İçeriğe Yönlendir

Ibiza 5 - Yetkili Servis 10.000 km. Bakımı Tutarı


Selçuk Keleş

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Doğan Arşiray yazdı:

sınıyı boşaltmak için fren hortumunun kaliper tarafını sökmeyecekmisinin? orada aradaki metal parça sararsa değiştirmek eziyet.

hortuma dokunmayacak, kaliper üstündeki valfi gevşetecek o kadar

frenlerin-havasi-nasil-alinir.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

tanıdıktan bi portif bulursak gerisi kolay ama uzun sürüyor

 

amann.. tanıdık olmasın.. o direk dalıyor arabaya.. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Doğan Arşiray yazdı:

bende de tam o kırıldı.

üstüne biraz hidrolik döküp ileri geri azar azar gevşeyetdinya :) şansızlık olmuş seninki...

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

elbette zamanla ama baya bir zamanla hafiften nem kapabilir ama kullanımda bunu anlamak zor, sorun olduğunu nasıl anlıyorsun mesela :)  hidrolik nemden su kaparsa zaten fren gücü düşer, kaliperleri bozar pas vs. yapar, çalışmada sorun kaçak vs. olur, bunlar yoksa pekte birşey olmaz...

ama kontol edeyim dersen ucuz basit bir aletle bakabilrsin, yada böyle diyim iş garanti olsun, hidrolik test cihazıya kontrol edersin, bak bakalım kaç senede bozuluyor...

100 lira gibi fiyatı var, al kenarda dursun :)

format:webp

 

Şimdilik rengine göre karar veriyorum abi, 3 kez değiştirdim 2004-06-11 modellerdi, arabanın kendi ekonomik ömrü dolmuş, hidrolik her türlü gidikti yani.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Köksal Yılmaz yazdı:

sistem kapalıysa havadan nemi nasıl kapıyor?

kapalı değil atmosfere açıktır yoksa duramazdık, fren yağına nem nufüz eder (su içine damlamasına gerek yok sıcak souk farkıından da boru içinde O2 oluşur, yağın kaynama noktası aşağı düşer, hidrolik frene bastıkça ısınır, dolayısı ile bir yerden sonra (fokur kaynama değil ama) içinde hava kabarcığı oluşur, hidrolik sıvı vazifesi zayıflar.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

kapalı değil atmosfere açıktır yoksa duramazdık, fren yağına nem nufüz eder (su içine damlamasına gerek yok sıcak souk farkıından da boru içinde O2 oluşur, yağın kaynama noktası aşağı düşer, hidrolik frene bastıkça ısınır, dolayısı ile bir yerden sonra (fokur kaynama değil ama) içinde hava kabarcığı oluşur, hidrolik sıvı vazifesi zayıflar.

doğrudur, yalnız o dediklerin performans araçlarında daha çok olur, bizimkilerde ise zaten arabanın ekonomik ömrü bitmiş olur, ha dediğin olur elbet ama yazdığın oranlarda olamaz, olsa yolda gördüğün araçların çoğu gümlerdi, hem hidrolik normal  arabalarda öyle 3-5 sende bozulmaz hemde bizim ülkede fren hidoliğini değişme oranı baya düşüktür sanırım, ne dersin... ;)

 

 

Köksal Yılmaz yazdı:

 

Şimdilik rengine göre karar veriyorum abi, 3 kez değiştirdim 2004-06-11 modellerdi, arabanın kendi ekonomik ömrü dolmuş, hidrolik her türlü gidikti yani.

valla bende sorun çıkmadıydı, test yeri Bosch Car servis, CO2 testini bile periyodik yaptıran bakım konusunda kıl ve acımasız olan biriyimdir üstelik, sıkıntı olsa bırak hidroliği değişmeyi, kaliperleride söker sıfırlarım :)  yinede en sağlamı basit bir test cihazını bulundurmak yada arada bir baktırmak tabii...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

zira fren hidoliğini değişme oranı bizim ülkede baya düşüktür sanırım

bilmem tekniği yazar bırakırım

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...