Ali Darbaz 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 Merhaba Son iki uzun yolda arabayı 3500 devirde saate 115 km hızla uzun yolda sürüyorum. Bu gün güneşten maksimum seviyede faydalanmak adına , sürüş hızımı 100 km den 115 km hıza çıkardım. FAkat temkinli olmakta yarar var. Saate 115 km ile sürmek için 3500 devirde arabayı sürüyorsunuz. Hiç molasız 2 saat devam ettim. İki saatin sonunda hemen gördüğüm ilk dinlenme tesisinde kaputumu açıp motor ve cevre parçalarını yokladım. Motor kaputu altı tamamen soğuk, Kaputun kedisi neredeyse buz kesmiş. Radyatör üst kısmı buz gibi, Motor havasını emen boru, borunun girdiği kutu, kutunun çelik emme manifolduna kadar olan tüm aksam buz kesmiş gibiydi. Akü ve kabloları buz gibi, Motor bloğu sıcak, motor yağı dolum kapağı açtım, eser miktarda yağ buharı yüzeye çıktı. Yağ o kadar akışkanki çubuk çekince ince bir film olarak geliyor. Radyatöre üst bölümü buz gibi demiştim, lakin motora giren termostad ve boruları normal sıcaklıkta . Şaşırtıcı olan su genişleme kabı. Oda radyatör üstü kısmı gibi buz gibi. Motor soğutma sıvısı yüksekmiş. Ama bu durum motor sıcakken normal. Bu kabın kendisi ve içindeki suyun çok soğuk . Sıkışık trafikte park edip kaput açtığımda yüzüme hararet gelirken, 115 km hızla 2 saat sürüp kaputu hemen açınca, dokunum yerlerin büyük bir kısmı soğuk olması beni şaşırttı. Motor bloğu, emme manifoldu ve egzos sistemi dışında kalan tüm yüzeyler soğuk ve buz gibi arasında kalmış. 210 km kadar yapılan sürüş boyunca hava sıcaklığı 9 derece ile 19 derece arasında gidip geldi . Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 (düzenlendi) demekki ortam çok soğuk gelmiş, motorda çok fazla ısı üretmediğinden termostadı açmamış ve her yer buz gibi olmuş sanırım..... bunu bile kısmışlar yahu, motor bile anca kendine yetecek kadar ısınıyor, kışın baba soğukta sizi düşünmemişlermi yani, kaloriferi açtın aha klima devrede gibi 9 Kasım 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2019 Yazar Paylaş 9 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: demekki ortam çok soğuk gelmiş, motorda çok fazla ısı üretmediğinden termostadı açmamış ve her yer buz gibi olmuş sanırım..... bunu bile kısmışlar yahu, motor bile anca kendine yetecek kadar ısınıyor, kışın baba soğukta sizi düşünmemişlermi yani, kaloriferi açtın aha klima devrede gibi Abi en kara istanbul kışında bile kaloriferi açtınmı bunaltan bir sıcaklık var arabada. Abi fabrikasyon kombili ::) Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 Motor kaputunun ucunda fitil var mı? Karter muhafazası var mı? Bence rüzgardan dolayı ısınmamış veya dış yüzeyleri soğuk kalmış. Genleşme kabının içerisindeki suyun soğuk olacağını sanmıyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 normal sürüşte gelen rüzgar sıcaklığı düşürür, dış ortam zaten bir araba için buz gibi sayılır max. 19 c okunuyorsa derecede; vesile ile henüz kış yakıtı da gelmedi bu aralar tüketimler artar o da normaldir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2019 Yazar Paylaş 9 Kasım 2019 (düzenlendi) Yasin Mümin Şimşek yazdı: Motor kaputunun ucunda fitil var mı? Karter muhafazası var mı? Bence rüzgardan dolayı ısınmamış veya dış yüzeyleri soğuk kalmış. Genleşme kabının içerisindeki suyun soğuk olacağını sanmıyorum Genleşme kabındaki suya parmağımı soktum. Araba yüksek hızda Cold Air İntake dönüşüyor. Trafikde warm air intake, Kaputlarda fitil yok. Önde iki plastik ayak var. Bir parmak genişliğinde panel birleşim boşluğu var. Altında motor koruması hiç yok. Bildiğin altı çıplak arabanın. 9 Kasım 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Kasım 2019 Paylaş 9 Kasım 2019 Ali Darbaz yazdı: Abi en kara istanbul kışında bile kaloriferi açtınmı bunaltan bir sıcaklık var arabada. Abi fabrikasyon kombili ::) demekki kalorifer devresi termostad kısmında bağlı değil sürekli açık, güzel o zaman Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Kasım 2019 Yazar Paylaş 9 Kasım 2019 Ali Cihangiroğlu yazdı: demekki kalorifer devresi termostad kısmında bağlı değil sürekli açık, güzel o zaman Abi yaz kış radyatör kazanında sıcak su gezer. Tek yapabildiğin hava yönünü değiştirmek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts