İçeriğe Yönlendir

Ka - Hararet, Su Eksiltme Sorunu


Tolga Uç

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Mavi duman yağ yanması demek.
Ancak conta yanınca da silindire yağ dolup yanabilir.
Yani conta teşhisi muhtemelen doğru

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

soğuyunca çalışır %99. neden hurda olsun ki motor rektifye bile gerektirse?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Merhaba daha önce belki başınıza gelmiştir diye tecrübelerinden yararlanmak  istiyorum.   2000 model Fort Ka aracım var dün Manisa Aydın arası yolculuk yaptım klimam açıktı. Yola çıkmadan önce yağını suyunu kontrol ettim gideceğim yere 15 dakikalık yolum kaldı o anda  seyir halinde iken arabanın arka eksozundan mavi duman çıktığını gördüm hemen sağa çektim baktım su eksilmiş  suyunu tamamladım bir 10 dakika daha gittim ışıklarda durduğunda stop etti marşa bastığımda kontak boşa dönüyor sanki tamirci conta yandığını söyledi ama korkuyorum arabam hurda olmasından [emoji20]
Geçmiş olsun motordur tamir edilir eskisinden iyi olur yeterki iyi ustaya gidin
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Demirr
3 saat önce, Çağlar Bayur yazdı:

soğuyunca çalışır %99. neden hurda olsun ki motor rektifye bile gerektirse?

Bayram olduğu için usta cuma dedi yani yarın bakıcak umarım çok masraf çıkarmaz

9 saat önce, Mehmet Göktürk yazdı:

Mavi duman su muydu sizce?

 

 

yapılır sıkıntı olmaz. Üçe beşe bakmadan bilen bir ehil ustaya yaptırın derim. Eskisinden güzel olur.

Yani hareket halinde çekiş problemi olduğunu hissettim dikiz aynasından bakınca mavi duman çıktığını farkettim hemen sağa çekip kaputunaçtım motor bölümümünde çok az duman ve hafif plastik yanığı gibi bi koku vardı. Ama en son baktığımda yağ çubuğu yada yedek su deposu temiz gözüküyordu . Kafamdaki soru işareti ise contadan başka motor parçalarına sıkıntı olmuşmudur. Ford ka motorları sağlam kolay kolay arıza olmaz diyorlar

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

ben de ustanıza katılıyorum mavi duman nerdeyse olayı kesinleştiriyor. ayrıca conta değişirken de blokları kontrol etmekte fayda var. sıkmayın canınızı 2000 model araba olabilir bir arıza sonuçta. Halledilir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fan açmaz motor aşırı hraret yaparsa pistonlar blokta sıkışıp stop edebilir, dökümün nimeti olarak soğuyunca çalşışr. Ka moytoru komple rektifyeye bile girse çok basit ve ucuzdur (nispeten)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Demirr
Serkan Yıldırım yazdı:

@Mustafa Demirr Hocam noldu sonuç ?

Motorda bi sorun çıkma dı üst kapak temizlendi contalar yenilendi benim asıl problemim radyatördeymil 0 radyatör taktık şimdi bi subap ayarı yapılacak usta biraz kullan sonra bırak motor soğuyunca yapçaz dedi 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mert Yeğenoğlu

98 Ford Ka bulunmakta bende geçen gün hararet yaptı ve ustaya götürdüm termostat termostat kapağı su deposu kalorifer hortumu conta felan değişti hep parçalar çok kötü olmuştu çünkü neyse ondan sonra arabaya su koyuyorum azalıyordu altına damlıyordu yeni su deposu ve hortum birleşiminden geliyordu kelepçeden kelepçeyi değiştirdik şimdi ise su koyuyorum yine su deposu su eksiltmeye başladı ama altta iz yok başka yerde kaçak yok yağ seviyesi de normal birşey yok nedir sorun acaba 🤔

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Contayı yapamamış olabilir. Bu sebeple yanma odasına su kaçıyor olabilir.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeğenoğlu yazdı:

98 Ford Ka bulunmakta bende geçen gün hararet yaptı ve ustaya götürdüm termostat termostat kapağı su deposu kalorifer hortumu conta felan değişti hep parçalar çok kötü olmuştu çünkü neyse ondan sonra arabaya su koyuyorum azalıyordu altına damlıyordu yeni su deposu ve hortum birleşiminden geliyordu kelepçeden kelepçeyi değiştirdik şimdi ise su koyuyorum yine su deposu su eksiltmeye başladı ama altta iz yok başka yerde kaçak yok yağ seviyesi de normal birşey yok nedir sorun acaba 🤔

Taşlama iyi değildir, conta kötüdür. Egzoz duman durumu nedir? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeğenoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Taşlama iyi değildir, conta kötüdür. Egzoz duman durumu nedir? 

