali  normal cesme suyuda zamanla oksitlenmeye sebeb verecektir.  yogunluk miktari uzerinde yazar %50ye50 karisim ortalama kaliteye gore degisir -30 dereceye kadar koruma saglar sayet cok soguk bir iklimde degilseniz %30-%40 arasi antifriz yeterlidir ayrica yogun antifrizin zarar verebilecek duzeyde temizleme ozelliginni yaninda isi iletiminide dusurecektir. saf %100 antifriz  -10derece koruma saglar  su ile seyreltilmesi sart ayrica isi iletim orani cok dusuktur dikkat edilmesi gereken bir hususda bir kereligine temiz su ile devir daim daha yapilip oyle konulmasidir. arzu edilirse radyator temizleyici katki maddeleri cok etkili denedim ve cikan tortular sayesinde  96 97 gezen eski focusumda 92 94 arasi geziniyor simdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

benim aracım 110-120 hız sınırını aşınca ve yüksek bir yer çıkarken devir artınca 90 dereceyi geçip kırmızı sınırına yaklaşıyor.gazdan kesince ve düze çıkınca tekrar 90 dereceye düşüyor.usta antifiriz koyalım dedi.kaputu açtığımda ne bir sıcaklık nede su deposunda bir ısınma var havasını aldı.sözde.şimdi bir gazda deniyecem.birge benzinde.

inşaallah yalancı hararetttin ve düzelir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...