İçeriğe Yönlendir

Jeep WK Kaliper Problemi


Doğan Arşiray

Recommended Posts

Doğan Arşiray
(düzenlendi)

yepyeni bir kronik sorun ile karşınızdayım. gerçi her araçta olabilir ama bu enteresan bir şekilde frenlemeye ciddi etkisi olmayan bir problemdi.

ön kaliperlerde çift piston var ve kocamanlar. üzerindeki balatalar raybestos markalı epey pahalı balatalardı ve 50 bin km önce değiştirmiştim ve diskleri de yenilemiştim. aracı eşim kullandığı için arada biniyorum ve bir süredir fren pedalı VW tiguan a göre sert gibiydi ancak durdurma gücünde bir eksiklik hissetmedik ki araç yola gittiğinde tam dolu yük ile oluyor. balataların eskidiğini düşünüp yeni balata aldım kaliperleri sökünce, ve yeni balatayı takınca kaliperi yerine takamadım. çıkan balataların yarıdan çoğu duruyordu ve bitmemişti.  kaliper pimlerinden aşağıdakiler sıkışmışlar. normalde lastik bir körü ve içinde lastik bir  kılıf var. kaliperleri araçtan söküp bizim iş yerinin atölyesinde yaklaşık 5 saat uğraşıp tek tek sırayla ve sabırla pimleri çıkarttık. içinde nasıl olduysa lastik kılıflar sıkışmış ve sonradan içine dolan toz ve az miktardaki pas onları yapıştırmış. bunu çözünce ve yeni aldığım ön fren hortumlarınıda takınca havayı alamadık. çünkü havşalı hava alma rekorları kırıldı. zar zor 3/8 inç çapta yeni rekorları tanesi 3 tl den sanayiye gidip alıp alıp yerine takıp sistemin eksilen yağını yeni yağ ile doldurup havasını aldık. tüm işlem 7 saat filan sürdü ve bizim usta bitip tükendi ben doğrudna mekanik iş yapmasamda montajda vs de heryerim yağ oldu. bilgi, dor 3 yerine dot 4 konabiliyor. zorundaysanız 4 yerine 3 de konabiliyor. 5.1 de konabiliyormuş ancak 5 tamamen farklı bir kategori olduğu için hiçbirinin yerine konamazmış dikkat.

 

diyeceğim şu, tek pistonlu kaliper olsa kaliperler kesinlikle çalışamazdı ve zaten çoktan farkına varmış olurduk. böyle ağır ve büyük araçların fren performansı kötüleşiyorsa sebebi sadece balatanın bitmesi olmayabilir. meğerse pedal ne kadar da yumuşak ve tepkiliymiş. yepyeni ve daha küçük bir araç gibi oldu.

 

çıkarım şu, ne zaman disk değiştrecekseniz kaliperlerinizi sökün/söktürün tüm hareketli parçaları yağlayıp geri takın ve fren sıvısını  yenisi ile tamamlayın eskisini atın. hortumlar 10 seneye yaklaşınca sertleşiyorlar ve içten de yıpranıp daralılarsa fren performans kaybına neden oluyorlar.

 

mart ayında eşimin  yaptığı talihsiz ve görece küçük kazada belkide frenler yenilenmiş olsaydı o tamponu dağıtan 10 cm lik fark belkide olmayacak ve araç ile hiçbir çarpışma yaşanmamış olacaktı. 

tarihinde Emre Şimşek tarafından düzenlendi
koyu renkli yerler düzeltilmiştir
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Balata değişimi periyodunda beyaz gres verilir-di. Talep edilir, pistonlar sökülür beyaz gres ile yağlanır. Yıl doldu ise yağ komple değişir ve bu şeklide 400 500.k fren problemi yaşanmaz. Bunları yapan işletme var mı yok. Talep veya kişinin kendisi yapmalı.

 

Bakım denilen işi yapan ustaları görmek ümidiyle 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Eline sağlık abi. 
Benim aracın arka kaliperler bakımsız kaldığından geçenler el freninde problem çıkmıştı. Belki frenlemeyi de etkiliyordur bilemiyorum fark edemedim o kadar.

Tamirci söküp pimleri güzelce temizledi. Fren ile ilgili sorun kalmadı. Ancak pimler temizlendikten sonra rahat hareket ettiğinden tıkırtı yapmaya başladı. Kir pas aradaki boşluğu doldurduğu için önceden sorun olmuyordu. 
Tekrar başka ustaya gittim. Söküp biraz daha gres basıp geri topladı ama bu ses az da olsa devam ediyor. Pimin yenisini alayım dedim bulamazsın dediler. Lehim yaptırıyoruz bazen ama tavsiye etmem dedi. Nasıl bir işlem bilemiyorum. 
Nasıl bir çözüm bulabilirim buna? Baya teneke gibi ses yapıyor. El frenini bir tık çekince ses kesiliyor, fren yapınca kesiliyor.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Eline sağlık abi. 
Benim aracın arka kaliperler bakımsız kaldığından geçenler el freninde problem çıkmıştı. Belki frenlemeyi de etkiliyordur bilemiyorum fark edemedim o kadar.
Tamirci söküp pimleri güzelce temizledi. Fren ile ilgili sorun kalmadı. Ancak pimler temizlendikten sonra rahat hareket ettiğinden tıkırtı yapmaya başladı. Kir pas aradaki boşluğu doldurduğu için önceden sorun olmuyordu. 
Tekrar başka ustaya gittim. Söküp biraz daha gres basıp geri topladı ama bu ses az da olsa devam ediyor. Pimin yenisini alayım dedim bulamazsın dediler. Lehim yaptırıyoruz bazen ama tavsiye etmem dedi. Nasıl bir işlem bilemiyorum. 
Nasıl bir çözüm bulabilirim buna? Baya teneke gibi ses yapıyor. El frenini bir tık çekince ses kesiliyor, fren yapınca kesiliyor.
Kaliper pimine teflon sarmisti Necati usta.
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Kimse kaliperin tamir takımına ugrasmıyor ustaya sök dediginde pistonunu takması zor oldugu için gerek yok diyor sıkısdıgı zamanda git yenisi al diyorlar :))

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

bilgi, dor 3 yerine dot 4 konabiliyor. zorundaysanız 4 yerine 3 de konabiliyor. 5 de konabiliyormuş ancak 5.1 tamamen farklı bir kategori olduğu için hiçbirinin yerine konamazmış dikkat.

mı acaba?

DOT 5 is not interchangeable or compatible with DOT 3, 4, and 5.1 fluids and can cause catastrophic system failure.

Dot 3, 4, and 5.1 are glycol ether based. They are compatible, but like motor oils, you should use the recommended or higher grade fluid. Dot 4 and 5.1 also have borate ester to handle higher temperatures. DOT 3, 4, and 5.1 fluids are found in most brake and clutch systems.

DOT 5 is a silicone oil based fluid and can only be used in new, dry systems. It is found in racing, US Military, Soviet, and Finnish systems to handle low temperature, excessive braking, and water exposure problems.

 

fabrikasyon her ne ise onun haricinde konmamalı derim ayrıca, uzun vadede keçeler contalar kaçırıyor pratikte gözlenen.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Frenleri çok ihmal ediyoruz.

2 yılda bir fren yağı değişmek lazım deyince de, usta müşteri kaybediyor? adam bir daha gelmiyor bakıma ? onu ne yapacağız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Evet haklısınız 5.1 konusunda ben hatalı ifade etmisim. Birisi duzeltse?

Mustafa Arıkan yazdı:

Eline sağlık abi. 
Benim aracın arka kaliperler bakımsız kaldığından geçenler el freninde problem çıkmıştı. Belki frenlemeyi de etkiliyordur bilemiyorum fark edemedim o kadar.

Tamirci söküp pimleri güzelce temizledi. Fren ile ilgili sorun kalmadı. Ancak pimler temizlendikten sonra rahat hareket ettiğinden tıkırtı yapmaya başladı. Kir pas aradaki boşluğu doldurduğu için önceden sorun olmuyordu. 
Tekrar başka ustaya gittim. Söküp biraz daha gres basıp geri topladı ama bu ses az da olsa devam ediyor. Pimin yenisini alayım dedim bulamazsın dediler. Lehim yaptırıyoruz bazen ama tavsiye etmem dedi. Nasıl bir işlem bilemiyorum. 
Nasıl bir çözüm bulabilirim buna? Baya teneke gibi ses yapıyor. El frenini bir tık çekince ses kesiliyor, fren yapınca kesiliyor.

Bizim emanet jetta da oyle. Deligin yeniden acılması ve buyuk pim takılması lazım. Yada parca degisecek komple.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Dogan Arsiray yazdı:

asını aldık. tüm işlem 7 saat filan sürdü ve bizim usta bitip tükendi ben doğrudna mekanik iş yapmasamda montajda vs de heryerim yağ oldu. bilgi, dor 3 yerine dot 4 konabiliyor. zorundaysanız 4 yerine 3 de konabiliyor. 5.1 de konabiliyormuş ancak 5 tamamen farklı bir kategori olduğu için hiçbirinin yerine konamazmış dikkat.

Son hali bu. Doğru mudur Doğan Bey?

 

Dogan Arsiray yazdı:

Evet haklısınız 5.1 konusunda ben hatalı ifade etmisim. Birisi duzeltse?

Bizim emanet jetta da oyle. Deligin yeniden acılması ve buyuk pim takılması lazım. Yada parca degisecek komple.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

4 yerine 3 hiç olmaz, dereceler eski nesilde 3 ten başlar 4 5 diye gider.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:
Mustafa Arıkan yazdı:
Eline sağlık abi. 
Benim aracın arka kaliperler bakımsız kaldığından geçenler el freninde problem çıkmıştı. Belki frenlemeyi de etkiliyordur bilemiyorum fark edemedim o kadar.
Tamirci söküp pimleri güzelce temizledi. Fren ile ilgili sorun kalmadı. Ancak pimler temizlendikten sonra rahat hareket ettiğinden tıkırtı yapmaya başladı. Kir pas aradaki boşluğu doldurduğu için önceden sorun olmuyordu. 
Tekrar başka ustaya gittim. Söküp biraz daha gres basıp geri topladı ama bu ses az da olsa devam ediyor. Pimin yenisini alayım dedim bulamazsın dediler. Lehim yaptırıyoruz bazen ama tavsiye etmem dedi. Nasıl bir işlem bilemiyorum. 
Nasıl bir çözüm bulabilirim buna? Baya teneke gibi ses yapıyor. El frenini bir tık çekince ses kesiliyor, fren yapınca kesiliyor.

Kaliper pimine teflon sarmisti Necati usta.

Dayanıklılığı nasıl olur acaba? 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Onumuzdeki ay 4 disk 4 balata ve birkac burc icin WK nin altina girisecegiz.

Ozellikle kontrol ettirecegim.

WJ de disk balata degisirken usta testini yapip calistigindan emin olup yaglamisti. Demek hakliymis.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Sami Demirpaz yazdı:

Onumuzdeki ay 4 disk 4 balata ve birkac burc icin WK nin altina girisecegiz.

Ozellikle kontrol ettirecegim.

WJ de disk balata degisirken usta testini yapip calistigindan emin olup yaglamisti. Demek hakliymis.

Senin için daha da önemli fren sistemi. Arazide onunla çıkacak düz duvara 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Dayanıklılığı nasıl olur acaba? 
Cesmelerde nasil oluyorsa oyle :)
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Metin Akbal yazdı:

Cesmelerde nasil oluyorsa oyle :)

Ama pimler baya ısınıyordur, üstelik az da olsa hareket etmiyor mu pimler?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ama pimler baya ısınıyordur, üstelik az da olsa hareket etmiyor mu pimler?
Bilmem. Ustam bilir ustama guveniyorum :)

Forumlarda veya facede de okumustum bunu.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Sami Demirpaz yazdı:

Onumuzdeki ay 4 disk 4 balata ve birkac burc icin WK nin altina girisecegiz.

Ozellikle kontrol ettirecegim.

WJ de disk balata degisirken usta testini yapip calistigindan emin olup yaglamisti. Demek hakliymis.

balataları hella marka da alabilirsin. gayet iyiydi. ben bosch aldım şimdi. öncekiler raybestosun pahalı yarı sermaik modeliydi tek farkı balata tozu üretmemesi.

Mustafa Arıkan yazdı:

Dayanıklılığı nasıl olur acaba? 

 

 

teflon vs ile olmuyor jetta da 1 hafta sonra geri geldi tıkırtı. pimi tek tek biz ile tırtıklayıp taktık 15 gün sonra geri geldi. yani olay kaliperin braketinin dandikliğinde aslında. yenisi lazım. yada delik büyütülüp daha kalın pim takılacak başka araçtan alınıp. yada tornada yenisi yapılacak.

Metin Akbal yazdı:

Bilmem. Ustam bilir ustama guveniyorum :)

Forumlarda veya facede de okumustum bunu.

pimler ekseninde dönebilip içeri dışarı akıcı şekilde çıkıp girecek zaten olay o. kaliperin rotasını çizen şey onlar.

Çağlar Bayur yazdı:

4 yerine 3 hiç olmaz, dereceler eski nesilde 3 ten başlar 4 5 diye gider.

 üzerini tamamlamak anlamında bu doğru. ama komple değiştirirsek olabilir bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
2 yılda bir fren yağı değişmek lazım deyince de, usta müşteri kaybediyor? adam bir daha gelmiyor bakıma ? onu ne yapacağız?

Ben de değişecek usta bulamıyorum. [emoji28]
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Benim flunun yetkili serviste değişmişti 2. yılda fren hidroliği, reno bile değişime başlamışsa yetkililerde gelişme var.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Senin için daha da önemli fren sistemi. Arazide onunla çıkacak düz duvara 

 

iman gücüyle yürüyen bir l200 mü 

 

yoksa sensörle yürüyen wk mı iyidir arazide

 

yakında mevzu çıkabilirde ona göre bileniyorum :D 

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

arazide parçası ucuz olan iyidir. WK da gider de işte kırdınmı bir tarafını preimum araba olmasa bile o ayarda hesap çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de değişecek usta bulamıyorum. emoji28.png

Neden bilmiyorum kimse yanaşmıyor değişime.  Haznedekini çekip tamamlayalım diyorar bende kabul etmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Gök yazdı:

 

iman gücüyle yürüyen bir l200 mü 

 

yoksa sensörle yürüyen wk mı iyidir arazide

 

yakında mevzu çıkabilirde ona göre bileniyorum :D 

L200 2015 sonrası mı ne mekanik kilitli. Arazide jeep çiğ çiğ yer l200ü. Aynı lastik yükseltme vs olursa 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Servet Aydın yazdı:

L200 2015 sonrası mı ne mekanik kilitli. Arazide jeep çiğ çiğ yer l200ü. Aynı lastik yükseltme vs olursa 

 

2015 e güç yetmez

 

2009 ve sonrası mtv çok yüksek

 

2007-2008 ideal.  benim gördüğüm yükseltme çok ucuz  direk büyük lastik 

şnorkel vinç bitti

 

malzemeleride ucuz dünya kadar fiberci malzeme üretmiş l200 e dodik modik vs kıyamet gibi aksesuar

 

2015 öncesinde kilit arkada yokmuş orta kilit varmış .  2015 sonrasında kilit arkadada standartmış

 

2007 2009 lara arkaya kendileri koyuyor kiliti.  bana çok elzem değil girdiğimiz yer belli az çok daha hiç batmadım libertyle mesela bağıra bağıra çıktı 

 

o zaman soru şöyle .az yükseltip  büyük lastik takacam. libertynin standart hali kadar gidermi çamurda ? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...