İçeriğe Yönlendir

Emme Manifoldunu Söktüm. Yardım


Yusuf Davaz

Recommended Posts

Tolgahan Köroğlu

Eline sağlık, benim konuyu gördüysen  eğer tam  1.5 günümü aldı dolu dolu. Kendin yapınca  "tak-geç ne olacak" yapamıyorsun. 
Ben en kısa zamanda  oil catch can  yapacağım  emmeye giden yağ buharından kurtulacağım.

Epoxi yapıştırıcı olarak ne kullandın sun-fix mi yoksa sıvı ürünler var onlardan mı ?  Eğer sunfix ise doldurup kurutup sonra yeninde delebilirdin aslında, hen belki daha uygun da bir yer bulurdun. 
Şu  benzin hattını merak ettim bi foto atarsan görmüş olurum. 

İyileşme olmasına sevindim :)

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tolgahan Köroğlu yazdı:

Eline sağlık, benim konuyu gördüysen  eğer tam  1.5 günümü aldı dolu dolu. Kendin yapınca  "tak-geç ne olacak" yapamıyorsun. 
Ben en kısa zamanda  oil catch can  yapacağım  emmeye giden yağ buharından kurtulacağım.

Epoxi yapıştırıcı olarak ne kullandın sun-fix mi yoksa sıvı ürünler var onlardan mı ?  Eğer sunfix ise doldurup kurutup sonra yeninde delebilirdin aslında, hen belki daha uygun da bir yer bulurdun. 
Şu  benzin hattını merak ettim bi foto atarsan görmüş olurum. 

İyileşme olmasına sevindim :)

evet senin konuyu gördüm. beni yordu ama. genele bakarsak 3 tam gün gibi birşey oldu benimde. çarşamba , perşembe , cuma akşamı. cumartesi ve pazar. herşeyi dikkatlice ve sorun olmasın diye özene özene yaptım. hergün sök tak yapılan birşey degildi. en azından yaptıgıma degsin dedim. 

emmeye giden yag buharını bizde motor üst kapakdan gitmiyor diye biliyorum.  karter havalandırma hortumu bizim manifoldun altında. başka bir tane daha mı yag buhar çıkışı var.

epoxi olarak ilk başta çift bileşenli sıvılardan kullandım. ama ürün dandik çıktı. ısıyı görünce hemen eridi. tekrar sun fix ile doldurdum kenarlarını. ortadaki 2 nozul deligi kapatılıp diger uçlara alınabilirmiş. montajı yapınca farkettim onuda. o zaman benzin hattını kesmek zorunda kalmazdım. 

DObEA6.jpg

mXydD1.jpg

EOdb08.jpg

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

senin benzin kütüğü kareymiş, bendeki yuvarlak. Anladım şimdi,

 

Manifoldu sökmek için araç altına girmek gerekiyor mu ? 

Benim altta sac muhafaza var ve sökmek eziyet lift lazım. Manifolt fotosundan baktığımda altta bir vida var ama üstten lokma ile sökülür mü bilemiyorum.

bu klapeleri komple söksek  ne oluyor, söken ya da söktüren var mı aramızda ?  Ne olursa olsun makinaya giren hava akımını azaltıyor  bence klapeler. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tolgahan Köroğlu yazdı:

senin benzin kütüğü kareymiş, bendeki yuvarlak. Anladım şimdi,

 

Manifoldu sökmek için araç altına girmek gerekiyor mu ? 

Benim altta sac muhafaza var ve sökmek eziyet lift lazım. Manifolt fotosundan baktığımda altta bir vida var ama üstten lokma ile sökülür mü bilemiyorum.

bu klapeleri komple söksek  ne oluyor, söken ya da söktüren var mı aramızda ?  Ne olursa olsun makinaya giren hava akımını azaltıyor  bence klapeler. 

o yüzden çalışma alanı seninkine göre daha kısıtlı. 

alttaki vida için ben  kaldırım taşları ile aracı yükseltip alta girip çıkartım. üstten hiç denemedim. ama büyük bir ihtimal çıkmayabilir. map sensörü bile altta kalıyor zor çıkıyor. bu onunda altın ve iç kısımda kalıyor. 

ben 5 6 usta ile görüştüm. çogu ya kelebekleri söküyoruz dedi yada hiç bulaşma oldugu gibi kalsın dedi.sonrada herkes olması gerekiyor deyincede kendim işin içine girdim. inşallah yaptıgım emege ve paraya deger sonuçlar çıkar.

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/otogaz-lpg-vikars-super-enjektor-P326689366  lpg içinde bu enjektörleri aldım. afr ayarı yaptırdıgım yer lpg ms lerin düzgün degil yakıtın ondan fazla oluyor demişti. yaptık bişey tam olasun dedim.bunuda aldım. inş sorun sorunsuz bir şekilde onunda montajını yapıp aracın az yakmasını saglarım.

 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu

Bu enjektörleri biliyorum, prins tip diye geçiyor. Klasik enjektörlere göre daha iyi olduklarını okudum birkaç yerde ama tecrübem yok. 

Manifold sökme işi o zaman askıda kalır. 

Şunu tam anlamadım, bu klapelerin açılıp  kapanması nasıl sağlanıyor ve neye göre pozisyon değiştiriyorlar. 

Hadi sabah erken ısınsın diye zengin karışım olmalı diyip içeri giren hava miktarını kıstı diyelim. 

Ama diğer taraftan motora daha çok hava sokmak gerekirken bu klapeler yüzünden sürtünme artıp akış olumsuz etkileniyor. 
 

İleride sökersem klapeleri muhtemelen geri takmam diye düşünüyorum.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz

inşallah iyi çıkar. albien marka alacaktım 140 tl idi. bu marka daha iyi dediler. kuponla 185 tl ye gelmiş oldu.

 

aracında sorun yoksa zaten elleme zaten. hem ugraştırıyor hemde masraf.

 

klaperler araç çalışır çalışmaz kapanıyor. araca havayı az alıyor. gaz tepkimesine ve manifold basıncına göre selenoid valf aracılıgı ile açılıyor ve havanın daha çok girmesi saglanıyor olarak gördüm ben. manifoldu dışarda gözlemledigim kadarıyla.  

 

inşallah bende pişman olmam klaperleri yeniledigime ve o kadar ugraştıgıma. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

o klapeler çok iş yapar değecek

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Çağlar Bayur yazdı:

o klapeler çok iş yapar değecek

abi şimdi herkes birşeyler söylüyor. görüştügüm ustalar hep söküp atmak istedi. malzemecilere sordum onlarda aynı şekilde cevap verdi. ses artmaya başlayınca söküp çıkartıyorlar dedi. çok mondeo var ama bu parça öyle aman aman giden bir malzeme degil dedi. zaten koskoca ankara şaşmazda 4 yerde vardı. biz bunu söküp atsaydık kaybımız ne olacakdı. şimdi ben manifold ve üzerindeki tüm malzemeleri pırıl pırıl olacak şekilde yeniledim. benim kazancım ne olacak, aracıma ne katacak. benim manifold büyük bir ihtimal uzun zamandır çalışmıyormuş. bunu geçen ay ögrendim. selenoid valfi degiştirince manifoldumun sesli çalıştıgını gördüm. daha önce bu öndeki hortumu çıkartınca sesde degişiklik olmuyordu. bende manifold iyi durumda diyordum. ama işin aslı öyle degilmiş. manifold hiç devreye girmiyormuş , o yüzdende ses gelmiyormuş. manifold çalışmaya başladı başlayalı adam akıllı bir yol yapamadım. her gün 1 saat  git 1 saat gel trafikde bir yarar görmedim. trafiksiz ve uzun yol yaparsam o zaman anlayabilirim yararı olup olmadıgını.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Davaz yazdı:

ses artmaya başlayınca söküp çıkartıyorlar dedi.

sonra kronik motor çekmez ağğbiii yokuşlarda muhabbeti kurarken çaya 1 şeker atıp karıştırılır, kronik tamirat beceriksizliğimiz maalesef çok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Kelebekler yani klaper dedilen açılır kapanır kapakçıklar havanın fazla girip girmemesine bakmıyor tam olarak. Düşük devirlerde vakum az olduğu için hava yakıt karışımı tam sağlıklı olamıyor. Kapakçıklar hava geçişini daraltarak havanın hızını artırıyor. Böylece düşük devirlerde türbülans yaratarak daha iyi karışım elde ediliyor. Mazda’nın 1 ve 2.nesil benzinlilerinde de var. Zaten ford ortak üretimi. Manifoldu görünce aracınıza baktım Mazda mı diye. Çok benziyor çünkü. 
 

Söküp atılması düşük devirde performans kaybettirir. Yüksek devirlerde değişiklik gözle hissedilir derecede olmaz. Belki bir nebze iyileşir. 
 

ben böyle biliyorum. 
 

emek isteyen işler. Umarım amacınıza ulaşmışsınızdır. 👏 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Mustafa Ustalar

2001 mondeo da gaz kelebeğinin altındaki manifolda bağlı sarı parçanın adı nedir? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...