Cihat Küçükay 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 Pandizot tadilatı: Pandizotu, enine ve boyuna katlanır hale getirdim. Resimlerdeki orjinal araç pandizotumu, neredeyse, aracı aldığımdan beri kullanmıyordum. Sebeplerini ve yerine kullandığım file+neopren kumaş düzeneğini, tadilatlar konusundaki mesajımda yazmıştım. Zaman içinde, kullanımda yaşadığım eksiklikler ve orjinal pandizotun stok maliyetinden (işgal ettiği yerden) kurtulma düşünceleri arasında, öze dönüş planları yapmaya başladım [emoji4] File+kumaş sisteminin kullanımında yaşadığım en önemli eksiklik, zaman içinde oluşabilen sarkma ve deformasyonlar sebebiyle, üzerinde duran kumaşı düzgün halde tutmanın zorlaşmasıydı. Değişiklikteki amacım, orjinal pandizotu boy ekseni (kısa ebat) etrafında katlanır yapıp, bagajın bir köşesinde taşınabilir hale getirmekti. Böylece, gerektiğinde, bisiklet gibi yüksekliği olan eşyaları, pandizotu araçtan çıkartmadan bagajda taşıyabilecektim. Plan yapmaya başlayınca, kısa yöne ilaveten, uzun yön ekseni etrafında da katlanırlık olmasının, gündelik kullanımda işime çok yarayacağını düşündüm. Hangi malzemelere ihtiyaç var, nereden keserim, nasıl keserim soruları arasında, hazırlıklar başladı. Önce menteşe seçimi yapıldı. Katlanma halinde, başlarının fazlalık oluşturmaması için, vidaların menteşelere gömülü olması gerekiyordu. Sağlam ve yeterince geniş vida yuvaları olan, resimdeki menteşeler ve bunlara uyacak düz başlı vidalar seçildi. Ayrıca, çift yönlü kesim yapacağım ve pandizotu elma gibi dörde ayıracağım için, bazı destek elemanlarına ihtiyacım olacaktı. Bunun için resimdeki klips setini sipariş ettim. Elimde çıkma olarak mevcut olan, bakalit ve aliminyum boru parçalarını, bu klipslerle pandizota sabitleyerek, kesilen parçaları birleştirip sabitleyen destek(ler) oluşturmaktı amacım.. Kısa yönde (aracın tekerlek davlumbazlarının üzerinde yer alan doğal mesnetler nedeniyle) desteğe ihtiyaç yoktu. Uzun yönde ise, herhangi bir mesnet olmaması nedeniyle, boru ve yukarıdaki klipslerden oluşan bir sabitleme sistemi gerekiyordu. Önce, kesim hatları maske bandı ile işaretlendi, Dremel ve el testeresi ile kesme işlemi tamamlandı. Daha sonra, menteşeler, M5 cıvatalar ile ve somun altlarına pul atılarak, sabitlendi. Son olarak da, boru çapına uygun klipsler, M4 cıvatalar ile yerlerine takıldı. İlk başta, sağlamlık için, katlanma eksenlerine dörder adet menteşe takmayı düşünmüş olsam da, geometrik kısıtlamalar buna izin vermedi, her bir eksen için, ikişer adet menteşe kullanabildim (Her iki eksende, sorunsuz açılıp kapanabilme için, menteşelerin aynı düzlemde monte edilmiş olmaları gerekiyordu ve pandizot üzerinde, bu kritere uyan yeterince montaj alanı yoktu). Netice olarak, aşağıdaki fotoğraflarda göstermeye çalıştığım bir pandizotum oldu. Bitmiş (kesilmiş ve montajlar yapılmış) hali: Katlanma pozisyonları: Montajlı hali: Montajlı fotoğraflar, az ışık ile çekildiler. Montaj işleminden sonra, birkaç ilave / modifikasyon daha yaptım. Güncel ve daha ışıklı çekimler ile, fotoğrafları bilahare güncelleyebilirim, umarım. Birinci ilave, pandizotun üzerine, derzleri gizlemek için, neopren kumaştan bir örtü kestip, cırt bant ile ortasındaki alanı örttüm. İkinci ilave, parçaların göreceli hareket etmesini azaltmak için, biribirlerine tutturdum. Özellikle, iki kesim derzinin kesiştiği orta noktadaki göreceli hareketler göze battığı için, bu parçaları bagaj lastiği ve bagaj bantları ile alttan gerginleştirerek biribirlerine tutturdum. Bu ilavelerle ilgili mevcut fotoğraflar da, aşağıdakilerdir. Pandizotun katlanarak, bagaja konmuş hali: Kaplama örtüsü: Sonuç: Gitti caanım fabrikasyon pandizot. İkinci elde değer kaybım olur mu acep? [emoji4] Valla bence gayet iyi olmuş [emoji106] 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 21 Kasım 2021 Yazar Paylaş 21 Kasım 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: eline sağlık, sende satamayacaksın bu aracı, artık belli oldu Not: pandizot kesik, araç mındar ve pert, hayatta satamazsın Şimdiye kadar, 7 yaşından önce sattığım bir aracım olmadı Yeti ile de aynı hesap.. derken, piyasa güncellendi, süre uzayacak gibi duruyor. Bari zevkini çıkartalım 2 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts