Furkan Avcı 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 (düzenlendi) S350 yi alış hikayemi biliyorsunuz S konu başlığına ilk deneyimimizi aktaralım, (Allah falzasını yazdırmasın )(amin) Aracı ilk aldığımda bu iki hata kodu mevcuttu, OBD kodlarına göre sağ ve sol silindir sensörleri aracın zengin karışımda çalıştığını söylüyordu. OBD cihazı ile okutursanız yanında şu hata kodları da vardı P0172 (Engine Too Rich (Bank 1)) P0172 (Engine Too Rich (Bank 2)) P0746 ( Pressure Control Selenoid 'A' Performance or Stuck Off) P0750 ( Shift Selenoid 'A') Yanlız Mercedeste standart ODB kodları sizi yanıltmasın, P0172 ve P0175 genel OBD kodlarıyla uyumlu olmasına rağmen P0746 ve P0750 nin genel kodlarla alakası yok. Öncelikle V dizilimli motorlarda çift egsoz manifoldu olduğu için sistem iki bank (sıra) halinde ölçüm ve değerlendirmeleri yapıyor, aslında 3 silindir (V8 de 4 silindir) ayrı bir motor diğeri ayrı bir motormuş gibi düşünülebilir. Ayrıca her bankda katalizör öncesi ve sonrası olmak üzere 2 adet Oksijen (Lambda) sensörü bulunmakta. Standart mercedes motorlarda gerçekte araca göre bu terimlerin karşılığı aşağıdaki gibidir. P0172 ve P0175 kodlarına göre araç motora emdiği havaya göre daha fazla yakıt yaktığı için zengin karışım meydana geliyordu. Bunu StarDiagnosis (Mercedes'in kendi arıza teşhis ve konfigurasyon yazılımı ve donanımı) cihazına bağladığımızda ise hata kodları P'siz olarak 0746 kodunun (Bank1 için ölçülen yeniden uyarlama değeri izin verilen aralığın dışında) 0750 kodunun (Bank2 için ölçülen yeniden uyarlama değeri izin verilen aralığın dışında) hatası olduğunu gördük, Yani p0172 ve P0175 kodlarının ana kaynağı bu. Gelelim çözüm sırasına: - araç LPG de zengin karışıma düşüyordur yanılgısı ile gaz ayarını kıstırdık çözülmedi - LPG tesisatında bir sıkıntı vardır, LPG ile benzinde mi gidiyor motora dedik kontrol ettik sıkıntı yok - arızayı silip sadece benzinde kullandık 10 km ve 2 çevirim kullanımda arıza geri geldi. - Demekki aracın arızasının LPG ile alakası yok sonucuna vardık - ilk aşamada şüphelendiğimiz kat öncesi Lambda sensörlerini her iki tarafta da BOSCH marka ile ( Yıldızlı parçada BOSCH ile aynı koda sahip) 502 TL adet karşılığında değiştirdik. Sorun çözülmedi, ama çıkardığımız parçalar 11 yıllık olduğundan hiç önemsemedim, yenilemiş olduk. - Aslında MAF'ı kontrol etmiştik düzgün çalışıyordu ama ilk aşama CRC nin Air Sensor Cleaner ürünüyle temizlemeyi denedim. LPG de epey kullandım arıza lambası yanmadı.Benzinde denedim 10 km de yandı - MAF sensörünü komple yine BOSCH marka (yıldızlı parçada aynı BOSCH üretimi ve aynı kod) 450 TL karşılığında değiştik. - Bingo, arıza kodu 2.000 km dir yok. Aslında ilk iş MAF değişseydik belki direk çözecektik ama arıza kodu MAF ı göstermiyordu. Torque programı ile yaptığım ölçümlere göre sanırım eski MAF giren havayı daha fazla okuyordu, ama daha az giren hava, yanlış ölçüme göre gelen yakıt ile birleşince zengin karışım çıkıyordu ortaya. 15 Aralık 2019 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi 10 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Super valla, yeni arabalarda direk nokta atisina yakin cozum saglayabiliyor bu OBD ler Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 Sami Demirpaz yazdı: Super valla, yeni arabalarda direk nokta atisina yakin cozum saglayabiliyor bu OBD ler 25 TL + 5 TL ye arıza tespit ve silme cihazı Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 25 TL + 5 TL ye arıza tespit ve silme cihazı [emoji3] Benimde bitane almam lazim, ekranli bir model var o eski jeepte hata gosteriyordu bu yenisinde gostermiyor. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 Ben OBDII ELM327 ve Torque kullanıyorum Sami Demirpaz yazdı: Furkan Avcı yazdı: 25 TL + 5 TL ye arıza tespit ve silme cihazı Benimde bitane almam lazim, ekranli bir model var o eski jeepte hata gosteriyordu bu yenisinde gostermiyor. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Bunlarda arac ile uyumlu olma olmama durumu var miydi ? Alayim bir tane Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 22 Kasım 2019 Yazar Paylaş 22 Kasım 2019 C320 , S350, Peugeot 407 ve Ceratoda çalıştı. (1998 sonrası modellerde sıkıntı olmuyor sanırım) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 22 Kasım 2019 Paylaş 22 Kasım 2019 Bu alette çift hava filtresi ve çift maf yok mu? Maf bi tane mi? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Kasım 2019 Yazar Paylaş 23 Kasım 2019 Sani Gerşon yazdı: Bu alette çift hava filtresi ve çift maf yok mu? Maf bi tane mi? Çift hava filtresi tek MAF, C320 (M112 motor) ile aynı blok yapısına sahip, MAF arkada iki hava filtresinin birleştiği yerde gaz kelebeğinin girişinde ve tek, biraz eşşek kadar ama tek Yorum bağlantısı
Önder Özcan 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Eline sağlık Furkan. Daha arıza falan çıkarmasın artık Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 İnsanlar içinde lazım bundan. Nereye takılacağını bilemem artık. Orasını üretici düşünsün. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 Koca s kasa, bi tane maf. Benim arabada da bi tane var. Peeeh [emoji14] Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 (düzenlendi) Oksijen sensörü soketli miydi yoksa Universal Bosch muydu 23 Kasım 2019 tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 3 adet map sensörü ile liderliğe oynuyorum tiguan da. 1 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 23 Kasım 2019 Paylaş 23 Kasım 2019 bazı cakma maflar, maplarda aynı arızayı okutmuyor bunu cok denedim tecrübe ile sabitledim. sanıyorum degerleri tam okumuyor yada okutmuyor ondan arızaya düşmüyor. kendi aracımda cakma maf ile denedigimde performansı geriden alıyor toparlıyamıyor diyebilirim yine cakma map ile benim intercooler hattında kacak varken hataya düşmüyordu araba oem mapı takında direk basınc kacagından hataya düşüyordu. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 MAF sensörü genelde arıza kaydı vermez. Teşhisinin de soket söküldüğünde aracın çalışmasında değişim olmazsa sağlamdır şeklinde diye hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Okay Kaygusuz yazdı: bazı cakma maflar, maplarda aynı arızayı okutmuyor bunu cok denedim tecrübe ile sabitledim. sanıyorum degerleri tam okumuyor yada okutmuyor ondan arızaya düşmüyor. kendi aracımda cakma maf ile denedigimde performansı geriden alıyor toparlıyamıyor diyebilirim yine cakma map ile benim intercooler hattında kacak varken hataya düşmüyordu araba oem mapı takında direk basınc kacagından hataya düşüyordu. çakma olmasından ziyade ölçtüğü basınç seviyesi farklıdır. 3 bar 2.5 bar vs gibi limitleri var. 2.5 olması gereken yerde 3 bara kadar ölçerse, ölçeceği değer programlanan veriden düşük kalır. çünkü değişen voltaj seviyesi haritada biryere denk geliyordur. oysaki ölçülen değer daha yukarıda çıkmaktadır vs vs. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Kasım 2019 Yazar Paylaş 25 Kasım 2019 Okay Kaygusuz yazdı: bazı cakma maflar, maplarda aynı arızayı okutmuyor bunu cok denedim tecrübe ile sabitledim. sanıyorum degerleri tam okumuyor yada okutmuyor ondan arızaya düşmüyor. kendi aracımda cakma maf ile denedigimde performansı geriden alıyor toparlıyamıyor diyebilirim yine cakma map ile benim intercooler hattında kacak varken hataya düşmüyordu araba oem mapı takında direk basınc kacagından hataya düşüyordu. Aracın üstündeki orjinal yıldızlı MAF idi. Ben aynı kodlu yine BOSCH üretimi olanı taktım düzeldi. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 ben de olsam orijinal üreticininkini alırım. bosch ise bosch. beru ise beru vs. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Kasım 2019 Yazar Paylaş 25 Kasım 2019 ben de olsam orijinal üreticininkini alırım. bosch ise bosch. beru ise beru vs.Evet hocam orjinal olanda Bosch. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Furkan Avcı yazdı: Dogan Arsiray yazdı: ben de olsam orijinal üreticininkini alırım. bosch ise bosch. beru ise beru vs. Evet hocam orjinal olanda Bosch. benim akısmetre 1200tl cıvarında yetkilide. ebaydan 2 tane almıstım vakti zamanında aliexprestende almıstım 2şer adet maf map tek tek satıyordum. şu vergiler cıkmadan gecen sene. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 Metin Akbal yazdı: MAF sensörü genelde arıza kaydı vermez. Teşhisinin de soket söküldüğünde aracın çalışmasında değişim olmazsa sağlamdır şeklinde diye hatırlıyorum. I ıh.. Öyle değil.. Söküldüğünde değişiklik olmuyorsa bozuk demektir. Yani etkisiz eleman gibi düşün.. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 25 Kasım 2019 Paylaş 25 Kasım 2019 I ıh.. Öyle değil.. Söküldüğünde değişiklik olmuyorsa bozuk demektir. Yani etkisiz eleman gibi düşün.. Pardon pardon yanlis yazmisim. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Furkan Avcı yazdı: C320 , S350, Peugeot 407 ve Ceratoda çalıştı. (1998 sonrası modellerde sıkıntı olmuyor sanırım) OBD cihazı geldi, hangi telefon programını kullanıyorsun. Ben donanım bazlı görmek istiyorum. Standart bir arızam yok ama donanım olarak eksikleri görmek istiyorum. Jeep Garaj'da sıradan bir obd cihazı taktı ve telefondan benim arabanın kilitleyince korna çalmasını sağladı, tekeri elle çevirip ABS için kaç tur döndüğünü gördü, far eğim sensörünün fişi katılı değilken sol far yükseklik ayarı çalışmıyor onu görmüştü mesela. Bana böyle bir program lazım, detay görebileceğim. Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 28 Kasım 2019 Paylaş 28 Kasım 2019 Detay bilmem ama 10 tl ödeyip androidde torque pro lisansını aldımHer türlü arızayı görüp silebiliyorum ama senin dediğin iş bayağı farklıTorque Pro da bunlari gorebilecegimi sanmiyorum ya :/ 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts