İçeriğe Yönlendir

TSi Yağ Basıncı Düşük Uyarısı ve Kırmızı Yağ İşereti


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

 

 

bu oktan artırıcı olayı bana inandırıcı gelmedi. Hiçbir vw kitapçığında da 98 oktan kullanın yazdığını görmedim. Hatta siz 98 oktan kullanırsanız, doğuş’a gittiğinizde garanti dışı bile kalmış olabilir araç. 
 

e5-e10 olayı var. Zaten benzin pahalı. Ülkemizde uygulanmıyor sanırım. Etanol de pahalı. 
 

tsi benim bildiğim max 12,5:1 sıkıştırma oranına sahip. Atmosferik mazda akyactiv-g ise 14:1 sıkıştırma oranında ve o motor bile 95 oktan ile çalıştırılıyor. Bence oktan konusu biraz hayal ürünü gibi

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

bu oktan artırıcı olayı bana inandırıcı gelmedi. Hiçbir vw kitapçığında da 98 oktan kullanın yazdığını görmedim. Hatta siz 98 oktan kullanırsanız, doğuş’a gittiğinizde garanti dışı bile kalmış olabilir araç. 
 

e5-e10 olayı var. Zaten benzin pahalı. Ülkemizde uygulanmıyor sanırım. Etanol de pahalı. 
 

tsi benim bildiğim max 12,5:1 sıkıştırma oranına sahip. Atmosferik mazda akyactiv-g ise 14:1 sıkıştırma oranında ve o motor bile 95 oktan ile çalıştırılıyor. Bence oktan konusu biraz hayal ürünü gibi


benimkinde yazıyordu. :)

 

twincharger olanlarda yazıyor muhtmelen. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Selim Bilgin yazdı:


benimkinde yazıyordu. :)

 

twincharger olanlarda yazıyor muhtmelen. 

O motor daha üretilmiyor değil mi? Hem turbo hem kompresör. 
 

nereden alıyordunuz benzini :)

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O motor daha üretilmiyor değil mi? Hem turbo hem kompresör. 
 

nereden alıyordunuz benzini :)


Shell’ciyiz :)  

 

98 yok tabi ki. Kitapçıkta motorun 98 oktanla en uygun çalışacağı, performans kaybı ve yüksek tüketim göze alınarak 95 oktan kullanılabileceği yazıyordu. 
 

Maalesef tarih oldu o motor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Çalkalama yok ;)

 

gram yağ eksiltmiyor bizim araçlar

1.4 tsi passat 2009 2017 kullandım 200bin km

2015 1.2 audi ( ea211) eşimde 100 bin km

2017 tiguan 70bin km 1.4

 

eksilme yok.

 

audide iki kez klima radyatörünü taş deldi. Kümes teli şart..

gözümün önünde 2015 Golf daha bakım yapılalı 7 bin km olmuşken ışık yaktı hocam. Arkadaşıma sorduğumda 5-6 bin km de ışık yaktığını söyledi. Araba tamamen servis bakımlı ve tek elden kullanma. Merak ettim zira TSİ lerle ilgili güzel izlenimlerin vardı. İnternette bu konuyla ilgili baya sorun okudum. internet sitelerini bir karıştırmanızı tavsiye ederim. yani durumun size denk gelmemiş olmaması maalesef bu sorunu ortadan kaldırmıyor.  Zaten ben 1.2 TSİ lerden bahsetmiyorum yani eşinizin Audisi ile ilgili değil. 1.4 TSİ lerde görülüyor.

Mert Gulkokan yazdı:

1.2 tsi 105 hp euro 6 motora sahip golf 7 si olan arkadaşım sanayide bakım yaptırıp ne yağ konduğunu sorduğumda adamın ne koyduğunu bilmiyorum diyecek kadar sorumsuz araç sahipleri oldukça tsi lar yağ yakıyor yazarlar internette
O bakımdan beri aracı yağ yakıyor iş arkadaşımın
Bende 1.2 tsi euro 6 90 hp polo var daha yağ eksildi uyarısı görmedim ya da kendim kontrol ettiğimde eksilme göremedim

sorun 1.2 TSİ lerde değil hocam. Yağ eksiltme sorunu ağırlık olarak 1.4 TSİ lerde..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ne zamandır 1.4 tsi ler ile internette araştırma yapıyorsunuz? Hani tavsiye ediyorsunnuz o bakımdan sordum yanlış anlaşılmasın.

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

yanan eksiken bir yağ yokki? sensörün ortasından tahliye var.sensör bozulmuş.

Hocam sizin aracınız için demedim. Siz çok şükür ufak bir sorun yüzünden kurtarmışsınız zaten :)

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Ne zamandır 1.4 tsi ler ile internette araştırma yapıyorsunuz? Hani tavsiye ediyorsunnuz o bakımdan sordum yanlış anlaşılmasın.

Çok uzun zamandır hocam. Ben de sizler gibi araç sever bir insanım usta değilim. 1.4 TSİ lerin maalesef bu sorunu internette çok konuşuluyor. Bunu söylemem sizi neden sinirlendirdi hocam anlamış değilim. Yani yukarıda okuduğunuz üzere güzel izlenmilerim vardı zaten ancak böyle bir sorunu göz göre göre yaşayınca araştırma gereksinimi duydum ve internette bu konuda birçok şikayet ya da durumun olduğunu gördüm.

Turbo motorlarda bakımdan bakıma 1 litre kadar yağ eksiltmenin yetkili ustalar tarafından da normal karşılandığını biliyorum ve yine araştırmalarım sonucu gördüm ancak 6-7 bin km de ışık yakacak kadar eksilmiş olmaması lazım. Şu durum da var ki belki yanlış yağ konduğu fikri aklıma geldi ancak bakımını komple yetkili servisin yaptığı bir araçta yanlış yağ konma ihtimalini eledim. Şu durum da var ki yüksek devir kullanımı genel olarak düzgün çalışan sorunsuz araçlarda yağ yakma sebebi olarak da görülüyor. Bu durumu da eliyorum çünkü en azından benim gördüğüm ve tanıdığım arkadaşım asla yüksek devir kullanmayan sakin kullanan birisidir. Amacım marka - model - motor kötülümek değil hocam forumun esasa amacı olan fikir alışverişine hizmet etmek..

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Verileriniz hatalı. Selamlar.

peki hocam :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Bundan önce iki tane 1.4 TSİ kullandım hemde yeterince km ikisi de eksilme yapmadı yeğenimde 1.2 TSİ golf var değişimden sonra 7000 km de 750ml ekliyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Yağ eksilten 1.4 TSI’lar 180’likler değil miydi genelde. Ben 122’lik ve 150’likte duyduğumu hatırlamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

180 ler eksiltir, 170 ler eksiltir 

 

150 122 ler eksiltebilir ancak yaygın değildir. Genellikle kullanım hatası, soğuk motorla tork alma, yatmış araba kullanma gibi nedenlerle olabilir. 1.4 tsi lardaki yağ yakması motor eskimesi  anlamına gelmez. Çoğunda da eksiltmez. Ancak çok sayıda araç olunca haliyle eksilten de sayıca çok oluyor. 

Fatih Keskin yazdı:

Bundan önce iki tane 1.4 TSİ kullandım hemde yeterince km ikisi de eksilme yapmadı yeğenimde 1.2 TSİ golf var değişimden sonra 7000 km de 750ml ekliyor

 

Kam dişlisinin ordan yağ kaçırıyordu EA111 motorlar 1.2 de. geri çağırmaya gitti mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Oktan muhabbetini bir çizelgelede incelemiştim. Motoru yüke bindirmedikce 85 oktan kadar araçlarda sıkıntı oluşmuyordu. Daha doğrusu vuruntu grafiği vardi. 4000 devire kadar %80 motor yükü ile yürütmek oktanı düşük yakıtla vuruntu sorunu görülmüyordu. Tabi atmosferik 2.0 motor için sunulan bir veriydi. 

 

Cruze el kitabında 91 oktana kadar 113 beygir modelin sorunsuz olduğu yazarken, 125 beygir cruze modeli için 95 minimum değer verilirken, referans değer 98 oktan verilmiş.

 

Sıkıştırma artıkça yakıtın oktanı önem kazanıyor. Bu çok önemli bir değer. Alman luftwaffesi 87 oktan benzin yüzünden db605 motorunun süperşarjını fazla basamıyordu. 1.44 ata basınçla 1450 beygir veriyordu. 

100 oktan benzine gectiklerinde ise aynı motor 1.97 ata basınca çıkmış 2000 beygir güç üretmeye başlamıştı. 

Yakıtın oktanı önemli. Düşük oktan vuruntu demek. Yüksek oktan, yüksek beygire giden yol. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Tsi motorların yağ eksiltmesinin en büyük nedenlerinden 2'si vw onaysız yağ kullanılması ve çok sık dipgaz yaparak üst devirleri zorlayarak kullananlarda oluyor.

Bu arada parça bozulmuş, yeterli yağlama yapmayınca uyarı vermiş araç. Uyarı vermese veya arızayı fark etmeseniz motor düşük yağla yada hiç yağsız uzun süre çalışsa dahamı iyi olacaktı?

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Komik :)

 

2001 yılında 2.4 t4 aracım varken de yağ eksiltme muhabbeti vardı. Adam kaputu açınca kocaman 505 03 mü nedir bir kod koymuştu bu yağı kullan diye. Bizim böyük ustalar ne bulsa onu koyar sonra veve yağ yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

.. Atmosferik mazda akyactiv-g ise 14:1 sıkıştırma oranında ve o motor bile 95 oktan ile çalıştırılıyor. Bence oktan konusu biraz hayal ürünü gibi

 

Atkinson benzeri işleri onlar, valfleri geç kapatıyor. Yoksa detonasyon olur. 14.1 oranını aeşlemeden sonra genleşme aşamasında gani gani kullanıyor. 

Yeni çıkan 1.5 tsi da aynı şekilde. 

10.5 : 1"

 

1.5 TSI ACT with 110 kW / 150 PS02.
The 1.5 TSI ACT with Active Cylinder Management is a high-tech engine for the Polo. It is a further development of the 1.4 TSI with ACT that was made its debut in the previous version. Depending on the operating situation, the Active Cylinder Management of the 1.5 TSI ACT can temporarily deactivate two cylinders, significantly reducing fuel consumption and emissions. The four-cylinder turbocharged petrol engine is exceptionally agile and refined. It develops its maximum torque of 250 Nm between a low 1,500 rpm and 3,500 rpm. The maximum power output of 110 kW / 150 PS is produced between 5,000 and 6,000 rpm. Like all EA211 units, this engine with displacement of 1,498 cm has a compression ratio of 10.5:1. The 1.5 TSI ACT has been significantly further refined compared with the 1.4 litre engine with ACT. For example, internal friction has been reduced thanks to a fully variable, map-controlled oil pump and a polymer-coated first crankshaft main bearing. In addition, the new turbocharged engine is characterised by higher injection pressures of 200 to 350 bar. Other refinements are the even more efficient indirect intercooling unit with improved cooling performance. Temperature-sensitive components such as the throttle valve are also located downstream of the intercooler for optimal thermal conditions. In addition, the new engine has a highly innovative thermal management system with a new map cooling module. Features: APS-coated cylinder liners, fin cooling between the cylinders and a cross-flow cooling concept in the cylinder head."

 

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-polo-driving-presentation-2574/highly-efficient-mpi-tsi-tgi-tdi-and-dsg-engines-2602

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Atkinson benzeri işleri onlar, valfleri geç kapatıyor. Yoksa detonasyon olur. 14.1 oranını aeşlemeden sonra genleşme aşamasında gani gani kullanıyor. 

Yeni çıkan 1.5 tsi da aynı şekilde. 

10.5 : 1"

 

1.5 TSI ACT with 110 kW / 150 PS02.
The 1.5 TSI ACT with Active Cylinder Management is a high-tech engine for the Polo. It is a further development of the 1.4 TSI with ACT that was made its debut in the previous version. Depending on the operating situation, the Active Cylinder Management of the 1.5 TSI ACT can temporarily deactivate two cylinders, significantly reducing fuel consumption and emissions. The four-cylinder turbocharged petrol engine is exceptionally agile and refined. It develops its maximum torque of 250 Nm between a low 1,500 rpm and 3,500 rpm. The maximum power output of 110 kW / 150 PS is produced between 5,000 and 6,000 rpm. Like all EA211 units, this engine with displacement of 1,498 cm has a compression ratio of 10.5:1. The 1.5 TSI ACT has been significantly further refined compared with the 1.4 litre engine with ACT. For example, internal friction has been reduced thanks to a fully variable, map-controlled oil pump and a polymer-coated first crankshaft main bearing. In addition, the new turbocharged engine is characterised by higher injection pressures of 200 to 350 bar. Other refinements are the even more efficient indirect intercooling unit with improved cooling performance. Temperature-sensitive components such as the throttle valve are also located downstream of the intercooler for optimal thermal conditions. In addition, the new engine has a highly innovative thermal management system with a new map cooling module. Features: APS-coated cylinder liners, fin cooling between the cylinders and a cross-flow cooling concept in the cylinder head."

 

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-polo-driving-presentation-2574/highly-efficient-mpi-tsi-tgi-tdi-and-dsg-engines-2602

 

 

Yazıdaki 1.5 olayını mazda 2012’de sundu zaten. 1.5tsi’ler şimdi strok uzunluğunu artırdı. Ayrıca tsi’ler 10,5:1’den 12,5:1 sıkıştırmaya çıktılar diye biliyorum
 

mazda vuruntu sorununu egzoz manifoldu tasarımıyla ve sürtünmeyi azaltmakla buldu. Silindirleri daha soğuk tuttu. Egzoz gazlarını kontrol altına aldı. Vuruntu böylece olmadı. Ayrıca parçalar hafifleştirildi ve güçlendirildi. vw’de bunu uyguluyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

mazda alalım o zaman o da olur.

 

sıkıştırma oranı artmadı, genişleme oranı arttı. animasyonlarını bulabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

mazda alalım o zaman o da olur.

 

sıkıştırma oranı artmadı, genişleme oranı arttı. animasyonlarını bulabilirsiniz. 

Silindir içi hareketten bahsetmiyor muyuz abi, ha sıkıştırma ha genişleme :) strok kolu uzadıkça bu oran artıyor sonuçta. Silindir hacmimiz de belli. 
 

Uzatılmış ve egzoz gazlarının geri dönmemesi amaçlanmış egzoz manifoldu. skyactiv

 

nWgL3x.png


animasyonu bulamadım. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

47bin km dir 1.4 tsi 150 hp kullanıyorum, yağ eksilmedi hiç, 3. Bakımdan yakın zamanda çıktım. Münferit bir olay olabilir belki de.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Silindir içi hareketten bahsetmiyor muyuz abi, ha sıkıştırma ha genişleme :) strok kolu uzadıkça bu oran artıyor sonuçta. Silindir hacmimiz de belli. 
 

Uzatılmış ve egzoz gazlarının geri dönmemesi amaçlanmış egzoz manifoldu. skyactiv

 

nWgL3x.png


animasyonu bulamadım. 

Atkinson cycle diye bir arat

Miller cycle bunun adı ucuz atkinson

 

 
19 Mar 2018 · Efficient TSI Miller cycle. Compared with other gasoline engines, the intake valves of the 1.5 TSI ACT BlueMotion are open for a shorter time; the intake valves are closed during the intake stroke at a time when the piston still has a little vay to travel and is moving further downward.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Zamanında mercedes atmosferik motorlarını 75 oktan benzinle çalışabilmeleri için 2800 devirde sınırlamıştı. Eskiden yakıt o kadar kaliteli değildi. 

Yanisi işin aracınızı sakin kullanıyorsanız yakıtın oktanı düşük dahi olsa bir yere kadar sizi idare ediyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...