Ali Darbaz 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 (düzenlendi) Merhaba İstanbul İzmir arası, en ideal yolculuk hangi rota ile yapılır inceliyorum. Gördüğüm kadarı ile Yalova - Gemlik - Bursa kısmı kesinlikle yeni otoyoldan olmalı. Çünkü bu kesimde trafik hat safhada. Ayrıca İlk trafik kazamı Bursa Gemlik de yaşadım. Ben körfezi dolananlar danım, bunun sebebi de ne zaman Arabalı Vapur kullansam arabam çizildi. 89 km yolu 1 saat 19 dakikada alabiliyoruz. Burda insanın yoran kısım Gölcük, Altınova kısmı. Burda çok fazla ışık var. Ama bir kaç tane ışıktan geçtiğinizde 100 lira paranız cebinizde kalıyor. 89 km yolun yakıt maliyeti 17,5 türk lirası Daha önce başıma gelen bir kaç olaydan sonra , Gemlik - Yalova - Bursa benim için en sıkıntılı bölge. Eşimle Bozcada gitmek istediğimizde Bursada trafikte 2 saat kaybettik. Arabamla çıktığım ilk uzun yolda Yalova'da trafik kazası geçirdim. O nedenle, parası neyse vereyim dediğim İzmir otoyolunu kullanıyorum. Bu yoldan maksimum seviyede fayda sağlamak için Altınova - Susurluk şeklinde 165 kmlik yol gidiyorsunuz. İlk gişe 33 tl, Karacabey - Susurluk ise 12,3 tl. Arabanın bu yol için yakaçaği maliyet ise 32,4 tl. Yeni açılan ve bedava yapılan, devletimizin kendi sermayesiyle actığı Sabuncubeli tüneli gibi bir yol varken, kazıklı yola para vermek gereksiz. Ben bu şekilde yolu kullandım. Otobanları aratmayacak kalitede bir yol. İzmir'e kadar Sabuncubeli tünelinde dahil olmak üzere en ideal rota eski karayoludur. Bu rota , mesafeyi uzatmak yerine kısalmaktadır . Önünüzdeki koca bir daği içinden geçersiniz. Bu 221 km yolun bana yakıt maliyetinden başka zararı yoktur. 43,5 lirada bu mesafenin bana yakıt maliyeti olur. tl Sonuc olarak, yola Viaport civarından başladığımız düşünürsek 5 saat 56 dakikada bu şelikde İzmir Ege üniversitesine ulaşmak mümkün. :https://goo.gl/maps/jk8sxfzeVPykQRL86 Peki Ne kadar öderdik. 3,5 lira devlet otoyolu 33 lira gemlik otoyolu 12,3 lira ise Susurluk otoyolu Toplam : 48,8 yol parası 490 km yakıt masrafı 96,4 türk lirası Sık sık balıkesir gidip geldim, ayrıca daha yeni bodrum seyehatim oldu. Eski yolların kalitesi gayet iyi idi. 19 Ağustos 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Gayet ekonomik ve hemen hemen aynı zamanda gidilebiliyormuş demek ki. Elinize sağlık. Zaten yap işlet devret modelini oldum olası sevmedim. İstisnasız hepsi kullanmasak bile bizim için oldukça masraflı yatırımlar. 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Kaç saat ? Genişlet 6 saat abi. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Aradığım konu. Ekleme yapabilir miyiz Ali, İzmir’den Bodrum’a da nasıl giderim en ekonomik ve az trafik ile. 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Erhan Doruk yazdı: Gayet ekonomik ve hemen hemen aynı zamanda gidilebiliyormuş demek ki. Elinize sağlık. Zaten yap işlet devret modelini oldum olası sevmedim. İstisnasız hepsi kullanmasak bile bizim için oldukça masraflı yatırımlar. Genişlet 50 yıl sonrasını düşününce en güzel yatırım ancak biz kendimizi düşünürüz hep Ha mekanik ömür uzun değil ise fena 4 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Mert Yeldan yazdı: Aradığım konu. Ekleme yapabilir miyiz Ali, İzmir’den Bodrum’a da nasıl giderim en ekonomik ve az trafik ile. Genişlet İzmirden bodruma hiçbir alternatifin yok. Keşke orayada otoban devam etse. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Ersen Tapan yazdı: İzmirden bodruma hiçbir alternatifin yok. Keşke orayada otoban devam etse. Genişlet Alternatif yolada gerek yok. 10 numara asfaltlı yollar. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Memlekette devletin yollarına para ödemek veya nasıl ucuz gidebilirim hesabı işin özünde gerçekten üzücü,ücretli yollara girsen dünya para ücretsizlerde yoğun trafik ve diyelim Allah bu millete sabır kuvvet versin.... 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Çare belli alinin i10 dan alacagız birer tane zaten basmak istesende 120 max gidersin 120 yi gecmeedıkden sonrada otobana girmenin alemi yok :)) 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk Yorum bağlantısı
Erkan Işık 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk Genişlet Buralarda asıl para basan yerler tesisler mevcut güzergahlar degişerek işletme sahipleri degişiyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 ben o körfezi dolaşmam aga. eskiden beri nefret ederim o güzargahtan. 1 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Üç büyük şehir var. İzmir istanbul ankara arasında otoyol olması kaçınılmaz. Bugün pahalı ama yollar devlete geçince (umarım) ucuzlayacaktır. O zaman yapanlara dua eder çocuklarımız. Kazığı yiyen biz olduk Genişlet Bugün Avrupanın son 20 yıllık refah ve kaliteli yaşamı ikinci dünya savaşı sonrası çekilen sıkıntılar ile gerçekleşti. 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Erkan Işık yazdı: Buralarda asıl para basan yerler tesisler mevcut güzergahlar degişerek işletme sahipleri degişiyor Genişlet Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum Mert Yeldan yazdı: Bugün Avrupanın son 20 yıllık refah ve kaliteli yaşamı ikinci dünya savaşı sonrası çekilen sıkıntılar ile gerçekleşti. Genişlet İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. Genişlet politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle. bence bize tren rayı lazım otoyol değil. trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur. bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle. bence bize tren rayı lazım otoyol değil. trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur. bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu. Genişlet Geri kalmışlığımızın resmi. Tren yok yol yok. Sadece ray da olmaz. Hepsi olmalı. Aslına bakarsanız çok çok geriyiz. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Ben ısrarla Pendik - Yalova feribotunu kullanıyorum. Planlı bir şekilde önceden biletimi aldığımda daha da uyguna gelebiliyor. Körfezden geçmem gerekiyorsa İstanbul - İzmit arasını otobandan gitmem gerekiyor ki Dilovası taraflarındaki yoğun kamyon, hafriyat araçları ile cebelleşmeyeyim. Yıllardır yaptığım yolculuklarda gördüğüm şu ki, Bursa - Karacabey arasının tamamı durma noktasına gelebiliyor yoğun zamanlarda. Ayrıca Gemlik 'i saymazsak, Pendik - Yalova feribotunu kullanınca, Yalova trafiğinin yarısını atlatıyorum. Gemlikte de rampaya çıkmadan ağır vasıtaların arkasında kalmazsam çok sorun yok. Altınova - Bursa Batı 'yı çokça kez kullandım. Konfor olarak çok iyi ama eski yoldan gidersem güncek geçiş ücretlerine göre o kadar yakıt tüketimim olmuyor. Kısaca, minimum konfor ile ekonomi ararsam izleyeceğim rota; Pendik Yalova Feribot > Eski Yoldan Bursa > Bursa Otobandan en erken Karacabey çıkış (Tatil zamanı Karacabey - Balıkesir arasını bilmiyorum) > Balıkesir 'den sonra Akhisar 'a kadar duble yol ve gayet düzgün. > Akhisar 'dan sonrası zaten pek bir şey kalmıyor. En önemlisi de Otoban 'da 120 km/h 'nin altındaki hızlar ile stresli bir yolculuk yaşıyorum. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Türkiyede bu işler böyle. Hizmet oluyor ama hizmet olurken birileri daha çok hizmetten faydalanıyor. Ama bu hizmet olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. Hizmet olmamasından iyi bu durum İki görüş var. Türkiye bu kadar yatırımı yapacak ve para harcayacak güçte mi? Daha makul gelişme gösterseydik. Yollar köprüler yapılırken kasadan çıkan paralar yerine koyulamıyor. Diğer görüş, umarsızca altyapı çalışması yapılmalı. Ne olursa olsun sonrasında sıkıntı çeksek bile paramızla borçla harçla altyapı hızlıca yapılmalı. Hangi görüş doğru bilemedim. Avrupa örneğine göre ikinci görüş doğru sonuçlar getirmiş gibi. Genişlet Bizim ülkemizde hiç bir büyüme planlı olamadığı için zarı da plansız atıyoruz. Dogan Arsiray yazdı: politikaya dönmesini istemem konunun, ama avrupadaki gelişmiş devletler seyahat olayını şehir içi dahil tren ile çözmüşlerdir. giden görenler bilirler. bisikletle binip heryere gidebilirsiniz bölgesel trenlerle. bence bize tren rayı lazım otoyol değil. trenin öyle uçarcasına gitmesine de gerek yok. sadece yük taşımacılığını tren ile yapsak bile müthiş karlı olur. bizim organize sanayinin önünde tren rayı var hem normal hem hızlı tren. ama gümrüklü istasyon yok indirme bindirme için o derece eksik bir şey bu. Genişlet Ah tren ah Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Şimdi benim tatil güzergahı şöyle olacak. Feribotu tercih ediyorum çünkü 50 ya da 60 liraya geçebiliyoruz bize özel indirim var. Körfezi dolaşmak istemiyorum. https://goo.gl/maps/yD72WGxc4Cpycqxo7 Bana bu güzergah kaça patlar ? Yorum bağlantısı
Erkan Işık 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Mert Yeldan yazdı: Şimdi benim tatil güzergahı şöyle olacak. Feribotu tercih ediyorum çünkü 50 ya da 60 liraya geçebiliyoruz bize özel indirim var. Körfezi dolaşmak istemiyorum. https://goo.gl/maps/yD72WGxc4Cpycqxo7 Bana bu güzergah kaça patlar ? Genişlet feribotla gecersın diger yoldada hız lımıtlerıne uyarsın yakıttan ve otoban parasından artan para ilede yolda ailece yemek parası cıkar Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Neresi otoban neresi normal yol anlamadım ki haritadan Erkan Işık yazdı: feribotla gecersın diger yoldada hız lımıtlerıne uyarsın yakıttan ve otoban parasından artan para ilede yolda ailece yemek parası cıkar Genişlet Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Mert Yeldan yazdı: Şimdi benim tatil güzergahı şöyle olacak. Feribotu tercih ediyorum çünkü 50 ya da 60 liraya geçebiliyoruz bize özel indirim var. Körfezi dolaşmak istemiyorum. https://goo.gl/maps/yD72WGxc4Cpycqxo7 Bana bu güzergah kaça patlar ? Genişlet Bu rota çok feci olmuş. Ben bodruma aydın otobanıda kullanarak gittim. Birazda arabayı düşünmek lazım. Ayrıca yeni açılan pahalı yoldan gidiyorsunuz. . Çok sıkıntılı olmuş rotanız. Erkan Işık yazdı: Çare belli alinin i10 dan alacagız birer tane zaten basmak istesende 120 max gidersin 120 yi gecmeedıkden sonrada otobana girmenin alemi yok :)) Genişlet Yok daha neler. İ10 saate 160 kadran hızı yapıyor. Gps 149 kmh Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: Bu rota çok feci olmuş. Ben bodruma aydın otobanıda kullanarak gittim. Birazda arabayı düşünmek lazım. Ayrıca yeni açılan pahalı yoldan gidiyorsunuz. . Çok sıkıntılı olmuş rotanız. Genişlet Ben bi körfezi dolaşmak istemiyorum bir de akhisarın içinden geçmek istemiyorum. Bi rota düzenleyebilir misin. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Mert Yeldan yazdı: Ben bi körfezi dolaşmak istemiyorum bir de akhisarın içinden geçmek istemiyorum. Bi rota düzenleyebilir misin. Genişlet Akhisarda ne varki. Ben defalarca gectim. Dümdüz yolu var. Ellerimi bıraksam araba kendi gidicek. Yorum bağlantısı
Recommended Posts