Ebrar Tüfek 4 Aralık 2019 Yazar Paylaş 4 Aralık 2019 Sabah 9 arabanın yanına indim. Dün akşam kapının önündeki kameranın baktığı yerde park yeri yoktu, bende apartmanın ucundaki araba koyma yerine park etmiştim. Normalde kamera önüne koyarım hep, birşey olursa göreyim diye. Ekmek parasını otoban kenarından kazanan bir kadının çocuğu, sol ön lastiğin sibop kapağını çıkarıp lastiğin havasını yarıya kadar indirip daha sonra sibop kapağına yapıştırıcı sürüp tekrar yerine takmış. Kapak da krom renkli metal gibi birşey, plastik değil. Hava yağmurlu tekerler çamurlu pis olduğu için görmedim yapıştırıcıyı, zannediyorum ki kendi kendine indi. Benzinliğe gittim hava basmak için, ilk önce diğer tekerlere bastım hepsini 40psi. Geldim sol ön tekere, sibop kapağı çıkmıyor, zorla çevirmeye çalışırken baş parmağımı kestim. Bezle tutup açmaya çalışırken baktım ki yapıştırıcı akmış ucundan. Bitane adamdan rica ettim ben açamıyorum bi yardım edermisin dedim, eliyle açamadı oda, gitti arabadan su borusu anahtarı getirdi ucunu sıkıştırıp çevirdi açtı. Yani arkadaş arabadan soğudum yeminle ya. Arabanın içinde nöbet mi tutayım ne yapacağım bi yakalasam hastanelik edeceğim sonra al başına belayı. Sabah sabah sinirden beynim döndü. 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 6 Aralık 2019 Yazar Paylaş 6 Aralık 2019 Termostat değiştiTurbo basınç sensörü temizlendiAkışmetre temizlendiArka fren balatasındaki demir parça ses yapıyordu o değişti Antifriz soğutması suyu komple değiştirildiSensörler temizlenince arabanın rölantide sarsıntılı çalışması ve teklemesi geçti. Şimdi kış lastiği taktırmaya gidiyorum. 3 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 6 Aralık 2019 Yazar Paylaş 6 Aralık 2019 Azcık koşturdum [emoji88][emoji100] Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Aralık 2019 Paylaş 7 Aralık 2019 ortalama tüketim mi o gördüğümüz.. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 7 Aralık 2019 Yazar Paylaş 7 Aralık 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: ortalama tüketim mi o gördüğümüz.. Evet şu tüketimden sonra arabanın gidişinin çok güzel arttığını gördüm, babam da binince bu araba hızlanmış dedi. Egr iptal edilince kalan kurumları temizleme operasyonu yaptım geçende de yapıyordum, yolda termostat bozulunca, motor ısınmadığı için kurum temizleme işini yapamadım, herşeyi hallettik bitirdik, 4 nala koşturdum ciğerlerini açtım Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 13 Aralık 2019 Yazar Paylaş 13 Aralık 2019 (düzenlendi) Transporter grubumuz, Shell ve TOFED Türkiye otobüscüler federasyonu ile anlaşma yapmış, hepimize %6 indirimli shell kartı verdiler. Kartı okutunca litre fiyatı direk %6 iniyor, indirimli fiyattan yakıt çıkıyor. Samsunda shell 6.63, %6 indirim ile 6.24 tl oluyor. Litre başına 39 kuruş indirimli yakıt alıyoruz. Ayda 3 depo yakıt alıyorum, depo 80 litre. Ortalama yakıt ücretim 1591 tl. Bu kart ile 1497 tl. Arada 94 tl lik fark var. Bu club smart extra kart sayesinde her ay 94 tl lik bedava yakıt almış olacağım. Sürekli uzun yol yapan biriyim, çok güzel oldu. Yılbaşından sonra indirimi biraz daha yükseltebilirlermiş. Üstteki indirim kartımız, alttaki normal clubsmart kart. 13 Aralık 2019 tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 19 Aralık 2019 Yazar Paylaş 19 Aralık 2019 Egr iptal edildikten sonra uzun yol testi yapacaktım vakit bulamıyordum, maf sensörünü ve turbo basınç sensörünü söküp balata spreyi ile temizledikten sonra arabanın sesi soluğu değişti. Çıktım yola denedim. Samsun çarşamba yolu. 44 psi kışlık lastikler ile uzun yol hypermile rekorumu kırdım. 5.8 den 5.4 e indirdim. Shell v power nitro+ dizel yakıt ile kasarak hypermile 34 kuruş uzun yolda. @Ali Darbaz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Aralık 2019 Paylaş 19 Aralık 2019 Koca minican ile 5,4 iyi yahu. Daha ne olsun. Ne yaptın süzüldün mü . Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Koca minican ile 5,4 iyi yahu. Daha ne olsun. Ne yaptın süzüldün mü . Tırların arkalarına takıldım 82 ile, tabiki güvenli mesafe bırakarak. Bazı yerlerde süzüldüm bazı yerlerde gaza basmak zorunda kaldım. Önceki testte motoru ısıtmadan kontak çevirdiğim gibi yakıt testine başlamıştım. Burda motoru tam olarak ısıtıp km ve yakıt verisi sıfırlayıp öyle teste başladım. Arabası az yakınca daha da çok sevmeye başlayanlar varmı, yanlız değilim diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Tırların arkalarına takıldım 82 ile, tabiki güvenli mesafe bırakarak. Bazı yerlerde süzüldüm bazı yerlerde gaza basmak zorunda kaldım. Önceki testte motoru ısıtmadan kontak çevirdiğim gibi yakıt testine başlamıştım. Burda motoru tam olarak ısıtıp km ve yakıt verisi sıfırlayıp öyle teste başladım. Arabası az yakınca daha da çok sevmeye başlayanlar varmı, yanlız değilim diye düşünüyorum Tırı listeden çıkar. Bide öyle dene. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Tırı listeden çıkar. Bide öyle dene. Çıkarınca yolun durumuna göre 5.8 6.5 arası. 2.5 ton 2.5 motor arabanın yakabileceği en az yakıt. @Ali Darbaz internette beyaz bi eski kasa honda hb gördüm, hypermilci bi adamın arabası, arka tekerlerin çamurluğunu kapatmış, kaputun kenarlarını bantlamış, bagaj kapağının döşemesine kadar sökmüş. Palioyu öyle yapacağım bende. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Ebrar, bende bu gün vites boşa atmayı denedim. Kavrama ve boşa atmakta sıkıntı olmadığını gördüm. Süzünlen arabanın fren pompası durmaması için 1100 devirde arabanın çalıştığını gördüm. Aslında hep görüyordum , ama 2 dk süzülünce bunun sıradan bir durum olduğuna karar verdim. Şimdi malum ben benzinde kullanıyorum arabayı. Depoyuda çook uzun süre önce doldurdum. Boşalmasına az kaldı. Şimdi şuna bir karar vermek lazım. AYnı yerde vitesi boşa atmadan ,5 de süzülürsem yavaşlıyor araba. Ama vitesi boşa atarsam süzülüyor. Hızım çok yavaş azalıyor. Bursa sorulması gereken şeyler var. 1100 devirde tüketim nedir. 1100 devirde akü şarj oluyor mu. 1100 devirde sabit çalışmak motor için sağlıklı mı. Aynı işlemleri Chevrolet cruze ile yapmak ne kadar mantıklı. Motor boşta , araç hareketli iken frenleme performansı ne durumda. bir sürü inceleme konusu madde var. Yaptığımız şeyin faydası olup olmadığını görmemiz lazım. Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Kangoo ile boş viteste 5 dakika 90-130 km hızda süzülünce "yokus kalkis kontrol ettir" arizasi cikiyor ve arıza lambası yakıyor. Vitese takinca otomatikmen ışık sönüyor. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ali Gürbüz yazdı: Kangoo ile boş viteste 5 dakika 90-130 km hızda süzülünce "yokus kalkis kontrol ettir" arizasi cikiyor ve arıza lambası yakıyor. Vitese takinca otomatikmen ışık sönüyor. Devir saatinde eco yazıp, devir bandını cizmesi çok büyük özellik. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Ebrar, bende bu gün vites boşa atmayı denedim. Kavrama ve boşa atmakta sıkıntı olmadığını gördüm. Süzünlen arabanın fren pompası durmaması için 1100 devirde arabanın çalıştığını gördüm. Aslında hep görüyordum , ama 2 dk süzülünce bunun sıradan bir durum olduğuna karar verdim. Şimdi malum ben benzinde kullanıyorum arabayı. Depoyuda çook uzun süre önce doldurdum. Boşalmasına az kaldı. Şimdi şuna bir karar vermek lazım. AYnı yerde vitesi boşa atmadan ,5 de süzülürsem yavaşlıyor araba. Ama vitesi boşa atarsam süzülüyor. Hızım çok yavaş azalıyor. Bursa sorulması gereken şeyler var. 1100 devirde tüketim nedir. 