İçeriğe Yönlendir

Chevrolet Cruze 95lik ve 105lik Termostat Hakkında


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Chevrolet Cruze Hypermil Test

 
IMG_20190511_124549.jpg

Merhaba Değerli Arkadaşlar.
İlk Hypermil Road Testimizi az önce tamamladık. F16D4 motorun teknik özelikleri ışığında, Fabrikanın ön gördüğü devir bandı içerisinde aracı kullanarak, beklediğimizden çok daha düşük bir yakıt tüketimine ulaştık. Teste çıkmadan evvel motor harareti 72 dereceye ulaşmıştı. Aracın 2000 devir bandında, değişken subab zamanlaması sayesinde, düşük devirde araba ECUsü kendini yeniden optimize ederek tork bandını aşaği çekti. Buda çekişin düşük devirde artmasını sağladı. Karşımıza şile otoyolunun en dik rampalarından biri geldi. Burda aracın tüketimini artırmak için dip gaz yaparak çıktık. Alternatör Open Loop'a gecti. Arcın %100 motor yükü ile rampayı hız kaybetmeden tırmandı. Bu şekilde yapmamızadaki amaç motor suyu sıcaklığındaki oluşacak değişiklikleri gözlemlemekti. Aracın motor sıcaklığı 73 dereceye kadar çıktı.
Ads%25C4%25B1z.jpg

Motorun yükünü artırmak için Klimayı açtık. Kavşağa geldiğimizde hızımız düştüğü için hararetde 76 dereceye kadar yükseldi. Kavşaktan dönüşümüzü yapıp, çıktığımız rampayı inmeye başladık. Ayağımız gazdan çektik, arac Fuel Cut-off yaptı. Hararet rampa sonunda 63 dereceye düşmüştü. Tüketim anlık 0,0 litre olarak gösterdi. Gaz pedalını bıraktığımız için bu sefer alternatör full regenaration yapmaya başladı. Akü şarj voltajı 14,7 volta kadar tırmandı. Burda görünüyorki, arabamız rampa aşaği durumlarda aküsünü doldurmak için geri dönüşüme giriyor. Aracımızın elektriksel karakteri, soğutma sistemini aktivitesi, gaz kelebek sönsörlerinin aktivitesi, Emilen hava sensörleri herşey düzgün ve nizami çalıştığı görüldü. Bozuk olmasına rağmen aracın oksijen sensörü çalıştığı ve Ecu sürekli anlık veri gönderdiğini tespit ettik.
Screenshot_2019-05-11-11-46-02-523_org.prowl.torque.png

Testimiz saate 80km ile 120 km hızlar arasında devam etti. Trafiğin yoğunlaştığı madenler bölgesinde hızımızı 70 km lere kadar düşürmek zorunda kaldık. Shell Güzel petrol kavşağında ışıklarda bekleyip tekrar "U" dönüşü yaptığımızda 20 km lik testimizi son bacağına gelmiştik. Sabit trafiğin el verdiği en yüksek seyir hızıyla yolumuza devam ettik. Ortalama hızımız tüm tes boyunca 70 km civarında kalmıştır. Şile otoyolu üzeri BP istasyonunda durduğumuzda Testimizin sonucunda Arac 5,4 litre tüketim değerine ulaştık.
IMG_20190511_121420.jpg

Yaptığım bu elektronik testler sonucunda elde ettiğimiz veriler ışığında aracımızın  Soğutma sistemi, Elektrik sistemi, yakıt sistemi, sensörlerin durumu konusunda epey bilgi sahibi olduk. Umarım paylaştıklarım başkaları içinde faydalı olur.

*Aracın termostat bozuk olup - olmadığından emin olamiyorum. Cruze hiç tanıdığım bir model değil. İ10 rampa aşaği süzülüşlerde 85 derece altına düşmez. Ama cruze hızımız düştükce  76 dereceye kadar aniden ısındı, fakat rampa inerken 63 dereceye düşmesi beni şüphelendirdi.
Aracın Benzinli çalışıyor olması , çoğu lpg ile çalışan cruzeden dolayı referans bir araç internette  bulamıyorum.

Bu videoda 1:55 dakikaya bakın, Rampanın başında 76 dereceyi gördük, Fakat 2:57 de sıcaklık 64 dereceye kadar düştü. 

 

 

Not : Obd anlık yakıt tüketimini 2,5 civarı okusada, arabanın kendi yol bilgisayarı 0,0 lt gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Aracinizin termostati bozuk.Hararetin 90-100 civarlarinda olmasi gerekirdi..Chevrolet motoru sicak calisir.

Ayrica size tavsiyem bu motor sürekli hipermilling olayina gelmez elinizde kalir. benden hatirlatmasi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Alpay Sumer yazdı:

Aracinizin termostati bozuk.Hararetin 90-100 civarlarinda olmasi gerekirdi..Chevrolet motoru sicak calisir.

Ayrica size tavsiyem bu motor sürekli hipermilling olayina gelmez elinizde kalir. benden hatirlatmasi.

 

Hocam , benim bu arabada yaptığım hypermiling, 2500 3000 devirde sabit 90 - 100 km hızla gidip, rampa aşaği ayağı gazdan çekmekten ibaret. 

Ayrıca fren kullanmak yerine, motor frenle süzülerek yavaşlamaktan öteye gitmiyoruz. 2500 - 3000 devir arasında sabit gitmenin bir sakıncası olmasa gerek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam , benim bu arabada yaptığım hypermiling, 2500 3000 devirde sabit 90 - 100 km hızla gidip, rampa aşaği ayağı gazdan çekmekten ibaret. 

Ayrıca fren kullanmak yerine, motor frenle süzülerek yavaşlamaktan öteye gitmiyoruz. 2500 - 3000 devir arasında sabit gitmenin bir sakıncası olmasa gerek. 

size bu aracla alakali hipermillingin kralini soyleyeyim cok dua edersiniz.Tam tarif edebilirsem tabii 😁

Arac rolantide calisirken birkac kez yazdigimi yapmaya calisin ayaginiz alissin.sonra rutine bindirirsiniz 😊

Aracin gaz pedalinda iki cm e yakin bir bosluk olsa gerek.Anlik tuketime goz ucuyla bakarken ornek 2000 devir cevirtirin..ayaginizi hafif cekseniz dahi devir dusmeyecek ama anlik tuketim ciddi dusecektir.Ayaginiz alisinca yoldada bol bol bu sekilde kullanirsiniz😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Şimdi, Alpay Sumer yazdı:

size bu aracla alakali hipermillingin kralini soyleyeyim cok dua edersiniz.Tam tarif edebilirsem tabii 😁

Arac rolantide calisirken birkac kez yazdigimi yapmaya calisin ayaginiz alissin.sonra rutine bindirirsiniz 😊

Aracin gaz pedalinda iki cm e yakin bir bosluk olsa gerek.Anlik tuketime goz ucuyla bakarken ornek 2000 devir cevirtirin..ayaginizi hafif cekseniz dahi devir dusmeyecek ama anlik tuketim ciddi dusecektir.Ayaginiz alisinca yoldada bol bol bu sekilde kullanirsiniz😁

 

Hocam, Bu araba bizim uzun yol arabamız. Haftaya Pazar aksilik olmaz ise, günübirlik Çanakkale gidip geliyoruz. Şehitlerimize dualarımızı okuyup döneceğiz. Mühtemelen 110 altına inmeyeceğiz. Bu arabada yapacağımız hypermil, 110 çıktıysak orda kalmaya çabalamak. bir depo benzinle (60 litre) git gel yapacaz. Babam ile ortak finanse ediyoruz yolculuğu. 

Aytenin pabucunu dama attım, yeni olduğu için iki gündür bunla ilgileniyorum.

Bu arada yeni araba alan arkadaşların araçlarını itina ile obd testi yaparım 😛 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Termostat bozuk. Tüketim de artar şimdi, piuuhhh. Gitti paralar :p 

 

ABi, bir başka hypermiler bana resim attı, benim 5,4 litre yaktığım sürüş sitili ile adam 4,4 litre benzin yakmış. Benim analamadığım başka bir konu var. Madem bu araba bu kadar ekonomik, niye millet lpg takıyor. 4000 tl lpg için,  ekstra kapak açıp çelik subab takmakda ayrı para ödüyorlar. 

 

Az evvel 20 dakikalık yoldan geldik, Sıcaklık göstergesi bu şekilde sabit. Obd olmadığı için anlamı kaç derece bilemiyorum. Resimler 10 dakika arayla çekildi. 

 

grdLrb.jpgZXv1Xz.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Şehir içi sıkışık dur kalk, kısa mesafe bir kullanın hele neden LPG taktırıyorlar anlarsınız. :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ortalama 20 25 derece ısıda termostat hiç olmasa bile hararetin daha yüksek olması gerekirdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Haklısınız, şüpheleniyordum ama arabanın yabancısı olduğumdan adını koyamıyordum. Kendi i10 arabam bile 6 km rampa inerken 85 altına asla düşmez iken bu arabanın hızlıca hararet kaybetmesi bana tuhaf gelmişti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Peki birde şunu belirteyim. 

Arabayi calistirinca 1200 devirde kisa sure calisip 800 devire geriliyor.  Termostad çalişip çalişmadigi belirtirmi ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Rolantiyle bagdasmaz o is.

 

Ben daha benim.arabayla 6 nin altini gormedim 5.4 iyi deger. Cruze nin motoru 124hp olan mi? Motor kodu ne? Hayirli olsun. Bunu takip ederim birde su yabanci kelimeleri cok kullanmasan open loop vs terimler cok yabanci kaliyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
18 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

Rolantiyle bagdasmaz o is.

 

Ben daha benim.arabayla 6 nin altini gormedim 5.4 iyi deger. Cruze nin motoru 124hp olan mi? Motor kodu ne? Hayirli olsun. Bunu takip ederim birde su yabanci kelimeleri cok kullanmasan open loop vs terimler cok yabanci kaliyor :)

 

Bana open loop bu forumda biri ögretti ama kim hatirlamiyom. Kesin Servet abidir.

 

2 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Ali bey Lpg olmadanda subap degistirmek zorunda kalan var..

Metin hocam bu da Ecotec olanlardan ,😊

 

Motorun kodu şase sorgulamasiyla bakildiginda f16d4 cikiyor. 

 

LlBb2z.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bir soru daha, termostad yuzunden motor soguk çalistigindan arka egzostaki lambda sensoru ariza verme ihtimali nedir.. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
3 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Bir soru daha, termostad yuzunden motor soguk çalistigindan arka egzostaki lambda sensoru ariza verme ihtimali nedir.. 

Arka egzozdaki degil buyuk ihtimal ondeki 1 numara hataya dusuyordur.

İhtimali yuksektir.Ama yenisini alsan dahi hata gecmeyecektir diye dusunuyorum.

 

Ayrica chevy de denemedim ama gaz+ fren yapip tek kademe kontak ac bakalim ufak ekranda kod veriyormu bunlar?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
36 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Peki birde şunu belirteyim. 

Arabayi calistirinca 1200 devirde kisa sure calisip 800 devire geriliyor.  Termostad çalişip çalişmadigi belirtirmi ?

Alakasi yok ilk soğuk motor çalışması zengin karışım ısınsın diye.

4 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Bir soru daha, termostad yuzunden motor soguk çalistigindan arka egzostaki lambda sensoru ariza verme ihtimali nedir.. 

Soğuk motor zengine düşer de lambda arızası ondan değildir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Metin hocam belli oldu chevy bizim uvey evlat olacak😊

 

Ali bey teknik servis bedeli aliriz haaa 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Alpay Sumer yazdı:

Metin hocam belli oldu chevy bizim uvey evlat olacak😊

 

Ali bey teknik servis bedeli aliriz haaa 😁

 

Benim aşiri titizligim yuzunden kafaya taktim bunu. Uykumda bozuldu. Sevmiyorum nizami olmayan şeyleri. 

 

İzinlerimi kullandigim icin satin alma surecinde olamadim. Teker teker cikiyor arizalar. 

 

Motor yagi fazla ve eski

02 sensor nanaylamiş

Termostat ölü. 

Lastikleri bile 23 psi di . Hepsini 39 basdim. 

 

Arabanin eski sahibi hor kullanmiş ama biz boyasiz hasar kayitsiz diye  bir suru para verdik. Ben olsam fiyat kirmistim bunlarla. :(

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

Hepsini 39 basdim. 

Çok değil mi? Kapı ya da depo kapağı böyle mi diyor?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...