Servet Aydın 3 Ekim 2019 Paylaş 3 Ekim 2019 Araba fabrikaya geri gitse biz öyle bir araç yapmadık, yapamadık derler 😃 2 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 İlave Bagaj Lambası Yeti’ inin bagajında, soldaki (sabit) halojen ve sağdaki (sökülebilen) halojen+led aydınlatmaların her ikisi de, kuvvetli ışık isteyen aktivitelerde biraz cılız kalıyorlar. İlave bagaj aydınlatması için, kablo ve tesisatla uğraşmadan, yüksek verimli led ışıklardan faydalanmak mümkün. Bunun için kendi çözümüm, aşağıdaki arkadaşı, mevcut bagaj ışıklarına takviye olarak, yardıma çağırmak oldu. Bir süredir, bizzat deneyip, memnun kaldığımdan, sizlere de rahatlıkla önerebiliyorum. 3 Adet AA (kalem) boy batarya kullanarak, uzun süre aydınlatma sağlayabiliyor. Bagaj duvarlarına ince metal sac tutturak, veya, velcro (cırt) bant kullanarak, bu tür ışıklar için park yeri yapmak mümkün. Kendi uygulamamda, bagaj yan duvarındaki askı çubuklarına, esneyebilen (lastikli) cırt bant ile bir sabitleme noktası yaptım ve davlumbaz kenarına da, metal bir şerit yapıştırdım. Böylece, ışığı iki farklı noktada sabitleyebiliyorum. Detayları, fotograflardan görebilirsiniz. Birinci sabitleme noktası: Birinci sabitleme noktası (2): lamba aydınlatma pozisyonunda: İkinci sabitleme noktası (lamba metal plaka üzerinde): 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 (Ön Koltuk altı) Kutular Aracınızdaki eşya saklama yerleriniz, ne kadar değerli? Yeti sahipleri, mutemelen, bu sorunun cevabını pek çok defa düşünmüşlerdir. Nispeten küçük bagaj hacmi ve kabin içinde bulundurulan bazı eşyaların kolayca tıkıştırılabilir olmaları ihtiyacı, biz kullanıcıları, araç içindeki eşya saklama alanlarını gözden geçirmeye itmiştir. Amaca uygun yerler arasında, ön koltuk altları bulunuyor. Ayrıca, aksesuar olarak, sağ ve sol koltuk altı çekmeceleri de var. Bazı araçlarda, sağ ön koltuk altında BT ünitesi bulunabiliyor. Mesela, kendi aracımda olduğu gibi.. Bu nedenle de, sonradan çekmece monte etmeye müsait olmayabiliyor. Netice olarak, hem sağ koltuk altında, hem de sol koltuk altında, ama az, ama çok, yer bulunuyor. Ve bu yerler, değerli Kendi aracımda, sağ ön koltuk altında, BT birimi ile koltuk iskeleti arasında, yaklaşık 5 cm yüksekliğinde bir boşluk olduğunu görünce, ilk evvela burası için bir çözüm arayışına girdim. Amacım, araçtaki bazı dökümanları buraya atıp, torpido gözünü rahatlatmak idi. Eni ve boyu yarım A4 kağıdından az büyük ve kalınlığı da 5 cm kadar olan plastik bir sunum dosyasını, kasa olarak kullandım. Bu kasayı, BT kutusunun üzerine takılabilir hale getirdim. Cırt bantlar, bu kasayı tutturmak için gerekli desteği sağladılar sağ olsunlar. Sonuç olarak,alttaki resimlerde de görüldüğü gibi, araçtaki bütün belgeler ve dökümanlar, ayak altına yerleşip, ayak altından çekilmiş oldular Daha sonra, sol ön koltuk altına yöneldim. Yaklaşık ebatlarını, 28 x 22 x 13 cm olarak ölçtüğüm bu boş alan için, araç tefrişine de uygun düşebilecek, bir kutu arayışına girdim (bkz. en üstten 3. fotoğraf). Neredeyse, tam bu ebatlarda olan bir kutuya, tesadüfen, Bauhaus da rastladım ve arayışım mutlu sona ulaştı bu konu, burada da yayınlandı: http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=633049&postcount=46 2 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 Pedal Seti Montajı Mevcut pedal setini, temizliğin daha kolay olacağı ve estetik görüneceği düşünceleri ile, kromajlı malzeme içeren bir set ile değiştirdim. İnternet piyasasında, geniş bir fiyat skalasında gezinen pek çok ürünün arasından, uygun fiyatlı bir tanesini seçip, sipariş verdim. Çin sitesinden verdiğim sipariş, bir ay içerisinde elime ulaştı. Aşağıdaki elemanlardan oluşan setin parçaları, plastik altlıklar üzerine tutturulmuş, ince kromajlı birer levhadan ibaretler. Plastik altıklar üzerinde yer yer boşluklar mevcut. Kullanım esnasında bu boşluklardan alta toz ve çamur inmemesi isteniyorsa, montajdan önce kapatılmaları gerekiyor. Montajda, aracımın orjinal plastikten imal ayak dayama parçası ve kauçuktan imal fren pedalı kaplaması çıkartılarak, yukarıdaki muadil parçalar ile değiştirildiler. Orjinal gaz pedalı için ise, herhangi bir söküm işlemi yapılmadı. Gelen giydirme parça, yanlarında mevcut metal tırnaklarla, orjinal pedalın üzerine sabitlendi. Montaj sırasında, biraz ekstra çaba isteyen kısım, ayak dayama bölümü oldu. Orjinal parçayı çıkartmak için iki adet işlem gerekiyor. Birinci işlem, bu parçanın hemen yanındaki bagaj açma düğmesinin içine gizlenmiş vidanın sökülmesi. İkinci işlem de, kapı contasının çıkartılarak, plastik kapı eşiğinin esnetilmesi. Pedal setini yaklaşık bir buçuk senedir kullanıyorum. Memnun muyum derseniz, görünümü dışında, pek memnunum diyemem. Temizleme kolaylığı için tercih ettiğimi yukarıda yazmıştım. Üzerindeki çıkıntılı plastik parçalardan oluşan doku nedeniyle, orjinal sete nazaran, temizlenmesinin biraz daha meşakkatli olduğunu ve, yine aynı doku nedeniyle de, daha kolay kirlendiğini söyleyebilirim. Şu anda bir seçim yapıyor olsa idim, ya daha farklı detayda bir ürünü seçer, ya da orjinali muhafaza ederdim. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 3 Ekim 2019 Yazar Paylaş 3 Ekim 2019 Selçuk Bakış yazdı: Kılıfların görüntüsü çok güzelmiş ama sıcak ve soğukta sıkıntı istanbul için konuşursam, soğukla ilgili bir sıkıntı yaşadım diyemem. sıcak için de, bel minderi etkiyi oldukça hafifletiyor diyebilirim. teşekkürler. Serkan Karakoca yazdı: maşallah emeğinize elinize sağlık kesenize bereket ... teşekkür ederim. tadilatlar, konuyu yazma hızında yapılsalardı, bolca bereket gerekebilirdi Servet Aydın yazdı: Araba fabrikaya geri gitse biz öyle bir araç yapmadık, yapamadık derler 😃 Burada olumsuz örnek çok, onlardan etkilendim. aslında masumum ben. 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Süper işçilik ya, tebrik ederim. Yeti benim şimdiye kadar sürdüğüm en zevkli araçlardan biriydi. Denk gelse 2.0 Tdi 4x4 Elegance almak isterdim ama ilanlara pek düşmüyor. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Mert Yeldan yazdı: Süper işçilik ya, tebrik ederim. Yeti benim şimdiye kadar sürdüğüm en zevkli araçlardan biriydi. Denk gelse 2.0 Tdi 4x4 Elegance almak isterdim ama ilanlara pek düşmüyor. 4x4 deneyebilmeyi, ben de çok isterdim. dizel (2 lt) ve benzinli (1.4 lt 150bg) versiyonları var. her ikisi de, nadir. kazasız olanları, yaş itibarı ile, artık yok seviyesindeler. teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 bu araba tiguan 5n in platform kardeşi filan olmalı. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Dogan Arsiray yazdı: bu araba tiguan 5n in platform kardeşi filan olmalı. Platformlar kardeş, ama aynı değil Tiguan PQ46 (A6), Yeti PQ35 (A5) Bunun dışında, aks mesafeleri yakın. Tiguan 2.60m, Yeti 2.58m Alt düzen parçaları yakın (belki aynıdır. arka aksları dışarıdan aynı görünüyor zira) 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Kerem Kurluva yazdı: Şu iş çok hoşuma gitti, benim gibi ıvır zıvır taşıyanlar için ideal Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Hasan Karabekiroglu yazdı: Şu iş çok hoşuma gitti, benim gibi ıvır zıvır taşıyanlar için ideal Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 (düzenlendi) Kerem Kurluva yazdı: Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır Ben Mk4 Mondeo ya Strafor dan kesmiştim, sanırım şu dış cephe kaplamalarında kullanılan malzemeydi. Sonrada halıfleks ile kaplamıştım. 4 Ekim 2019 tarihinde Hasan Karabekiroglu tarafından düzenlendi imla ve ilave 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Hasan Karabekiroglu yazdı: Ben Mk4 Mondeo ya Strafor dan kesmiştim, sanırım şu dış cephe kaplamalarında kullanılan malzemeydi. Sonrada halıfleks ile kaplamıştım. Hafiflik, sağlamlık ve yalıtım gibi sebeplerle, (yüksek dansiteli) strafor, en iyi seçenekler arasında bence. Zaten bu yüzden, yakın bir malzeme olan, polistreni kullandım ben de.. Noktasal yük oluşturan iki adet katlanır bisikletin teker yükleri altında, canları çıkamadı henüz Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Ekim 2019 Paylaş 4 Ekim 2019 Kerem Kurluva yazdı: Platformlar kardeş, ama aynı değil Tiguan PQ46 (A6), Yeti PQ35 (A5) Bunun dışında, aks mesafeleri yakın. Tiguan 2.60m, Yeti 2.58m Alt düzen parçaları yakın (belki aynıdır. arka aksları dışarıdan aynı görünüyor zira) ön koltuklar ve çekmeceler aynı. Kerem Kurluva yazdı: Malzeme olarak, orada ahşabı ben pek sevemedim. ses yapma, ağırlık, nem alma gibi handikaplarından ötürü.. Ama, yapısal olarak çok iyi gerçekten.. belki pvc veya aluminyum gibi malzemelerle yapılır tiguan ın ince stepnesi tam olaran bu şekilde saklı. köpükten bir muhafazası var ve yanı böyle oyukları var. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Ekim 2019 Yazar Paylaş 4 Ekim 2019 Dogan Arsiray yazdı: ön koltuklar ve çekmeceler aynı. tiguan ın ince stepnesi tam olaran bu şekilde saklı. köpükten bir muhafazası var ve yanı böyle oyukları var. vag' ın platform politikası gereği, dahili ve harici ortak parça sayısı fazla.. fakat, yeti' nin esas parça ortaklığı, golf 5 ve golf 6 ile.. konsolları bile neredeyse aynı. Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 9 Mart 2020 Yazar Paylaş 9 Mart 2020 (düzenlendi) Kaput izolatörü montajı Hastalıklar kol geziyor. Motorumu üşütmemem lazım deyip, üzerini örttüm TSI motorlu araçların, TDI motorlulardan nesi eksik, sorusunun bir cevabı da, benim için ortadan kalktı böylece. Motoru daha hızlı ısıtabilme ve ilave ses yalıtımı için, bir süredir düşündüğüm kaput altı izolatörünü, çıkmacıları ve yurtdışını da araştırdıktan sonra, Özaydın dan temin edip, taktım. Montaj işlemi basit. Parça, üzerinde montaja hazır klipsleri ile geliyor. Yeri ise, zaten hep hazır Ses farkını ölçmedim, ama, montajdan sonra, kulaklarım motor sesinin biraz daha derine indiğini söylüyorlar. Skoda Özaydın yedek parça bölümü, iletişim ve tedarik konusunda başarılı. Ödemeyi yaptıktan bir gün sonra, keçe elime ulaştı. Öncesinde de, sorduğum sorulara hızlı ve bilgili şekilde geri dönüş yaptılar (Bu yüzden, isim vererek yazdım). Konu ile ilgili fotoğraflar: https://photos.app.goo.gl/pGJ2gKp7TRXaGM8G7 9 Mart 2020 tarihinde Kerem Kurluva tarafından düzenlendi 6 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2020 Paylaş 9 Mart 2020 yok iken de kötü bir görünüm varmış gerçekten. bayağı iyi olmuş bu 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 böyle basit ve ucuz birşeyi neden takmazlarki?? Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 10 Mart 2020 Yazar Paylaş 10 Mart 2020 Dogan Arsiray yazdı: böyle basit ve ucuz birşeyi neden takmazlarki?? model / segment (ve hatta, marka) gibi kategoriler oluşturduktan sonra, bunların içini doldururken kullanılabilinecek en uygun kisvelerden birisi maliyet olduğu için, olabilir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 güzel olmuş gerçekten yokken kötüymüş 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 Dogan Arsiray yazdı: böyle basit ve ucuz birşeyi neden takmazlarki?? 2004 Fusion arabamda sağ ön tavan el tutamağı yoktu, 2016 fiesta arabamda hiç tutacak yok maliyeti ne kadarsa..... 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 Metin Uzunoğlu yazdı: 2004 Fusion arabamda sağ ön tavan el tutamağı yoktu, 2016 fiesta arabamda hiç tutacak yok maliyeti ne kadarsa..... tavan hava yastığı vardır yeni olanda. 1 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 Dogan Arsiray yazdı: tavan hava yastığı vardır yeni olanda. İkisindede yoktu ama 4x25=100 tl lik maliyet hesabı var 🙂 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 10 Mart 2020 Paylaş 10 Mart 2020 Metin Uzunoğlu yazdı: İkisindede yoktu ama 4x25=100 tl lik maliyet hesabı var 🙂 100 lira diyoruz da eskiden bir geyik dönüyordu. Thy yemekten bir zeytin çıkarmış şu kadar kar etmiş diye. Devir ekonomi devri, artık herkes kısmaya başladı. 80gr lık çikolatalar bile 63 gr, 200ml lik sütler de 180 ml ye düştü farkettirmeden. Adamlar da yılda ürettikleri 100 bin araçtan araçtan 1 parça çıkartıp tanesinden 10 euro kar etse 1 milyon eur tasaruf etmiş olur. Aslında resim çok büyük. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 11 Mart 2020 Yazar Paylaş 11 Mart 2020 Erhan Doruk yazdı: 100 lira diyoruz da eskiden bir geyik dönüyordu. Thy yemekten bir zeytin çıkarmış şu kadar kar etmiş diye. Devir ekonomi devri, artık herkes kısmaya başladı. 80gr lık çikolatalar bile 63 gr, 200ml lik sütler de 180 ml ye düştü farkettirmeden. Adamlar da yılda ürettikleri 100 bin araçtan araçtan 1 parça çıkartıp tanesinden 10 euro kar etse 1 milyon eur tasaruf etmiş olur. Aslında resim çok büyük. Bence ikisi tam olarak aynı değil. Endüstriyel bir ürünün gramajını %10 azaltarak aynı fiyata satmak, üreticinin, kabaca, %10 daha fazla ciro yapma potansiyelini ortaya çıkartır. Üretici bir kulbu ya da keçeyi eksik sattığında ise, sadece eksik satmış olur. bu eksikliğin maliyeti ölçüsünde satışı/cirosu artmaz. şöyle de bir durum var ki, "maliyeti nedir?" sorusunun cevabı, üreten ve tüketenler için aynı değil. üretici, ekstra saydığı donanımı/aksesuarı, ürününde kullanmadığı zaman, yıllık cirosunun (belki) milyonda birine denk gelecek bir tasarruf sağlamış olabiliyor. peki, ya tüketici? ekstra saydığı donanımı/aksesuarı kullanmak istediği zaman, ayırdığı araç bütçesinin ne kadar üzerine çıkması gerekiyor? talep edilen ekstraların aracın satış fiyatına oranı ile, üretim sürecindeki tasarruf oranları bir mi? üretici ve tüketicinin tasarruf / ekstra harcama oranları arasında böyle bir eşitsizliğin olması, üreticinin kendi hasılatını maksimize etmeye yönelik yaptığı bir harekettir, bana göre. büyük resime baktıktan sonra, resim tarafına geçip kendime baktığımda, benim gördüklerim bunlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts