Ahmet Taşkın 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 hala araştırmalarım devam ediyor orjinal olan kkk marka turbonunda aldığınızda hiç bir garantisi olmadığını öğrendim firmanın sonuçta çin de de fabrikası var bu turboyu 600 lira gibi rakamlara da buldum adı sanı bilinmeyen kutuda yan sanayi tubolarda var ford parçacılarında 450 lira fiyat söylediler ona da asıl bu işi yapan balans tezgahları olan tamircilere de gittim sökmeden hiç bişey belli olmaz dendi ve max 400 lira masraf olur denildi tabi motor yağı filtreler vs... de değişmesi lazım onunda artı masrafları var şuan için hala kararsızım bu işle uğraşan bmc den emekli yaşlı bir abinin de yanına gittim ve turbomun daha beni idare edebileceğini söylemesi kafamı karıştırdı test olaraksa diğerlerinden farklı olarak emme hortumunu söküp (hava filtresi hortumunu) rolantide tutup kontağı kapayınca saniye olarak anladığım kadarıyla saydı ve 20 sn civarında turbom tamamen duruyormuş 14 sn gibi sürelerde normalmiş ama çok kötü değilmiş bu şekilde bin hiç bişey olmaz dedi turbin kanatlarında da belli miktar çap düşümü gözledi ayrıca bikaç daha öneri de bulundu üst kapaktan gelen turboya gelen hortumu körleyip aşağıya sallamam gibi kafam iyice karıştı biraz daha düşünüp ona göre hareket edeceğim Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 Turboda azıcık boşluk normal, eğer çok ses yapmıyorsa kullan gitsin, yağını suyunu zamanından önce değiştir, revize olayınıda pek düşünme, iyice ses yapana kadar kullan gitsin sonrasında 750 tl gibi fiyata otosan onaylı yeni bir turbo alıp devam et, masrafı ben düşünmem, benzin mazot farkından karım 10 tane turbo aldırır bana zaten. Yorum bağlantısı
Eser Atalas 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 hala araştırmalarım devam ediyor orjinal olan kkk marka turbonunda aldığınızda hiç bir garantisi olmadığını öğrendim firmanın sonuçta çin de de fabrikası var bu turboyu 600 lira gibi rakamlara da buldum adı sanı bilinmeyen kutuda yan sanayi tubolarda var ford parçacılarında 450 lira fiyat söylediler ona da asıl bu işi yapan balans tezgahları olan tamircilere de gittim sökmeden hiç bişey belli olmaz dendi ve max 400 lira masraf olur denildi tabi motor yağı filtreler vs... de değişmesi lazım onunda artı masrafları var şuan için hala kararsızım bu işle uğraşan bmc den emekli yaşlı bir abinin de yanına gittim ve turbomun daha beni idare edebileceğini söylemesi kafamı karıştırdı test olaraksa diğerlerinden farklı olarak emme hortumunu söküp (hava filtresi hortumunu) rolantide tutup kontağı kapayınca saniye olarak anladığım kadarıyla saydı ve 20 sn civarında turbom tamamen duruyormuş 14 sn gibi sürelerde normalmiş ama çok kötü değilmiş bu şekilde bin hiç bişey olmaz dedi turbin kanatlarında da belli miktar çap düşümü gözledi ayrıca bikaç daha öneri de bulundu üst kapaktan gelen turboya gelen hortumu körleyip aşağıya sallamam gibi kafam iyice karıştı biraz daha düşünüp ona göre hareket edeceğim Merhaba; Lütfen birkaç ay önce açtığım şu başlığı okuyun: http://www.otoclubturkiye.com/forum/Ueflemeye-...-i-t192685.html Bana da usta o hortumu aşağıya sallamamı söylemişti. O zaman da anlamamıştım tam mantığını, şimdi de bilmiyorum. Birkaç ay öyle gezdim, arabanın altından sürekli o hortumdan gelen duman çıkıyordu. Sonra başka bir usta hortumu yerine takmanın daha doğru olduğunu söyledi ve taktı :-) Yani dediğim gibi; hala hiç anlamadım bu işin turboya vb. ne yararı-zararı olacağını... Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 eser bey; konuştuğum adam tahminimce makina mühendisiymiş motorda benim aracımda da belli miktar üfleme söz konusu 128 binde aracım yakıtından çekişinden gayet memnun zaten emekli öğretmen gibi kullanırım arabamı o ayrı bu uygulamayı yapmanın sebebi olarak bir sürü çıkan zararlı gazların (tek tek saydı) motora geri girmesini önelemek çevreye verilmesi yerine tekrardan motora vererek dışarıya atılmasına engel olmak için fakat türkiye şartlarında bunun uygun olmadığını havaların çok sıcak olması nedeniyle de bizim araçlarımızda intercooler olmadığından motora sıcak havann girmesinin ve pis hava girmesinin zararlarını anlatttı ve bu havanın turbo kanatlarından geçmesini bende makina müh. öğrencisi olduğumdan sağolsun bir ders anlatır gibi uzunca anlattı anlattıkları çok doğru şeylerdi zaten senelerini bu işe vermiş bir insan fakat ben genel olarak herkesin sözünü pek dinlemeyi sevmem herkes bir konu hakkında öneri veriyor araştırmadan da her yerini elletmem ellemem aracımın sonuçta bunu yapan onlarca adam ona göre düşünmüş biz en ufacık şeylerde bile öğle hesaplar yapıypruz ki o yüzden saygı duyuyorum böyle konulara ama yine de bunu kafam biraz rahatladığı bir ara bölümümden eğer bile bilirlerse bi kaç hocaya danışmak ama yinede motorunuz çok iyi durumda değilse o motoru biraz daha hayatta tutmak için bence yapın bu uygulamayı 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 O hortumdan o kadar kirli zehirli kurumlu hava gelmez, o ancak egr den gelir onunda turboyla ilgisi yoktur, hortumdan gelen hava karterdeki yağ buharlı havanın silindirlerin hareketiyle itilmesiyle oluşur, yanmış egsoz gazı değildir yani, bence hortumu çıkarmayın, turboyu hafif yağ buharıyla yağlamış olması bence daha iyi, birşey olmaz merak etmeyin. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 4 Ağustos 2010 Paylaş 4 Ağustos 2010 O hortumdan o kadar kirli zehirli kurumlu hava gelmez, o ancak egr den gelir onunda turboyla ilgisi yoktur, hortumdan gelen hava karterdeki yağ buharlı havanın silindirlerin hareketiyle itilmesiyle oluşur, yanmış egsoz gazı değildir yani, bence hortumu çıkarmayın, turboyu hafif yağ buharıyla yağlamış olması bence daha iyi, birşey olmaz merak etmeyin. zaten onca emekle yapıldığı ve titizlikle hesaplandığı için arabanın asla orjinalini bozmayı sevmem fakat motor ömrünü tamamlamışsa bir miktar daha gitmesi için yapılabilir ayriyetten motora sıcak hava vermekse bu sıcak havalarda egr gibi kötü birşeydir bence ama yinede ellenmemesi taraftarıyım konuyuda biraz dağıttım sanırım 1 Yorum bağlantısı
Guest Kaan S 8 Ağustos 2010 Paylaş 8 Ağustos 2010 turbo tamircisiyle yeni tanıştım ama parçalar vs.. hep köpükte düzgündü fakat ne derece güvenebilirim işçiliğe bilmiyorum fakat açık halde pejo 206nın turbosu vardı bizimkilerle aynı usta izmirde tek bir yerde parçaları getiren olduğunu gidip kendimde alabileceğimi ya da başka yerden getirebilirsin demişti fakat ne derece güvenebilirim bilmiyorum parçaları gördüğümde revizyonun mantıklı olabileceği geldi sonuçta tümden içi değişiyor turbonun içindeki miller kanatlar burçlar tümden yepyeni olunca sıfır oluyor yinede sıfır almak daha mı iyidir 725 lira civarı vermek değermi sonuçta ben öğrenciyim benim için çok yüksek meblağlar caddy marka aracımda turbo sorunu oldu