Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 Soğutma suyunu ısını ölçen sensör ile ilgili yada kabloları ile ilgili birşey olmalı. sürekli maksimum gösteriyor voltaj değerini büyük ihtimalle. 2009 Tiguan. Bugün sabah araç ısınınca fark ettim ki soğutma fanı sürekli çalışıyor. motoru kapatınca ise tamamen susuyor. Yani normalde motor ısındıktan sonra dışarısı da sıcak olduğunda, motor soğuyana kadar aracı park ettikten sonrada çalışlan fan şimdi kapalı kaldı. Sonrada arıza ışığı yandı zaten. OBD tarayıcısı P2185 arıza kodunu verdi VCDS ile bakmadım henüz değerlere ancak motor ısısını doğru ölçüyor OBD tarayıcısı 86 derece diyor. Büyük ihtimalle motor suyu sıcaklığını başka yerden alıp o veriyi işliyor ECU, motorun hararet yapması durumunda içerideki gösterge doğru göstermeyeceğinden ise de ne olur ne olmaz diye fanı son hızında döndürüyor. klima gazı kaçarsa da aynısı olabileceğinden klimayı açıp kokladım klima faal. ( kompresörü boş ceritip yakmamak için) 1.4 tsi motorda ne nerede emin olamadığımdan biraz araştırmam lazım. am afikitrlerinizi esirgemeyin. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 Vcds ile monitorledim Bir sensor, degisken veriler okuyor. Motor ısınırken , 35 -22 90 35 100 gibi sacma veriler okuyor. 35 okuyunca fan duruyor 100 okuyunca fan calısıyor. Motor tam ısınınca surekli 100 gosyeriyor ki donus sensorunun giristen fazla gostermesi imkansız zaten. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 radyatör çıkışı garip, hava olmasın ? 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 Çağlar Bayur yazdı: radyatör çıkışı garip, hava olmasın ? Tam bu aklımdan geçti Çağlar abi yazmış. En son ne zaman soğutma sıvısı değişti? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 Radiator outlet coolant temperature sender G83. bu ilgil sensorün ismi. radyatör soğutma sıvısına hiç ellemedim 9 bin km dir. soğutma sıvısıyla ilgili bir sorun gözlemlemedim. eksilme hararet vs yok zaten. elektriksel bir probleme benziyor çünkü -22 sonra 35 sonra 100 derece gösteriyor. 100 derece gösterirken, motor çıkış sensörü 86 derece gösteriyor ki 10o derecenin dönüşte ölçülmesi zaten imkansız. radyatörde illaki soğuyacaktır o kadar dönen fan varken. gaza hafifçe bastığım zaman 35 dereceye düşüyor. belki soket ile ilgili bir problem vardır. titreşimden kesiklik yapıyordur. vcds ile baktığımda resetledikten sonra 1 dk içinde 77 kez arıza kaydı oluştu. ark yapıyor gibi. yada sensör bozuk. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 devirdaim kompresöre entegre olan tip mi bu Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 evet, sente atladığında değiştirdim yenisi ile. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: evet, sente atladığında değiştirdim yenisi ile. bi havası alınsa iyi olur gibi ilk beleş deneme Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 9000 km oldu neredeyse, hava boşluğu düşük ihtimal bence. tuhaf olan o sensörün ölçütüğü derecelerin çok hızlı şekilde değişmesi. NTC arızası gibi. yada soketinde oksitlenme vardır. o da olabilir. NTC gibi birşeyse zaten iki tane kablosu var giriş ve çıkış. ulaşabilecğeim biryerde ise söküp avometre ile direncin, öçerken, ısıtıp tepkilerine bakmak lazım aslında. bir tarihte bozuk bir TPS sensörü vardı eski arabada, düzenli yükselirken bir yerde atlayıp düşüyordu sonra tekrar artıyordu. belki de bu sensör de bozulmakta olan bir sensördür. 1 dk da 77 kere ortaya çıkan bir arızanın ve 35 dereceden birden 100 dereceye çıkan metal yüzeyinin açıklaması bence orada sıkışan hava olması düşük ihtimal sanki. fanın tam gaz çalışması ise semptom. çünkü aracın hararet yaptığını sanıyor ve radyatörü soğutmaya çalışıyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 Dogan Arsiray yazdı: hava boşluğu düşük ihtimal bence devirdaim palleri de hava yaptırabilir yani sadecer su dolumu gerekmez. kavitasyon yapıyorsa deniz motoru pervanesi gib 77 tekrar da çok hızlı tabii soket oynuyorsa mümkün Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 çürük su diyorlar ona. ama o kadar hızlı değişimi açıklamaz bence. sonçta taşınan enerji su içinde kaç joule olaiblirki? yani brülör filan değil bu sonuçta. radyatördeki su taş çatlası 105 derece oluyordur. bu arkadaşın 35 ten aniden 100 dereceye çıkıp sonra tekrar 35 e düşmesinin edeni hava boşluğu olamaz bence. kaldı ki -22 de gösteriyor araç tam ısınmamışken ki bu zaten imkansız sensör kapalı alanda boşlukta bile olsa. en düşük dış ısı kadar olabilir oda 15 dereceydi. yanlışmıyım? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2019 Paylaş 17 Kasım 2019 -22 yi kaçımışım çok garip bir değer oldu o. soğutma svısı sensörü termotatın ordad ır radyatör çıkış su sensörü nerede acaba Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 17 Kasım 2019 Yazar Paylaş 17 Kasım 2019 (düzenlendi) 1.4 tsi cava motorun teknik dökümanına göre hemen altta, radyatörden çıkan hortumun üzerindeymiş. sol altta. el girerse ne ala. yoksa usta yolu gözüktü yine. soğutma sıvısı doğru ölçülüyor zaten içerideki gösterge oradan veri alıyordur. maks 86 oluyor. 17 Kasım 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Kasım 2019 Yazar Paylaş 18 Kasım 2019 ustaya gittim hiç uğraşamam bu soğukta diye. alttaki sensörün kablosu kopmak üzereydi. yani tespit doğru çıktı. soketi yeniledik. 50 tl ödedim. 3 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 Geçmiş olsun. 50TL'ye gönül rahatlığı, paha biçilemez 1 Yorum bağlantısı
Murat Atagenç 18 Kasım 2019 Paylaş 18 Kasım 2019 yakında satılık tigu var diye konu gelir galiba geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Kasım 2019 Yazar Paylaş 18 Kasım 2019 Ancak 4 ceker sw arac bulursam olur o dediginiz. 🙂 Yorum bağlantısı
Recommended Posts