Tahir Ak 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Aynen öyle yapacağım. Hazneyi şırınga ile boşaltıp yeni hidrolik koyacağım. Çektiğim eski hidroliği kaliperden çekeceğim kabın dibine doldurup hortumu içine girecek kadar sokacağım. Böylece ters vakum oluşursa hava değil hidrolik çekecek. [emoji4] Frenci dükkanınız hayırlı olsun. Dükkan isim önerisi :Frenchi maslak oto sanayii Aynen öyle yapacağım. Hazneyi şırınga ile boşaltıp yeni hidrolik koyacağım. Çektiğim eski hidroliği kaliperden çekeceğim kabın dibine doldurup hortumu içine girecek kadar sokacağım. Böylece ters vakum oluşursa hava değil hidrolik çekecek. [emoji4] Frenci dükkanınız hayırlı olsun. Dükkan isim önerisi :Frenchi maslak oto sanayii 1 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Bir kişi freni pompalayacak, bir kişide tekerlerden sistemdeki hidroliği boşaltacak. Burada dikkat edilmesi en önemli konu, bu işlemleri yaparken eksilen hidroliği tamamlamak ve hava yapmasını önlemektir. Hava yaptırırsanız sizi çok uğraştırır. Zaten sanayideki ustaların ilave yapmayı tavsiye etmelerinin sebebi de, sisteme hava yaptırmaktan korkmalarıdır. En garantilisi ise bu işlemi 3 kişi ile yapmaktır. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Mustafa Arıkan yazdı: DOT4 sisteme 5.1 konuyor mu onu araştırmadım. Sorun olmaz ise neden olmasın Motul severiz. Liqui Moly de olabilir. Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Kasım 2019 Paylaş 24 Kasım 2019 Hortumlarıda degistirin derim. Cok fark ediyor. 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Kasım 2019 Paylaş 24 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: Hortumlarıda degistirin derim. Cok fark ediyor. +1 ama fren hortumları orjinal olacak yoksa riskli olur. Velakin orjinal hortumlar baya pahalı. Performans isteniyorsa kaliteli çelik fren hortumları var. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 24 Kasım 2019 Yazar Paylaş 24 Kasım 2019 Hortum değişimi benim yapabileceğim bir iş değil şu an. Bir de Koray beyin dediği gibi kesinlikle orijinali ile değişmek lazım. O da pahalı malesef. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 24 Kasım 2019 Paylaş 24 Kasım 2019 Hortum dedigim, kalipere giren kaucuk olanlar. Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Kasım 2019 Paylaş 24 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: Hortum dedigim, kalipere giren kaucuk olanlar. Aynı şeyden bahsediyoruz 😊 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti.Ben de dot 4 araca dot 5. 1 ekleyip hava almıştım. Özellikle rampa inişte ısınma sonrası hissizleşen fren performansına bariz etki etmişti 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Tahir Ak yazdı: Selim Bilgin yazdı: Evet koyulur, benim de spec 4, 5.1 kullandım. İlk değişimde his bayağı değişti. Ben de dot 4 araca dot 5. 1 ekleyip hava almıştım. Özellikle rampa inişte ısınma sonrası hissizleşen fren performansına bariz etki etmişti Kaynama noktası daha yüksek, bütün olay bu aslından. RBF 660 koyacaktım aslında da çok pahalı geldi o an. Yorum bağlantısı
Tahir Ak 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Kaynama noktası daha yüksek, bütün olay bu aslından. RBF 660 koyacaktım aslında da çok pahalı geldi o an. [emoji4] Aynen Yorum bağlantısı
Serdar Eser 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Bende değiştirtmiştim usta gerek yok demişti ilave edecekti değiştirdim Yorum bağlantısı
Mehmet Alev 11 Aralık 2019 Paylaş 11 Aralık 2019 Arkadaşlar yeni fren hidroliği ile eskiyi karıştırmadan nasıl değiştiririm aşama aşama bilgi verebilecek kıymetli bir arkadaş var mıdır? Sanayide en iyi usta bile yetkili servis dahil depoyu boşaltıp yeniyi koyuyor sonra alttan yenisi gelene kadar pompalıyor. Tabi ki iki yağ karışıyor. Ben önce eski yağı tamamen boşaltıp sonra yeni yağı koyup sonra obd2 brake bleed olur ya da başka yöntem ile havasını almak istiyorum Mümkün mü bu işlemi nasıl yapabilirim ya da yaptırabilirim ? Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 11 Aralık 2019 Yazar Paylaş 11 Aralık 2019 Mehmet Alev yazdı: Arkadaşlar yeni fren hidroliği ile eskiyi karıştırmadan nasıl değiştiririm aşama aşama bilgi verebilecek kıymetli bir arkadaş var mıdır? Sanayide en iyi usta bile yetkili servis dahil depoyu boşaltıp yeniyi koyuyor sonra alttan yenisi gelene kadar pompalıyor. Tabi ki iki yağ karışıyor. Ben önce eski yağı tamamen boşaltıp sonra yeni yağı koyup sonra obd2 brake bleed olur ya da başka yöntem ile havasını almak istiyorum Mümkün mü bu işlemi nasıl yapabilirim ya da yaptırabilirim ? Konunuz güncel konu ile birleştirilmiştir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2019 Paylaş 11 Aralık 2019 Sani Gerşon yazdı: Ant usta anlatmış: ant usta sanayiye bir gelsin, 3 günde maymuna döner kaçar. kısmet olur da yanına gidersen sorsana 5 dolar işçilik le yapacak mı o işleri? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Alev 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Sani Gerşon yazdı: Ant usta anlatmış: Bana itafen dediniz sanıyorum aynen tam da aradığım bu sistemden yağı tamamen boşalttı yeni yağı koydu obd2 ile tüm havayı aldı bir den en son kontrol etse kaliperleri tadından yenmezdi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Ben çok daha basitini söyleyeyim. Kaliperdeki civatalar çok az gevşetilir. Eski yağ damlar. Yenisini sürekli depoya dökersiniz. 4 kaliperden de temiz yağ gelene kadar işleme devam edilir. Pompa yapmaya gerek yoktur ama isteyen yardımcısı olmayan yapabilir. 1 saat sürüyor bu işlem çünkü yavaş damlıyor. Borularda eski yağ kırıntıları eser miktarda kalabilir. Kalsın bir şey olmaz. İki senede değilen hidrolik içinde önemsizdir. Yorum bağlantısı
Mehmet Alev 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben çok daha basitini söyleyeyim. Kaliperdeki civatalar çok az gevşetilir. Eski yağ damlar. Yenisini sürekli depoya dökersiniz. 4 kaliperden de temiz yağ gelene kadar işleme devam edilir. Pompa yapmaya gerek yoktur ama isteyen yardımcısı olmayan yapabilir. 1 saat sürüyor bu işlem çünkü yavaş damlıyor. Borularda eski yağ kırıntıları eser miktarda kalabilir. Kalsın bir şey olmaz. İki senede değilen hidrolik içinde önemsizdir. Borularda değil direk haznede mi karıştıracaksınız eski ile yeniyi yoksa önce hazneyi mi boşaltacaksınız ? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 (düzenlendi) Mehmet Alev yazdı: Borularda değil direk haznede mi karıştıracaksınız eski ile yeniyi yoksa önce hazneyi mi boşaltacaksınız ? Hazne biraz boşalınca yeni yağı üstten döküyorum. Yağ zaten soğuk. Karıştırıcı bir etmen de yok. Yeni yağ ile eski yağ birleşim yerinde bir nebze karışır ama, Kaliperin oradan damlayan yağ temiz gelene kadar, hatta elinizdeki yağı bitirine kadar işleme devam edince görüyorsunuz ki, içeride eski yağ kalmıyor. Damlayan yağ yeni koyduğunuz ile aynı renkte çıkıyor. belki çok az karışabilir. Ben bunun etkisi bile olacağını düşünmüyorum. Amaç, sıvıların iletkenliği. haznenin boşalması tehlikeli. Zaten sistemde fazla bir yağ yok. Sisteme hava girerse frenler ciddi sıkıntı. Bunun riskini almıyorum ben. Hazneyi hep ağzına kadar dolu tutuyorum işlem boyunca. Zaten üstten doldurmadıkça alttan çıkmıyor 12 Aralık 2019 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Aralık 2019 Paylaş 12 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: ant usta sanayiye bir gelsin, 3 günde maymuna döner kaçar. kısmet olur da yanına gidersen sorsana 5 dolar işçilik le yapacak mı o işleri? Valla ondan daha kaliteli çalışan ustalarımız var, şüphe yok. Sonuçta orası şov. Ama sordular, söyledim 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Alev 24 Aralık 2019 Paylaş 24 Aralık 2019 (düzenlendi) Peki arkadaşlar, Benim bu hava alma tapanın biri hafif yalama olmuş. Bunu servisten temin ettim değiştireceğim. İşlemler şöyle yapmayı düşünüyorum yanlışım olan yerleri lütfen belirtin sizlerden ricam. Eski tapaya hortumu bağladım, freni pompaladım ve tapayı gevşettim hidrolik yağını akıttım. Arkadaşımın ayağı halen frende iken tapayı söktüm. Yeni tapayı taktım ve sıktım. Arkadaşım ayağını frenden çekti. Ve geri pompaladı. sonra gevşettim ve yağı boşaltmaya devam ettim. Hata ve eksik yaptığım bir sekme var mıdır ? 24 Aralık 2019 tarihinde Mehmet Alev tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 22 Haziran 2020 Paylaş 22 Haziran 2020 Merhabalar fren hidroliğini değiştireceğim , peki fren hidroliğini değiştirirken sadece kutudakini boşaltmak yeterli mi ? Yoksa önlerdeki hortumları da açıp oradan mı boşaltılmalı ? Ve kaç litre almalıyım ? Yorum bağlantısı
Koray Demir 22 Haziran 2020 Paylaş 22 Haziran 2020 Yetkili servislerde veya Bosch Car servislerde fren hidrolik değişim cihazları var sistemdeki tüm yağı boşaltıp havasını alıp tamamen değişim yapılabiliyor. Sadece hidrolik yağ haznesinden boşaltmak sistemde kalan eski yağı atamayacaktır. Kutuya en uzak olan tekerden başlayarak tek tek değişim gereklidir. Tahmini 1lt hidrolik yağı yeterlidir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts