Ömer Türkşanlı 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Aklımda şartlar, olabilirlik ve bütçe denklemi tutarsa ciddi ciddi düşündüğüm bir projedir kendisi. Yasal 1.3 hacim %30 büyütülebiliyor krş 1.690cc yapmakta. Escort 1.6 motoru beyin tesisat ve olmuşken klima ve hidrolik direksiyon ile evladiyelik bir proje yapmayı düşünüyorum Ayrıca Ford 1.6 1.8 ve 2.0 motorları arasında ki tek farkın piston çapları olduğu ve bloğun aynı olduğu bilgisine eriştim ki, 84.8 çaplı piston ile blok içine gerekli refktefiye işlem, kapak vs şeklinde 1.6 motordan daha fazla güç elde edebiliriz diye tahmin ediyorum. Escort mk3 850kg. 69 hp 1.3 karbüratörlü 4ileriden 5ileriye çevrilmiş bir şanzımana şu an... Kafamdakiler.... 1.6 ford motoru Escort 1.6 efi Focus 1.6 zetec (Mk1 mondeo 1.8 130 hp olan motoru swaplamışlar Avrupada genelde önü daha açık ve yapılan işlere iyi cevap verdiği söylenmiş) 2.0 piston (84.8) Gerekli refktefiye, kapak taşlama vs. Elektronik ateşleme, beyin, harness tertibatı. Hidrolik direksiyon Egzoz, manifold vs işlemleri. Olursa klima (çok istediğim) Escort aktarma organları vb. Her şey düzenli çalışırsa Sıralı sistem lpg kiti... 130 150 hp gibi bir güç alınırsa 850 kg araç için ciddi rakamlar olacaktır... Gelelim asıl sorulara 1)Yapılabilir mi? 2)Fiyar tahmini ne tutacaktır? 3)Yapacak babayiğit? Mavi araç 1.3 karbüratörlü 5ileri motor Beyaz araç ise Escort 1.8 efi enjeksiyon tipli Avrupa uygulaması. (1.8 motorların motor ve şanzıman kulak ve takozları uyumlu diye yazmışlar) Saygılar... Turbo düşünmüyorum... Konuyu yanlış yere açtıysam lütfen taşır mısınız 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Ömer Türkşanlı yazdı: Yasal 1.3 hacim %30 büyütülebiliyor O bilgi hala güncel mi? teyit edildi mi? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Ömer Türkşanlı yazdı: Ford 1.6 1.8 ve 2.0 motorları arasında ki tek farkın piston çapları piston kolu farklı olmasın? motoru zetec e vs çevirmek için yapılması gereken dağ kadar işlemleri düşününce, bunu 1.6 cvh a çevirip, emme egzos ve değişik karbüratör çalışması ile 100-110 ps lere ulaşmayı hedeflerdim. dıştan aynı kalacak parçalar ile de ruhsatla uğraşmazdım ayrıca. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 O bilgi hala güncel mi? teyit edildi mi?Son düzenleme abi. Güncel hali ile bu şekilde. Yakıt türü değişmiyor ve hacim %30 büyütebiliyor piston kolu farklı olmasın? motoru zetec e vs çevirmek için yapılması gereken dağ kadar işlemleri düşününce, bunu 1.6 cvh a çevirip, emme egzos ve değişik karbüratör çalışması ile 100-110 ps lere ulaşmayı hedeflerdim. dıştan aynı kalacak parçalar ile de ruhsatla uğraşmazdım ayrıca.Karbüratör istemiyorum abi kesinlikle. Mpi daha sağlıklı. 1.6 zetec s komple motor alıp Piston, piston kolu komple ne varsa motor içine 2.0 zetec ekipmanlar ile girmekten bahsediyorum... İspanyolun birisi yapmış ve videoları var YouTube üzerinde Fotodaki olayı yapmaktan bahsediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Ömer Türkşanlı yazdı: 1.6 zetec s komple motor alıp Piston, piston kolu komple ne varsa motor içine 2.0 zetec ekipmanlar ile girmekten zaten alınacak neden baştan 2.0 alınmıyor? 1.6 nın üst kapak ile 2.0 farklıdır da? subaplar farklı 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Bu zaten keyif arabası olmayacak mı. Mevcut motoru rektefiye ve modifiye et bence Ha illaki büyüteceğim diyorsan 1,6 tek nokta escort motoru koy. Elektronik ateşleme vs yap. Diğer motorları çok zor adapte edersin. Elektroniği yorar. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: zaten alınacak neden baştan 2.0 alınmıyor? 1.6 nın üst kapak ile 2.0 farklıdır da? subaplar farklı Yasalar engel, %30 aşmamak için 1.6 koyup sonra içini 2.0 yapmak istiyor anladığım. Kolay gelsin, ustasını bulmak gerçekten zor Türkiye'de. 22 Ağustos 2019 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Yasalar engel, %30 aşmamak için 1.6 koyup sorma içini 2.0 yapmak istiyor anladığım. Kolay gelsin, ustasını bulmak gerçekten zor Türkiye'de. 1.6 faturası kolay alınır o iş te kolay türkiyede 1 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 zaten alınacak neden baştan 2.0 alınmıyor? 1.6 nın üst kapak ile 2.0 farklıdır da? subaplar farklıFatura işi çözülür ise en basit ve beklenen 2.0 motor zaten ki en ucuz yolda o. Üstteki beyaz araçtaki motor da 2.0 dohc 16v. İlk jenerasyon 2.0 zetec yani Yasalar engel, %30 aşmamak için 1.6 koyup sonra içini 2.0 yapmak istiyor anladığım. Kolay gelsin, ustasını bulmak gerçekten zor Türkiye'de.Aynen kardeşim Bu zaten keyif arabası olmayacak mı. Mevcut motoru rektefiye ve modifiye et bence Ha illaki büyüteceğim diyorsan 1,6 tek nokta escort motoru koy. Elektronik ateşleme vs yap. Diğer motorları çok zor adapte edersin. Elektroniği yorar. Abi tek nokta enjeksiyon karbüratörün bir tık iyisi. Benim hedefim ekteki fotodaki araçtaki setup. 2.0 lt 130hp motor, egzoz headers vs ile 140hp almak ki 850kg araç için çok güzel değerler. Fatura ile iş çözülür ise hele en ucuz kolay yol Mk1 mondeo da çıkan 1.8 lt 130hp Lik motormuş ki kulaklar, takozlar birebir uyumakta imiş. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Hadi oldu 150 bg. Karoser dayanacak mı peki 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 22 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 22 Ağustos 2019 Hadi oldu 150 bg. Karoser dayanacak mı peki Abi çok şükür çürük pas vb yok. Avrupada rs1600i turbo yapmışlar şaseyi güçlendirmeden. Sıkıntı olacağını düşünmüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 Fatura ile iş çözülür ise hele en ucuz kolay yol Mk1 mondeo da çıkan 1.8 lt 130hp Lik motormuş ki kulaklar, takozlar birebir uyumakta imiş.Bu motor 130 değil de 115 galiba. Benim hedefim ekteki fotodaki araçtaki setup. 2.0 lt 130hp motor, egzoz headers vs ile 140hp almak ki 850kg araç için çok güzel değerler. 140 hp ile o kasayı yolda tutabilmek için sağlam bir esp ve 4x4 sistemi ister. 90 beygirin üstü fazla bu araca. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 mekanik olarak 1.6 veya 1.8 efi motoru bi sekilde yerine oturttunuz diyelim. asil sorun elektrik tesisatinda veya elektronik kontrol unitesini uyarlamakta ortaya cikacaktir. 1.6 dan 1.8 e hazir tesisatta daha uyarlama problemleri ecu peoblemleri yasayan arkadaşlari gördükçe bu fikir kafamda pek canlanmadi nedense 1 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 22 Ağustos 2019 Paylaş 22 Ağustos 2019 fren tertibatını da unutmamak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 23 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2019 140 hp ile o kasayı yolda tutabilmek için sağlam bir esp ve 4x4 sistemi ister. 90 beygirin üstü fazla bu araca. 115lik var ama kısa bir dönem 1.8 lerde. Sıkıntı şu ki bu işi yapacak babayiğit?!!!Beyin ve tesisat işini de çözebilmeli ki Standolene beyin ile yürütülür illa lakin oem beyin ve harness olsun diye düşünüyorum fren tertibatını da unutmamak lazım.Swap motor ve tesisat çözülse en kolay iş fren sistemi 2 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 23 Ağustos 2019 Paylaş 23 Ağustos 2019 Guzel proje takipteyim. Bunu yapacak kisiyi ben de merak ediyorum 1 Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 23 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2019 Guzel proje takipteyim. Bunu yapacak kisiyi ben de merak ediyorum [emoji3]Bunu yapacak babayiğit çıkmayacak gibi başkan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2019 Paylaş 28 Ağustos 2019 Ömer Türkşanlı yazdı: Son düzenleme abi. Güncel hali ile bu şekilde. Yakıt türü değişmiyor ve hacim %30 büyütebiliyor https://www.aracproje.com.tr/index.php?sayfa=motor-degisikligi-projesi motor hacmi değişemiyor hala? motor gücü artışı %30 ile karışmış olmasın? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ağustos 2019 Paylaş 30 Ağustos 2019 Ben de Hacim değiştiğini hiç duymadım Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 31 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 31 Ağustos 2019 O zaman 2lt %30fazla hp içeren bir motor takılabilir. 69hp escort 89.7 hp kapasiteli bir motor uygun oluyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Ağustos 2019 Paylaş 31 Ağustos 2019 cc. değişemiyor. aynı cc de fabrikasyon %30 daha güçlü olabiliyor ancak. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Eylül 2019 Paylaş 1 Eylül 2019 Evet hacim sabit. Güç %30 artış mümkün. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 1 Eylül 2019 Paylaş 1 Eylül 2019 (düzenlendi) 1.8 Honda integyi 2.0 yapıyorlar ama ruhsata 1.8 kalıyor sanırım. Birde turbo ile 130 HP den 700+ HP lere çıkan var, onlar nasıl oluyor? Muayenede güç falan ölçüyorlarmiki? Ekleme: 00:11 deki selektör yapıp seyre dalan sürücü bir daha bu kadar selektör yapmışmidir acaba https://youtu.be/EkGeiSshr34 1 Eylül 2019 tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Eylül 2019 Paylaş 1 Eylül 2019 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Birde turbo ile 130 HP den 700+ HP lere çıkan var, onlar nasıl oluyor? Muayenede güç falan ölçüyorlarmiki? ruhsatı ilgilendiren kısım fabrikasyon verisi, isterse 1000 o s olsun (emisyon tesitini geçebildikçe) sorun yok Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı 1 Eylül 2019 Yazar Paylaş 1 Eylül 2019 cc. değişemiyor. aynı cc de fabrikasyon %30 daha güçlü olabiliyor ancak.Peki bu motordan(1.3cvh) piyasada malum yok gibi. Olmadığını düşünelim o zaman ne olacak ya da olmalı?! Yorum bağlantısı
Recommended Posts