İçeriğe Yönlendir

Mercedes W221 S350 (M272) Yaptıklarım Bakım/Onarım/Modifiye


Furkan Avcı

Recommended Posts

Furkan Avcı
Furkan Avcı

Viofo A129 Duo kamerayı aldıktan sonra park modu kiti ile ilgili bir sıkıntı yaşamıştım. 

Bu süreçte alım yaptığım, (ismini yazmanın sıkıntı olduğunu düşünmüyorum çünkü aradan 1 ay geçmesine karşın arızalı ürünü değişim yaptılar) maxitekno, yenisini gönderdi ve bende montajını yaptım.

Yanlız aklımda bir soru işareti vardı park kitini gizli bir yere koyduğumuz için ve aracımı kapalı garaja bıraktığım için park modunun 7/24 değil gerçekten benim istediğim zamanlarda devrede olmasını istiyordum. Bunu da her seferinde menüye girip yapmaktansa farklı bir yolla çözmeyi düşündüm :B)

Öncelikle kablo lehim, bant vs işinden kurtarmak için kablo uçlarını dişi/erkek uçlardan oluşacak şekilde ayarladım

s350_viofo_1.jpg

 

s350_viofo_2.jpg

 

Sonrasında üçlü seçici bir anahtar yaptım, bunlardan biri aküden direk diğeri ise kontağa bağlı geliyor, ortadan ise kitin Akü bağlantı noktasına gidecek şekilde ayarlandı. Kitin diğer ucu zaten kontaktan elektik alıyor. Yani kitin sürekli elektrik olmasını istediği bacağı artık istersem aküden istersem kontaktan seçecek şekilde benim kontrolüme geçti.

s350_viofo_3.jpg

 

Sonrasında da montajı yaptım, aynanın sol tarafında (dışardan bakınca) aracın kendi kamerası olunca bende sağ tarafa viofoyu yerleştirdim.

Arkada ise standart ortaya den getirdim.

s350_viofo_5.jpg

 

s350_viofo_6.jpg

 

Böylelikle ilk modifiyemizide yapmış olduk :) 

  • Beğen 18
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Aracı aldığımda orta konsoldaki küllük ve bardaklık kısmında ilave donanımlar opsiyonlarda alınmamıştı, bir de önceki vatandaş buraya kola dökmüş ve temizleme işini beceremediği için alttan şeker zamk gibi yapışmıştı ve orta kapak kapanmıyordu. Kapatmaya çalışırken de bozmuşlardı .

Aradım taradım orjinal yıldızlı parçaları uygun fiyata denk getirince aldım. (tabi kola kalıntıları güzelce temzilendi.

Orta konsol:

s350_ortakonsol_1.jpg

 

s350_ortakonsol_2.jpg

 

Bardak tutucu:

s350_ortakonsol_3.jpg

s350_ortakonsol_4.jpg

 

Ve güncel hali

 

s350_ortakonsol_5.jpg

 

s350_ortakonsol_6.jpg

 

 

 

 

 

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Furkan Avcı

Ana detayı yazmamışım; arabayı aldıktan hemen sonra bakım/onarım adına yaptıklarım özetle şunlar ( ilerde satarsam alanın bilgisi olsun :D )

181.500 km de iken öncesine hiç bakmadan (sanırım 175.000 de girmişti bakıma) yaptım aşağıdakileri.

1- Aracı aldığımda BRC Plug&Drive Fly LPG kiti takılıydı ama gidip silindir tank takmışlar, iş bilmez, arabayı tanımayan arkadaşlar çok önemli bir paneli kapattıklarını unutmuşlar tabi. Simit tanka çevirildi (1000)

İkincil Akü (Aksesuar aküsü) resimde geride sağdaki 102 A, ayrıca motor bölümünde 62 A bir akü daha var o sadece marş basıyor araca, yani aksesuar aküsü bitse bile araç çalışıyor, marş aküsü biterse aksesuar aküsünen takviye alıyor ama ;) 

IMG_0019_1.JPG

 

2- Motor Yağı 8 litre Mobil New Life 0W-40 ile değişti, yağ filtresi değişti ve C320 den söktüğün K&N kutu içi filtreler aynen buna uyumlu olduğu için aktarıldı. (500)

3- Şanzıman yağı (türbin dahil) 8 litre, filtresi contası ve tapasına kadar değişti.(890)

4- Fren hidroliği değişti (110)

5- Direksiyon yağı değişti. (?)

6- Antifiriz komple yenilendi (110)

7- Xenon ampülerin ikiside OSRAM 66140 D3S ile değişti (520)

8- Aksesuar aküsü bitikti Yiğit akü 100 A ile değişti. (600)

9- Alt kriko takozlarından eksik olanlar takıldı. (70)

10- Silecekler orjinal BOSCH ile değişti. (150)

11- Airmatic kompressoru çok sesli çalışıyordu sıfırı ile değişti ( bu biraz tuzlu :D ) ayrıca bir sensörde ara ara saçmaladığı için airmatic devreden çıkıyordu çıkma temiz denk geldi değişti. (2600 + sensor (400))

12- Arka fren balataları değişti. (240)

13- Bujiler orjinal mercedes ile değişti. (6x25, 150)

14- Ön teker bilyaları (direk nazar, hikayesini anlatırım) sağ sol olarak yenilendi. (2x300, 600)

15- Arabaya takılmış ekstra saçmalıklar sköüldü, (çakar, telsiz, salak salak şeyler vs)

16- V kayışı değişti (100)

17- O2 sensörleri 4 adet (450x4, 1800)

18- MAF sensörü (450)

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

telsiz,

gerçek telsiz mi vardı arabada ?

 

 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Gök yazdı:

gerçek telsiz mi vardı arabada ?

 

 

Bir dakika bunu yanlış ifade etmiş olabilirim, telsiz megafon diyelim, haberleşme amaçlı değil "ticari devam et" için :D

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

Viofo A129 Duo

Abi bende Viofo A119 vardı. Sıcak havada güneşin altında kendi kendine kapanıp açılıyordu devamlı bir şekilde. Umarım sizde sıkıntı çıkarmaz.

Furkan Avcı yazdı:

Ana detayı yazmamışım; arabayı aldıktan hemen sonra bakım/onarım adına yaptıklarım özetle şunlar ( ilerde satarsam alanın bilgisi olsun :D )

181.500 km de iken öncesine hiç bakmadan (sanırım 175.000 de girmişti bakıma) yaptım aşağıdakileri.

1- Aracı aldığımda BRC Plug&Drive Fly LPG kiti takılıydı ama gidip silindir tank takmışlar, iş bilmez, arabayı tanımayan arkadaşlar çok önemli bir paneli kapattıklarını unutmuşlar tabi

İkincil Akü (Aksesuar aküsü) resimde geride sağdaki 102 A, ayrıca motor bölümünde 62 A bir akü daha var o sadece marş basıyor araca, yani aksesuar aküsü bitse bile araç çalışıyor, marş aküsü biterse aksesuar aküsünen takviye alıyor ama ;) 

 

2- Motor Yağı 8 litre Mobil New Life 0W-40 ile değişti, yağ filtresi değişti ve C320 den söktüğün K&N kutu içi filtreler aynen buna uyumlu olduğu için aktarıldı.

3- Şanzıman yağı (türbin dahil) 8 litre, filtresi contası ve tapasına kadar değişti.

4- Fren hidroliği değişti

5- Direksiyon yağı değişti.

6- Antifiriz komple yenilendi

7- Xenon ampülerin ikiside OSRAM 66140 D3S ile değişti

8- Aksesuar aküsü bitikti Yiğit akü 100 A ile değişti.

9- Alt kriko takozlarından eksik olanlar takıldı.

10- Silecekler orjinal BOSCH ile değişti.

11- Airmatic kompressoru çok sesli çalışıyordu sıfırı ile değişti ( bu biraz tuzlu :D ) ayrıca bir sensörde ara ara saçmaladığı için airmatic devreden çıkıyordu çıkma temiz denk geldi değişti.

12- Arka fren balataları değişti.

13- Bujiler orjinal mercedes ile değişti.

14- Ön teker bilyaları (direk nazar, hikayesini anlatırım) sağ sol olarak yenilendi.

15- Arabaya takılmış ekstra saçmalıklar sköüldü, (çakar, telsiz, salak salak şeyler vs)

16- V kayışı değişti

Ayıptır sorması bunların masrafı ne oldu abi toplamda?İyi masraf etmişssin gibi duruyor uzaktan ☺️

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Eline sağlık Furkan. Merak ettiğim birşey var bu aksesuar aküsü bagajdan mı değişiyor ? Yoksa içeriden ulaşılıyormu ? 

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ersen Tapan yazdı:

Eline sağlık Furkan. Merak ettiğim birşey var bu aksesuar aküsü bagajdan mı değişiyor ? Yoksa içeriden ulaşılıyormu ? 

Hocam arka koltuklar hareketli olduğundan yatma vs olayı yok, yani bagajdan ulaşılıp değişiyor. Yani bu arabaya sadece simit tank takılması lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)
Mais Jannataliyev yazdı:

Abi bende Viofo A119 vardı. Sıcak havada güneşin altında kendi kendine kapanıp açılıyordu devamlı bir şekilde. Umarım sizde sıkıntı çıkarmaz.

Ayıptır sorması bunların masrafı ne oldu abi toplamda?İyi masraf etmişssin gibi duruyor uzaktan ☺️

Şimdilik kamera pek güneş görmedi desem yeridir :)

Yukarıdaki kalemlerde en pahalı olan şey Airmatic Kompressörü (2600 TL) onun haricindekilerin işçilik hariç fiyatlarını aklımda kaldığı kada 4 tane O2 sensröü ve MAF ile beraber 6-7 bin tl yi geçti. ama zaten bu rakamı almadan önce ayırmıştım, sadece kompressor beklemediğim bir şeydi :)

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Dogan Arsiray yazdı:

hadi hayırlısı eksikleri hele bir bitsinde :)

Bak hocam iki oldu :D :D

yazıyorum bunları kenara :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Dogan Arsiray yazdı:

hadi hayırlısı eksikleri hele bir bitsinde :)

 

Böyle diye diye ha bire çıkıyor, demeyin :D

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Metin Akbal yazdı:

 

Böyle diye diye ha bire çıkıyor, demeyin :D

Hep bu Dogan hocam yüzünden yani diyorsun, hmmm :D

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hep bu Dogan hocam yüzünden yani diyorsun, hmmm [emoji3]
Ben isim vermedim, vatandasin Lacies konusuda ayni egzoz gitmis [emoji16]
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Metin Akbal yazdı:

Ben isim vermedim, vatandasin Lacies konusuda ayni egzoz gitmis emoji16.png

Tamam o zaman ben arabayı satmayı düşünmüyorum diyeyim satılık (mı) konusu kapansın :D :D  

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Furkan Avcı yazdı:

Yukarıdaki kalemlerde en pahalı olan şey Airmatic Kompressörü (2600 TL) onun haricindekilerin işçilik hariç fiyatlarını aklımda kaldığı kada 4 tane O2 sensröü ve MAF ile beraber 6-7 bin tl yi geçti. ama zaten bu rakamı almadan önce ayırmıştım, sadece kompressor beklemediğim bir şeydi :)

Bu işlemler Yetkili serviste mi özel serviste mi yapıldı. Şu sebeple soruyorum geçenlerde forumdaki audi a6 serviste yapılan işlemleri düşündüğümüzden düşük çıkarak bizi şarşırtmıştı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tamam o zaman ben arabayı satmayı düşünmüyorum diyeyim satılık (mı) konusu kapansın [emoji3] [emoji3]  
Daha kimseye demedim satilik mi diye [emoji16] Gelinler anlasin [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bu işlemler Yetkili serviste mi özel serviste mi yapıldı. Şu sebeple soruyorum geçenlerde forumdaki audi a6 serviste yapılan işlemleri düşündüğümüzden düşük çıkarak bizi şarşırtmıştı. 

Yetkili serviste herhalde 35.000 tutardı :) O audi işini ben anlamadım zaten :D 

uzun yıllardır gittiğim, yetkili mercedes servisten, servis şefi iken ayrılmış, halen daha yeni model araçlar için Mercedes'in kendi verdiği eğitimlerine katılan bir ustam var orada yaptırdım.

Parçalar yıldızlı olanda var veya Mercedes onaylı yine Almanya üretim parçalar.

şimdi diğer mesajdaki listeye tek tek rakamları yazacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
Yetkili serviste herhalde 35.000 tutardı [emoji4] O audi işini ben anlamadım zaten [emoji3] 
uzun yıllardır gittiğim, yetkili mercedes servisten, servis şefi iken ayrılmış, halen daha yeni model araçlar için Mercedes'in kendi verdiği eğitimlerine katılan bir ustam var orada yaptırdım.
Parçalar yıldızlı olanda var veya Mercedes onaylı yine Almanya üretim parçalar.
şimdi diğer mesajdaki listeye tek tek rakamları yazacağım.

Anlamayacak birşey yok ki. Audi halk arabası Mercedes codaman arabası. [emoji23][emoji23]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

 

Arda Bülent Güzel yazdı:


Anlamayacak birşey yok ki. Audi halk arabası Mercedes codaman arabası. emoji23.pngemoji23.png

Hele bugün bir daha git aynı parçaları yetkili serviste değişmeye hocam, bakalım hala halk arabası mı :D :D :D

Ya da şöyle sorayım, benim listedeki parçalar için (benzerleri) yetkili servisten fiyat alıp buraya koyabilir misin? :D 

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Furkan Avcı

Nihayet 34 günün sonunda ön fren kaliperlerimiz geldi ve yeni balatalar ile birlikte yerine takıldı.

Arada sağ ön far ilk kazadan küçük bir darbe almış alttan çatlamıştı, onuda söküp tamir ettik.

Allah kimseyi gördüğünden geri bırakmasın (amin), 34 gün araçsızlık biraz garip geçti :) bu arada birkaç farklı araç kullandım.

2009 Honda Civic,  2018 BMW 3.18i, 2015 Seat İbiza 1.4 TDI DSG, 2016 Dacia Sandero .09 Tce Oto., 2018 Hyundai Accent Blue CRDI Oto (hepsinide beğendim)

 

Neyse bunlarda orjinal yıldızlı parçalar, Italya üretimi imiş, not ettim bir yerelere Almanada değil orda aramak lazım asıl üreticiden.

s350_yeni_kaliper_4.jpg

 

s350_yeni_kaliper_1.jpg

 

 

s350_yeni_kaliper_2.jpg

 

s350_yeni_kaliper_3.jpg

 

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...