1100 devirde akü şarj oluyor mu. 1100 devirde sabit çalışmak motor için sağlıklı mı. Aynı işlemleri Chevrolet cruze ile yapmak ne kadar mantıklı. Motor boşta , araç hareketli iken frenleme performansı ne durumda. bir sürü inceleme konusu madde var. Yaptığımız şeyin faydası olup olmadığını görmemiz lazım. Yemek yiyorum. Bitince çıkayım yine samsun çarşamba yoluna, sorularının hepsini cevaplayayım. ObdII ile bağlanıp torque programından boşta iken tesisatı açıp aküyü şarj ediyormu bakayım Tüketime de bakayım, hepsinin detaylı fotoğrafını çekeyim Düşük debirde yağ pompasının basıncı da düşük oluyor, rölantide tutmak ile aynı şey diye düşünüyorum, sadece rölantiye göre motor çok daba fazla soğuyor rüzgar yediği için. Dur bi çıkayım yola bakalım ne olacak 20 Aralık 2019 tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ebrar Tüfek yazdı: Yemek yiyorum. Bitince çıkayım yine samsun çarşamba yoluna, sorularının hepsini cevaplayayım. ObdII ile bağlanıp torque programından boşta iken tesisatı açıp aküyü şarj ediyormu bakayım Tüketime de bakayım, hepsinin detaylı fotoğrafını çekeyim Düşük debirde yağ pompasının basıncı da düşük oluyor, rölantide tutmak ile aynı şey diye düşünüyorum, sadece rölantiye göre motor çok daba fazla soğuyor rüzgar yediği için. Dur bi çıkayım yola bakalım ne olacak Yağ pompamla ilgili bir sorun oluşcağını düşünmedim. Çünkü iki kademeli pompa var bizde. Düşük devirde pompa yüzeyi büyüyor. Yüksek devirde kısılıyor . Haybiye gidip benzin yakma . bir işi hallederken arada kaynat gitsin. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Ali Darbaz yazdı: Yağ pompamla ilgili bir sorun oluşcağını düşünmedim. Çünkü iki kademeli pompa var bizde. Düşük devirde pompa yüzeyi büyüyor. Yüksek devirde kısılıyor . Haybiye gidip benzin yakma . bir işi hallederken arada kaynat gitsin. Bendeki pompa 2 kademeli mi bilmiyorum. Peki öyle diyorsan, haftasonu yazlığa giderken çekerim. Katalizör sıcaklığını görebilsem keşke torque lite ile. Pro alacağım büyük ihtimal. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ebrar arkadaşımın caravelle t5 manifold çatlattı. 0 manifold aldi. Ustasi vitesi boşa atma diye uyarmıştı. Alakasi bilmem ustasinin dedigini soyluyorum. Bunu da bir araştır. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Sinan Akgöl yazdı: Ebrar arkadaşımın caravelle t5 manifold çatlattı. 0 manifold aldi. Ustasi vitesi boşa atma diye uyarmıştı. Alakasi bilmem ustasinin dedigini soyluyorum. Bunu da bir araştır. Arabası otomatik miydi ? Vitesi boşa atmanın manifold çatlaması ile arasındaki bağlantıyı pek çözemedim ama yine de bi bakayım ben buna Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Manuel en yuksek hpli olan model. Manifold sogumasiyla ilgili bir durummuş yan sanayide sevmiyor manifoldda onu da biliyorum. Ebrar Tüfek yazdı: Arabası otomatik miydi ? Vitesi boşa atmanın manifold çatlaması ile arasındaki bağlantıyı pek çözemedim ama yine de bi bakayım ben buna Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Sinan Akgöl yazdı: Manuel en yuksek hpli olan model. Manifold sogumasiyla ilgili bir durummuş yan sanayide sevmiyor manifoldda onu da biliyorum. 174 beygirlik olan. Manifold soğuması, viteste rampa inerken de olmaz mı mantık olarak, vitesteyken yakıt kesiliyor daha çok soğuması lazım. Boşta yine rölantide tutmak için yakıt gönderiliyor sıcaklık artıyor. Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Ebrar Tüfek yazdı: 174 beygirlik olan. Manifold soğuması, viteste rampa inerken de olmaz mı mantık olarak, vitesteyken yakıt kesiliyor daha çok soğuması lazım. Boşta yine rölantide tutmak için yakıt gönderiliyor sıcaklık artıyor. Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 20 Aralık 2019 Yazar Paylaş 20 Aralık 2019 Sinan Akgöl yazdı: Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü Tamam anladım teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 20 Aralık 2019 Paylaş 20 Aralık 2019 Sinan Akgöl yazdı: Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü Vitesde inersen motor soğur. Vites boşta inerse ısınır. Yada sabit kalır. Sonucta motor vitesde yakıt keser. Soğuk havayı yanma odasına basar durur. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts