İçeriğe Yönlendir

İlk Beyazım Astra J 🙂


Arif Aykın

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

 

 genelde 60 bin km de başlıyor.

 


İyi bayiden çıkarken başlamamış.   İlla yazdıracaksınız şunu :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

 

Usta diyor ki gittiği yere kadar git. Bana bu arabayı sıfır verseler LPG li 150 bine kadar motor açmadan binerim dedi. Birtek bunda yok Focus ta aynı dedi. Bizde 130 bin olduk zaten kronik sorunları hemen yaşamadım ben biliyorsun. Yağ soğutucu da supaplarda genelde 60 bin km de başlıyor. 6 7 bin tutar sanırım triger devirdim vs değişir zaten 2. değişim gelmişti devirdaim daha değişmemişti. Geçenlerde gördüm birinin 117 bin km de devirdaim hala sorunsuz görünüyordu.

 

Senin yağ soğutucu gitmiş benim yağ sogutucuyla alakalı açtığım konuda hangi parçalar değişmiş onlar yazıyor kabataslak fiyat görürsün. Önerim komple soğutucu değişimi on kutugu değiştirme.

 

Senin aldığında 1907 TL tutmuş. Şimdi birebir aynı malzemeleri seçtiğimde 6236 tl tutuyor :( Yapacak bir şey yok başa gelen çekilir. Bugün gideyim bi bakayım buradakiler hani marka ürün söyleyecekler duruma göre hareket edeceğiz. Şimdi sorun olduğunu biliyorum ya korkarak biniyorum sabah işe gelirken sanki yolda bırakacak gibi korka korka geldim. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İyi bayiden çıkarken başlamamış.   İlla yazdıracaksınız şunu :) 

 

Arkadaş ben bu durumu bilerek LPG taktırdım ve ona göre de kullandım. Millet yağlı sistem öyle sistem böyle supap şöyle marka diyerek 60 binde değişime başladı. Benim araç kullanım durumu bakım durumuna göre süreyi 2 katından fazlasına çıkardım. Birtek benim arabada yok bu durum sadece benim arabada adı çıkmış 😅

 

Şunu dersen ki eger ne kadar çok kronigi var kabul ama supap olayına kronik diyemeyiz. Diğeri ise ben bu arabayı uygun aldım uygun biniyorum  Daha hızlı daha öfkeli filminde Eva Mendez Evoya binerken eleman diyor ya benim arabaya neden binmiyorsun oda diyor ki senin araban daha güzel aynı mevzu senin araban daha güzel  😄

Arif Aykın yazdı:

Senin aldığında 1907 TL tutmuş. Şimdi birebir aynı malzemeleri seçtiğimde 6236 tl tutuyor :( Yapacak bir şey yok başa gelen çekilir. Bugün gideyim bi bakayım buradakiler hani marka ürün söyleyecekler duruma göre hareket edeceğiz. Şimdi sorun olduğunu biliyorum ya korkarak biniyorum sabah işe gelirken sanki yolda bırakacak gibi korka korka geldim. 

 

Oradan buradan toplayarak mümkün olan en düşük maliyette ayarlamaya çalıştım ben. Yağ bakımına çok yok ise oradan kurtarmış olursun 😅

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

 

Oradan buradan toplayarak mümkün olan en düşük maliyette ayarlamaya çalıştım ben. Yağ bakımına çok yok ise oradan kurtarmış olursun 😅


Abi daha 21 kasımda yağ bakımı yaptırdım 91041 km de şu anda 92500 mü ne aman aman binmedim bile. Senin değişim yaptığın herşey ekstra orijinal triger seti devirdaim hariç, ve termostat kütüğüyle beraber değişecek, tahmini 12k civarı tutacak işçilik dahil. Yağı yine Liqui koyacağım büyük ihtimal.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Arif Aykın yazdı:


Abi daha 21 kasımda yağ bakımı yaptırdım 91041 km de şu anda 92500 mü ne aman aman binmedim bile. Senin değişim yaptığın herşey ekstra orijinal triger seti devirdaim hariç, ve termostat kütüğüyle beraber değişecek, tahmini 12k civarı tutacak işçilik dahil. Yağı yine Liqui koyacağım büyük ihtimal.

 

Benimde 90 bin bakımında ufaktan motor suyunda yağ vardı minik noktalar halinde. 98 bin km de termostat arızalanınca o zaman kontrolünü sağladık yağ soğutucu değişmeden termostatı değişmedik. Üstüne 30k km yol yaptım güzel temizlik yapılmış motor suyu aynı. Ufak ufak kupon vs parcalaro toplayacaksin yapacak birşey yok 😊 Şunu da ekleyeyim PSA parçaları ucuz sanki.

Arif Aykın yazdı:

Şimdi sorun olduğunu biliyorum ya korkarak biniyorum sabah işe gelirken sanki yolda bırakacak gibi korka korka geldim

 

Korkma o kadardan bişey olmaz 😅

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

 

Benimde 90 bin bakımında ufaktan motor suyunda yağ vardı minik noktalar halinde. 98 bin km de termostat arızalanınca o zaman kontrolünü sağladık yağ soğutucu değişmeden termostatı değişmedik. Üstüne 30k km yol yaptım güzel temizlik yapılmış motor suyu aynı. Ufak ufak kupon vs parcalaro toplayacaksin yapacak birşey yok 😊 Şunu da ekleyeyim PSA parçaları ucuz sanki.

 

Korkma o kadardan bişey olmaz 😅

Termostat kütüğü bölgesinden sızıntı terleme gibi bir durum var ondan dolayı değiştireceğiz abi. Valla yürüyerek gidip gelmeye başladım parçaların siparişi verildi gelene kadar binmeyi düşünmüyorum :D 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Arabanın parçalarını tamamı 24.02.2023 tarihinde geldi. Usta ile görüşüp o gün hemen başladık arabaya. Öncelikle arabada kullanılan malzemeler;

KM:92335

Yağ Soğutucu Takım - GM

Termostat Kütüğü - GM

Triger Seti (devirdaimsiz) - GM

Yedek Su Kabı - GM

Üst Kapak Contası - Victor reinz

Krank keçesi - Corteco

Yağ Pompa Contası - Elring

X-clean 5w30 5Lt - Motul

Radicool SF (Kırmızı Antfriz) - Castrol

4PK643 Direksiyon Kayışı - Continental

V Kayış 6PK1548 - Bosch

Radyatör Temizleyici x2 - Würth 

 

Arabayı sökmeye başlar başlamaz ilk iş sente sabitleyiciyi takmak oldu. Sonrasında sıra sıra bütün işlemler gerçekleştirdi. Arabanın sökülmesinden toplanmasına kadar ustayla beraber çalıştık ve gayet zevkli bir çalışma oldu. Bazı soru işaretlerim oluştu usta ile de görüştüm ve @Metin Akbaldan da destek aldım kafam rahatladı. Üst kapağı söktüğümüzde kapağın yağ dolum kapağının orada gres yağı haline dönüşmüş yağ görünce resmen beynimden vurulmuşa döndüm  motor da da su var diye düşünmeye başladım. Usta bazı yağlarda bu durum oluştuğunu belirtti. Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere mobil kullandım geri kalan zamanların tamamında liqui-moly 4600 kullandım. Ayrıca yağı kasım ayında 91041 km de değişim yapmıştım. Yağ değişimini yapan usta kartel tapasını tam sıkmamış yağ kaçırmış hep. Yağ değişiminin üzerinden 1294 Km geçmiş ve yağ kahverengi halini almış bu durum şaşırtıyor beni. Üst kapağı ve karteli güzelce balata spreyi ile yıkayıp temizledim ne su ne yağ kaldı. Yağ soğutucu içinde kaçak var sanırım en çok yağ pompa contasından kaçırma olduğunu söyledi usta ama ne orada nede yağ soğutucu dışında bir delik görünüyordu. En son tüm sökülen parçalar yenileriyle değiştirilip geri toplandı ve start verdiğimizde araba gazı al ver yapıyordu resmen. Stop edecek gibi oluyordu. Ben boğaz kelebeğini parmağımla çevirip temizlemiştim ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve adaptasyon yapmak gerekir dedi. Arabayı Bosch servise getirdi adaptasyon yaptırdı ve o problemde ortadan kalktı. Şu anda arabada bir tek yedek su kabı değişimi yapılmadı. 3-4 gün kullanımdan sonra değişimi yapılacak. Bakım esnasında çektiğim fotoğraflar. Ayrıca V kayış içerisinde böyle metal parçalar var gibiydi hep son fotoğrafta görülecektir. Bu metal parçaları söktüğümde kayışta delik oluşuyordu.

