İçeriğe Yönlendir

Civic - 2016 Honda Civic 1.5-liter L15B7 Epa Raporu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Coşkun Basan
AMrekinaın TSE'si EPA ya göre, Turbo direk enejeksiyonlu motorları bekleyen tehlikeler. 
AYXMBKQ6KKWy9kWEnCajsjpy4S3w4qKU_80u5zeIX33q0j7yuUgAVKgzCLOnHxhGCoAiKH2h5wchiggbIoRCA6nqet7FayZg9QvsHHOa7P0hhLlNDk_xVyNrRwRkEq6UlBSVz4fTZBjPSklQ0m5Y4q-6GFHJ9L4LZ1FnajR1-FGyvvaiSrJU65ZH0voiOa_i4JiCjUNf2-LZhKd7gvItLaAdkxmLMeIhzd3xbq14OyCbX681EYvd8ehkNsTInbinodo9eVd1dS81cA5te89lSDTs3DORXYKSpEix7hYPgSlyekSJHa3V8vst6tOKfFFWxxdp6vASINJYzICAReeVbPSTyHNvGkP_UooQr_s0R3zIHuYQZwaqhn7Z14CNTURounEnGDIZafE5XBGjC413HU9PR0hHD8elBm7GdNlMnHJ9BxhfmOK1ukkGgIJoLQowA-JGRcQs2RpdWN9YUsOPGRD9KPXq6xfTX0MHE25l5AbWo3J8tpqb-VU0TbwT0wUut37R7T8rwEC7ErfsXVCUx9hmQobaRDMGsamjIHx-hgPMX9Mymo--hf0hTQ4-s3QzxyCKy4e1l5ULGGE8HBH2uRhdc882lBAtbyT_XLNOAtEoi7fGo4tP1Svdm_XuaT_XbwXW4Ae0mfWrYeRrfNMyWZoT2eOoZv0_E-fnP73Wgh4zrlj0_OleXMInQVGbvRYUaL74doLlugubjw-9t3XmqIMNDdLEW_OpLqgE1vLGeo8K7JA=w977-h732-no
Ali bey aslında piyasada bolca bulunan 1.3 Multijet 1.5dci 1.4tsi gibi motorlar hakkında konular açsanız yakıtı verimli kullanma ile ilgili herkesin anlayabileceği şekilde sade yalın bir anlatım süper olurdu . Bilgili abiler ustalar da turbo beslemeli yade atmosferik motor nasıl kullanılır çalıştırma stop etme yağ bakımı gibi konularda bilgi paylaşımı olsa güzel olur .
Bir çok küçük hacimli turbo beslemeli motor var ve halen aracını çalıştırır calistirmaz gaza yuklenenler var [emoji45]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Kızı uyutunca bakarım. Kac tork kac beygir.

 

130 beygir, 2000 devirde 340 nm tork,  euro 4.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Coşkun Basan yazdı:

Ali bey aslında piyasada bolca bulunan 1.3 Multijet 1.5dci 1.4tsi gibi motorlar hakkında konular açsanız yakıtı verimli kullanma ile ilgili herkesin anlayabileceği şekilde sade yalın bir anlatım süper olurdu . Bilgili abiler ustalar da turbo beslemeli yade atmosferik motor nasıl kullanılır çalıştırma stop etme yağ bakımı gibi konularda bilgi paylaşımı olsa güzel olur .
Bir çok küçük hacimli turbo beslemeli motor var ve halen aracını çalıştırır calistirmaz gaza yuklenenler var emoji45.png

 

1.3 multijet için dün çok güzel bir video paylaşıldı.. Diğer konulara vakit buldukca gireceğim. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

130 beygir, 2000 devirde 340 nm tork,  euro 4.

 

Bu motorun doğrudan verisini bulamadım. Ama PD motorlar genelde aynı grafiğe sahip. Bu veri 1,9 PD motora ait. Bu motor aynı senin motor gibi. 2000 devirde maksimum tork veriyor. Gördüğün gibi verimi %41. Bunun sebebi euro 4 olup , çevreyi korumak için motorun çaba göstermiyor olması . Arabanı 2000 devire bağlayıp en yüksek vitesde kullan. Bundan daha ekonomikde olmaz. Sana 110 120 km hızlar sorun olmaz. Her türlü az yakar. 

 

Not bu dediğim sağlıklı çalışan bir motor için geçerli. 1500 2000 ve 2500 en ekonomik devirler. Ama üretilen beygir bakımından en ekonomik veriler. 2500 devir cevirip fazla beygir üretirsende , arabanın ihtiyaç fazlası olduğunda boşa gider Mazot. Sen 1500 2000 arası takıl :) 

 

 

UMIvpsMrP_suwAL6NemrFgf296pjyJR4cslWfg70o9wyjV0a7zXIJHqHuzuaDRPtvc8d-s_I3J7tQ_eu

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

130 beygir, 2000 devirde 340 nm tork,  euro 4.

Senin aracın motor ile benim aracın motoru çok benzese de illaki fark vardır. Kendi tecrübemi yazayım.

Benim araç otomatik 5 vites. 
1400d/d’de 70 km hız yapıyor ve en ekonomik seyir şekli bu. 1400’ün altında zaten 4. Vitese atıyor. Max torku 1900 devirde veriyor ve 5 viteste bu devirde 95km hızla gidiyor, bu şekilde seyredersen kesinlikle 4’ten fazla yakıyor.

Özellikle önceki senelerde defalarca denedim. 39km’lik bir güzergah düşün. 1400 devirde 70km hız ile aynı güzergahı aynı şartlarda iki yönlü de gidip test ettim. 78km’nin ortalaması 4lt. Gidişte 3.9-4, dönüşte 4-4.1lt yakıyor. Ortalama da dediğim gibi yaklaşık 4lt. Bu denemeyi en az 10 kere yaptım. Ve hem gidiş hem dönüş şeklinde. Bir kere bile şaşmadı hesap. 95km ile de yaklaşık 4,5lt civarı çıkar. 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
 
siz boşuna okumayın. Zaten okumuyorsunuz. Gidin vag grubu alın Diğer okumayı sevmeyenler gibi. En iyisi o. İşi bitirmiş olursunuz. Ne işimize yarayacak kadar saçma bir soru görmedim daha. Anlamadıysanız “biraz açıklar mısın, çözemedim” dersin.  Forum burası. İlginizi çekmiyorsa, sayfayı kapatırsınız. Şu profilinizi görünce vw kullanıcı profili direkt gözümde canlanıyor. Sonra ben suçlu oluyorum.  


Bi buluşma etkinlik ocakbaşı vs olduğunda katılın mutlaka, tanışalım.
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

BMW 3 litre dizel motoru %41 verim yakalayan bir başka dizel. Fakat bu dize motor aynı benzinli gibi, en yüksek verimini 2500 devir bandında alıyor. 

 

2wof9JxGnZSh-cKryEDnoKwtCZwunexKooeZZpS5

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu motorun doğrudan verisini bulamadım. Ama PD motorlar genelde aynı grafiğe sahip. Bu veri 1,9 PD motora ait. Bu motor aynı senin motor gibi. 2000 devirde maksimum tork veriyor. Gördüğün gibi verimi %41. Bunun sebebi euro 4 olup , çevreyi korumak için motorun çaba göstermiyor olması . Arabanı 2000 devire bağlayıp en yüksek vitesde kullan. Bundan daha ekonomikde olmaz. Sana 110 120 km hızlar sorun olmaz. Her türlü az yakar. 

 

Not bu dediğim sağlıklı çalışan bir motor için geçerli. 1500 2000 ve 2500 en ekonomik devirler. Ama üretilen beygir bakımından en ekonomik veriler. 2500 devir cevirip fazla beygir üretirsende , arabanın ihtiyaç fazlası olduğunda boşa gider Mazot. Sen 1500 2000 arası takıl :) 

 

 

UMIvpsMrP_suwAL6NemrFgf296pjyJR4cslWfg70o9wyjV0a7zXIJHqHuzuaDRPtvc8d-s_I3J7tQ_eu

 

Abi çok teşekkür ederim, 1300 1400 devirde 80 85 arası gidiyordum, biraz gaz verdiğimde titreme vs olmuyor, 1.6 hdi varken oluyordu :) 1400 devir 85 90 km hız mı daha az yakar yoksa 1800 civarı 100 ile giderken mi daha az yakar,  sen aracının maksimum torku verdiği devirde mi uzun yol yapıyorsun, aracın boyutu büyük olunca hız artışı rüzgar direnciyle orantılı olarak yakıtı arttırır diye düşünüyorum, sence maksimum torkun altında yavaş gitmek mi daha az yaktırır yoksa motorun maksimum tork verdiği devirde daha hızlı gidip rüzgar direncini arttırdığım zaman mı daha az yaktırır. 2 bin devir civarında 120 falan gidiyor, malum kamyonet, bide iki ay önce eski arabayla 1500 lira maaş ile 1200 lira zamlı radar cezası yiyince seyir hızıma ekstra dikkat ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

En yüksek verim alınan devir, en ekonomik devir midir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan
Özellikle tsi gibi torkunu çok düşük devirde verebilen benzinli motorlarda 1.2 tsi 1400 devirde 160 nm veriyor ve yakıt ekonomisi için vites yükseltme uyarı verdiğinde vites değiştirdiğinizde 1.2 tsi 90 hp 5 vites manuel için örnek verirsem araç 5. Vitese geçtiğinde hız 60 km devir 1400 oluyor ve maksimum torkta yürüse ve hızlansa da bu devirde gaza bastığınızda motorun ömründen yiyor Ali beyin yukarıda yazdığı silindirlerde oluşan sorunda bu nedenden kaynaklanıyor
Opel in 1.4 turbosu da aynı şekilde sorunlu genelde küçük hacimli yüksek sıkıştırmalı motorlarda olan bir sorun diye düşünüyorum kaliteli yağ ve düşük motor devrinde motora fazla yüklenmeden kullanılırsa sorun daha geç oluşuyor deniyor
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

Senin aracın motor ile benim aracın motoru çok benzese de illaki fark vardır. Kendi tecrübemi yazayım.

Benim araç otomatik 5 vites. 
1400d/d’de 70 km hız yapıyor ve en ekonomik seyir şekli bu. 1400’ün altında zaten 4. Vitese atıyor. Max torku 1900 devirde veriyor ve 5 viteste bu devirde 95km hızla gidiyor, bu şekilde seyredersen kesinlikle 4’ten fazla yakıyor.

Özellikle önceki senelerde defalarca denedim. 39km’lik bir güzergah düşün. 1400 devirde 70km hız ile aynı güzergahı aynı şartlarda iki yönlü de gidip test ettim. 78km’nin ortalaması 4lt. Gidişte 3.9-4, dönüşte 4-4.1lt yakıyor. Ortalama da dediğim gibi yaklaşık 4lt. Bu denemeyi en az 10 kere yaptım. Ve hem gidiş hem dönüş şeklinde. Bir kere bile şaşmadı hesap. 95km ile de yaklaşık 4,5lt civarı çıkar. 

 

Tamda onu yazdım biraz önce, 6. Vites 2 bin civarı devir sabit gittiğimde hız 120 oluyor, 120 ile hypermil denemedim, araba ankaraya gidecek hastamız var uzun bi süre denemeye fırsat olmayacak, çok da merak ediyorum açıkcası. Ama o araba 1400 devirde 5.8 yaktıysa 2000 devirde daha az yakacağını zannetmiyorum, zaten fabrika verisi altında yaktı daha da az yakmaz heralde boşken 2.5 ton araba. Arada 5. Vitese indim, 5. Vites 1800 devir 6. Vites 1300-1400 devirde 90 km hızla bu tüketimi yakaladım

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Arıkan yazdı:

En yüksek verim alınan devir, en ekonomik devir midir?

 

Bu haritalar sana en düşük tüketimle en yüksek beygir ürettiğin yerleri gösteriyor. Mesela önüne çıkan rampada vitesi düşürmek yerine gaza basarsan,  yükü %80 lere çıkınca üretilen beygir daha ucuza geliyor. Bunun hesaplamalaır var. ama çok fazla matematik demek. En güzel tavsiye şu olur. 2000 deviri aşmadan en yüksek rampalarda bile vites düşürmekten kaçın. Boğulma ile kaldırma arasındaki ince cizgide sürceksin. 

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tamda onu yazdım biraz önce, 6. Vites 2 bin civarı devir sabit gittiğimde hız 120 oluyor, 120 ile hypermil denemedim, araba ankaraya gidecek hastamız var uzun bi süre denemeye fırsat olmayacak, çok da merak ediyorum açıkcası. Ama o araba 1400 devirde 5.8 yaktıysa 2000 devirde daha az yakacağını zannetmiyorum, zaten fabrika verisi altında yaktı daha da az yakmaz heralde boşken 2.5 ton araba. Arada 5. Vitese indim, 5. Vites 1800 devir 6. Vites 1300-1400 devirde 90 km hızla bu tüketimi yakaladım

 

Sana teorik olarak arabanın ne kadar beygirle yürüdüğünü hesaplamak isterdim :) Ama çok külfet iş ya :) 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Arıkan yazdı:

En yüksek verim alınan devir, en ekonomik devir midir?

 

En yüksek verim alınan devirin en ekonomik devir olduğu pek zannetmiyorum, sonuçta devir ne kadar yüksek olursa motor yıpranması da o kadar fazla olur düşük devire göre, ama bir yandan da şu var; 90 ile 3 saatte gittiğin yolu atıyorum 120 ile yüksek devirde 2 buçuk saatte gidiyorsan motor yarım saat az çalışır, yarım saatlik daha az eskir :) 1300 devir ile motorun torkunu tam verimde kullanmadan 6 saat gitmek mi yoksa 2000 devirde torkun en verimli halinde 5 saat gitmek mi motoru daha az eskitir bunun cevabını bulalım :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

 

En yüksek verim alınan devirin en ekonomik devir olduğu pek zannetmiyorum, sonuçta devir ne kadar yüksek olursa motor yıpranması da o kadar fazla olur düşük devire göre, ama bir yandan da şu var; 90 ile 3 saatte gittiğin yolu atıyorum 120 ile yüksek devirde 2 buçuk saatte gidiyorsan motor yarım saat az çalışır, yarım saatlik daha az eskir :) 1300 devir ile motorun torkunu tam verimde kullanmadan 6 saat gitmek mi yoksa 2000 devirde torkun en verimli halinde 5 saat gitmek mi motoru daha az eskitir bunun cevabını bulalım :)

 

LSPI olayını iyi kapmışsın. MAksimum ekonomi alınan yerler, motorun yüksek basınçla çalıştığı alanlar. 2,5 tdi için neysede, sorun olmaz. Ama 1,0 tsi verimlilik haritasında kullanmak çok riskli. Lakin bu risk benzin için daha yüksek. Dizelde duymadım. 

Ebrar Tüfek yazdı:

 

En yüksek verim alınan devirin en ekonomik devir olduğu pek zannetmiyorum, sonuçta devir ne kadar yüksek olursa motor yıpranması da o kadar fazla olur düşük devire göre, ama bir yandan da şu var; 90 ile 3 saatte gittiğin yolu atıyorum 120 ile yüksek devirde 2 buçuk saatte gidiyorsan motor yarım saat az çalışır, yarım saatlik daha az eskir :) 1300 devir ile motorun torkunu tam verimde kullanmadan 6 saat gitmek mi yoksa 2000 devirde torkun en verimli halinde 5 saat gitmek mi motoru daha az eskitir bunun cevabını bulalım :)

 

yahu illa bana matatmatik yaptırtacan. 

 

Bu sayfaya göre 2,5 tdi 500 bin gidiyormuş :) 

 

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=89

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Bu haritalar sana en düşük tüketimle en yüksek beygir ürettiğin yerleri gösteriyor. Mesela önüne çıkan rampada vitesi düşürmek yerine gaza basarsan,  yükü %80 lere çıkınca üretilen beygir daha ucuza geliyor. Bunun hesaplamalaır var. ama çok fazla matematik demek. En güzel tavsiye şu olur. 2000 deviri aşmadan en yüksek rampalarda bile vites düşürmekten kaçın. Boğulma ile kaldırma arasındaki ince cizgide sürceksin. 

 

Sana teorik olarak arabanın ne kadar beygirle yürüdüğünü hesaplamak isterdim :) Ama çok külfet iş ya :) 

 

O kadar işinin gücünün arasında seni uğraştırmak istemem :) karışık işler, hepsini deneyeceğim :) geçenki güzergahta giderken 1300 devirde dönerken 1800 devirde geleceğim bakalım ne kadar fark olacak :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

O kadar işinin gücünün arasında seni uğraştırmak istemem :) karışık işler, hepsini deneyeceğim :) geçenki güzergahta giderken 1300 devirde dönerken 1800 devirde geleceğim bakalım ne kadar fark olacak :)

 

İnanılmaz çok işim var :) 

 

image.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

LSPI olayını iyi kapmışsın. MAksimum ekonomi alınan yerler, motorun yüksek basınçla çalıştığı alanlar. 2,5 tdi için neysede, sorun olmaz. Ama 1,0 tsi verimlilik haritasında kullanmak çok riskli. Lakin bu risk benzin için daha yüksek. Dizelde duymadım. 

 

yahu illa bana matatmatik yaptırtacan. 

 

Bu sayfaya göre 2,5 tdi 500 bin gidiyormuş :) 

 

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=89

 

Öğretmen güzel anlatıyor, senin verdiğin bilgileri okuyorum :) 500 bin olayına ayrıca çok sevindim, hep korkutuyorlar beni triger bakımı yok, su koyverince çıkma sandık motor 17.700 lira, sıfır sandık 26 civarı. 500 k gitse razıyım

Ali Darbaz yazdı:

 

İnanılmaz çok işim var :) 

 

image.png

 

Ondan güzel işmi var :) maşallah allah hastalıktan beladan korusun :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Tamamen kaba taslak bir şekilde sana arabanın kaç beygir ile düz yolda 90 km hızla gittiğini hesaplıyayım. 

 

T5 için 2500 kilo + 160 kilo iki yolcu girdim. 

Ön yüz alanaı 3 m2  olarak seçtim. 

Rüzgar sürtünme katsayısı 0,4 olarak seçtim. 

Şanzıman % 5 kayıp ekledim. 

Lastik sürtünme katsayısı 0.008 olarak girdim. 

Ortalama rüzgar hızınıda 5 km olarak seçtim. 

 

Bu koşullar altında deniz seviyesinde saate 90 km hızla sürmek için tekerde 19000 watt güç olması gerekir. Yani 25 beygir güç lazım. 

Bu 25 beygir içinde son dişli oranı 0,68 vermişler.  Şaft üstünde motorun 36 beygir üretmesi lazım . 

1300 devirde 90 km hız yaptığını düşünürsek. 1300 36 beygir ihtiyacın var. 

Kaba hesapla tam 200 newton tork lazım. Aşağidaki çizelgeye bakınca 1250 devirde tam 200 newton üretiyorsun. 1 kw için saate 230 g/kwh tüketiyorsun. 

36 beygir 27 kw eder. 27 kw saate 6,2 kilo mazota denk gelir. 6,2 kilo mazot litre bazında 7.5 litre tüketim demek. 

 

Bence 90 ile giderken motorun biraz zorlanıyor. 1500 devir ve üzeri sağlıklı olucaktır. 1800 devir cevirip 5nci vitesde sürdüğünde %41 verime ulaşırsın. 210 gram mazot yakarsın. 

26 kw için 5,5 kilo mazot yakarsın buda tüketimi 6.6 litreye düşürür. 

 

Bu tamamen kaba saba hesaptır. Sana sistemin nasıl işlediğini anlatmaya çalıştım. Ve bu hesaplamayı aşağidaki Passat 1,9 dizel motor verilerine bakarak yaptım

 

UMIvpsMrP_suwAL6NemrFgf296pjyJR4cslWfg70o9wyjV0a7zXIJHqHuzuaDRPtvc8d-s_I3J7tQ_eu

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ufak bir hesaplama hatası yapmışım. 5 nci vitesin oranını unuttuk. 

0.8 imiş. 25 ile bölünce  motor şaftında 31 beygir gerekiyor. 31 beygir 23 kw eder. Çizelgeden kontrol edersek 23 kw için 1800 devirde 122 tork gerekir. Buda kw başına 230 grama denk gelir. 

230 gram mazot x 23 kw =5.2 kilo mazot demek. 5.2 kilo mazot 6.3 litre mazot tüketimi demek. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 
siz boşuna okumayın. Zaten okumuyorsunuz. Gidin vag grubu alın Diğer okumayı sevmeyenler gibi. En iyisi o. İşi bitirmiş olursunuz. Ne işimize yarayacak kadar saçma bir soru görmedim daha. Anlamadıysanız “biraz açıklar mısın, çözemedim” dersin.  Forum burası. İlginizi çekmiyorsa, sayfayı kapatırsınız. Şu profilinizi görünce vw kullanıcı profili direkt gözümde canlanıyor. Sonra ben suçlu oluyorum.  

Bende benzer şekilde soracaktım. Mert ne işe yarar demiş. Niye olayı vosvosa çektin bende seni anlamadım 

Mert Yeldan yazdı:

Tdi ın özgül yakıt tüketimi kaç?

 

 

Tansu bak, olayı anlayıp sual gelmiş peşine. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Bende benzer şekilde soracaktım. Mert ne işe yarar demiş. Niye olayı vosvosa çektin bende seni anlamadım 

 

 

Tansu bak, olayı anlayıp sual gelmiş peşine. 

Anlamadığımız her şeye “iyi de bu ne işimize yaracak” lafını lisede söylüyorduk. Hayat yontuyor. Her bilgi bir yerde işe yarıyor. Tasarruf etmeyecek insan bile şunları onurken başka şeyler öğrenebiliyor. Böyle bodoslama girilmez her lafa. İnsanın şevki kırılır. Ayıptır. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Tamamen kaba taslak bir şekilde sana arabanın kaç beygir ile düz yolda 90 km hızla gittiğini hesaplıyayım. 

 

T5 için 2500 kilo + 160 kilo iki yolcu girdim. 

Ön yüz alanaı 3 m2  olarak seçtim. 

Rüzgar sürtünme katsayısı 0,4 olarak seçtim. 

Şanzıman % 5 kayıp ekledim. 

Lastik sürtünme katsayısı 0.008 olarak girdim. 

Ortalama rüzgar hızınıda 5 km olarak seçtim. 

 

Bu koşullar altında deniz seviyesinde saate 90 km hızla sürmek için tekerde 19000 watt güç olması gerekir. Yani 25 beygir güç lazım. 

Bu 25 beygir içinde son dişli oranı 0,68 vermişler.  Şaft üstünde motorun 36 beygir üretmesi lazım . 

1300 devirde 90 km hız yaptığını düşünürsek. 1300 36 beygir ihtiyacın var. 

Kaba hesapla tam 200 newton tork lazım. Aşağidaki çizelgeye bakınca 1250 devirde tam 200 newton üretiyorsun. 1 kw için saate 230 g/kwh tüketiyorsun. 

36 beygir 27 kw eder. 27 kw saate 6,2 kilo mazota denk gelir. 6,2 kilo mazot litre bazında 7.5 litre tüketim demek. 

 

Bence 90 ile giderken motorun biraz zorlanıyor. 1500 devir ve üzeri sağlıklı olucaktır. 1800 devir cevirip 5nci vitesde sürdüğünde %41 verime ulaşırsın. 210 gram mazot yakarsın. 

26 kw için 5,5 kilo mazot yakarsın buda tüketimi 6.6 litreye düşürür. 

 

Bu tamamen kaba saba hesaptır. Sana sistemin nasıl işlediğini anlatmaya çalıştım. Ve bu hesaplamayı aşağidaki Passat 1,9 dizel motor verilerine bakarak yaptım

 

UMIvpsMrP_suwAL6NemrFgf296pjyJR4cslWfg70o9wyjV0a7zXIJHqHuzuaDRPtvc8d-s_I3J7tQ_eu

 

Ali Darbaz yazdı:

Ufak bir hesaplama hatası yapmışım. 5 nci vitesin oranını unuttuk. 

0.8 imiş. 25 ile bölünce  motor şaftında 31 beygir gerekiyor. 31 beygir 23 kw eder. Çizelgeden kontrol edersek 23 kw için 1800 devirde 122 tork gerekir. Buda kw başına 230 grama denk gelir. 

230 gram mazot x 23 kw =5.2 kilo mazot demek. 5.2 kilo mazot 6.3 litre mazot tüketimi demek. 

 

Yani biraz daha devirli kullanmam lazım, anladım :)Düşük devirde motordaki kurum artışı ve katalizörün dolması da büyük etken, arabanın çekişinin düşmesi en son isteyeceğim şey, rizenin yaylalarında 3 ton civarı ağırlığı yürütmesi gerekiyor

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 
siz boşuna okumayın. Zaten okumuyorsunuz. Gidin vag grubu alın Diğer okumayı sevmeyenler gibi. En iyisi o. İşi bitirmiş olursunuz. Ne işimize yarayacak kadar saçma bir soru görmedim daha. Anlamadıysanız “biraz açıklar mısın, çözemedim” dersin.  Forum burası. İlginizi çekmiyorsa, sayfayı kapatırsınız. Şu profilinizi görünce vw kullanıcı profili direkt gözümde canlanıyor. Sonra ben suçlu oluyorum.  

 

Tansu bey bu konu yüzünden vw kullanıcılarını genelleme yapmanız çok da iyi olmadı, kullanıcı profili diyince ister istemez kendi üzerime de alındım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

Yani biraz daha devirli kullanmam lazım, anladım :)Düşük devirde motordaki kurum artışı ve katalizörün dolması da büyük etken, arabanın çekişinin düşmesi en son isteyeceğim şey, rizenin yaylalarında 3 ton civarı ağırlığı yürütmesi gerekiyor

 

Galiba devirleri yanlış verdin. İki vites oranındada motor şafta güc aynı olması gerekirken aralarında 5 beygir fark çıktı. :) Bende çaktırmadım fakat kimsede anlamadı. 

Her iki vitesdede motorun aynı shaft güçünü yakalamsı gerekirdi. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Anlamadığımız her şeye “iyi de bu ne işimize yaracak” lafını lisede söylüyorduk. Hayat yontuyor. Her bilgi bir yerde işe yarıyor. Tasarruf etmeyecek insan bile şunları onurken başka şeyler öğrenebiliyor. Böyle bodoslama girilmez her lafa. İnsanın şevki kırılır. Ayıptır. 

"Ne işimize yaratacağı hakkında düşüncelere kapıldım" ile "iyi de bu ne işimize yarayacak" cümleleri siyah ve beyaz kadar farklı. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Onu bunu bırakın, şu CVT şanzımanın vites yükseltirken takip ettiği ekonomik yol haritasına bakın. Mor cizgi motorun en ekonomik noktalarında ilerleyen cvt şanzımanı gösteriyor. 

2,5 litre atmosferik Nissan motoru 244 gram benzin yakışı var. Cvt motoru yükte tutarak süreki yakıtın en verimli olduğu noktalarda geziyor. 

 

0lTUiTSsYP1QRSbtryeJ_QkopMQ7cKoaesiv4AG6

 

Bu videoda görüldüğü gibi 55 mil hızla 45 mpg yakalıyor. Türkçesi 90 km hızla 5,2 litre 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...