İçeriğe Yönlendir

Start-Stop Hakkında


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Eyüp Çetin

Eskiden arabalar kırmızı ışıkta durunca kontak kapatılır yeşil yanınca araç çalıştırılırdı. Bunun yakıt tasarrufu sağladığını söyleyenler ve aksine ilk çalışmada daha fazla yakıt harcandığını iddia edenler olurdu. Şimdi ise start stoplu araçlar var ve yerine göre araç kapabıp çalışıyor. Haliyle yakıt tüketimine faydası oluyordur. Koskoca mühendisler bunu düşünerek bu sistemi yapmışlardır diye düşünüyorum. Fakat anlamadığım nokta Start-Stop düğmesi. Bunu hangi durumlarda kullanmak daha mantıklı olur? 🤔 Fikirlerinizi bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Start/Stop tuşu, anahtarsız çalıştırma sisteminin bir parçasıdır.

Start/Stop sistemi olan bir araçta, anahtarsız çalıştırma olabilir de, olmayabilir de.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ben dur kalk çok sıkışık trafikte kapatıyorum, zaten bazen araç belli süre gitmediğini çözümleyip otomatik olarak devre dışı bırakıyor. Ama kırmızı ışıklarda güzel sistem

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim arabada kontak kanınca hararet yükseliyor. Fan ve devir daim çalışmadığından motordaki sabit kalan su bloktaki hararet ile yüzleşip su sucaklığını artmasına sebeb oluyor. 98 derece aştığı oluyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Benim arabada kontak kanınca hararet yükseliyor. Fan ve devir daim çalışmadığından motordaki sabit kalan su bloktaki hararet ile yüzleşip su sucaklığını artmasına sebeb oluyor. 98 derece aştığı oluyor. 

Stoptan sonra fan açmıyor mu?

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç

Bu sistemin öncelikle yapılış amacı emisyonu düşürmektir. 

 

Sağladığı yakıt tasarrufunu, normaline göre daha pahalı olan aküleri alıp götürüyor zaten.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Stoptan sonra fan açmıyor mu?

 

Motor stop iken fan çalışmaz. Ancak motor çalışırken fan açıyor. 

Biz i10cular arabayı stop etmeden evvel fanın durmasını bekleriz. Fan çalışıp suyu 87 dereceye düşürünce kontak kapanır.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Start stop sistemi ekonomiden çok çevre için yapılmış bir sistemdir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eyüp Çetin yazdı:

Şimdi ise start stoplu araçlar var ve yerine göre araç kapabıp çalışıyor. Haliyle yakıt tüketimine faydası oluyordur. 

 

Günde 8 defa ışıkta duran birinin yılda bir depo tasarruf ettiği görülüyor. 

İki yılda iki depo yakıt tasarrufu

İki yılda bir akü maliyet farkı :)

Sonuç Çevreye daha az salınmış kötü gazlar, daha az ısı. Diye düşünüyorum. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Motor stop iken fan çalışmaz. Ancak motor çalışırken fan açıyor. 

Biz i10cular arabayı stop etmeden evvel fanın durmasını bekleriz. Fan çalışıp suyu 87 dereceye düşürünce kontak kapanır.

İ10’a özel stop ettikten sonra mi açılmıyor? Ben çok yoğun trafikten çıkıp stop etmişsem birkaç dk fan çalışabiliyor 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Günde 8 defa ışıkta duran birinin yılda bir depo tasarruf ettiği görülüyor. 

İki yılda iki depo yakıt tasarrufu

İki yılda bir akü maliyet farkı :)

Sonuç Çevreye daha az salınmış kötü gazlar, daha az ısı. Diye düşünüyorum. 

 

 

 

Harun Kocaçalışkan yazdı:

Start stop sistemi ekonomiden çok çevre için yapılmış bir sistemdir.

 

Murat Atagenç yazdı:

Bu sistemin öncelikle yapılış amacı emisyonu düşürmektir. 

 

Sağladığı yakıt tasarrufunu, normaline göre daha pahalı olan aküleri alıp götürüyor zaten.

 

 

Start-Stop'u bu şekilde hiç düşünmemiştim. Araç boş yere çalışıp yakıt harcamasın diye yapılan bir teknoloji zannediyordum. Çevreci bir teknoloji olması da güzelmiş. Ama yakıt fiyatlarının yüksek olduğu ülkemizde tasarruf etseydi dadından da yenmezmiş. 😁😁

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İşte.. akü iki yıldan fazla dayanırsa kara geçilebilir :) 

Olsun ya ben seviyorum. dünyanın geleceği bence daha önemli. çünkü çocuklarımız var. Bu da gelecek için olumlu bir çabadır. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

avrupada üretilen arabalar hep kendi cevreleri, emisyonlarını düşünerek gelecegini yeni nesiller için düşünüyorlar yoksa bizim sürekli bir yerde nerde bir güzellik var orayı hemen taşlastırıyorlar kesiyorlar biçiyorlar. bizimkiler daha cok kesesini düşünüyor :)

Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Start/stop’ un (SS) esas amacı emisyon düşürmek olsa da, düşük emisyon, düşük tüketim demek olduğundan, sonuçları dolaylı yoldan tüketime yansır. Bu etkileri yol bilgisayarında göremiyoruz.. ancak, bunun sebebi, aracın o esnada, stop etmiş olmasıdır :)

 

Tasarruf etkisi konusunda, kullanım şartlarına göre genelleme yapmak yerinde olur diye düşünüyorum. Örneğin, kendim, senede 8k km kadar yol yapıyorum. Bunun yarısından çoğu, ev-iş arasında geçiyor. Muhtelif ev-iş güzergahları üzerinde bolca trafik ışığı ve yoğunluk mevcut. Bu şartlar altında, SS kapalı iken, araç menzilinde en az %10 düşüş olduğunu ölçüyorum. Bu mesafenin yekünü, senelik olarak, en az bir depo benzine karşılık geliyor.

 

Kendi kullanım koşullarımda, start stop un iyi bir tasarruf aracı olabileceğini düşündüğüm için, aracı aldığımdan beri kullanıyorum. Üçüncü yıl doldu. Akü, ilk günkü gibi değil, ancak, şarj yönünden hiçbir sıkıntısı yok. İki sene daha dayanırsa, değişim periyodu olan 6. yılına ulaşmış olacak ve standart değiştirme prosedürü ile yenilenecek.

 

Olaya sistem maliyeti yönünden bakıldığında, SS lu bir araçta, marş motoru, akü ve sair aksamın bu sisteme özel tasarlanmış olmaları hasebiyle, ekstra bir maliyet oluşturdukları söylenebilir.

 

Ancak, tüketicinin bundan kaçınmak için, SS sistemine sahip araç satın almamak dışında, yapabileceği fazla birşey yok. 

 

Bu özellikte bir araç satın alındıktan sonra, akü değişim zamanı geldiğinde, SS desteklemeyen akü modelleri ile değişim seçeneği sunulmuyor bildiğim kadarıyla.

 

Marş motoru daha sık çalışıyor, ama bu duruma özel tasarlandığı için, daha çok yıpranmıyor.

 

Neticede, bu sistem kullanılsın, yada kullanılmasın, sözkonusu ekstra maliyet, herhalükarda kullanıcı tarafından karşılanmış oluyor.

 

Özetle, aracınızda bu özellik var ise ve kullanım tarzınıza da uyuyorsa, kullanmakta fayda var diyebilirim.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İ10’a özel stop ettikten sonra mi açılmıyor? Ben çok yoğun trafikten çıkıp stop etmişsem birkaç dk fan çalışabiliyor 

 

Tüm i10 lar kontak kapanınca elektrikleri keser.  Fan asla çalışmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Tüm i10 lar kontak kapanınca elektrikleri keser.  Fan asla çalışmaz. 

Mumkun degil. Yanlisiniz var.

Arac yeterli hararete ulasmadigindandir.

bana 10 dakikaligina i10 u verin onun enaz 10 dakka stop vaziyette fan calistirtirim.😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Mumkun degil. Yanlisiniz var.

Arac yeterli hararete ulasmadigindandir.

bana 10 dakikaligina i10 u verin onun enaz 10 dakka stop vaziyette fan calistirtirim.😊

 

Ecu elektriği dahi kesiliyor. Beyinde elektrik yokken fanı kim açıçak. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Ecu elektriği dahi kesiliyor. Beyinde elektrik yokken fanı kim açıçak. 

denemesi bedava 😊

İsin esprisi bir tarafa arac programlanirken herturlu durum gozonunde bulundurulur, Hararet durumuda bunlarin en basinda gelen kalemlerden biri. Ecu elektrigi hemen kesmez. Fan motoru direkt elektrik alacak sekilde de ayarlidir. 

Arac devirdaimi durdurdugunda dolasamayan sivi bir sekilde sogumak zorunda. Arac durdugunda  ona yeterli hava girisi olmayacak mecburen bir sure havayi yapay olarak fanla besler. Yani beslemek zorunda. Aracta elektrik kesiliyordur ama heryerde degil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Günde 8 defa ışıkta duran birinin yılda bir depo tasarruf ettiği görülüyor. 

İki yılda iki depo yakıt tasarrufu

İki yılda bir akü maliyet farkı :)

Sonuç Çevreye daha az salınmış kötü gazlar, daha az ısı. Diye düşünüyorum. 

 

 

peki bu sistem akü ve marş motorunun ömrünü ciddi şekilde kısaltmıyor mu ? Bana çıktığı günden beri hiç mi hiç mantıklı gelmeyen bir sistem ve araba devamlı stop edip çalışıyor trafikte,

atıyorum trafikteyiz klima açık araç yinede kendini stop ediyor mu ? Stop ediyorsa çok saçma. Birde motoruda devamlı çalıştırıp stop ettirdiğinden motora da zarar vermiyor mu ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Murat Öngür yazdı:

peki bu sistem akü ve marş motorunun ömrünü ciddi şekilde kısaltmıyor mu ? Bana çıktığı günden beri hiç mi hiç mantıklı gelmeyen bir sistem ve araba devamlı stop edip çalışıyor trafikte,

atıyorum trafikteyiz klima açık araç yinede kendini stop ediyor mu ? Stop ediyorsa çok saçma. Birde motoruda devamlı çalıştırıp stop ettirdiğinden motora da zarar vermiyor mu ? 

 

Akü ve marş motoru buna uygun olarak tasarlanmış. Bu sebeple de pahalı zaten. Ha buna uygun olarak tasarlanınca da en fazla normal akünün normal arabada dayandığı kadar dayanabiliyor. 

Şu şartlar oluşursa devreye giriyor.. 

  • Otomobilinizin motor soğutma suyunun sıcaklığı, 60°C nin üzerinde ise; klima veya kaloriferin en üst kademede çalıştırılması haricinde ve düşük seviyede çalışıyorsa,
  • Aracınızın elektrik yükü, belirlenmiş olan üst limiti aşmadıysa,
  • Akünün şarjı eğer alt limite düşmemişse,
  • Öngörülmekte olan bekleme süresince araç hareketsiz olarak duruyorsa,
  • Düz vitesli bir araç olup debriyaja basılmıyorsa,
  • Otomatik vitesli bir araç olup frene basılı duruluyorsa,
  • Buğu ya da ayna çözücü gibi çözücülük ve ısıtma sağlayan sistemler kapalı veya en alt seviyede çalıştırılıyorsa,
  • Otomobilin direksiyonu, çeyrek turdan fazla olmayacak şekilde herhangi bir tarafa çevrilmiyorsa,
  • Sürücünün emniyet kemeri takılı ise,
  • Motorun kaputu kapalıysa,
  • Sürücünün kapısı kapalıysa Start-Stop sistemi devreye girmeye hazır demektir.

Klima konusunu biraz açarsak;

Diğer tüm şartların oluştuğunu var sayarsak, klima otomatik modda ve 22 dereceye ayarladın, araç içi de 22 derece ise motor stop ediyor. Araç iç ısısı yükselmeye başlarsa motor çalışıp klimayı tekrar aktif ediyor. 

Klimayı 22 dereceye ayarladın ve içerisi 28 derece, yani soğutma henüz amacına ulaşmamış, motor stop etmiyor. 

 

Stop edip çalışmakla motorda zarar görecek bir yer yok bence. Sadece marş motoru ve volan, onlar da ona göre tasarlanıyor.  

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Alpay Sumer yazdı:

Mumkun degil. Yanlisiniz var.

Arac yeterli hararete ulasmadigindandir.

bana 10 dakikaligina i10 u verin onun enaz 10 dakka stop vaziyette fan calistirtirim.😊

 

Alpay Sumer yazdı:

denemesi bedava 😊

İsin esprisi bir tarafa arac programlanirken herturlu durum gozonunde bulundurulur, Hararet durumuda bunlarin en basinda gelen kalemlerden biri. Ecu elektrigi hemen kesmez. Fan motoru direkt elektrik alacak sekilde de ayarlidir. 

Arac devirdaimi durdurdugunda dolasamayan sivi bir sekilde sogumak zorunda. Arac durdugunda  ona yeterli hava girisi olmayacak mecburen bir sure havayi yapay olarak fanla besler. Yani beslemek zorunda. Aracta elektrik kesiliyordur ama heryerde degil.

Bir çok yeni nesil araçta motor durunca radyatör fanı da duruyor.

Senelerdir Renault grubu kullanırım, fan çalışırken kontağı kapatırsanız anında durur. Bir daha da çalışmaz.

Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Ben beş senedir sistemi aktif olarak kullanıyorum. Akü henüz bitmedi. Bir incelemede stop ettikten sonra 3. saniyeden itibaren tasarruf sağladığını duymuştum. Klima açıkken sıcaklık durumuna göre devreye giriyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva
Serkan Maden yazdı:

Ben beş senedir sistemi aktif olarak kullanıyorum. Akü henüz bitmedi. Bir incelemede stop ettikten sonra 3. saniyeden itibaren tasarruf sağladığını duymuştum. Klima açıkken sıcaklık durumuna göre devreye giriyor.

 

Bosch un kendisi, motoun sıcak olduğu koşullarda, 1. saniyeden itibaren tasarrufa geçildiğini iddia etse de, bu süreyi birkaç saniye olarak genellemek makul görünüyor.

 

https://tr.bosch-automotive.com/tr/parts_and_accessories/engine_systems_1/start_stop_system/functionality_start_stop_system/functionality_start_stop_system

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Ben sevmiyorum bu özelliği araç hem dizel hemde manuel olunca tat vermiyor sürüş zevkini azaltıyor 😁

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Vasfi Gişten yazdı:

Ben sevmiyorum bu özelliği araç hem dizel hemde manuel olunca tat vermiyor sürüş zevkini azaltıyor 😁

Durup, fren pedalına fazla basınca stop eden, durup az basınca stop etmeyen markalar da var. Sürüş zevki odaklı. Ayrıca mazdada vitesi manuele alıp vites artırmak istediğinizde geri çekeriz. Opel vw vs gibi araçlar üst vites için öne itmemizi ister. Manuelde sportif modda sürerken insan istem dışı vites artırmak için geri çekmek istiyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...