 

oqc8rnq.jpg

 

5mbydsi.jpg

 

c08bfza.jpg

 

bky7w5x.jpg

 

nre3tbd.jpg

 

qszdgtt.jpg

 

12slc6e.jpg

 

cl1titc.jpg

 

gcnbbgf.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Arif Aykın yazdı:

Arabanın parçalarını tamamı 24.02.2023 tarihinde geldi. Usta ile görüşüp o gün hemen başladık arabaya. Öncelikle arabada kullanılan malzemeler;

KM:92335

Yağ Soğutucu Takım - GM

Termostat Kütüğü - GM

Triger Seti (devirdaimsiz) - GM

Yedek Su Kabı - GM

Üst Kapak Contası - Victor reinz

Krank keçesi - Corteco

Yağ Pompa Contası - Elring

X-clean 5w30 5Lt - Motul

Radicool SF (Kırmızı Antfriz) - Castrol

4PK643 Direksiyon Kayışı - Continental

V Kayış 6PK1548 - Bosch

Radyatör Temizleyici x2 - Würth 

 

Arabayı sökmeye başlar başlamaz ilk iş sente sabitleyiciyi takmak oldu. Sonrasında sıra sıra bütün işlemler gerçekleştirdi. Arabanın sökülmesinden toplanmasına kadar ustayla beraber çalıştık ve gayet zevkli bir çalışma oldu. Bazı soru işaretlerim oluştu usta ile de görüştüm ve @Metin Akbaldan da destek aldım kafam rahatladı. Üst kapağı söktüğümüzde kapağın yağ dolum kapağının orada gres yağı haline dönüşmüş yağ görünce resmen beynimden vurulmuşa döndüm  motor da da su var diye düşünmeye başladım. Usta bazı yağlarda bu durum oluştuğunu belirtti. Ben arabayı aldığımdan beri 1 kere mobil kullandım geri kalan zamanların tamamında liqui-moly 4600 kullandım. Ayrıca yağı kasım ayında 91041 km de değişim yapmıştım. Yağ değişimini yapan usta kartel tapasını tam sıkmamış yağ kaçırmış hep. Yağ değişiminin üzerinden 1294 Km geçmiş ve yağ kahverengi halini almış bu durum şaşırtıyor beni. Üst kapağı ve karteli güzelce balata spreyi ile yıkayıp temizledim ne su ne yağ kaldı. Yağ soğutucu içinde kaçak var sanırım en çok yağ pompa contasından kaçırma olduğunu söyledi usta ama ne orada nede yağ soğutucu dışında bir delik görünüyordu. En son tüm sökülen parçalar yenileriyle değiştirilip geri toplandı ve start verdiğimizde araba gazı al ver yapıyordu resmen. Stop edecek gibi oluyordu. Ben boğaz kelebeğini parmağımla çevirip temizlemiştim ondan kaynaklı olabileceğini söyledi ve adaptasyon yapmak gerekir dedi. Arabayı Bosch servise getirdi adaptasyon yaptırdı ve o problemde ortadan kalktı. Şu anda arabada bir tek yedek su kabı değişimi yapılmadı. 3-4 gün kullanımdan sonra değişimi yapılacak. Bakım esnasında çektiğim fotoğraflar. Ayrıca V kayış içerisinde böyle metal parçalar var gibiydi hep son fotoğrafta görülecektir. Bu metal parçaları söktüğümde kayışta delik oluşuyordu.

 

oqc8rnq.jpg

 

5mbydsi.jpg

 

c08bfza.jpg

 

bky7w5x.jpg

 

nre3tbd.jpg

 

qszdgtt.jpg

 

12slc6e.jpg

 

cl1titc.jpg

 

gcnbbgf.jpg

Bu Kadarla Geçmiş Olsun , uzun süre sorunsuz binilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Geçmiş olsun masraf ne tuttu onuda yazsaydın ☺️ 2 sene öncesi ile kıyaslama yapayım.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

Geçmiş olsun masraf ne tuttu onuda yazsaydın ☺️ 2 sene öncesi ile kıyaslama yapayım.

Daha ödeme yapmadım hesaplatmadım da :D 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Yedek su kabı değişimi ve 3 lt castrol radicool dolumu yaptık. Ödemeyi de gerçekleştirdik. 2000 TL işçilik 10200 TL parçalar tuttu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Nöy? Supap masrafından daha ucuzdu bi zamanlar şimdi ayni hesaba gelmiş ya.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Aynen öyle abi maalesef durumlar böyle olmuş. Yağ soğutucu 4200 -termostat kütüğü 1600  - triger seti 1800 civarıydı sanırım - yağ kayışlar vs tuttu o fiyatlar :( 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Neyse sana daha geçmiş olsun 😅

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Noldu ya ikinize birden..Yenilendiler bir taraftanda, iyi oldu 🧿

Allah kotusunden saklasın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Metin Akbal yazdı:

Neyse sana daha geçmiş olsun 😅

Valla abi güzel şeyler oldu 😅

Alpay Sumer yazdı:

Noldu ya ikinize birden..Yenilendiler bir taraftanda, iyi oldu 🧿

Allah kotusunden saklasın..

Amin abi Allah razı olsun

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Alpay Sumer yazdı:

Noldu ya ikinize birden..Yenilendiler bir taraftanda, iyi oldu 🧿

Allah kotusunden saklasın..

 

Benim yağ soğutucu sorunu yaşadığım km de Arif aynı km lerde yaşadı 😅 O supap sorunu yaşamaz değişmiş halde aldı.

Arif Aykın yazdı:
Metin Akbal yazdı:

😅

Valla abi güzel şeyler oldu 😅

 

Noldu noldu 😅

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

 

Benim yağ soğutucu sorunu yaşadığım km de Arif aynı km lerde yaşadı 😅 O supap sorunu yaşamaz değişmiş halde aldı.

 

Noldu noldu 😅

Abi buradan söyleyemiyorum yağmurlu havalarda yağmurdan korunmak için kullanılan ekipman diyeyim :D 

 

Şaka falan bir yana bilmiyorum da arabada bi değişiklik var iyilik anlayamadım :D yağ soğutucunun etkisi değil ama boğaz kelebeği temizliği etkilemiş olabilir güzel tepkime veriyor.

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arif Aykın yazdı:

Abi buradan söyleyemiyorum yağmurlu havalarda yağmurdan korunmak için kullanılan ekipman diyeyim :D 

 

Şaka falan bir yana bilmiyorum da arabada bi değişiklik var iyilik anlayamadım :D yağ soğutucunun etkisi değil ama boğaz kelebeği temizliği etkilemiş olabilir güzel tepkime veriyor.


164000 km de halen fabrikada takılan.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Maşallah maşallah çok dillendirme istersen Allah korusun. Yanlış hatırlamıyorsam bir ara siyah lekelenme var diyordun genleşme kabında.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:


164000 km de halen fabrikada takılan.

 

Tamam yahu araban çok iyi en iyi baya iyi 😊

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Arif Aykın yazdı:

Abi buradan söyleyemiyorum yağmurlu havalarda yağmurdan korunmak için kullanılan ekipman diyeyim :D 

 

Şaka falan bir yana bilmiyorum da arabada bi değişiklik var iyilik anlayamadım :D yağ soğutucunun etkisi değil ama boğaz kelebeği temizliği etkilemiş olabilir güzel tepkime veriyor.

 

Araba sessizlesmiştir içerdeki tikirtilari duymaya başlamışsındır 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arif Aykın yazdı:

Maşallah maşallah çok dillendirme istersen Allah korusun. Yanlış hatırlamıyorsam bir ara siyah lekelenme var diyordun genleşme kabında.

 

Yok yahu ben öyle bişiy demedim. 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Ali Darbaz yazdı:

 

Yok yahu ben öyle bişiy demedim. 

Sanki bir ara öyle konusu geçmişti diye hatırladım. Kusura bakma öyleyse ben yanlış hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...