İçeriğe Yönlendir

Yeni Arabam; T5 Multivan


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Sabah 9 arabanın yanına indim. Dün akşam kapının önündeki kameranın baktığı yerde park yeri yoktu, bende apartmanın ucundaki araba koyma yerine park etmiştim. Normalde kamera önüne koyarım hep, birşey olursa göreyim diye. Ekmek parasını otoban kenarından kazanan bir kadının çocuğu, sol ön lastiğin sibop kapağını çıkarıp lastiğin havasını yarıya kadar indirip daha sonra sibop kapağına yapıştırıcı sürüp tekrar yerine takmış. Kapak da krom renkli metal gibi birşey, plastik değil. Hava yağmurlu tekerler çamurlu pis olduğu için görmedim yapıştırıcıyı, zannediyorum ki kendi kendine indi. Benzinliğe gittim hava basmak için, ilk önce diğer tekerlere bastım hepsini 40psi. Geldim sol ön tekere, sibop kapağı çıkmıyor, zorla çevirmeye çalışırken baş parmağımı kestim. Bezle tutup açmaya çalışırken baktım ki yapıştırıcı akmış ucundan. Bitane adamdan rica ettim ben açamıyorum bi yardım edermisin dedim, eliyle açamadı oda, gitti arabadan su borusu anahtarı getirdi ucunu sıkıştırıp çevirdi açtı. Yani arkadaş arabadan soğudum yeminle ya. Arabanın içinde nöbet mi tutayım ne yapacağım bi yakalasam hastanelik edeceğim sonra al başına belayı. Sabah sabah sinirden beynim döndü. 

  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Termostat değişti
Turbo basınç sensörü temizlendi
Akışmetre temizlendi
Arka fren balatasındaki demir parça ses yapıyordu o değişti
Antifriz soğutması suyu komple değiştirildi
Sensörler temizlenince arabanın rölantide sarsıntılı çalışması ve teklemesi geçti.

Şimdi kış lastiği taktırmaya gidiyorum.4014fe18e8564f5f9712da0888adfd8d.jpg03798ae03f0333762d8a23a9a91d8f04.jpg96455d379ef3880df9dca934f164df39.jpgbe94081a4cb213115c11a8f0caad7552.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Ozyurek yazdı:

ortalama tüketim mi o gördüğümüz.. :)

 

 

Evet :D şu tüketimden sonra arabanın gidişinin çok güzel arttığını gördüm, babam da binince bu araba hızlanmış dedi. Egr iptal edilince kalan kurumları temizleme operasyonu yaptım :) geçende de yapıyordum, yolda termostat bozulunca, motor ısınmadığı için kurum temizleme işini yapamadım, herşeyi hallettik bitirdik, 4 nala koşturdum ciğerlerini açtım :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)

Transporter grubumuz, Shell ve TOFED Türkiye otobüscüler federasyonu ile anlaşma yapmış, hepimize %6 indirimli shell kartı verdiler. Kartı okutunca litre fiyatı direk %6 iniyor, indirimli fiyattan yakıt çıkıyor. Samsunda shell 6.63, %6 indirim ile 6.24 tl oluyor. Litre başına 39 kuruş indirimli yakıt alıyoruz. Ayda 3 depo yakıt alıyorum, depo 80 litre. Ortalama yakıt ücretim 1591 tl. Bu kart ile 1497 tl. Arada 94 tl lik fark var. Bu club smart extra kart sayesinde her ay 94 tl lik bedava yakıt almış olacağım. Sürekli uzun yol yapan biriyim, çok güzel oldu. Yılbaşından sonra indirimi biraz daha yükseltebilirlermiş.

 

Üstteki indirim kartımız, alttaki normal clubsmart kart.48d148206ca5a166febbc4fabd9646ab.jpgd96e1301f475e4fad3e434007fd20cc7.jpg

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Egr iptal edildikten sonra uzun yol testi yapacaktım vakit bulamıyordum, maf sensörünü ve turbo basınç sensörünü söküp balata spreyi ile temizledikten sonra arabanın sesi soluğu değişti. Çıktım yola denedim. Samsun çarşamba yolu. 44 psi kışlık lastikler ile uzun yol hypermile rekorumu kırdım. 5.8 den 5.4 e indirdim. Shell v power nitro+ dizel yakıt ile kasarak hypermile 34 kuruş uzun yolda. b2d8b29f7ed62754391bf781ece766ab.jpg

@Ali Darbaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Koca minican ile 5,4 iyi yahu. Daha ne olsun. Ne yaptın süzüldün mü .

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Koca minican ile 5,4 iyi yahu. Daha ne olsun. Ne yaptın süzüldün mü .

 

Tırların arkalarına takıldım 82 ile, tabiki güvenli mesafe bırakarak. Bazı yerlerde süzüldüm bazı yerlerde gaza basmak zorunda kaldım. Önceki testte motoru ısıtmadan kontak çevirdiğim gibi yakıt testine başlamıştım. Burda motoru tam olarak ısıtıp km ve yakıt verisi sıfırlayıp öyle teste başladım. Arabası az yakınca daha da çok sevmeye başlayanlar varmı, yanlız değilim diye düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tırların arkalarına takıldım 82 ile, tabiki güvenli mesafe bırakarak. Bazı yerlerde süzüldüm bazı yerlerde gaza basmak zorunda kaldım. Önceki testte motoru ısıtmadan kontak çevirdiğim gibi yakıt testine başlamıştım. Burda motoru tam olarak ısıtıp km ve yakıt verisi sıfırlayıp öyle teste başladım. Arabası az yakınca daha da çok sevmeye başlayanlar varmı, yanlız değilim diye düşünüyorum :)

 

Tırı listeden çıkar. Bide öyle dene.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Tırı listeden çıkar. Bide öyle dene.

 

Çıkarınca yolun durumuna göre 5.8 6.5 arası. 2.5 ton 2.5 motor arabanın yakabileceği en az yakıt. 

 

@Ali Darbaz  internette beyaz bi eski kasa honda hb gördüm, hypermilci bi adamın arabası, arka tekerlerin çamurluğunu kapatmış, kaputun kenarlarını bantlamış, bagaj kapağının döşemesine kadar sökmüş. Palioyu öyle yapacağım bende.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

 

Ebrar, bende bu gün vites boşa atmayı denedim. Kavrama ve boşa atmakta sıkıntı olmadığını gördüm. Süzünlen arabanın fren pompası durmaması için 1100 devirde arabanın çalıştığını gördüm. Aslında hep görüyordum , ama 2 dk süzülünce bunun sıradan bir durum olduğuna karar verdim. Şimdi malum ben benzinde kullanıyorum arabayı. Depoyuda çook uzun süre önce doldurdum. Boşalmasına az kaldı.  

Şimdi şuna bir karar vermek lazım. AYnı yerde vitesi boşa atmadan ,5 de süzülürsem yavaşlıyor araba. Ama vitesi  boşa atarsam süzülüyor. Hızım çok yavaş azalıyor. 

Bursa sorulması gereken şeyler var.

1100 devirde tüketim nedir. 

1100 devirde akü şarj oluyor mu.

1100 devirde sabit çalışmak motor için sağlıklı mı. 

 

Aynı işlemleri Chevrolet cruze ile yapmak ne kadar mantıklı. Motor boşta , araç hareketli iken frenleme performansı ne durumda. bir sürü inceleme konusu madde var. Yaptığımız şeyin faydası olup olmadığını görmemiz lazım. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Kangoo ile boş viteste 5 dakika 90-130 km hızda süzülünce "yokus kalkis kontrol ettir" arizasi cikiyor ve arıza lambası yakıyor.

Vitese takinca otomatikmen ışık sönüyor. 5d5632fe6ccbfe4900a54f95517030dd.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gürbüz yazdı:

Kangoo ile boş viteste 5 dakika 90-130 km hızda süzülünce "yokus kalkis kontrol ettir" arizasi cikiyor ve arıza lambası yakıyor.

Vitese takinca otomatikmen ışık sönüyor. 5d5632fe6ccbfe4900a54f95517030dd.jpg

 

 

 

Devir saatinde eco yazıp, devir bandını cizmesi çok büyük özellik. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Ebrar, bende bu gün vites boşa atmayı denedim. Kavrama ve boşa atmakta sıkıntı olmadığını gördüm. Süzünlen arabanın fren pompası durmaması için 1100 devirde arabanın çalıştığını gördüm. Aslında hep görüyordum , ama 2 dk süzülünce bunun sıradan bir durum olduğuna karar verdim. Şimdi malum ben benzinde kullanıyorum arabayı. Depoyuda çook uzun süre önce doldurdum. Boşalmasına az kaldı.  

Şimdi şuna bir karar vermek lazım. AYnı yerde vitesi boşa atmadan ,5 de süzülürsem yavaşlıyor araba. Ama vitesi  boşa atarsam süzülüyor. Hızım çok yavaş azalıyor. 

Bursa sorulması gereken şeyler var.

1100 devirde tüketim nedir. 

1100 devirde akü şarj oluyor mu.

1100 devirde sabit çalışmak motor için sağlıklı mı. 

 

Aynı işlemleri Chevrolet cruze ile yapmak ne kadar mantıklı. Motor boşta , araç hareketli iken frenleme performansı ne durumda. bir sürü inceleme konusu madde var. Yaptığımız şeyin faydası olup olmadığını görmemiz lazım. 

 

 

 

 

Yemek yiyorum. Bitince çıkayım yine samsun çarşamba yoluna, sorularının hepsini cevaplayayım. ObdII ile bağlanıp torque programından boşta iken tesisatı açıp aküyü şarj ediyormu bakayım

Tüketime de bakayım, hepsinin detaylı fotoğrafını çekeyim :)

Düşük debirde yağ pompasının basıncı da düşük oluyor, rölantide tutmak ile aynı şey diye düşünüyorum, sadece rölantiye göre motor çok daba fazla soğuyor rüzgar yediği için. Dur bi çıkayım yola bakalım ne olacak

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yemek yiyorum. Bitince çıkayım yine samsun çarşamba yoluna, sorularının hepsini cevaplayayım. ObdII ile bağlanıp torque programından boşta iken tesisatı açıp aküyü şarj ediyormu bakayım

Tüketime de bakayım, hepsinin detaylı fotoğrafını çekeyim :)

Düşük debirde yağ pompasının basıncı da düşük oluyor, rölantide tutmak ile aynı şey diye düşünüyorum, sadece rölantiye göre motor çok daba fazla soğuyor rüzgar yediği için. Dur bi çıkayım yola bakalım ne olacak

 

Yağ pompamla ilgili bir sorun oluşcağını düşünmedim. Çünkü iki kademeli pompa var bizde. Düşük devirde pompa yüzeyi büyüyor. Yüksek devirde kısılıyor . Haybiye gidip benzin yakma . bir işi hallederken arada kaynat gitsin. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

Yağ pompamla ilgili bir sorun oluşcağını düşünmedim. Çünkü iki kademeli pompa var bizde. Düşük devirde pompa yüzeyi büyüyor. Yüksek devirde kısılıyor . Haybiye gidip benzin yakma . bir işi hallederken arada kaynat gitsin. 

 

Bendeki pompa 2 kademeli mi bilmiyorum. Peki öyle diyorsan, haftasonu yazlığa giderken çekerim. Katalizör sıcaklığını görebilsem keşke torque lite ile. Pro alacağım büyük ihtimal.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Ebrar arkadaşımın caravelle t5  manifold çatlattı. 0 manifold aldi. 

Ustasi vitesi boşa atma diye uyarmıştı. Alakasi bilmem ustasinin dedigini soyluyorum. Bunu da bir araştır. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Ebrar arkadaşımın caravelle t5  manifold çatlattı. 0 manifold aldi. 

Ustasi vitesi boşa atma diye uyarmıştı. Alakasi bilmem ustasinin dedigini soyluyorum. Bunu da bir araştır. 

 

Arabası otomatik miydi ? Vitesi boşa atmanın manifold çatlaması ile arasındaki bağlantıyı pek çözemedim ama yine de bi bakayım ben buna 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Manuel en yuksek hpli olan model. Manifold sogumasiyla ilgili bir durummuş yan sanayide sevmiyor manifoldda onu da biliyorum.

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Arabası otomatik miydi ? Vitesi boşa atmanın manifold çatlaması ile arasındaki bağlantıyı pek çözemedim ama yine de bi bakayım ben buna 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Manuel en yuksek hpli olan model. Manifold sogumasiyla ilgili bir durummuş yan sanayide sevmiyor manifoldda onu da biliyorum.

 

 

174 beygirlik olan. Manifold soğuması, viteste rampa inerken de olmaz mı mantık olarak, vitesteyken yakıt kesiliyor daha çok soğuması lazım. Boşta yine rölantide tutmak için yakıt gönderiliyor sıcaklık artıyor.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ebrar Tüfek yazdı:

 

174 beygirlik olan. Manifold soğuması, viteste rampa inerken de olmaz mı mantık olarak, vitesteyken yakıt kesiliyor daha çok soğuması lazım. Boşta yine rölantide tutmak için yakıt gönderiliyor sıcaklık artıyor.

Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sinan Akgöl yazdı:

Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü 

 

Tamam anladım teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sinan Akgöl yazdı:

Tamam zaten viteste inin deniliyor işte. Boşa atmaktan olduğunu söylemişti arkadaşım, bana söylediğini sana söyledim. Çalışma prensibini soğuma bilmiyorum çünkü 

 

Vitesde inersen motor soğur. Vites boşta inerse ısınır. Yada sabit kalır. Sonucta motor vitesde yakıt keser. Soğuk havayı yanma odasına basar durur. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...