Mustafa Gökmen 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Alıntı Şimdi antifiriz koymasanız bile kışın koymak zorunda kalacaksınız.Bence radyatör ve kalorifer peteği delinmesi riskini göze alıp antifiriz koydurmanız.Zira su aracınızda dolaştıkça yapacağınız masraf artıyor.Hortumlar sertleşmişse onlarında değişmesinde fayda var.kışın motor suyunuz donarsa devirdaim,hararet yapması durumunda contalar vs baya masraf çıkar size. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Şimdi çok bilmiş usta biz hep bundan koyuyos şikayet olmadı felan der.. 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 19 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2019 Kış gelmeden olacak masrafı yapmak lazım o zaman. Anladım. Teşekkür ederim. Bir soru arada kaldı. Hangi usta bakar bu işlere ? motor ustası çözer mi işimi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Çözer tabi ama motor ustası tanımı nedir tartışılır. Yorum bağlantısı
Fırat Önal 19 Ağustos 2019 Paylaş 19 Ağustos 2019 Mehmet Göktürk yazdı: Bildiğim kırmızı biraz risklidir ama orjinali kırmızıysa ki sanmam ama kırmızı konur. Sıkıntı çıkarsa da çıkar.. Muhammed mesajlarımda bende bu belirttiğim noktayı anlatmaya çalıştım. Delik ya deforme olan bir nokta yoksa zaten sıkıntı yok. Ama varda antifiriz değişiminde ortaya çıkacaksa da çıksın. Olmadık zaman da su eksilirse motora zarar verirsin. Kafam rahat etsin diyorsan motor ustasına gideceksin. Güzelce temizliği yapacak. Eskiyen bir nokta varsa değişim olacak. Isparta şartlarına uygun antifiriz-su oranını ayarlayacak ve kafan rahat edecek. Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 19 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2019 Fırat Önal yazdı: Muhammed mesajlarımda bende bu belirttiğim noktayı anlatmaya çalıştım. Delik ya deforme olan bir nokta yoksa zaten sıkıntı yok. Ama varda antifiriz değişiminde ortaya çıkacaksa da çıksın. Olmadık zaman da su eksilirse motora zarar verirsin. Kafam rahat etsin diyorsan motor ustasına gideceksin. Güzelce temizliği yapacak. Eskiyen bir nokta varsa değişim olacak. Isparta şartlarına uygun antifiriz-su oranını ayarlayacak ve kafan rahat edecek. Tamam hocam anlaşıldı. Siz ıspartalısınız. -18 ideal midir bizim buralar için ? Yorum bağlantısı
İsmail Sefer 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Fırat Önal yazdı: O kadar soğuk olmuyor. -18 ideal. Uluborlu Senirkent arası gidip geliyorum her iş günü geçen sene -18i gördük. Sıklıkla 0 -3 civarıydı sıcaklık kışın. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Sakın kırmızı antifriz koymayın. Aracın geçmişini bilmiyorsunuz. Başınıza ciddi masraf açabilir. İnorganik antifriz koyacaksınız. Miktarı %50-60 saf su şeklinde olsun. Bazı ürünler direkt hazır kullanımdır dikkat edin. Rengine aldanmayın. İçeriğine bakın. Ve kaliteli marka koyun. Merdiven altı antifrizden bol başka bir şey yok piyasada. klasik antifriz koymanızı tavsiye ederim. Motul kullanmanızı öneririm. Silikat miktarı fazla olmasın. Alüminyum kısımları koruyayım derken kanalları tıkamasın. Sizin için şu an önemli olan soğutma suyunu kaynatmamak ve dondurmamak. Ama aracın geçmişini öğrenirsiz daha yeni ve farklı birkaç karışımı olan yeşiller olabilir. Kırmızı ise ilk baştan beri organik antifriz kullanan motorlar içindir. Hava yapma olayı da bazı modellerde meşhur. Ben alttan radyatör hortumunu söküp üstten su koydum. Motoru ısıttım. Devirdaim oldu. Sonra tekrar boşalttım. Antifriz koyup suyla tamamladım. Hava yapmadı. Bizde özel fl22 mazda antifrizi kullanılması öneriliyor ama çok pahalıydı o zaman. Alamamıştım. Şimdi aldım ama motul inugel 13’ü de koymuş bulundum. İnugel 13 içinde eser miktarda silikat var. 2 Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 saf su olarak ev iş yeri klimaların suyunu kullanabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Sakın kırmızı antifriz koymayın. Aracın geçmişini bilmiyorsunuz. Başınıza ciddi masraf açabilir. İnorganik antifriz koyacaksınız. Miktarı %50-60 saf su şeklinde olsun. Bazı ürünler direkt hazır kullanımdır dikkat edin. Rengine aldanmayın. İçeriğine bakın. Ve kaliteli marka koyun. Merdiven altı antifrizden bol başka bir şey yok piyasada. klasik antifriz koymanızı tavsiye ederim. Motul kullanmanızı öneririm. Silikat miktarı fazla olmasın. Alüminyum kısımları koruyayım derken kanalları tıkamasın. Sizin için şu an önemli olan soğutma suyunu kaynatmamak ve dondurmamak. Ama aracın geçmişini öğrenirsiz daha yeni ve farklı birkaç karışımı olan yeşiller olabilir. Kırmızı ise ilk baştan beri organik antifriz kullanan motorlar içindir. Hava yapma olayı da bazı modellerde meşhur. Ben alttan radyatör hortumunu söküp üstten su koydum. Motoru ısıttım. Devirdaim oldu. Sonra tekrar boşalttım. Antifriz koyup suyla tamamladım. Hava yapmadı. Bizde özel fl22 mazda antifrizi kullanılması öneriliyor ama çok pahalıydı o zaman. Alamamıştım. Şimdi aldım ama motul inugel 13’ü de koymuş bulundum. İnugel 13 içinde eser miktarda silikat var. Çok kıymetli bilgiler. Elinize sağlık hocam. tam olarak aradığım cevap budur. Escort forumuna can geldi 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 21 Kasım 2019 Yazar Paylaş 21 Kasım 2019 Arkadaşlar merhaba. Bu konuyu size danıştıktan sonra geçen hafta aracıma Castroll marka mavi antifiriz koydurdum. Havası vs. alınarak koyuldu. Bugün ön yolcu tarafından antifiriz olduğu gibi arabanın içindeydi. Kalorifer peteği delinmiş. Allah beterinden korudu. Aracı sanayiye bıraktım. Konuyu güncellemek istedim. 2 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 21 Kasım 2019 Paylaş 21 Kasım 2019 (düzenlendi) Muhammet Atila yazdı: Arkadaşlar merhaba. Bu konuyu size danıştıktan sonra geçen hafta aracıma Castroll marka mavi antifiriz koydurdum. Havası vs. alınarak koyuldu. Bugün ön yolcu tarafından antifiriz olduğu gibi arabanın içindeydi. Kalorifer peteği delinmiş. Allah beterinden korudu. Aracı sanayiye bıraktım. Konuyu güncellemek istedim. Geçmiş olsun. Muhtemelen petekteki zaten patlak olan ama kireç yada başka birşey ile tıkanmış yer antifirizi görünce çözünmüş ve akıtmış olabilir. Petek mekanik bir zedelenme olmadan kendisi patladı ise yakın zamanda başka yerden de patlatma ihtimali var En sağlamı peteğin komple değişimidir. fiyatı 150-200 lira civarında olabilir. 21 Kasım 2019 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 21 Kasım 2019 Yazar Paylaş 21 Kasım 2019 Erhan Doruk yazdı: Geçmiş olsun. Muhtemelen petekteki zaten patlak olan ama kireç yada başka birşey ile tıkanmış yer antifirizi görünce çözünmüş ve akıtmış olabilir. Petek mekanik bir zedelenme olmadan kendisi patladı ise yakın zamanda başka yerden de patlatma ihtimali var En sağlamı peteğin komple değişimidir. fiyatı 150-200 lira civarında olabilir. Kesinlikle hocam. Soğutma sistemine yama yapmak iyi değil. Kale marka ile değiştiriliyor şuan. Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 29 Aralık 2019 Yazar Paylaş 29 Aralık 2019 Antifiriz başıma bela oldu. Yeni bir konu açmak istemedim. kalorifer patlayıp da antifiriz içeriye dolduktan sonra ön cam yağlanmaya başladı. Petek değişti, döşemeler oto kuaförde temizletildi, araç saatlerce havalandırıldı ve kurutuldu. Lakin ön cam sürekli buğu halinde. Klima ile engelliyorum ama kapatır kapatmaz yine başlıyor. Alkol,cam sil, köpüklü sabunlu su vs denedim ama gitmedi bu yağımsı tabaka. Bir öeneriniz var mı acaba? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2019 Paylaş 29 Aralık 2019 kananllarda kalmış olabilir, zaman içinde yok olacak, bu arada camı içten alkol ile silin sonra da buhar önyleici sprey ile haftada bir silmek çok işe yarar. Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 29 Aralık 2019 Yazar Paylaş 29 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: kananllarda kalmış olabilir, zaman içinde yok olacak, bu arada camı içten alkol ile silin sonra da buhar önyleici sprey ile haftada bir silmek çok işe yarar. Kanallarda kalanlar için yapacak birşey yok zannediyorum. Alkolle içten sildim ama pek değişmedi. Buğu önleyiciyi deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Aralık 2019 Paylaş 29 Aralık 2019 kanlları için topidoyu sökmeli, şu an yapacak bir şey yok, taban halısı kupkurum u ön arka sağ sol? bagajda stepne hazvında su birikirse de camlara extra buhar yapar Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 29 Aralık 2019 Yazar Paylaş 29 Aralık 2019 Çağlar Bayur yazdı: kanlları için topidoyu sökmeli, şu an yapacak bir şey yok, taban halısı kupkurum u ön arka sağ sol? bagajda stepne hazvında su birikirse de camlara extra buhar yapar Döşemeleri özellikle yıkattım ve kurutturdum abi cihazla. hatta pek gönlümde ferahlamadı kaç gün havalandırdım arabayı. Stepne havuzunu da kontrol edeyim abi yarın. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 30 Aralık 2019 Paylaş 30 Aralık 2019 petek değişirken ön göğüs sökülmüştür muhtemelen. kalorifer kazanından ön camlara hava veren boruları yerine düzgün takmamışlar anlaşılan 3 Yorum bağlantısı
Muhammet Atila 30 Aralık 2019 Yazar Paylaş 30 Aralık 2019 Hava yön ayarı düğmesinin işe yaramaması buna dalalet midir hocam? 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Aralık 2019 Paylaş 30 Aralık 2019 ayar düğmeleri çalışmıyor ise, belki iç çevrimde kaldı üfelemesi? buhar bitmez camda 2 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 30 Aralık 2019 Paylaş 30 Aralık 2019 Muhammet Atila yazdı: Hava yön ayarı düğmesinin işe yaramaması buna dalalet midir hocam? evet o da kesinlikle başka bi nedeni. soför tarafında yön klapesi var. yolcu tarafında ısı klapesi. soför tarafındakine bakın, yeinden çıkmış olmalı Yorum bağlantısı
Mürşid Keskin 4 Şubat 2020 Paylaş 4 Şubat 2020 Muhammet Atila yazdı: Hava yön ayarı düğmesinin işe yaramaması buna dalalet midir hocam? Hava yön düğmeleri bende de çalışmıyordu. Radyatör motoru ve sigorta ile alakalı bir durum. Elektrikçiye gösterirseniz 10dk da çözer. Yorum bağlantısı
Recommended Posts