Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 (düzenlendi) Aracımın fren hidroliğini değiştirmek uzun süredir aklımda olan ancak sürekli ertelediğim bir bakım. Sanayide de genel olarak “değişmez, ilave edilir” diye bir kanı var. Bu sebeple değişimi kendim yapacağım. Zor bir işlem değil. İzlediğim videolardan gördüğüm kadarıyla kaliper üzerindeki tapaya hortumla bir kap bağlayıp, pedalı 2-3 kez pompaladıktan sonra tapayı gevşetip hidroliğin gelmesini beklemek. Bu esnada hidrolik haznesi sürekli kontrol edilerek hava yapmadan yeni hidrolik ekleyerek hidroliğin kalipere kadar ulaşmasını beklemek. Değişimi bu şekilde yapacağım. Araştırdığımda benim aracın hidroliğinin DOT4 tipte olduğunu öğrendim. Ayrıca bazı yerlerde tavsiye olarak fren sistemi ne marka ise yağın da o marka kullanılması tavsiye edilmiş. Benim aracımın fren sistemi gördüğüm kadarıyla ATE marka. (Kaliperlerim ATE, fren merkezi de muhtemelen aynı markadır.) Nette fiyatlara baktığımda ATE hidroliğinin en çok bilinen Bosch markadan neredeyse 2,5 kat daha pahalı olduğu. Bosch’un litresi 45 lira civarı iken ATE’nin litresi 115 lira ve satan sadece bir kaç satıcı var. Bu sebeple hem hangi yağı kullanmak konusunda karar vermek hemde tecrübelerden faydalanmak adına konu açıp danışmak istedim. 23 Kasım 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 (düzenlendi) Gerekli specleri karşılayan herhangi marka bir yağ (Liqui Moly, Ate, Ferodo, Bosch, Mobil, Castrol, Valeo) olabilir. Fren sistemi ile yağın aynı marka olması bence şart değil (Üretici böyle bir şart koşmuş mu ki). Ate veya Mobil kullanıyorum memnunum. 23 Kasım 2019 tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Baslamadan once hava alma vidalarının yenisinin mevcut oldugundan ve kırılırsa kaliperi goturebileceginiz bir kaynakcı/tornacı tanıdıgınızdan emin olun. Kırıldıgında o hava alma vidalarını ya cıvata kaynatıp yada yeni dis acarak cıkartabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Aslında aynı markadan ziyade ATE ile Bosch arasındaki fiyat farkı kafamı kurcalamıştı. Ancak fren hidroliğinde kaynama noktası ve ıslak kaynama noktasının önemli olduğunu gördüm. Baktığımda ise bu değer ATE’de 280/198 derece iken, Bosch’da 260/170 derece. Aradaki afaki bir fark yok diye düşünüyorum. Aradaki farka da değmeyecekse Bosch alacağım ama aklımda ATE’de kalacak Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Kendi aracımda fren sistemi ate. kullandığım yağ ferodo. Sorunsuz frenleme. iki kişi yapmalı. Civata gevşetildiği an fren pompalanmalı. Bırakıldığı an sıkılmalı. En uzak tekerden başlayarak yapılmalı. Hidrolik deposu hep ağzına kadar dolu tutulmalı. diğer yol, 4 tekerinde kaliper civatalarını damlama yapacak şekilde gevşetmek ve hidrolik deposunu sürekli sürekli dolu tutmak. Hepsinden temiz yağ gelene kadar damlamaya müsade etmek. En son yine hava kaçması ihtimaline karşı pompalama yapmak gerekir. 1 litre yağ değişim için yeterlidir. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: Baslamadan once hava alma vidalarının yenisinin mevcut oldugundan ve kırılırsa kaliperi goturebileceginiz bir kaynakcı/tornacı tanıdıgınızdan emin olun. Kırıldıgında o hava alma vidalarını ya cıvata kaynatıp yada yeni dis acarak cıkartabilirsiniz. Öncesinde WD40 sıkıp beklemek bu sorunla karşılaşma olasılığımı düşürür mü? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Aslında aynı markadan ziyade ATE ile Bosch arasındaki fiyat farkı kafamı kurcalamıştı. Ancak fren hidroliğinde kaynama noktası ve ıslak kaynama noktasının önemli olduğunu gördüm. Baktığımda ise bu değer ATE’de 280/198 derece iken, Bosch’da 260/170 derece. Aradaki afaki bir fark yok diye düşünüyorum. Aradaki farka da değmeyecekse Bosch alacağım ama aklımda ATE’de kalacak Bosch her türlü ürünün satışını yapan marka. Bir elektronik firmasının yağ üretim tesisi olduğunu düşünmüyorum. Fason ürettiriyordur. Fren konusunda birkaç marka var. En azından o markalardan kullanmak daha mantıklı. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Bende videolardan izleyerek kendim değişimini yaptım .Valeo dot 4 1 lt yeterli geldi. Değişimden sonra hissedilir derecede fark var. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 çalısan sistemi elleme. üzerine hiç eklemedin mi bugune kadar. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 ben valeo aldım 2 adet 500 ml fiyatı uygun 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Markası bilinen dot 4 ler yeterlidir dot 5.1 de kullanabilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 izlediğiniz videolarda muhtemelen görmüşsünüzdür ama ben yine hatırlatayım. fren merkezine en uzak tekerden başlayıp en yakına doğru sırayla havasını ala ala gelirseniz ve de 2 kişi olursanız gayet başarılı temiz bir iş olur 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Öncesinde WD40 sıkıp beklemek bu sorunla karşılaşma olasılığımı düşürür mü? Malesef ise yaramıyor. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Selim Bilgin yazdı: Motul DOT 5.1 tavsiye ederim. DOT4 sisteme 5.1 konuyor mu onu araştırmadım. Sorun olmaz ise neden olmasın Motul severiz. Liqui Moly de olabilir. Coşku Mert yazdı: izlediğiniz videolarda muhtemelen görmüşsünüzdür ama ben yine hatırlatayım. fren merkezine en uzak tekerden başlayıp en yakına doğru sırayla havasını ala ala gelirseniz ve de 2 kişi olursanız gayet başarılı temiz bir iş olur Aynen öyle yapacağım. Mantığı gayet iyi anladım aslında. Temel prensip sisteme hava girmesini kesinlikle engellemek. Bunun için 2 kişi olmak işi kolaylaştırıyor. İlk video ChrixFix'e ait. Hem tek başına hem iki kişi ile nasıl yapılacağını anlatıyor. Gayet başarılı. İkinci video ise sprey ile vakum oluşturup tek başına rahatlıkla yapıyor değişim işlemini. En kötü ihtimal eşimden yardım isteyip freni pompalamasını sağlarım sorun değil İlk fırsatta işe girişip sonucu görmek istiyorum. Dogan Arsiray yazdı: Malesef ise yaramıyor. Artık nasip diyelim. Umarım sorunsuz hallederim. Okay Kaygusuz yazdı: çalısan sistemi elleme. üzerine hiç eklemedin mi bugune kadar. Böyle bir mantığı kabul etmiyorum Okay. İyi olabilir ama neden daha iyi olmasın? Temel prensibim böyle 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 sökerken rekor anahtari kullanilirsa sorunsuz acilir. benim 23 yillik aracimda bisey olmadıysa arkadasin aracinda da bisey olmaz sanirim [emoji2] Baslamadan once hava alma vidalarının yenisinin mevcut oldugundan ve kırılırsa kaliperi goturebileceginiz bir kaynakcı/tornacı tanıdıgınızdan emin olun. Kırıldıgında o hava alma vidalarını ya cıvata kaynatıp yada yeni dis acarak cıkartabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Normal anahtar takımım ile girişeceğim halledebileceğimi düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Aslında değişmesi lazım da , hiç değişmiyoruz ben hidrolik direksiyon yağını değiştikten sonra direksiyonun yumuşamış lakin pompa ötmeye başlamıştı hiç ellememek en iyisi. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Biraz ince iscilik isteyen bir olay. Yaparsin sen..Hatta yap yaza dogru da biz yapalim 😁 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Coşku Mert yazdı: sökerken rekor anahtari kullanilirsa sorunsuz acilir. benim 23 yillik aracimda bisey olmadıysa arkadasin aracinda da bisey olmaz sanirim 9 senelik jeepde hepsi kırıldı. 1 Yorum bağlantısı
Tahir Ak 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Normal anahtar takımım ile girişeceğim [emoji4] halledebileceğimi düşünüyorum. Önce hazineden şırınga ile pis yağı çekip yeni yağı koyın sonra hava almaya başlayın.Püf nokta sistemden toplam 1lt den fazla kirli yağı akıtın. 2 pompalama ile bitirmeyin Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Tahir Ak yazdı: Önce hazineden şırınga ile pis yağı çekip yeni yağı koyın sonra hava almaya başlayın. Püf nokta sistemden toplam 1lt den fazla kirli yağı akıtın. 2 pompalama ile bitirmeyin Aynen öyle yapacağım. Hazneyi şırınga ile boşaltıp yeni hidrolik koyacağım. Çektiğim eski hidroliği kaliperden çekeceğim kabın dibine doldurup hortumu içine girecek kadar sokacağım. Böylece ters vakum oluşursa hava değil hidrolik çekecek. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 ama genelde bu islemi yag haznesinden yapiyorlar.. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Alpay Sumer yazdı: ama genelde bu islemi yag haznesinden yapiyorlar.. Fren hidroliği hazneden değişmez. Sadece haznedeki değişirse bir faydası olmaz. Devirdaim yapan bir sistem değil. 1 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Mustafa Arıkan yazdı: Fren hidroliği hazneden değişmez. Sadece haznedeki değişirse bir faydası olmaz. Devirdaim yapan bir sistem değil. Cogu yerde, cogu videoda hep hazneden degisim yapmislar..Bende bunu farkettigim icin ozellikle dikkat cekmesi icin yazdim.🙋 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts