Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Merhaba Bir süredir arabada bir arıza oluşacağının takibini yapıyordum. Obd ile yaptığım kontroller olsun, rölantide çalışırken yarattığı derin titreşimler beni gün ve gün endişelendiriyordu. Bu sabah 4 derecede kontak açtım. Araba lpgde teklemeye başladı. Gaz yemedi ve vuruntular içinde benzine dönüş yaptı. Benzinde yolculuğumu yapıp obd ile ölçümlere başladığımda ise şu korkunç manzara ile karşılaştım. Arabanın hata kodlarını silip lpg geçtiğimde ltft1 değerinin -0,8 sabit kaldığını gördüm. stft ise sürekli değişiyordu. Bu yüzden lpgd araba sapıtmıştı. Arıza kodlarına bakıldığında ise 3 hata ile karşılaştım. Diğer ikisini biliyordum ama c1555 hatası neydi bilmiyorum. Hata kodlarını silip lpg de biraz rölantide titreşimli çalıştıktan sonra araba kendine geldi. Ama sürülecek kıvamda değil. Benzinde seyirde hiç bir sorunu yok. Araba dün geceki ayazda üşütüp lpg haritalarını sıfırlamış, benzindeki ltft ayarı ile lpg de çalışmaya çalışıyor gibi görünüyor. Ama c1555 hatası bakıldığında direksiyon elekrik sistemi arızası gibi görünüyor. Ama direksiyonda hiç sıkıntı yok. Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum değerli dostlarım. - Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Akü? Ha ha ha , abi akü bitti deme gene ya . Daha yeni 12,7 volt ölçtüm ben bunu AMS jumperini sök diyon yani . Varta aldık daha 1 sene olmadı En sonunda start stop akü aldıracaklar bana Yorum bağlantısı
Selim Kaya 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 P030X hatasını ben de almıştım zamanında. İlgili silindir ateşlemiyordu ve LPG ‘de vuruntu yapmıştı. Benzinde de yapıyordu ama LPG kadar hissedilir değildi. Bobin değişimi ile çözülmüştü sorunum. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Allah hiç bir arabayı bu duruma düşürmesin, japon aracı olsaydı şimdiye harakiri yapıp en azından acı çekmekten kurtulurdu 2 3 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bir süredir arabada bir arıza oluşacağının takibini yapıyordum. Obd ile yaptığım kontroller olsun, rölantide çalışırken yarattığı derin titreşimler beni gün ve gün endişelendiriyordu. Bu sabah 4 derecede kontak açtım. Araba lpgde teklemeye başladı. Gaz yemedi ve vuruntular içinde benzine dönüş yaptı. Benzinde yolculuğumu yapıp obd ile ölçümlere başladığımda ise şu korkunç manzara ile karşılaştım. Arabanın hata kodlarını silip lpg geçtiğimde ltft1 değerinin -0,8 sabit kaldığını gördüm. stft ise sürekli değişiyordu. Bu yüzden lpgd araba sapıtmıştı. Arıza kodlarına bakıldığında ise 3 hata ile karşılaştım. Diğer ikisini biliyordum ama c1555 hatası neydi bilmiyorum. Hata kodlarını silip lpg de biraz rölantide titreşimli çalıştıktan sonra araba kendine geldi. Ama sürülecek kıvamda değil. Benzinde seyirde hiç bir sorunu yok. Araba dün geceki ayazda üşütüp lpg haritalarını sıfırlamış, benzindeki ltft ayarı ile lpg de çalışmaya çalışıyor gibi görünüyor. Ama c1555 hatası bakıldığında direksiyon elekrik sistemi arızası gibi görünüyor. Ama direksiyonda hiç sıkıntı yok. Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum değerli dostlarım. - Bu bölümdeki konuları birleştireceğim, 60 tane konu var. Ana konu isimlerini belirtirsen ona göre gruplayacağım. i10 - Hata kodları, sorunlar , çözümleri i10 - Modifikasyonlar gibi .... Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Selçuk Keleş yazdı: Bu bölümdeki konuları birleştireceğim, 60 tane konu var. Ana konu isimlerini belirtirsen ona göre gruplayacağım. i10 - Hata kodları, sorunlar , çözümleri i10 - Modifikasyonlar gibi .... Zaten i10 başlığı altında, Bence gerek yok. Çözümler bir birine karışır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Misfire demiş. Ateşelemede sorun var belli ki. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Sani Gerşon yazdı: Misfire demiş. Ateşelemede sorun var belli ki. Abi, düşündüğüm bir sorun var. Öğle tatilinde , arabayı çalıştırdığımda lpg sorunu geçerse, sorunun ne olduğunu bulmuş olacağım Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 (düzenlendi) P0300 arıza kodu birden fazla silindirde tekleme var demektir. 302 vermiş 2. Silindir tekleme hatası siz öncelikle 2. Silindir ateşlemesine baktırın sağlam ise tüm LPG enjektörlerine frenkans testi(sağlamlık) yaptırın. Direk Lpg enjektörü sanki sorunun kaynağı (lpg de yapması nedeniyle) 10 Aralık 2019 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Sorun enjektörde ise, artık arabamın arızasını kendim bulup kendim çözmek istiyorum. Ustalara güvenemiyorum. Güvendiklerim ise pahalı. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Enjektörün alçak yüksek frenkanslarda aç kapa testini yapan cihaz elinizde olması gerek siz yapacaksanız. Değişim çok basitte arızalı olanları görmek gerek 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 STFT zaten kısa zamanlı bir bilgi değilmi, sürekli değişken olması muhtemel yani. LTFT nin daha stabil seyretmesi gerek. Mesela ilk çalıştırmada bende STFT ilk soğuk çalıştırmada 0, çünkü araç STFT yi sallamıyor soğuk motorda. su suıcaklığı 60 dereceyi geçince sensörlere göre hareket etmeye başlıyor. Ayrıca C1155 in direksiyonla ilgili olduğunu sanmıyorum, bu kodlar araç üreticisine göre değişkenlik gösterebiliyor. Şöye bir şey buldum mesela http://c1555-hyundai.autotroublecode.com/ ÖZetle: Vehicle Speed Sensor (VSS) Out of Self Test Range Indicates the VSS input signal is out of Self Test range. Hız sensörünü işaret ediyor. Sizin titreme ile alakası olur olmaz bilmemem ama silindir ateşleme hataları zaten titreşimli vuruntulu çalışmanın sebebi, 2. silindiride tespit etmiş zaten araç. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Başka bir kaynakta elektriksel sorun olduğu konusunda acıklama yapılmış. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Başka bir kaynakta elektriksel sorun olduğu konusunda acıklama yapılmış. sensörden gelen giriş sinyali istenilen aralıkta değil diyor, yani evet elektriksel bir problem sinyal elektrik sinyali çünkü Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 lpg enjektörlerinde bir problem olabilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Sorunu çözdüm. Ams sigortası ve akü + kutbu oksitlenmiş. Şu an herşey normalleşti. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Servet Aydın yazdı: Sigortayı takma dinle beni Abi şu sorun bu şekilde çözülcekmi bakayım. Sonra komple sökecem Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Şu an herşey normalleşti. hava kaç derece? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Aralık 2019 Yazar Paylaş 10 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: hava kaç derece? Hava 19 derece Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Hava 19 derece bir sonraki yakıt alımında istasyona sormalı, yakıtlar kış yakıtı mı diye. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Sorunu çözdüm. Ams sigortası ve akü + kutbu oksitlenmiş. Şu an herşey normalleşti. insallah.. Ama tekrarlar gibime geliyor... Yorum bağlantısı
Selim Kaya 10 Aralık 2019 Paylaş 10 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: bir sonraki yakıt alımında istasyona sormalı, yakıtlar kış yakıtı mı diye. Etkisi nedir bu durumun? Ben bobini elime aldığımda karlı ve soğuk bir günde ilk defa BP’den almıştım LPG ‘yi. Belki de denk geldi diyorum ama garip bir tesadüf yine de. Bir daha BP’ye uğramadım tabi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts