İçeriğe Yönlendir

Motorin Saklama Koşulları ve Pompadan Çıktıktan Sonra ki Ömrü?


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

1-Motorin pet şişeye koyulurmu ? Bazıları bagajda 5 lt. Bidonda yedek mazot taşıdığını söylüyor, bazıları ise bidonun delinip mazotun aktığını iddia ediyor. Yakıtın içerisindeki karışım oranları şişenin delinmesinde rol oynarmı ? Malum her markanın mazotu farklı.

2-Motorinin şişedeki ömrü nedir ? Örnek 6 ay beklemiş mazot arabanın deposuna koyulabilirmi ? 

3-Yağ ile karıştırılmış mazotun bekleme ömrü nedir ? Biyodizelden bahsetmiyorum. Sadece yağ ve mazot karışımı. 

 

Bilgisi ve yorumu olanlardan yardım bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Yusuf Berke
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

1-Motorin pet şişeye koyulurmu ? Bazıları bagajda 5 lt. Bidonda yedek mazot taşıdığını söylüyor, bazıları ise bidonun delinip mazotun aktığını iddia ediyor. Yakıtın içerisindeki karışım oranları şişenin delinmesinde rol oynarmı ? Malum her markanın mazotu farklı.

2-Motorinin şişedeki ömrü nedir ? Örnek 6 ay beklemiş mazot arabanın deposuna koyulabilirmi ? 

3-Yağ ile karıştırılmış mazotun bekleme ömrü nedir ? Biyodizelden bahsetmiyorum. Sadece yağ ve mazot karışımı. 

 

Bilgisi ve yorumu olanlardan yardım bekliyorum.

 

Şişe olayında etken maddelerin eritebileceği konusunda şüphem var, o yüzden genelde depo çeyreğe düşer düşmez alırım risk etmem.

Motorin bekledikçe setan sayısı artar, dinlenmiş mazot daha iyidir demelerinin sebebi bu. Forumlarda 20 senelik, depoda beklemiş mazotu 1.9 PD Passat'ında kullanıp memnun kalan var (tortular temizlenmeli tabi ki). Setan sayısı= Dizel yakıtın kendi kendine tutuşabilme kabiliyetini gösteren bir ölçü.

Yağ ile karışmış mazotu bilmiyorum.

Depoyu yağla dolduran adam senin baya aklında kaldı sanki :) 

tarihinde Yusuf Berke tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Yusuf Berke yazdı:

 

Şişe olayında etken maddelerin eritebileceği konusunda şüphem var, o yüzden genelde depo çeyreğe düşer düşmez alırım risk etmem.

Motorin bekledikçe setan sayısı artar, dinlenmiş mazot daha iyidir demelerinin sebebi bu. Setan sayısı= Dizel yakıtın kendi kendine tutuşabilme kabiliyetini gösteren bir ölçü.

Yağ ile karışmış mazotu bilmiyorum.

Depoyu yağla dolduran adam senin baya aklında kaldı sanki :) 

 

Allah nasip ederse aklımda bi sistem var, multivana değil de diğer arabaya yapacağım :) aylık yakıta ödediğim ücret 1100 tl. Kafamdaki şeyi yaparsam çift depo, çıkma mazot pompası ile lpg dönüşümü gibi yağ dönüşümü yapacağım içerideki düğmeye basınca mazot deposundaki pompa kapanacak bagajdaki yağ pompası devreye girecek. İlk marşı mazot ile vereceğim. Araba soğuk olduğu için depodaki yağ karışımı donup kalınlaşmasın diye depoya rezistanslı daldırma tip ısıtıcı koyacağım. İlk marşı mazot ile verip konsoldaki şalter ile ısıtıcıyı aktif edip yağ karışımını gereken seviyede inceltince 2. Pompayı devreye sokup motora yakıt olarak yağ karışımı göndereceğim. Mehmet hocamın gösterdiği özel yakıt boruları var yağdan zarar görmeyen. SAE ile başlayan bir ismi vardı. Pompayı eski nesil transit tarzı bir araçtan alacağım. Pompa çok ses çıkarırsa özel  mdf kabin yaptırıp içini ve dışını yalıtım malzemesi ile kaplarım. :) multivana öldürseler yapmam :) eski nesil turbosuz dizel common rail olmayan partner berlingo tarzı bir araba bakıyorum.

Yağları stoklamaya başladım filtre ediyorum ısı deneyi yapıyorum kaç derecede ne kadar katılaşıyor vs, ikiye böldüm iki ayrı cam şişede birini kaloriferin üzerine birini balkona koyup beklettim sıcaklıklarını ölçtüm. Depoda yağın sıcaklığını görmek için ön konsola depodan değer okuyan dijital termometre koyacağım. Bu sayede sıcaklık yeterli seviyeye geldiği anda mazotu kesip yağa geçeceğim :)

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

en yisi dinlendirlip alta çökeni ayarlı yükseklikteki alt vanadan alınıp atılan mazottur.  mazot bidonu eritmez

Ebrar Tüfek yazdı:

depoya rezistanslı daldırma tip ısıtıcı koyacağım

olmaz o . depo ısıtılmış su ile ısısıtılır, palyatif ısıtma ile yakarsınız arabayı, içindeki kurtulursa ne ala

bir de yağ veya mazot yanmaya başlarsa durduramazsınız anında yayılır sinsice zemine çok tehlikelidir, benzin daha tehlikeli gibi gözükse de söndürmesi daha basittir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

en yisi dinlendirlip alta çökeni ayarlı yükseklikteki alt vanadan alınıp atılan mazottur.  mazot bidonu eritmez

olmaz o . depo ısıtılmış su ile ısısıtılır, palyatif ısıtma ile yakarsınız arabayı, içindeki kurtulursa ne ala

bir de yağ veya mazot yanmaya başlarsa durduramazsınız anında yayılır sinsice zemine çok tehlikelidir, benzin daha tehlikeli gibi gözükse de söndürmesi daha basittir.

 

Mazotu stok yapıp dinlendirmeyi istememdeki amacım şuydu, yağ mazot karışımında aracın çekişi düşüyor yağın yanma performansından dolayı. Bende düşündüm ki mazotu önceden dinlendirip yağ ile karıştırsam mazotun yanma performansı artar, yağın verdiği çekiş kaybını dengeler. 

 

Isıtılmış su için motor suyundan hat mı çekmek gerekir ? Bagaja çorum kaloriferi takılıp hava çıkışları depoya doğru baksa ? 

Bu arada ısıtmadan kastım kaynatmak değil maksimum 40 derece ? 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

depo ısıtma sistemlerini 2 yıl ssh yapmıştım, kolay bir yolu yok , güvenlik had safhada olmalı, ısıtacağım diye kamyon yakan çok oldu . mazot dinlenince performansı oralara kadar artmaz yağı dengelemsi falan olmaz.

mazot yerine yağ konursa perfoemans değişecek iişin kimyası bu

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bütün bu çaba sonucunda çok daha büyük bir maliyet açar gibi geliyor bana.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

depo ısıtma sistemlerini 2 yıl ssh yapmıştım, kolay bir yolu yok , güvenlik had safhada olmalı, ısıtacağım diye kamyon yakan çok oldu . mazot dinlenince performansı oralara kadar artmaz yağı dengelemsi falan olmaz.

mazot yerine yağ konursa perfoemans değişecek iişin kimyası bu

 

Maliyetin düşmesi amacım, performans çok önemli değil zaten. Isıtma olmasa, 10 numara yağın içerisindeki gibi solventli birşey konulsa oda yanıcı olduğu için tehlikeli. Yolun ortasında yanan otobüsleri görünce çok içime sinmiyor. Depodaki yağın donmaması için ne yapılabilir ? 

Selim Bilgin yazdı:

Bütün bu çaba sonucunda çok daha büyük bir maliyet açar gibi geliyor bana.

 

En azından denedim derim bişey olursa. Bi sorun olmazsa müthiş tasarruf olur benim için. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Maliyetin düşmesi amacım, performans çok önemli değil zaten. Isıtma olmasa, 10 numara yağın içerisindeki gibi solventli birşey konulsa oda yanıcı olduğu için tehlikeli. Yolun ortasında yanan otobüsleri görünce çok içime sinmiyor. Depodaki yağın donmaması için ne yapılabilir ? 

Konuya çok uzak olmakla birlikte ilgi çekici buluyorum. Atölye olsa da çalışsak :) 

 

Motordan su çekip ısıtmak için hortumla uzayacak. Pompa gücü az gelebilir. Depo düşük akım çeken elektrik battaniyesi ile sarılsa?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Isıtma olmasa, 10 numara yağın içerisindeki gibi solventli birşey konulsa oda yanıcı olduğu için tehlikeli.

haberlere sıkça çıkan yolda giderken yanan otobüslerin muhtemel sebebi..

Ebrar Tüfek yazdı:

Depodaki yağın donmaması için ne yapılabilir ? 

sıcak günlerde tüketilecek kadarının doldurulup yol alınması sorunu çözer

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Konuya çok uzak olmakla birlikte ilgi çekici buluyorum. Atölye olsa da çalışsak :) 

 

Motordan su çekip ısıtmak için hortumla uzayacak. Pompa gücü az gelebilir. Depo düşük akım çeken elektrik battaniyesi ile sarılsa?

 

Elektrik battaniyesine hiç güvenemiyorum nedense. Motor suyu yeri geliyor 80 dereceye çıkıyor o 80 derece yağı çok fazla ısıtır, yangın tehlikesi olabilir diye düşünüyorum. Aklıma motor fanını içeriden düğme ile açıp kapatılacak hale getirip motor normal ısıya geldiğinde fanı devreye sokup motoru sürekli soğutarak yağı sıcaklatacak motor suyunu da soğutup yağı ideal sıcaklıkta tutma fikri geldi ama fanın ömrünü çok azaltır sürekli açık kalacağı için. Hemde motor ısınmazsa hem parçalara zarar hemde kalorifer ısınmaz. Dün gece samsun 4.5 dereceydi daha kasımda donuyoruz. Çorum kaloriferi çok pahalı birşey değil normal kaloriferden vazgeçip onu da takabilirim. Birde sürekli aç kapat kim uğraşacak onunla. 

Çağlar Bayur yazdı:

haberlere sıkça çıkan yolda giderken yanan otobüslerin muhtemel sebebi..

sıcak günlerde tüketilecek kadarının doldurulup yol alınması sorunu çözer

 

Kışın kullanamazmıyım çağlar abi ? Dediğim gibi bagaja tankın yanına çorum kaloriferi taksam soğuk havalarda hem beni hem depoyu ısıtır ? Deponun üzerine doğru veririm sıcak hava kanalını ? Benim kışın da bu sistemi kullanmam lazım :) yağ tankını kapalı kutu içerisine alıp çorum kaloriferinin hava çıkışını kutunun bi tarafından verip içerideki yağı ısıtsam tehlikeli olurmu ? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

3 4 tane koltuk ısıtma pedini tankın altına yapıştırsam yeterli ısıyı verirmi ? Ped bulurum çok rahat. Bir tane de ayarlı koltuk ısıtma düğmesi. Soğukluğa göre ayarı arttırıp azaltılır..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dış alanda 40watt ısıtıcı hiçbir işe yaramaz. Hadi bağladın 4 tane oldu sana 160watt. Yakıttan kazanımı alternatör sömürecek 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mazot ta donar da yağ ne kadar donar bilemedim, yakıt geri dönüşü ısıtır ama depoyu zaten

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Dış alanda 40watt ısıtıcı hiçbir işe yaramaz. Hadi bağladın 4 tane oldu sana 160watt. Yakıttan kazanımı alternatör sömürecek 

 

Nasıl ısıtacağız peki ? 

Çağlar Bayur yazdı:

mazot ta donar da yağ ne kadar donar bilemedim, yakıt geri dönüşü ısıtır ama depoyu zaten

 

Mazotu donduracak soğukluk yaşamadım hiç samsunda. Dün gece 4.5 dereceydi daha kasımda böyleyse ocağı tahmin edemiyorum. Yazın saf yağ koyup kışın mazotla karıştırsam yine de donma olurmu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağı bilmem, mazot donma testi yapmıştım tam donmadan önce zaten ağırlaşma başlıyor kışın zor marş alma sebebi de ondan, yağın daha önce ağırlaşacağı belli. sıfır sorun ile yağ kullanımı beklenmemeli en başta o beklentiyi azaltmak lazım

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
yağı bilmem, mazot donma testi yapmıştım tam donmadan önce zaten ağırlaşma başlıyor kışın zor marş alma sebebi de ondan, yağın daha önce ağırlaşacağı belli. sıfır sorun ile yağ kullanımı beklenmemeli en başta o beklentiyi azaltmak lazım
Dizel yakıtta parafin ayrışmasını engellemek üzere en iyi etkiyi elde etmek için filtrenin soğuktan ötürü tıkanmaya başladığı noktadan 5 °C önce (0 °C civarında) yakıta ilave edilmesi önerilir

•En iyi karışımı elde etmek için depoya yakıt konulmadan evvel konulması önerilir

•Donmaya başlamış depoya ilave edilmesi durumunda çözücü etki göstermez

•Ambalaj içeriği 150 ml, 50 litre yakıt için uygundur (1:330 karışım oranı)


50 litre mazota 150 ml koyuluyormuş. Bu sıvı bana 1 kış yeter. Bunu yağ ve mazot karışımına döksem bayaa etkisi olur herhalde. Yıllık 84 tl hiçbirşey değil minibüs 84 lirayı 2 günde yakıyor.
862efbadde540e7bf2d814438a328288.jpg
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Samsun’da sıcaklık senede en fazla 1-2 kere sıfın altına iner. Ocak Şubat ortalaması bile 7-8 derecelerde. O zamanlarda sadece standart mazot kullanırsınız. Bahar ve yaz aylarında yağ+mazot neden donsun ki?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Samsun’da sıcaklık senede en fazla 1-2 kere sıfın altına iner. Ocak Şubat ortalaması bile 7-8 derecelerde. O zamanlarda sadece standart mazot kullanırsınız. Bahar ve yaz aylarında yağ+mazot neden donsun ki?

 

Bahar ve yaz aylarında saf yağ değilde %5 %10 mazot koymayı düşünüyorum. Deneme yapacağım belkide komple yağ doldururum. Ufak bir miktar mazot olması, sistemin uzun ömürlülüğü açısından iyi olur diye düşünüyorum %10 motorin eklendiğinde yağı ücretsiz alacağım için minimum  %90 kâr demek. Normal depoda saf motorin her zaman olacak bu arada. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ebrar

 

de ki mi eklerini size yanlış ogreten öğretmeninize çok selam ediyorum.

 

bekleme mazota birşey yapmıyor. Daha iyi bile oluyor. Dibi hariç.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yag ile karışım stabil durmayabilir reaksiyonlar polimerleşme olabilir sormak lazım kimyacılara

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

Ebrar

 

de ki mi eklerini size yanlış ogreten öğretmeninize çok selam ediyorum.

 

bekleme mazota birşey yapmıyor. Daha iyi bile oluyor. Dibi hariç.

 

Özür dilerim daha dikkatli olurum imla konusunda. 

 

Forumumuz da kimyacı varmıdır ? 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Özür dilerim daha dikkatli olurum imla konusunda. 

 

Forumumuz da kimyacı varmıdır ? 

var mıdır? olacaktı. Ben de Mehmet hocama destek olayım. 😁

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...