Egzoz dan en ufak bir duman bile atmıyor renk zaten yok duman olmayınca ama araba durduğu yerde soğuk iken çalışmıyorken koyuyorum yine kaçıyor 

 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Aracın havasını tam alamamış olabilir.bu nedenle tahliye den su atar.siz sürekli eklediğiniz için hararet yapmayabilir.yedek deponun altına tahliye çıkışına bez koyup arada kontrol edin islaniyorsa çözümü basit.ordan değilse kalorifer peteği saglammı ön camda buğulanmadan anlaşılır  veya radyatörde ufak bir kaçak olsa buharlaşır göremezsiniz.veya devirdaimden kaçıyor olabilir.gecmis olsun.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeğenoğlu yazdı:

Egzoz dan en ufak bir duman bile atmıyor renk zaten yok duman olmayınca ama araba durduğu yerde soğuk iken çalışmıyorken koyuyorum yine kaçıyor 

 

 

Kaç kere su koydunuz da eksildiğini anladınız? Yani ne sıklıkla ne kadar azalma oldu en son?

Alpay Köse yazdı:

Aracın havasını tam alamamış olabilir.bu nedenle tahliye den su atar.siz sürekli eklediğiniz için hararet yapmayabilir.yedek deponun altına tahliye çıkışına bez koyup arada kontrol edin islaniyorsa çözümü basit.ordan değilse kalorifer peteği saglammı ön camda buğulanmadan anlaşılır  veya radyatörde ufak bir kaçak olsa buharlaşır göremezsiniz.veya devirdaimden kaçıyor olabilir.gecmis olsun.

Soğukken durup dururken de eksiliyor demiş hocam

Yorum bağlantısı
Mert Yeğenoğlu
Alpay Köse yazdı:

Benimde anladığım su koyup yola çıkıyor eksiliyor.cevap yazarsa daha iyi anlaşılır

Şöyle bazen hiç eksiltmiyor bir hafta boyunca felan ama sonra bakıyorum minimuma inmiş her sabah kaputu açmak zorunda kalıyorum bazende 10-15km gidiyorum eksiliyor bazen durduk yerde koyuyorum bakıyorum eksiliyor ama hiçbir yerde kaçak yok duman yok koku yok anlamadım 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Kaç kere su koydunuz da eksildiğini anladınız? Yani ne sıklıkla ne kadar azalma oldu en son?

Soğukken durup dururken de eksiliyor demiş hocam

Ah kaçkere su koyduğumu bir bilsem 

 

Şöyle bazen hiç eksiltmiyor bir hafta boyunca felan ama sonra bakıyorum minimuma inmiş her sabah kaputu açmak zorunda kalıyorum bazende 10-15km gidiyorum eksiliyor bazen durduk yerde koyuyorum bakıyorum eksiliyor ama hiçbir yerde kaçak yok duman yok koku yok anlamadım 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Yeğenoğlu yazdı:

Şöyle bazen hiç eksiltmiyor bir hafta boyunca felan ama sonra bakıyorum minimuma inmiş her sabah kaputu açmak zorunda kalıyorum bazende 10-15km gidiyorum eksiliyor bazen durduk yerde koyuyorum bakıyorum eksiliyor ama hiçbir yerde kaçak yok duman yok koku yok anlamadım 

Ah kaçkere su koyduğumu bir bilsem 

 

Şöyle bazen hiç eksiltmiyor bir hafta boyunca felan ama sonra bakıyorum minimuma inmiş her sabah kaputu açmak zorunda kalıyorum bazende 10-15km gidiyorum eksiliyor bazen durduk yerde koyuyorum bakıyorum eksiliyor ama hiçbir yerde kaçak yok duman yok koku yok anlamadım 

Kısa mesafe mi kullanıyorsunuz? Devirdaim olmadan veya olunca diye ayırabilir miyiz? Kaçırdığı zaman bir gün önce şunu yapmıştım diyebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Mert Yeğenoğlu

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kısa mesafe mi kullanıyorsunuz? Devirdaim olmadan veya olunca diye ayırabilir miyiz? Kaçırdığı zaman bir gün önce şunu yapmıştım diyebilir misiniz?

Kısa mesafe şehir içinde kullanıyorum devirdaim olup olmamayı inanın ayıramam ayrıca yaptığım birşey de yok inanın normal işe gidip geliyorum 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sisteme kirmizi antifriz koyun. motor blogu disinda bir yerden kaciriyorsa gorme sansiniz yuksek olur.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motoru temizletin. Rölantide bir süre çalıştırın 10-15 dk. Alttan üstten kontrol edilecek hocam. Eğer yağa karışıyorsa yağ çamurlaşır. Kontrol edin. Silindire karışıyorsa beyaz duman atar. Bir anda karışıyor ve eksiltiyor olabilir. Sürerken bir gözünüz de egzozda olsun aynadan. Kaloriferi de açın. Hava olayına muhakkak bakın. Focuslarda var böyle bir durum. 

Coşku Mert yazdı:

sisteme kirmizi antifriz koyun. motor blogu disinda bir yerden kaciriyorsa gorme sansiniz yuksek olur.

 

 

Risk almayın. Kaliteli bir markanın mavi veya yeşil inorganik kullanırsanız mert beyin dediğin gibi daha rahat görebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

çağlar ustama katılıyorum manifold su giriş yarine baktırın.bendeki ka dada aynı yerden kaçırıyordu.çok az sızdırır farkedilmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Gökçebey
Mert Yeğenoğlu yazdı:

 

Kısa mesafe şehir içinde kullanıyorum devirdaim olup olmamayı inanın ayıramam ayrıca yaptığım birşey de yok inanın normal işe gidip geliyorum 

lpg varmı

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...