Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Size daha iyi bir örnek vereyim. Bu 1,2 i10 atmosferik motorun verimi. 383g/kwh Burda ise Turbo 1.5 civic motorun verimi 275g/kwh ile başlıyor 6 barda. 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bu resimdede gösterildiği üzere bahsi konu motorun, neredeyse Mazdanın Skyactive 2 motoru kadar verimli olduğu gösteriliyor. Verimlilik 3000 devir bandında 150 newton çekerken %37 kadar ulaşmış. En güzel noktalardan biride Motor 50 newton çekerken bile verimlilik %30 altında değil. Bu araba dizel almaya gerek duymadan kullanabilceğiniz bir şahaser. Amerikanın EPA'sı yani Amrika TSE si benzetirsek iyi olur, bu araba üzerinden yakıt verimliliği test etmiş. Aşağidaki video zaten tüketimi göteriyor. Videoda ön camdaki head up display araca sonradanmı eklenmiş, bende hud istiyorum bu cihaz sonradan takılmışsa markasını bilen varmıdır Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Videoda ön camdaki head up display araca sonradanmı eklenmiş, bende hud istiyorum bu cihaz sonradan takılmışsa markasını bilen varmıdır Adama soralım cevap verircektir. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Adama soralım cevap verircektir. 4 bin tl fiyatı varmış... Vazgeçtim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: 4 bin tl fiyatı varmış... Vazgeçtim. Maleseff 399 paunt etiket var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: 4 bin tl fiyatı varmış... Vazgeçtim. aliexpresste 60 dolar civarı benzer cihazlar var Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: aliexpresste 60 dolar civarı benzer cihazlar var Bu adamınki bluethoot android bir cihaz. Belki biraz daha pahalı olabilir. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: aliexpresste 60 dolar civarı benzer cihazlar var Abi son zamanlardaki gümrük sorunlarından dolayı aliden alışveriş yapmaya korkuyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Abi son zamanlardaki gümrük sorunlarından dolayı aliden alışveriş yapmaya korkuyorum sorun yok , biraz daha fazla para veriyorsunuz o kadar. Ali Darbaz yazdı: Bu adamınki bluethoot android bir cihaz. Belki biraz daha pahalı olabilir. 90 dolar da olabilir yine de 4000 den ucuza çıkar 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ali Darbaz yazdı: Bu adamınki bluethoot android bir cihaz. Belki biraz daha pahalı olabilir. Android dikiz aynaları nasıl ? Linkteki ürün öndeki araca yaklaştığında yada şeritten kaydığınızda sizi uyarıyormuş, ilgimi çekti. Xiaomi Mi Drive D04 70mai Dikiz Aynası 1600P Araç Kamerası 699,90 TL yerine 569,91 TL https://urun.n11.com/arac-ici-kamera/xiaomi-mi-drive-d04-70mai-dikiz-aynasi-1600p-arac-kamerasi-P381853285 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 buna para verilir bence de güzel bir ilave Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Çağlar Bayur yazdı: buna para verilir bence de güzel bir ilave Head up display obd2 ye bağlanıp bilgi alıyor, ben tabletten torque uygulaması ile bilgileri anlık takip etmeyi seviyorum çok kullanıyorum. Bu ikisini aynı anda bağlayabilirmiyim, elm yi obd girişine takınca hud için giriş kalmayacak. İkisini aynı anda kullanabilmek mümkünmü Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Head up display obd2 ye bağlanıp bilgi alıyor, ben tabletten torque uygulaması ile bilgileri anlık takip etmeyi seviyorum çok kullanıyorum. Bu ikisini aynı anda bağlayabilirmiyim, elm yi obd girişine takınca hud için giriş kalmayacak. İkisini aynı anda kullanabilmek mümkünmü OBD girişini çoklamak mümkün. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Head up display obd2 ye bağlanıp bilgi alıyor, ben tabletten torque uygulaması ile bilgileri anlık takip etmeyi seviyorum çok kullanıyorum. Bu ikisini aynı anda bağlayabilirmiyim, elm yi obd girişine takınca hud için giriş kalmayacak. İkisini aynı anda kullanabilmek mümkünmü Ben kesinlikle sürüş esnasında kullanmıyorum. Sadece çekimlerde kullanıyorum. Çünkü dikkatimi dağıtıyor. Sürüş disiplini bozuluyor. Bende vardı sırf bu yüzden sattım. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Mustafa Arıkan yazdı: OBD girişini çoklamak mümkün. Bu ara kablo obd anlık veri alımının süresini etkilermi. Gösterge okurken yada hud dijital hız göstergesinde gecikme yaşarmıyım OBD2 ÇOKLAYICI KABLOSU 35CM 16 PİN OBD ÇOĞALTMA AYNI GÜN ÜCRETSİZ 99,90 TL yerine 44,90 TL https://urun.n11.com/tespit-ve-test-cihazlari/obd2-coklayici-kablosu-35cm-16-pin-obd-cogaltma-ayni-gun-ucretsiz-P368492105 Ali Darbaz yazdı: Ben kesinlikle sürüş esnasında kullanmıyorum. Sadece çekimlerde kullanıyorum. Çünkü dikkatimi dağıtıyor. Sürüş disiplini bozuluyor. Bende vardı sırf bu yüzden sattım. Ben 11 inç tableti cama sabitleyip torque lite uygulaması açıkken araç kullanıyorum. Sağda solda ekranlar olması hoşuma gidiyor, dikkatim de dağılmadı hiç nedense. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Bu konuda geçen gram bölü kilowat değerinin daha iyi anlamanız için bir alıntı yapmak istedim. Özgül yakıt tüketimi ne kadar düşük bir değer olarak elde edersek, daha verimli bir motora sahip olduğumuz anlamına gelir. Benzinli motorlarda bu değer ortalama 250 g/kWh iken , dizel motorlarda ise ortalama 200 g/kWh’tir. Özgül yakıt tüketimi genellikle kontur grafik tipi kullanılarak sunulur.(Motor tork ve hızna bağlı olarak) Yukarıdaki grafik incelendiğinde en düşük özgül yakıt tüketimi maksimum tork yükünün olduğu bölümde ve motor hız aralığının ortasında bir bölümde adacık olarak verilmiştir. Özgül yakıt tüketimi 206 g/kWh olup 2200 devir/dak ve ortalama etkin basınç 15.5 bar civarındadır. Yanma işleminden sonra enerjinin yaklaşık %30’luk bir kısımı motor üzerinden ısı olarak atılmaktadır. Yine %30’luk bir kısım ise egzoz gazları ile birlikte atılmaktadır. Bu kayıplardan sonra mekanik enerjiye dönüştürülebilecek %40’lık teorik bir enerji kalmıştır. Sürtünme ve pompa kayıpları dikkate alındığında ortalama %25 ile %40 arasında bir enerji mekanik olarak kullanılabilir durumdadır. Özgül yakıt tüketimi nasıl iyileştirilir İçten yanmalı motorlar gerekli olan itki kuvvetine göre güç üretirler. Motorun çalışma anında maruz kaldığı sürüş senaryasuna ve araç üzerine gelen direç kuvvetlerine bağlı olarak hız ve tork üretir. Aynı güç değeri farklı devir ve tork değerlerinde üretilebilir. Yukarıdaki grafikten de görülebileceği gibi araç 2,4 ve 5. viteste sürülmesin durumunda motor üzerinden alınabilen güç değeri , motor farklı hız ve tork değerlerine sahipken de edilebilir. Her ne kadar aynı güç değeri elde edilebilse de motorun özgül yakıt tüketimi 455 g/kWh civarına kadar çıkabilmektedir. Aynı aracın 5. viteste kullanılması ile özgül yakıt tüketimi 365 g/kW değerine düşmektedir. Otomatik vitese sahip olan araçlarında vites geçiş planlaması, motorun her zaman için verimli bölgede çalışmasını sağlamak amacı ile yapılır. Manuel araçlarda ise sürücü doğru viteste aracı kullanarak yakıt tüketimi azaltabilmektedir. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ekim 2019 Yazar Paylaş 5 Ekim 2019 Mert Yeldan yazdı: Tdi ın özgül yakıt tüketimi kaç? Her tdi için değişkenlik gösterebilir. 1.9 tdi için aşağıdaki haritaya göre 2 bar da 400 gram gözüküyor. Ama gaza basinca 6 bardan sonra 220 gram yakıt karşılığında 1.3 beygir üretiyor. 1500 2000 arası 5 nci vitesde sürersen motoru yüke bindirir 220 gramlık bölümde kullanırsın. Ama vitesi küçük kullanıp yüke bindirmezsen benzinli arabadan daha fazla yakıt yakarsın. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ekim 2019 Yazar Paylaş 5 Ekim 2019 Bu kadar çok Turbo konuştuktan sonra , motor yağları ile ilgili araştırma yaparken EPA yayınlamış olduğu araştırmaya denk geldim. Bu araştırmada Özgül yakıt tüketiminin en verimli olduğu alanlarda, motoru çalıştırmak istediğinizde, yani yüksek basınç altında motor vuruntu yapıyor. Biraz daha yüklenildiğinde ise LSPİ denilen vukuat meydana geliyor. LSPİ nedir : "low speed pre-ignition" kısaltmasıdır. motordaki (özellikle düşük hacimli yüksek turbo basıncına sahip motorlarda) hava-yakıt karışımının olması gereken zamandan önce ateşlenerek silindirlerde çok fazla basınca sebep olmasıdır. genellikle motorda anormal seslere bazen de motor patlatmaya sebep olabilir. başlıca direkt enjeksiyonlu ve aşırı beslemeli benzinli motorlarda görülüyor. ağır vakalarda motor arıza lambanız yanıyor, servise çektikten sonra ne var baktırıyorsunuz, hata kodunuz okunuyor, kompresyon testine yönleniyor servis, silindirlerden birinin basınç düşük çıkıyor ve baaaam: motor açıldığında silindir piston segmanlarında çatlak ve pistonlarda kırık var. bilinen bir durum üreticiler tarafından. yeni buji üreticisi belirlenmesi, yeni motor yağları ve yeni motor yazılım güncellemeleri ile çözülmeye çalışılıyor problem. sorunun temel kaynağı aslında erkenden gelen yakıtın, motor yağını silindir kanallarından silmesi. bu sebeple müşterilere gaza asılmaması tavsiye ediliyor özellikle kalkışta ve düşük devirlerde. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 5 Ekim 2019 Paylaş 5 Ekim 2019 Mert Yeldan yazdı: Teknik döküman paylaşma olayı değil, ne sonuç çıkaracağız neyle ilgisi var nereye bağlayacağız. EPA dediğiniz nedir vs. siz boşuna okumayın. Zaten okumuyorsunuz. Gidin vag grubu alın Diğer okumayı sevmeyenler gibi. En iyisi o. İşi bitirmiş olursunuz. Ne işimize yarayacak kadar saçma bir soru görmedim daha. Anlamadıysanız “biraz açıklar mısın, çözemedim” dersin. Forum burası. İlginizi çekmiyorsa, sayfayı kapatırsınız. Şu profilinizi görünce vw kullanıcı profili direkt gözümde canlanıyor. Sonra ben suçlu oluyorum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ekim 2019 Yazar Paylaş 5 Ekim 2019 AMrekinaın TSE'si EPA ya göre, Turbo direk enejeksiyonlu motorları bekleyen tehlikeler. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 5 Ekim 2019 Paylaş 5 Ekim 2019 Ali abi konu tdi a gelmişken müsait zamanında benim motorla alakalı yorumlarını bekliyorum, AXD kodlu 2.5 tdi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Ekim 2019 Yazar Paylaş 5 Ekim 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Ali abi konu tdi a gelmişken müsait zamanında benim motorla alakalı yorumlarını bekliyorum, AXD kodlu 2.5 tdi. Kızı uyutunca bakarım. Kac tork kac beygir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts