Süha Demirtaş 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 (düzenlendi) Yan sanayimi değilmi Alper beye soralım hemen, yan sanayi bile olsa yinede gider onu alır, tamir ettirmem şahsen. Sordum ve cevabınıda aldım, ilk tepkim hiaaaa oldu.... Turbo KKK Marka 900.00 Tl. Turbo İthal ( Çin Menşei ) 550.00 Tl. Turbo Orijinal Ford 2.250 Tl. Benim seçimim para durumuma göre ucuzdan pahalıya olurdu, tamir seçenek dışı hala. Araştırdıkça daha ucuza bulmakta mümkün, KKK sıfır turboyu 784 tl. ye başka yerden buldum mesela... garret lazım olduğunda haberimiz olsun uygun fiyata buluruz ,focus turbosu 1500 civarı, 2500 nerden çıktı ki şahsen arızalansa gider büyük turbo tkarım 8 Şubat 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 garret lazım olduğunda haberimiz olsun uygun fiyata buluruz ,focus turbosu 1500 civarı, 2500 nerden çıktı ki şahsen arızalansa gider büyük turbo tkarım Evet halleder arkadaş.Bende ELM 327 istemiştim hemen geldi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Evet halleder arkadaş.Bende ELM 327 istemiştim hemen geldi abi senin elm işi yurt dışından geldiği için kaldı malesef. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 abi senin elm işi yurt dışından geldiği için kaldı malesef. Ben turboyuda oradan ucuza getirtcen gibi anladım..Canın sağolsun latife yapıyorum Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Ben turboyuda oradan ucuza getirtcen gibi anladım..Canın sağolsun latife yapıyorum Abi aksarayda yönlendireceğimiz bir kaç yer var olay budur Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Abi aksarayda yönlendireceğimiz bir kaç yer var olay budur Gerektiğinde bizde isteriz adres senden.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Abi aksarayda yönlendireceğimiz bir kaç yer var olay budur Bu sözünü yazdım kenara Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Ali abi Çağlar Abinin dediği donanımdaki yer çok az ama İzmir'de var. Yollardaki bir çok arabanın turbosu ötüyor. Bilmiyorum siz fark ediyormusunuz. Benim aracımda da turbo ses yapıyor.(tek ben algılıyorum niyeyse ) 2500D/d'yı geçince üfleme sesi duyuyorum. Gösterdiğimde işi biraz öğrendiğimde aracımda sorun olmadığı kanaatine vardım. Yakıt ve motor performansından aracın gayet memnunum.(Başka fiestalarlada karşılaştırdım). Ama yine de bu ses normalmidir. Yolda yanımdan geçen turbo dizel araçların yarısında bendeki turbo sesininin aynısını duyuyorum. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 8 Şubat 2012 Paylaş 8 Şubat 2012 Soran arkadaşlar olmuş. Turbonun içinde zaten yağlama sürekli var. Yatak burçlarında yağlama delikleri var. Emmeye külbültörden gelen hortumdan kaynaklı yağ buharı geldiği gibi zamanla km yapmış araçlarda turbo emmeye bir miktar yağ atabiliyormuş. Temizliğine gelince hortumu sökün. Sökmek için hava filtresi kutusu tarafında değişik bir kelepçe var. Karga burunla sıkıp bırakılarak çözülüyor. Çok basit birşey. Turboya giren kısım ise vidalı saç kelepçeli sökün. Balata spreyi veya wd-40 la temizlenebilir. Ancak dikkat edin orjinali o hortumun baya pahalı. Yan sanayiside 30 lira civarında. Ben sök tak yaparken ucu zedelenir gibi oldu hemen yenisini taktım değiştirdim. 1 Yorum bağlantısı
Abdil Çekiç 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Merhaba Aracımın turbosunun değişme zamanı geldi artık. gaza yükelndiğimde duman dumana gidiyorum ve çok fazla yağ eksiltme var. Bursada bu konuda iyi olan, önerebileceğiniz usta veya servis varmıdır. İyi günler... Yorum bağlantısı
Hasan Molla 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) Soran arkadaşlar olmuş. Turbonun içinde zaten yağlama sürekli var. Yatak burçlarında yağlama delikleri var. Emmeye külbültörden gelen hortumdan kaynaklı yağ buharı geldiği gibi zamanla km yapmış araçlarda turbo emmeye bir miktar yağ atabiliyormuş. Temizliğine gelince hortumu sökün. Sökmek için hava filtresi kutusu tarafında değişik bir kelepçe var. Karga burunla sıkıp bırakılarak çözülüyor. Çok basit birşey. Turboya giren kısım ise vidalı saç kelepçeli sökün. Balata spreyi veya wd-40 la temizlenebilir. Ancak dikkat edin orjinali o hortumun baya pahalı. Yan sanayiside 30 lira civarında. Ben sök tak yaparken ucu zedelenir gibi oldu hemen yenisini taktım değiştirdim. Ben basettiğiniz o hortumu ve hava flitresinden gelen o kanalı komple alkol ile temizledim. Cahilliğimi bağışlayın da bu emme manifoltu nerde oluyor. Forumda bu konuyu açtıktan sonra emme manifoltu ile ilgili temizliğin önemini kavramış bulunuyorum.Bir an önce temizletmek ve kurum temizliği de yaptırmak istiyorum. 13 Şubat 2012 tarihinde Hasan Molla tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Ben basettiğiniz o hortumu ve hava flitresinden gelen o kanalı komple alkol ile temizledim. Cahilliğimi bağışlayın da bu emme manifoltu bu parça mı oluyor? Forumda bu konuyu açtıktan sonra emme manifoltu ile ilgili temizliğin önemini kavramış bulunuyorum. Eğer emme manifoltu bahsettiğiniz o parça ise temizledim. Eğer değilse bir an önce temizletmek ve kurum temizliği de yaptırmak istiyorum. Emme manifoldu motorun üst kısmında kalır, kolayca sökülüp temizlenemez ancak bir usta tarafından yapılabilir..Forumda aratın temizlik resimleri mevcut Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Soran arkadaşlar olmuş. Turbonun içinde zaten yağlama sürekli var. Yatak burçlarında yağlama delikleri var. Emmeye külbültörden gelen hortumdan kaynaklı yağ buharı geldiği gibi zamanla km yapmış araçlarda turbo emmeye bir miktar yağ atabiliyormuş. Temizliğine gelince hortumu sökün. Sökmek için hava filtresi kutusu tarafında değişik bir kelepçe var. Karga burunla sıkıp bırakılarak çözülüyor. Çok basit birşey. Turboya giren kısım ise vidalı saç kelepçeli sökün. Balata spreyi veya wd-40 la temizlenebilir. Ancak dikkat edin orjinali o hortumun baya pahalı. Yan sanayiside 30 lira civarında. Ben sök tak yaparken ucu zedelenir gibi oldu hemen yenisini taktım değiştirdim. Vallahi bende gaza rolantide motor soğukken basıp bırakınca rolantiye düşünce hafiften ses geliyor, ama motor ısınınca hiçbir devirde ses yok, normalide bu zaten. tdci turbosunu jorumak için: 5000 de hava filrt. 10000 de yağ ve filresini değişiceksin, yağ tam sentetik olacak,( magnatec falan tırışka, bu benim düşüncem ama mobil direk ezer geçer, ancak castrol edge yağ başedebilir) Motoru sıkıştırmayacaksın, 3000 devri geçmeyeceksin, ani hızlanmayacaksın sakin olacaksın, bu kullanımla çoook dayanacağından eminim. Daha bu sabah yağ hava filtrelerini ve yağı değiştim, 15 dk. sürdü Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Vallahi bende gaza rolantide motor soğukken basıp bırakınca rolantiye düşünce hafiften ses geliyor, ama motor ısınınca hiçbir devirde ses yok, normalide bu zaten. Daha bu sabah yağ hava filtrelerini ve yağı değiştim, 15 dk. sürdü Tam demek istediğim turbo sesi de buydu Ali abi. Her araçta bu sesi duyuyorum. Ben de biraz daha belirgin. Ben de çok titizim bu konuda ama aracın ilk sahibi değilim. Yağı ve filtreleri kendin mi değiştiriyorsun Ali Abi? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) Evet kendim çok basit iş, 2 tane lokma ve lokma kolu, biraz bez lazım, birde 5 lt. lik su şişesi, şişenin yanını 10-15 cm. kadar kes delik aç ve karterin altına sür, sağ ön tekerin önüne sırt üstü uzan ve kolunu uzatıp tapayı sök, yağ süzülürken hava ve yağ filtreni değiş (motor sıcakken yap bu işi) sen değişene kadar yağ iyice süzülür, tapadaki pula dikket et, hafif deforme olduysa tersini tak, benim 7. yağ değişimim, bakır pul hala aynı pul, işlem 15-20 dk. sürer, hadi iyi yolculuklar Turbo sesi sadece motor tamamen soğukken, 1500 devre getirip gazı bırakınca anlık duyuluyor, ıslık gibi değil, hafiften viuu diye bir ses, ve 1-2 dk. sonra duyulmaz oluyor, sonrasında hiş ses duymamalısın. Bu arada turbo emiş borusunu sökünce turbo ağzında anca küçük parmağımı kirletecek kadar yağ var, emiş borusunun içide anca elimi kirletecek kadar yağlı, 30000 km. de bir maf ı temizlerim, o da az kirlenmiş oluyor, bu motorun istediği, zorlanmamak ve sık bakım, sonrası 20 sene gider sen arabadan bıkarsın herhalde 13 Şubat 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Yağ filtresini açıcak aparatın da vardır Abi sende. En büyük sorun fiestanın altına girmekte. Eskiden R19 vardı bende çok rahattım bu konuda ama fiestaya kafam girmiyor . El freni teli yine gıcırdamaya başladı. Wd-40 çok uzun süre gitmiyor. Sıvı gresle halledicem bir ara ama altına girmek iş. Gıcırdasın dursun şimdi de hava düzelsin az kaldırama arka tekerleri çıkarır yandan girerim artık altına. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 (düzenlendi) Aparat değil, galiba 24 lokmaydı yarın bakarım, alta kafanı sokamana gerek yok yere yat göreceksin, elini uzattınmı tutarsın tapayı, filtreyi sökerken altına bez sokuştur, açılınca azıcık yağ akıyor, blok kirlenmesin sonra Taunus çok rahat, tapa yanda, motora üstten eğildimmi hemen sökerdim. 13 Şubat 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Bektaş Aslantaş 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 (düzenlendi) Merhaba dostlar aracı alalı epey oldu (kasım 2011) 3-5 bin km yaptım.62000 kmde. Aldığımda yiğit otoya göstermiştim hiç bir sorunu yok demişti bende zaten epey memmunum araçtan. sorum şu: bu gün aracımı tabiri yerindeyse otomobil sevdalısı birine vermiştim kullanması için. söylediği şey aracının turbosundan üfürme sesi gibi bir ses geliyo. buna baktırman gerekir. ileride seni yolda bile koyabilecek bir sorun. ileride pahalı olabilecek bir sorun. bunu turbodadan çok iyi anlayan tamirciye götürüp yaptıralım 50 100 e hallederler. turbonun sırf sökülmesi yarım gün sürer bu araç bi iki gün yatar dedi. bu sesi nasıl anlarım ben duymuyorum açıkçası birşey. bunun tamiri nasıl olacak birşey söylemedi bu konuda. (temizlenecekmi parçamı değişecek?) bana ne kadara mal olur bu olay. yiğit oto ya gitsem yine yahya usta yeteri kadar anlamazmı bundan acaba. şimdiden teşekkürler ayrıca ekleyeyim unutmadan yahya usta ilk gittiğimde baskı balata alarm veriyor onbin km sonra değişmesi gerekiyor demişti acaba bir ilgisi varmı 21 Mart 2012 tarihinde Bektaş Aslantaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 üfürmüş gibi 50-100 liraya kimse o tip bi tamir yapmaz. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 turbo tamiri 300-400'ten başlamıyor muydu? Yorum bağlantısı
Misafir 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 En az 500 lirayı taban olarak düşünmelisin. Yorum bağlantısı
Bektaş Aslantaş 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 Benim arabada da ıslık sesi var turbo ötüyor ama hava akışından dolayı sesler karışmasın? sesin ne olduğunu zaten bi anlasam bu veya şu diyeceğim ama turbodan ses gelmesi nedemek anlamış değilim bana göre ses mes yok herşey normal gibi üfürmüş gibi 50-100 liraya kimse o tip bi tamir yapmaz. turbo tamiri 300-400'ten başlamıyor muydu? En az 500 lirayı taban olarak düşünmelisin. herkes bi fiyat yazıyor ama neye göre olduğunu söylemiyor çok ilginç bir durum Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 Bence takmayın siz o sesi. Üfleyen turbo değildir. TDCi motorların hepsi nerdese bence üflüyor. Eşdeğer bir fiestaya binin aynı sesi duyucaksınız bence. Zaten turbo sökseniz 50-100 değil rektefiyesi 400 lira civarında olur. Yakıtta sorun yoksa gaza yüklendin mi araba kaçıyorsa rampada iyi çekiyorsa hiç birşey yoktur yola devam. 1 Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 iyide turbo yapısı gereği havayı üfüren bir alet turbodan üfleme sesi çıkmıycakta hangi parçadan çıkıcak? 2 Yorum bağlantısı
Bektaş Aslantaş 21 Mart 2012 Paylaş 21 Mart 2012 Bence takmayın siz o sesi. Üfleyen turbo değildir. TDCi motorların hepsi nerdese bence üflüyor. Eşdeğer bir fiestaya binin aynı sesi duyucaksınız bence. Zaten turbo sökseniz 50-100 değil rektefiyesi 400 lira civarında olur. Yakıtta sorun yoksa gaza yüklendin mi araba kaçıyorsa rampada iyi çekiyorsa hiç birşey yoktur yola devam. aracın çekişinde en ufak bir sorun yok. yakıt fazla gibi ama ki aslında bununda bir çok nedeni olabilir. eğer rektefiyesi bile 400 lira civarıysa aman kalsın bencede bir sorun yok gibi iyide turbo yapısı gereği havayı üfüren bir alet turbodan üfleme sesi çıkmıycakta hangi parçadan çıkıcak? doğru. biraz nette araştırma yapınca üfleme sesinin normal olduğunu anlamış gibiyim Yorum bağlantısı
Recommended Posts