gidip sıfır turbo aldım ama revüzyonlu turbo kakalamışlar (istanbulda) turbonun performansını begenmediğim gibi bi sürü de iş çıktı katalitik konvektörü boşalttılar dolu diyerek.sesten başka değişen olmadı sinir oldum.ora bura derken bir tamirci performans sorununu çözdü.Tavsiyelerde de bulundu kkk marka yerine revüzyonlu da olsa garret tak dedi.Turboyuda ayarladım aracımın performansı orjinal olandan bile daha iyi oldu.Turbonun tamir takımı yenilendi 150 tl.salyongozlarına karışılmadı sökme takma için 80 lira aldılar. Şu an değişimdien bu yana 6000 civarı yol yaptım sorun yok şu ana kadar eger sıfır alsaydım daha pahalı olacaktı.tamiri de bence sıfırını aratmıyor.Daha makul da denebilir istanbulda olanlar için servisin adı İrem oto turbo servisi link vermek sıkıntı yaratır mı bilemiyorum ? adres vermedim bu nedenle.Tavsiyem sağlam bir turbocu bulmanız. Yorum bağlantısı
Hakan Duran 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 (düzenlendi) Arabam 2004 1.4 dizel comfort arabayı aldığımda hava filtresi , mazot filtresi ve yağlarını komple değiştirdim (09.10.2011)(yaklaşık 1000km yol aldım) bayramda 1. günü yağ göstergesi yanıp sönmeye başladı ve yağ çubuğuna baktığım da yağ hiç kalmamıştı 2lt yağ ilave ettim ve daha sonra bir tamircide 2lt daha ilave ettim ve tamirciye baktırdım oda yağ yakıyor dedi ve turbo sisteminde bir sorun var dedi ben daha tamir ettirmedim ama uzun yola hiç çıkmadım . bilen varsa lütfen yardımcı olsun.. araba ilk çalıştırdığımda çok beyaz duman çıkıyor ilk 1dk. da 14 Kasım 2011 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 tecrübeli arkadaşlar daha iyi yardımcı olabilirler, turbo sistemindeki sorun duman atmasına sebep olabilir ancak Ford'lar kolay kolay yağ eksiltmez diye biliyorum aracınızın kilometresi nedir ? Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 İlk marşa bastığımda havaların soğumasıyla benimkinden de çıkıyor ama bir seferlik bence havaların soğumasından Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 1000 km de 2 litre yağ yakan arabayı nasıl satmışlar size... ? Yorum bağlantısı
Fatih Ardıç 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 zaman kaybetmeden iyi bir ustaya müracat edin motor revizyon zamanı gelmiş olabilir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 yolda giderken egzosdan çıkan duman göz ile görülüyormu Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 1000 km de 2 litre yağ yakan arabayı nasıl satmışlar size... ? Km düşürüp Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 Beyaz duman atması ve yağı bu kadar çabuk eksiltmesi çok ciddi problemlere işarettir, biran önce Motoru çok iyi bir ustaya gösterin. Yorum bağlantısı
Hakan Duran 13 Kasım 2011 Paylaş 13 Kasım 2011 (düzenlendi) 138000 km olup ilk aldığımda böyle duman cıkmıyordu. yoldayken beyaz duman çıkmıyor 13 Kasım 2011 tarihinde Hakan Duran tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 bence sorun yok beyaz duman konusunda havaların soğumasından kaynaklanıyor ama yağ problemdir.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Aracın beyaz duman atması su buharı mı yoksa yağ yaktığının işareti mi oldukça karıştırılan bir durumdur...Duman maviye çalar renkte beyazsa yağ yakıyor demektir.Tam beyaz dumanın yağ ile alakası yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Piston veya subaplardan bu oranda yağ kaçırması mümkün değil. Daha doğrusu 1000 km de 2 lt yağ eksiltecek kadar eskimiş bir motor soğukken çalışmaz. Çok uğraştırır. Eğer sabahları zor çalışma problemi yoksa bu kadar çok yağ eksiltmesinin tek sorumlusu turbodur. Benim düşüncem bu yönde... Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 14 Kasım 2011 Paylaş 14 Kasım 2011 Araç hareket halinde çıkarmıyorsa bence problem yoktur. benim araç bu gün sabah egsoz dan bir duman atıyorduki dedim yanacak şimdi hayvan -9 u görüyordu sabah kimbilir gece kaç derecede idi. Yorum bağlantısı
Hasan Molla 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 İki gün önce aracımda 2000 devirden sonra bir ıslık sesi olduğunu farkettim. Bu sesten midem bulandı. İhtimal turboda bir sorun olduğunu düşündüm. Arızayı tespit ettik. Turbo pervanesinin bir yaprağı yamulmuş. Bu da ıslık sesi çıkartıyor. Usta yolda bırakacak bir sorun değil dedi ancak bu arızayı yapan araçta muhakkak ki bir terslik var ki o yaprak yamuldu. Turbo tamiratına da servisler uçuk rakamlar söylüyorlar. Üstüne yüksek karlar koyuyorlar. Velhasılı turbo tamiratı yapan bir yer buldum. Bugün turboyu söktürüp turbo tamiratı yapan ustaya götüreceğim. İlginçtir ki birşey farkettim. Biz araçlarımızı 50 lira 100 lira fazla para vermekten acımayarak rutin yağ değişimini yapmak için bile servise götürüyoruz. .... Dün turboyla hava filtresi arasındaki boruyu söktüğümde bu borunun içinin sırf yağ ve kurum olduğunu gördüm. Aynı şekilde turboya gelen yağ besleme hortumunun da içi kurumluydu. Ayrıca bahsettiğim borunun turboya bağlantısının olduğu yerdeki contanın üçte biri kopmuş parçalanmış .Muhtemelen turbo burdan hava pislik yabancı madde falan aldı ve yaprak bundan yamuldu. . Servisin görevi nedir ? yağı koyup filtreyi değiştirip sen yoluna ben yolum demek midir ? Bu benim işim mi yani onun temizliğini kontrol etmek. Sana ben özel servis olrak 50 - 100 lira fazla para veriyorsam bunların kontrolünün yapılması gerekli değil mi. ASıl sormak istediğim ise turbo bakımı ve tamiratı yapıldıktan sonra bazı yerlerde okuduğum kadarıyla yağ , yağ filtresi ve hava filtresinin de değişmesi gerektiği yazmış. Ben yağımı 10 gün önce değiştirmiştim. Bu konuda fikri olan var mı acaba? Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Bahsettiğiniz parçanın resmi var mı yani çıkan hotumun ? Birde yetkili servise gitmek pek iyi değil malesef kullandığı malzemeler ortada Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 Turboya bağlanan hortumların yağlanması çok normal Yorum bağlantısı
Erhan Ay 7 Şubat 2012 Paylaş 7 Şubat 2012 bazı arkadaşlarım bana diyorki bakımlarını neden serviste yaptırmıyorsun..neden diyorum servis diyorlar...eeee diyorum....yani kendim yağımı filtremi alırım giderim ustama abi tak şunları al işçlik parasını hayırlı işler derim çıkarım.servise gidip fazladan para vermenin manası yok.neymiş km'Si düzenlimi orda görülürmüş.bakımları düzenlimi yapılmışmı diye.allah aşkına arabayı kullanıpta ve bundan zevk alıpta bakımını yaptırmayan insana servis ne yapsın.güvenmiyorsan sıfır araba alırsın.ohh içimi döktüm bu ıslık sesi malasef benim turbomdada var.Ustama soyledim zararrı şuan için olmaz dedi.ama insanın kafasına takılıyor.imkan varsa sıfır alıp takmak en rahatlatıcı kısmı tabiiki ama turbo tamirleri ne kadar sağlıklı orası tartışılır.. NOT : .Sakaryada bulunan AKGÜN ford servisini kesinlikle tavsiye etmiyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts