Kerem Kurluva 1 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2020 Kaput Amortisörü Montajı: Fabrika çıkışında araçtan esirgenmiş parçalardan bir tanesi, ön kaput amortisörleri. Yabancı sitelerde, tek amortisörden oluşan montaj setleri, 50 USD/AVRO civarında fiyatlarla satılmakta. Gümrük, navlun derken, geliş fiyatı, iki katına ulaşıp, temelli yükseliyor. Facebook Mitsubishi grubundan bir üyenin, kendi Carisma model aracı için yaptırdığı set, bizim Yeti grubunun bir üyesinin aracına tastamam olunca, grupta amortisör seferberliği ilan edildi Seti ilk olarak kendi aracı için yaptıran üyenin paylaşımcı ve özverili hareket etmesi sayesinde, talep eden herkes, makul bir fiyatla, mutlu sona ulaştılar. Kendi montaj hikayem, aşağıdaki parçalardan oluşan setin elime ulaşması ile başladı. [1] İlk olarak, amortisörleri kaputa tutturmaya yarayan siyah renkli aparatları, aracın rengine boyadım. Parçaların vernikli olduğu, boyadıktan sonra aklıma geldi Kırmızı kat, pek sağlam olmadı, ama görünüşü kurtardık. [2] Montaj için, 12 civarında ayarlanabilen bir ingiliz annahtarı ve T40 uçlu tornavida yeterli. [3] İlk olarak çamurluktan başlamak, montajda kolaylık sağlıyor. Çamurlukta sökülecek olan vida, aşağıda fotoğrafta, menteşeden uzaklığı “24” cm olarak işaretlenmiş olandır. Bu vidanın kendi orjinal pulu, vidası ile birlikte çıkıyor ve vidasını terk etmemekte ısrar ediyor. Montajı tamamladıktan sonra, bu noktada biraz kasma (stres birikimi) olduğunu hissettim. Bu noktaya, sonradan pul ilave ettim. Aşağıdaki ikinci resimde, orjinal vidalar ve kendi ilave ettiğim pullar görünüyor. [4] [5] Alt kısmın sabitlenmesinden sonra, aparatı monte ediyoruz (T40 ucun biraz bolluğu var gibi, ama iş görüyor). Sonrasında da, kaputu hareket ettirerek, amortisörün ucunu aparata yerleştirip, somunu sıkarak montajı tamamlıyoruz. [6] Bitmiş hali, aşağıdaki fotograflarda görülüyor. [7] [8] Montajdan sonraki tesbitlerim: Çift amortisör, kaput için gerekenden biraz daha kuvvetli. Kuvvet aktarmaları da biraz daha homojen olabilir. Bu durumu şöyle tarif edebilirim: kaput açıldığında, motor ile 80 derecelik bir açı yapıyor ise, bunun ilk 40 derecesi fazla yumuşak, ikinci 40 derecesi de fazla sert. Bunun mekanik olarak bir problem çıkartacağını düşünmesem de (çünkü, kaputa monte edilen aparatın kulakları, ufak tefek kasmaları tolere edebiliyor, alt kısımda da sabitlemeyi pul ile yaptığımdan, stres iyi kötü çamurluk sacına dağılıyor), kullanım konforu açısından, biraz daha yumuşak olmasını tercih edilebilirim. Tek amortisör kullanmak veya içlerinden birini patlatmak gibi bir çözümüm olabilir belki ileride.. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Mayıs 2020 Paylaş 1 Mayıs 2020 Faydalı bir çalışma.. Güzel olmuş. Orijnalinde amortisör olanlar var mı ? Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 1 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Faydalı bir çalışma.. Güzel olmuş. Orijnalinde amortisör olanlar var mı ? hiçbir versiyonunda yok. fabrikadan üryan çıkıyorlar 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 1 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 1 Mayıs 2020 Dogan Arsiray yazdı: tiguana olurmu acaba... vida yerleri tutuyorsa, olabilir bence. 4 numaralı foto ile, kendi aracınızın ölçülerini karşılaştırın öncelikle. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 (düzenlendi) kaput amortisör uygulaması oldukça başarılı olmuş, tebrik ederim. hiçbir yeri kesmeden delmeden orjinal gibi 👍 bir şey dikkatimi çekti yalnız. amortisörler kenarlardaki kauçuk takozlara denk gelip kapanmayı zorlaştırmıyor mu 2 Mayıs 2020 tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Bu kaput amortisorunu kendi aracima bende planliyorum bakalim camurluk kaput vidasini falan sokmeden halledebilirmiyim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Yurdum ekspertizcileri şimdi bu kaputa, sök tak işlemi yapılmış, belki de orijinal çıkma takılmış diyecekler.. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Yurdum ekspertizcileri şimdi bu kaputa, sök tak işlemi yapılmış, belki de orijinal çıkma takılmış diyecekler.. [emoji4] Aynen onu dusundum bende 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 2 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2020 Coşku Mert yazdı: kaput amortisör uygulaması oldukça başarılı olmuş, tebrik ederim. hiçbir yeri kesmeden delmeden orjinal gibi 👍 bir şey dikkatimi çekti yalnız. amortisörler kenarlardaki kauçuk takozlara denk gelip kapanmayı zorlaştırmıyor mu Onunla ilgili de, eklemeyi unuttuğum bir notum vardı. Mesajı düzenleyemiyorum, ama buradan yazmış olayım: Kaput kapalı iken, amortisörler separatör köpüğünün üzerine hafiften basıyorlar. Esneyen bir malzeme olduğu için, zamanla alışma ihtimalini düşünerek, şimdilik o bölgede bir modifikasyon yapmadım. İleride, oralara ufak birer amortisör oluğu açabilirim. Mehmet Ozyurek yazdı: Yurdum ekspertizcileri şimdi bu kaputa, sök tak işlemi yapılmış, belki de orijinal çıkma takılmış diyecekler.. İşlem detayları ile ilgili yazı ve cıvata fotolarını saklıyorum. Allah bu foruma zeval vermesin ve iki cıvataya bakıp, sök tak yapılmış diyenlerle de karşılaştırmasın. Amin 1 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Yurdum ekspertizcileri şimdi bu kaputa, sök tak işlemi yapılmış, belki de orijinal çıkma takılmış diyecekler.. Benim Renegade için de amortisör seti var. Hemde şahane çalıştığını söylüyorlar. Ancak 1'er adet menteşe vidası sökmek gerekiyor kaputtaki. Şimdi ben onu söküne koca kaputa sök tak yapmışsınız diyecekler için ebeninki dememek istediğimden, ellemiyorum şu an. Ama her an nevrim dönebilir https://www.aliexpress.com/item/32962360389.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.2abb663fzueHPd&algo_pvid=13c03e17-921e-4c03-a28e-49384faa9be6&algo_expid=13c03e17-921e-4c03-a28e-49384faa9be6-0&btsid=0ab6f83915884355478024014e19e5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 İşlem başından sonuna kadar Video çekilir. Sökülmüş diyenin şeyine gözüne sokulur Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 C5 in kaput aliminyum.. heralde bir tanesi yeter.. Nereden alınıyor bunlar.. ? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: C5 in kaput aliminyum.. heralde bir tanesi yeter.. Nereden alınıyor bunlar.. ? Aliexpress'e bakmak lazım. Güzel C5'ler için aparat doludur kesin. Çirkin değildi seninki Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 2 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 2 Mayıs 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: C5 in kaput aliminyum.. heralde bir tanesi yeter.. Nereden alınıyor bunlar.. ? "Kaput amortisörü" olarak bakılınca, yerli alışveriş sitelerinde çıkıyor. Ancak, montaj için gereken ilave parçalar olabilir mi, ondan emin olmak lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 Sani Gerşon yazdı: Aliexpress'e bakmak lazım. Güzel C5'ler için aparat doludur kesin. Çirkin değildi seninki Güzel benimki. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Maden 2 Mayıs 2020 Paylaş 2 Mayıs 2020 İncelemelerde dikkatimi çekti yeni gelecek golf 8 de yok amortisör. Alırsak kendimiz yaparız artık. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 6 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 6 Mayıs 2020 Jant rengi değişimi: İki sezondur, Kışlıklarda, metalik siyaha boyadığım sac jantları kullanmaktayım. Bu jantlar, zaten aklımda olan, siyah renkli jant kullanma isteğini, temelli alevlendirdiler. Sonunda, kendime daha fazla direnmeyip, evimin yakınında (Göztepe Oto Sanayi sitesinde) olan ve iyi referansları da bulunan bir jant uzmanı firma ile anlaşıp, orjinal olarak alüminyum renkli Forest jantları, uzmanına havale ettim. İki buçuk gün süren, zımpara+astar boya ve vernik işlemleri sonrasında, Kışlık lastikler değişirken, jant boyama işi de aradan çıktı. Siyah renk konusunda, mat ve parlak renk seçenekleri arasında, tercihimi mattan yana kullandım. Parlak renge nazaran, daha az kir göstermesi ve daha minimal görünüme sahip olması nedeniyle böyle bir seçimim oldu. Renk değişimi için boyatma işinin öncesinde, plastidip denilen, kaplama malzemelerine de yöneldim. Kullananlardan aldığım geri dönüşler, beni tatmin etmedi. Uygulaması, dayanımı ve sonrasında da, sökümü konularında, fazlaca soru işareti vardı. Son çare olarak, kendimi ikna etmek için, kullanarak test ettim (çünkü, boyama işi ile, kaplama işi arasında, ikna olma çabasına değecek kadar bir fiyat farkı vardı). Bir tüp alıp, aracın arka logosu üzerine uyguladım. Kaplamayı yaparken, pazarlayanların önerdiği çeşitli uygulama inceliklerini göz önüne aldım. Buna rağmen, jantlarda uygulama ve muhafaza etme konularında, hemen ulaşamayacağım seviyede deneyim gerektirdiğini gördüm ve bu malzemeden vazgeçtim. Bu esnada edindiğim plastitip deneyimini ise, artık araçta kalan son kromajlı yerleri de örtmek için, kullanmaya hazırım 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 7 Mayıs 2020 Paylaş 7 Mayıs 2020 Beni sarmadi. Jant dedigin kendini gosterecek lastiklerden ayirt edilecek. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 7 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 7 Mayıs 2020 Metin Akbal yazdı: Beni sarmadi. Jant dedigin kendini gosterecek lastiklerden ayirt edilecek. Derli toplu, kendini gösteren, ama bir o kadar da standart ve monoton olan, metalik gri renginden sıkıldım ben Hürmetler Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Mayıs 2020 Paylaş 7 Mayıs 2020 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: İşlem başından sonuna kadar Video çekilir. Sökülmüş diyenin şeyine gözüne sokulur sökülse ne olacak, işlem varmı anlayamayan dövülür... bizde alıcılar herkesi kendileri gibi sandığından oluyor bunlar, gerçi haksızda sayılmazlar.... o yüzden 0 cıyım birazda, onda bile kıllanırım.... 7 Mayıs 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 21 Kasım 2021 Yazar Paylaş 21 Kasım 2021 Pandizot tadilatı: Pandizotu, enine ve boyuna katlanır hale getirdim. Resimlerdeki orjinal araç pandizotumu, neredeyse, aracı aldığımdan beri kullanmıyordum. Sebeplerini ve yerine kullandığım file+neopren kumaş düzeneğini, tadilatlar konusundaki mesajımda yazmıştım. Zaman içinde, kullanımda yaşadığım eksiklikler ve orjinal pandizotun stok maliyetinden (işgal ettiği yerden) kurtulma düşünceleri arasında, öze dönüş planları yapmaya başladım File+kumaş sisteminin kullanımında yaşadığım en önemli eksiklik, zaman içinde oluşabilen sarkma ve deformasyonlar sebebiyle, üzerinde duran kumaşı düzgün halde tutmanın zorlaşmasıydı. Değişiklikteki amacım, orjinal pandizotu boy ekseni (kısa ebat) etrafında katlanır yapıp, bagajın bir köşesinde taşınabilir hale getirmekti. Böylece, gerektiğinde, bisiklet gibi yüksekliği olan eşyaları, pandizotu araçtan çıkartmadan bagajda taşıyabilecektim. Plan yapmaya başlayınca, kısa yöne ilaveten, uzun yön ekseni etrafında da katlanırlık olmasının, gündelik kullanımda işime çok yarayacağını düşündüm. Hangi malzemelere ihtiyaç var, nereden keserim, nasıl keserim soruları arasında, hazırlıklar başladı. Önce menteşe seçimi yapıldı. Katlanma halinde, başlarının fazlalık oluşturmaması için, vidaların menteşelere gömülü olması gerekiyordu. Sağlam ve yeterince geniş vida yuvaları olan, resimdeki menteşeler ve bunlara uyacak düz başlı vidalar seçildi. Ayrıca, çift yönlü kesim yapacağım ve pandizotu elma gibi dörde ayıracağım için, bazı destek elemanlarına ihtiyacım olacaktı. Bunun için resimdeki klips setini sipariş ettim. Elimde çıkma olarak mevcut olan, bakalit ve aliminyum boru parçalarını, bu klipslerle pandizota sabitleyerek, kesilen parçaları birleştirip sabitleyen destek(ler) oluşturmaktı amacım.. Kısa yönde (aracın tekerlek davlumbazlarının üzerinde yer alan doğal mesnetler nedeniyle) desteğe ihtiyaç yoktu. Uzun yönde ise, herhangi bir mesnet olmaması nedeniyle, boru ve yukarıdaki klipslerden oluşan bir sabitleme sistemi gerekiyordu. Önce, kesim hatları maske bandı ile işaretlendi, Dremel ve el testeresi ile kesme işlemi tamamlandı. Daha sonra, menteşeler, M5 cıvatalar ile ve somun altlarına pul atılarak, sabitlendi. Son olarak da, boru çapına uygun klipsler, M4 cıvatalar ile yerlerine takıldı. İlk başta, sağlamlık için, katlanma eksenlerine dörder adet menteşe takmayı düşünmüş olsam da, geometrik kısıtlamalar buna izin vermedi, her bir eksen için, ikişer adet menteşe kullanabildim (Her iki eksende, sorunsuz açılıp kapanabilme için, menteşelerin aynı düzlemde monte edilmiş olmaları gerekiyordu ve pandizot üzerinde, bu kritere uyan yeterince montaj alanı yoktu). Netice olarak, aşağıdaki fotoğraflarda göstermeye çalıştığım bir pandizotum oldu. Bitmiş (kesilmiş ve montajlar yapılmış) hali: Katlanma pozisyonları: Montajlı hali: Montajlı fotoğraflar, az ışık ile çekildiler. Montaj işleminden sonra, birkaç ilave / modifikasyon daha yaptım. Güncel ve daha ışıklı çekimler ile, fotoğrafları bilahare güncelleyebilirim, umarım. Birinci ilave, pandizotun üzerine, derzleri gizlemek için, neopren kumaştan bir örtü kestip, cırt bant ile ortasındaki alanı örttüm. İkinci ilave, parçaların göreceli hareket etmesini azaltmak için, biribirlerine tutturdum. Özellikle, iki kesim derzinin kesiştiği orta noktadaki göreceli hareketler göze battığı için, bu parçaları bagaj lastiği ve bagaj bantları ile alttan gerginleştirerek biribirlerine tutturdum. Bu ilavelerle ilgili mevcut fotoğraflar da, aşağıdakilerdir. Pandizotun katlanarak, bagaja konmuş hali: Kaplama örtüsü: Sonuç: Gitti caanım fabrikasyon pandizot. İkinci elde değer kaybım olur mu acep? 3 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2021 Paylaş 21 Kasım 2021 (düzenlendi) eline sağlık, sende satamayacaksın bu aracı, artık belli oldu Not: pandizot kesik, araç mındar ve pert, hayatta satamazsın 21 Kasım 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts