Çağlar Bayur 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 yok mu? arıza yapmayınca hatırlamıyor da insan , hiç 1.4 motorum da olmadı Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Kesin vardır, o yıllarda emisyon için? Gözümle de gördüm diyemem ama.... Yorum bağlantısı
Ekrem YÜNLÜ 11 Nisan 2012 Paylaş 11 Nisan 2012 egr nin yerini gösteren bi fotoğraf varmı.kendim temizleyebilirmiyim... Yorum bağlantısı
Furkan Gürdeniz 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 arkadaşlar egr iptali yaptırmayı düşünüyorum. forumda bu işlemle alakalı bir kaç konu açılmış ama benim merak ettiğim bu işlem sırasında motor arıza ışığını södürmek için yazılımla müdahale ediliyormuş bildiğim kadarıyla ,ancak bu işlem sırasında arabamdaki yazılımın silinmesinden endişeliyim. Yaptıran arkadaşlar varsa yada konuyla ilgili bigisi olan bi arkadaş yardımcı olursa sevinirim. Yorum bağlantısı
Furkan Gürdeniz 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 arıza lambası yanmaz ki araştırdım biraz kimileri yanar kimileri yanmaz diyor =) büyük bi muamma var bu konuda aynı şekilde performans içinde geçerli bazılar süper bazıları çekişten düşer diyor . net bir bilgiye ulaşamadım ? birazdaha iyi yürüse araç tam süper olacak =) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 egr iptalindeki amaç, iyi yürümek ise, başlangıç noktasında hata olur. Önce fabrika çıkışına göre ne durumda olduğuna bakmalı, başka sorun varsa oraya yönelmeli. egr iptal olunca fazladan 10-20 beygirin geldiği de yok . Yorum bağlantısı
Furkan Gürdeniz 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 aslında amaç hem yürümesi hemde bu parçanın zaman la kurum bağlayıp sıkınti yaratması .suan için aravımda bunun la ilgili hiç bir sıkıntı yaşamadım yani ne durumda olduğunu bilmiyorum . bu parçayı iptal ettiğim de yararıma mı olr zararımamı ? bu konuda hiç net bilgim yok Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 shell gtl + mobil esp yağını tavsiye ederim ilk aşamada. 1.6tdci biz memnun kaldık bu ikiliden, sessizlik ve rahat devirlenme gibi Yorum bağlantısı
Furkan Gürdeniz 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. eğer chiptuning uygulanan araçlarda sökülmesi bir ihtiyaçsa sanırım sökmem gerekicek. Yorum bağlantısı
Akif Eren 19 Mayıs 2012 Paylaş 19 Mayıs 2012 EGR iptali yapılan ford fiesta tdcı 2006 model bir araçta hiçbir şekilde yazılımsal bir sorun yaşanmaz. Yapılan işlem Eger valfiinin yerinde bulunan contanın çıkartılarak yerine tornacıda çelik bir levhadan pul yapılması ile olur. ben garanti altına almak için çift pul koydurmanı öneririm. Çünkü kötü bir pul koyulduğu zaman yüksek vakumdan dolayı pul delinebiliyor. (tabi bu konuda ısıda çok önemli çünkü ısıda etkiliyor) EGR valfinin iptali sonrasında araçta düşük devirlerde çekiş artıyor ve karum bağlama olayının önüne geçiliyor. Ben 20.000 km de EGR iptali yaptım, şuan 85.000 km deyim bir sıkıntı yaşamadım. Zaten elektronik anlamda da bir sıkıntı yaşamazsın. Sanırım yeni çıkan EURO 5 araçlarda iptali sonrasında yazılımsal olarak bir müdehale gerekiyor. Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Sayın forumdaşlarım bir hafta önce 1.4 tdci aracımın egr valfini devre dışı bırakmak suretiyle kendimce egr sistemini iptal etmiştim. Şehir içi kullanımda düşük devirlerde bayağı bir değişim olduğunu gözlemledim. Fakat dün uzun yolda fark ettim ki (motor soğuk yada sıcak fark etmiyor) aracım 2000 - 2200 devirler arasında tekleme yapıyor(yani bariz bir şekilde 0.5 sn güç gidiyor geliyor, gidiyor geliyor ta ki gaz biraz daha dokunana kadar). Daha üst devirlerde problem yok veya daha alt devirlerde. ama 2000 devri biraz geçince 2200'e kadar sarsıntı kesilmiyor. Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yarım bekliyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Egr'yi körlediniz mi ? Nasıl iptal edildi ? Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 (düzenlendi) Egr'yi körlediniz mi ? Nasıl iptal edildi ? Evet abi emme yapan hortumu körlemiştim haliyle valf devreye girmiyordu. 1 Kasım 2012 tarihinde Oktay Şenoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Turbo vesgate takılı kalıyor gibi. Aslında bende öyle düşünüyorum yani turbo ile alakalı gibi geldi bana da çünkü bahsettiğim devirle turbonun tam kendini hissettirme aralığına denk geliyor. Peki ama ne yapmam gerekiyor ? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Sıkıntı wastegate ile alakalı ise turbo dağıtılıp temizlenecek ..Çok sık olmuyor ise kendi kendine düzelebilir acele etmeyin Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Sıkıntı wastegate ile alakalı ise turbo dağıtılıp temizlenecek ..Çok sık olmuyor ise kendi kendine düzelebilir acele etmeyin Dün 1500 km yol yaptım ve sürekli aynı sorun nüksetti bende egr iptali sonrası olduğu için acaba ondan mı dedim ama sanırım onunla alakası yok en temizi yarın turboyu söktürelim daha sonra başımız ağrımasın. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Dün 1500 km yol yaptım ve sürekli aynı sorun nüksetti bende egr iptali sonrası olduğu için acaba ondan mı dedim ama sanırım onunla alakası yok en temizi yarın turboyu söktürelim daha sonra başımız ağrımasın. Bu durum genelde sabit hızlarda giderken oluyor ise wastegate ile alakalıdır.Ani hızlanmalarda hissedilmez bu durum.Bende bu şekilde oluyordu.Epeydir bu işe kafa yoruyordum ve bugün isvicrede BMW servisinde çalışan kuzenimle bu konuyu konuştum oda aynını söyledi.. Birde egr selenoid valf sağlam mı kontrol ettir.Gerçi bozuk olsa wastegate hiç çalışmaz , sürekli çekiş kaybı olurdu 1 Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Bu durum genelde sabit hızlarda giderken oluyor ise wastegate ile alakalıdır.Ani hızlanmalarda hissedilmez bu durum.Bende bu şekilde oluyordu.Epeydir bu işe kafa yoruyordum ve bugün isvicrede BMW servisinde çalışan kuzenimle bu konuyu konuştum oda aynını söyledi.. Birde egr selenoid valf sağlam mı kontrol ettir.Gerçi bozuk olsa wastegate hiç çalışmaz , sürekli çekiş kaybı olurdu ''egr sistemi üç parçadan oluşuyormuş. egr kontrol valfi, egr selenoid valfi ve egr valfi olmak üzere.Bu 3 parçadan herhangi birinin çalışmaması yanma odasına yanmış egzos gazını sürekli göndermesine neden oluyor. 1700-3000 devir arası çalışıp, diğer devirler arasında çalışmaması gereken sistem sürekli çalışınca; düşük devirlerde sisteme giren yanmış egzoz gazları bir kararsızlık oluşturduğundan araç düşük devirlerde sirkeleme gibi problemler ortaya çıkarıyor.'' Bu sorunla karşılaşan başka bir arkadaşın yorumu bu şekilde. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Senin egr iptal olduğuna göre öncelikle yanma odasına yanmış gaz gitme ihtimali yok..Sorun, yanma odasına giden temiz havanın ,enjektörün püskürttüğü yakıt ile oransız oluşundan yani zengin yada fakir karışımdan kaynaklanıyor.Yani iş turboya dolayısıyle wastegate dayanıyor 1 Yorum bağlantısı
Oktay Şenoğlu 1 Kasım 2012 Paylaş 1 Kasım 2012 Senin egr iptal olduğuna göre öncelikle yanma odasına yanmış gaz gitme ihtimali yok..Sorun, yanma odasına giden temiz havanın ,enjektörün püskürttüğü yakıt ile oransız oluşundan yani zengin yada fakir karışımdan kaynaklanıyor.Yani iş turboya dolayısıyle wastegate dayanıyor Evet evet hiç uğraşmadan direk ustanın yolunu tutmak gerekiyor zaten aldım alalı turbo bakımı falan yaptırmamıştım, bakalım ne çıkacak? Yorum bağlantısı
Recommended Posts