Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Recep Selim Kaya yazdı: Etkisi nedir bu durumun? Ben bobini elime aldığımda karlı ve soğuk bir günde ilk defa BP’den almıştım LPG ‘yi. Belki de denk geldi diyorum ama garip bir tesadüf yine de. Bir daha BP’ye uğramadım tabi. yakıttan arıza yaptırmaz ama yaz yakıtını 4 C de kullanınca anlık arızalar gairplikler olabilir 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Başıma gelen sorun. İlk 1,50 dakika motor buharlı tren gibi çuf çuf ediyor. Arabanın aküsünün kutup başları ve ams sigortayı temizledim düzeldi. 1:50 den sonra orjinale dönyor. Ara Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Aralık 2019 Yazar Paylaş 14 Aralık 2019 Merhaba Daha öncede blogumda paylaştığım başka arıza paylaşımları, bu güne kadar bir çok insana yardımcı oldu. Çok fazla geri dönüş aldım. Blogumda makale yazarak sorunu anlattım. Çözümünü yazdım. Buraya da ekledim. Umarım insanlara yardımcı olur. Hypermil Projem Ayten : Elektrik problemi Merhaba Son bir kaç gündür, aracımda elektriksel problemler oluşmaya başladı. OBD Elm327 sürekli bağlantı kopmaları oluşuyordu. Bir sabah aracım tüm sistemi çöktü. Tam yakıt haritaları sıfırlandı. Soğuk havadan dolayı lpg sistemi vuruntu yapıp arıza kaydı oluştu. Ateşleme sistemi çöktü. Silindir ateşleme arızası verdi. Obd ile bağlanıp arıza kayıtlarına bakınca, genel elektrik arızası anlamına gelen p1555 hatası veriyordu İşe canım sıkılarak geldim. Aracım moralimi bozmuştu. Akü yeni, bobinler yeni, enjektörler bu kadar nazik kullanmaya rağmen 50,000 kmde bozulmuş olmasını düşünemiyordum. Yemek molasında arabama gittim. Marşa bastım, lpg sistemi çalıştı. Ama bu kadar berbat enjektör sesi duymak beni rahatsız etti. Çuf çuf tren sesi veriyordu. (videoya bakın). Çok titreşimli çalışıyordu. Torque pro ile aracın değerlerini inceledim, LTFT değerlerinin uçtuğunu gördüm. Arabanın yakıt haritaları sıfırlanmıştı. Yakıt enjektörlere yanlış gönderildiği için araba titreşiyor, cuflar gibi sesler çıkarıyor. Zorlanıncada vuruntu yapıp kapanıyor benzine geçiyordu. Aynı sorun bu sefer benzinde devam ediyor, fakat motor bunu tölere edebiliyordu. Bariz bir şekilde arabanın elektrik sistemi sorunu vardı. İlk şüphelendiğim, Ams sigortası oldu. Arabanın aküsü zayıflamış olabilirdi. AMS yanlış bilgi verip sistemi kandırıyor olabilirdi. Ams jumper sigortayı söktüm. Çekince sigortadan bir sürü toz kalktı. beyaz aliminyum oksitlenmiş jumper sigortayı kaplamış. Bez ile sildim. Hazır sökülü iken, tüm kutupları söktüm. Çay ocağından sıcak su aldım. Kutup başlarına döktüm , beyaz pası eriterek kaybettim. Kutup kablolarının içleri komple beyaz oksitleri sıcak suyla eritip, bez ile sildim. Çok iyi bir işcilik olmadı ama eski halinden çok daha iyi durumdaydı. Kontağı açtım, motoru çalıştırdım, 14,3 volt ile akü şarja geçti, motor sesi normalleşti. Kontağı kapattım. Molam bitince işimin başına döndüm. Akşam ise bozulan tüm o haritaların tekrar araba tarafından oluşturulması için yola çıktık. Paralı yola çıktım . Hava koşullarına, sürüş stilime, sürate göre yeniden kendi kendini programladı. Tüm değerler eski haline geldi. Hız sabitleyicisini açtım. Kapalı devre moda geçti, tüm verileri ince ince işledi. Vurutu sorunları, akü sorunlarım ortadan kalktı. Alternatör indüxsiyon sesi bile kesildi. Araba normalleşti. Arabayı üç gündür deniyor ve inceliyorum. Yaptığım basit onarım, daha doğrusu temizlik, elektriksel çöküş sorununu ortadan kaldırmış oldu. Genelde kış aylarında, havadaki nemin artması, kutup başlarının daha hızlı oksitlenmesine sebeb oluyor. Bu arıza ilk başlangıcı Bolu Topuk yaylası tırmanışında oluştu. İçimdeki kuşku günden güne artmaya başladığı , arıza beklentisi içindeyken, bir sabah meydana geldi. Aynı gün edindiğim onlarca tecrube ve elm327 obd 2 cihazı sayesinde sorunu çözdüm. Arızası sorunsuz sürüşler dilerim. Umarım bu paylaşımım başkalarının işine yarar. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2019 Yazar Paylaş 25 Aralık 2019 Bu sabah arıza tekrar ortaya çıktı. Benzer arıza başka bir i20de yaşanmış. Farlardan kaynaklı olduğu düşünmüşler. Bende sadece lpgde iken yaşanıyor. benzinde hiç yaşamadım . c1555 hyundaide şase sorunu olarak açıklanmış. Ne yapacağımı bilemedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2019 Yazar Paylaş 25 Aralık 2019 Arabadaki şüphelendiğim tek parça bu 😕 https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-hyundai-i10-1.0-lpg-basinc-regulatoru-33120-04300-685728591/detay/ Yorum bağlantısı
ibrahim Tiryaki 25 Aralık 2019 Paylaş 25 Aralık 2019 Ali hocam geçmiş olsun umarım arızanı en kısa zamanda çözersin sorunu sadece lpg'deyken yapıyorsal lpg elemanlarına göz at, dediğin gibi lpg basınç regülatörü olabilir. Senin aracının fabrikasyon LPG'li olmasından dolayı LPG ile alakalı sıkıntıların aslında minimum düzeyde olması beklenir. Bu arada AMS sigortası nedir, ne işe yarar? Sigorta kutusundan nasıl tespit edilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Aralık 2019 Paylaş 25 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: c1555 hyundaide şase sorunu olarak açıklanmış. Ne yapacağımı bilemedim. kaza yapınca çarpan şase değil o. Common error codes C1555 Relay faulty power steering motor denmiş. ancak hyundai de katalitik kodu olarak da geçiyor diyor gagıl. en iyisi orjinal arıza teşhis cihazında baktırmak Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Aralık 2019 Yazar Paylaş 25 Aralık 2019 Test sürüşlerinde gördüklerimi anlatayım. Lpg aşırı erken devreye girip motoru tekletiyor. Isınınca teklemiyor. Ama gaza basıncada yuke bindiği için yeterli gaz gelmiyor. Tekliyor. Alıştıra alıştıra sürmeye devam edince normal haline dönmek te. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: bir sonraki yakıt alımında istasyona sormalı, yakıtlar kış yakıtı mı diye. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2019 Yazar Paylaş 26 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: Abi bpdeki personel bilmiyor. Sordum cevap veremedi. Ali Gök yazdı: lpg donuyor olabilirmi ? Kanallar çok dar bende şüphe etmiyor değilim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Aralık 2019 Paylaş 26 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Abi bpdeki personel bilmiyor. Sordum cevap veremedi. Kanallar çok dar bende şüphe etmiyor değilim. sormaya devam, her müşteri bilinçli olarak sormalı, ben yıllardır soruyorum , cevap yok ama devam... 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Aralık 2019 Yazar Paylaş 27 Aralık 2019 3 gündür test ediyorum. Sayılara odaklanınca başka şeyler farkettim. Ben ekonomik kullandıkca yada hız sabitleyici açtıkca, LTFT değerli - lerde yükseliyor. Hava ne kadar soğuk ise okadar ltft değerim yükseliyor. 8 derece hava sıcaklığı itibari ile ltft %-16 kadar yükseldi Lakin ben performanslı kullandıkca, egzoz çıkış sıcaklığı 850 derecelere çıkınca ltft değer yükseliyor Performanslı kullanım sonucu ltft değerlerim %-9 kadar çıktı. Araba 3 4 gün kapıda yatınca sorun tekrarlıyor. Ama 3 gündür arka arkaya kullanıyorum. 10 saate bir kontak açıyorum. Sorun tekrarlamıyor. Araba kapıda yatması ile ilgili bir sorun bu. Kapıda soğukta 2 günden fazla yatması durumunda lpg geçmiyor , konu başlığındaki hataları veriyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 2 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2020 27 aralıktan sonra , arabanın haritasını sıfırladığımdan beri 5 aydır bir daha bu arızayı yaşamadım. Eğer sen değerli i10 sahibi, googleden aratıp buraya kadar geldiysen, yukarda yaptığım çözümden sonra araba 5 aydır bir deha aynı sorunu vermedi. Bu konuda böylece kapanmış olsun. Arabanın ecu haritasını Torque pro ile sıfırlayıp kısa bir yol testi yapınca herşey normale döndü. Yorum bağlantısı
Recommended Posts