İçeriğe Yönlendir

Yeni Arabam; T5 Multivan


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Servet Aydın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Egr korlemek motor ısısını yukseltmez ki sanki öyle bişi demişsin. Aksine geç ısınmasını sağlar diye biliyorum soğuk motorda

Kesinlikle. Soğuk motorda knock oluşumu yok etmek için açık kalır. Manifold havası sıcak olarak girer yanma odasına. Çabuk ısınan motor sayesinde daha düşük emisyon planlanır. Bazı araçlarda, (kore grubu) kalorifer suyu oradan ısıtılır 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Egr korlemek motor ısısını yukseltmez ki sanki öyle bişi demişsin. Aksine geç ısınmasını sağlar diye biliyorum soğuk motorda

 

Anlatan adamlarda duymuştum motor içi sıcaklık artıyormuş

 

 

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Egr motor boğan bir şey subab zararı vermeyi bırak kurumlamayi azalttığı için motor içi daha temiz . 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Bende egr'ye düşmanım ama bu durum kafaya yatıyor, emmeden daha fazla temiz hava girdiği için yanma sıcaklığı yükselmesi mantıklı geliyor.

Ben bu sebepten sürekli otobanda hızla oynuyorum, sabit hız gitmemeye çalışıyorum, motora uzun vadede zararı olur mu yoksa fan devreye daha fazla girerek durumu yeterli şekilde tolere edebilir mi onu da tam bilemeyiz sanırım yada motordan motora değişir galiba

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Egr motor boğan bir şey subab zararı vermeyi bırak kurumlamayi azalttığı için motor içi daha temiz . 

 

Orası öyle ama sürekli motoru zorlayıcı devir çevirmem gereken yollards gittiğim için motor iç ısısının artışı benim zararıma olur

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Orası öyle ama sürekli motoru zorlayıcı devir çevirmem gereken yollards gittiğim için motor iç ısısının artışı benim zararıma olur

Egr körleme ile ısı artışı olmaz 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Egr cokta kötü faydasız bir parça değil. Aksine performansa katkısı var. Birde silindir içindeki basıncı artırıyor. Bsfc diagramlarında egrsi olmayan motorların hem verimi düşük hemde gücü.

Ben neden egr körlenir maksat nedir bilmiyorum. Ha egr söküyorsun ha turboyu. 

Mesela i10 için non egr yani egrsiz en verimli motorlardan biri derler. Egr verimi %20 kadar artırırmış. Hatta i10 turbo motoruna egrli model yapmışlar verimi %39 ulaşmış. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Egr aşırı besleme fazında kapanır. Emisyon değerlerinin sapması durumunda yanmayan gazı düşük basınç emişi fazında açılan valf ile emme manifoldu içine geri gönderir. Emiş basıncı atmosfer basıncının 1 veya daha fazla üstünde iken, egzos basıncı daha düşüktür. Serbest çıkış vardır. Egr nasıl basınç arttıracak bu durumda? 

 

Araştırma yaptığın kaynakların ciddi hataları var. Senin yerinde olsam, bu böyledir demeden önce bu böylemidir diye sorarım 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

egsoz manifoltundan cıkan gazı havayı tekrar motara gönderecek aksine acık oldugunda daha sıcak basınc performans düşüklügü olucak niye sıcak hava yakıt karısımı yanma oldugu için. nekadar soguk hava okadar yanma saglıklı.

intercolerden buz gibi hava geliyorken egr acılıyor hopp basıyor gazı havayı akısı ılıklastırıyor
egr agzı intercolerden gelen buharlı hava ile karıstıgı ıcin egr kurum baglıyor egsoz dumanı ile birlestigi için

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Motora bu kadar zarar veriyorsa niye koydular bu mereti

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Egr aşırı besleme fazında kapanır. Emisyon değerlerinin sapması durumunda yanmayan gazı düşük basınç emişi fazında açılan valf ile emme manifoldu içine geri gönderir. Emiş basıncı atmosfer basıncının 1 veya daha fazla üstünde iken, egzos basıncı daha düşüktür. Serbest çıkış vardır. Egr nasıl basınç arttıracak bu durumda? 

 

Araştırma yaptığın kaynakların ciddi hataları var. Senin yerinde olsam, bu böyledir demeden önce bu böylemidir diye sorarım 

 

Egr vs Non-egr performance effect diye bakınca epey grafik çıkıyor abi. Ben onların yalancısıyım . Evdeki kütüphanede yine aynışey. Mühtemelen bozuk tıkandığında performansı etkilediği için insanlar onarmaktan kaçınıp körlüyor. Fiyatları epey pahalı çünkü. 

Egre düşük devirde basınç artıryormuş.

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ebrar Tüfek yazdı:

Motora bu kadar zarar veriyorsa niye koydular bu mereti

çevre baskısı ve para kazanmak için, daha ilerisi dpf bunun, işe yarar tek şeyse klasik Katalitik konvertör, gerisi işe yaramaz, dolaylı yoldan çok çok daha fazla gezegene zarar verir (üretimi-kaynak kullanımı geri dönüşümü vs.) olay yalandan çevre baskısına cevap verirken çaktırmadan para kazanmak, olay bu.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Ebrar Tüfek yazdı:

Motora bu kadar zarar veriyorsa niye koydular bu mereti

Olması motora olmaması doğaya zarar :) o yüzden

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Egr vs Non-egr performance effect diye bakınca epey grafik çıkıyor abi. Ben onların yalancısıyım . Evdeki kütüphanede yine aynışey. Mühtemelen bozuk tıkandığında performansı etkilediği için insanlar onarmaktan kaçınıp körlüyor. Fiyatları epey pahalı çünkü. 

Egre düşük devirde basınç artıryormuş.

 

işe yaramaz, düşük devirde basınçmı artıyormuş, yanık gazı sıcak ve genleşmiş olarak içeri basıyoruz, oksijende yok, ne basıncı, basınç artmaz, yakıt düşmez, tek yaptığı düşük devirde egzost gazını yeniden içeri vererek yakmaya çalışmak, ne oldu bu durumda, güç gitti, bastın gaza, sonra neden düşük devirde halsiz bu alet, zaten devir arttığı an ters etkide abartı hale geleceğinden kapanıyor bu alet,  dediğim gibi, nox gazına az etksi var ama o etki zaten çok az, o etkiden fazla yakıt artıyor sen hissetmesende zaten nox uda hissedemezsin, ee ne anladım bu işten...

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Olması motora olmaması doğaya zarar :) o yüzden

olmaması motora fayda- olması motora zarar, dolaylı yoldan çevreye misliyle zarar :) esas bu yüzden olay ters, nox gazı deme onu keser ama yerine yakıt harcarsın, nerede kaldı doğa ve ekonomi....

 

kat harici gerisi boştur daaalın :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Olması motora olmaması doğaya zarar :) o yüzden

 

Azdan az çoktan çok gider, motor değil oksijen lazım diyorlar haklı olarak ama o egr nin üretildiği fabrikanın doğaya verdiği zarar konusunda kimse bişey demiyor :) şuanlık temizletip takacağım yerine, bakalım ne olacak ilerde, körleme taraftarıyım ama babam o motor içi ısınmasını öğrendiği vakit temizleyip tak, iptal etme dedi. 3 ayda doğan şahin parası harcadığımız için yeni bi masraf çıkmasındsn korkuyor doğal olarak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

egr pdf neyse suan yeni ürettikleri dizellerin hepsi cabukcak doluyor. mühendisler herzaman iyi dogru yapacak diye bir kayde yok. para kazanmak örnek vermem gerekiyor bizim fotograf baskı makinemiz var agfa marka kapagının amortisörü var kapıgı kaldırıyorsun kapak amortisöre dayanıyor sonra sen tut altından tomarla kablo gecir ezilsin hiç akla mantıga sıgdıramadım yaptıkları işi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Azdan az çoktan çok gider, motor değil oksijen lazım diyorlar haklı olarak ama o egr nin üretildiği fabrikanın doğaya verdiği zarar konusunda kimse bişey demiyor :) şuanlık temizletip takacağım yerine, bakalım ne olacak ilerde, körleme taraftarıyım ama babam o motor içi ısınmasını öğrendiği vakit temizleyip tak, iptal etme dedi. 3 ayda doğan şahin parası harcadığımız için yeni bi masraf çıkmasındsn korkuyor doğal olarak :)

o ısınma motorun icadından beri var yalnız, motor bu ısınacak, aman egr ısıyı düşürdü, gaza bastım motor öyle bir ısınırki egr nin düştüğü ısı yalan olur,yani ısı arttı aman motor gitti demek olmaz, birşey olmaz, soğutma sistemi ne yapıyor bu arada? fan bile açmadan gidiyor oluyor o esnada :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

o ısınma motorun icadından beri var yalnız, motor bu ısınacak, aman egr ısıyı düşürdü, gaza bastım motor öyle bir ısınırki egr nin düştüğü ısı yalan olur,yani ısı arttı aman motor gitti demek olmaz, birşey olmaz, soğutma sistemi ne yapıyor bu arada? fan bile açmadan gidiyor oluyor o esnada :)

 

Bir çok şeyi yanlış biliyormuşum, bide videodaki mühendis arkadaşlar öyle diyince hepten vazgeçer gibi olmuştum :) dükkana bidaha gideyim en iyisi :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla ben dizel araba kullanmıyorum. Arabamda egr yok. 

"Cost, Effectiveness, and Deployment of Fuel Economy Technologies for Light-Duty Vehicles (2015)" adlı yayınlanmış kitapta. "NRC Committee’s Estimated Fuel Consumption Reduction Effectiveness of Technologies" adlı bir tablo var. düşük  basınçlı çalışan egr için %3,5 termal verim artırıyor denmiş. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Okay Kaygusuz yazdı:

 mühendisler herzaman iyi dogru yapacak diye bir kayde yok. 

Sen arabada tadilat yap, hemde başarılı bir şeklide kıyameti koparan çıkar burada. Mahvettin bitti gitti diye. Sanki dersin arabayı yapan ilah ona karşı geliyorsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Valla ben dizel araba kullanmıyorum. Arabamda egr yok. 

"Cost, Effectiveness, and Deployment of Fuel Economy Technologies for Light-Duty Vehicles (2015)" adlı yayınlanmış kitapta. "NRC Committee’s Estimated Fuel Consumption Reduction Effectiveness of Technologies" adlı bir tablo var. düşük  basınçlı çalışan egr için %3,5 termal verim artırıyor denmiş. 

ısı arttı verim yok, oksijen az yakıt çok= geçiniz :D termal kaplıca var bizim buralarda, çok faydalı bak :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Sen arabada tadilat yap, hemde başarılı bir şeklide kıyameti koparan çıkar burada. Mahvettin bitti gitti diye. Sanki dersin arabayı yapan ilah ona karşı geliyorsun. 

 

Aklıma yatan işe hayır demeyenlerdenim ben :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ali Darbaz yazdı:

 

Aklıma yatan işe hayır demeyenlerdenim ben :) 

bende mantıgıma yatmayan işlere kalsın muhendis bey diyorum :)

Ali Darbaz yazdı:

Valla ben dizel araba kullanmıyorum. Arabamda egr yok. 

"Cost, Effectiveness, and Deployment of Fuel Economy Technologies for Light-Duty Vehicles (2015)" adlı yayınlanmış kitapta. "NRC Committee’s Estimated Fuel Consumption Reduction Effectiveness of Technologies" adlı bir tablo var. düşük  basınçlı çalışan egr için %3,5 termal verim artırıyor denmiş. 

vardır onda da egr

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

araştır-sorgula-test et, doğruyu gör ve inan.

 

sorunlarımızdan biride bu bizim, bizim toplumda bunu hiç sevmezler, diyeceksin bu doğru, sormayacaksın neden doğru, kabul edeceksin yok bir dakka ne bu dedin bittin afaroz edilirsin, özellikede din konusunda mesela, uyumaya devam....

 

bir kesin kurallar vardır birde çağa göre değişen değişmesi gereken uygulamalar, sen hepsine kural bu değişmez dersen yolun açık olsun, dikiz aynamdan bakarım sana bir süre, sonra kaybolur gidersin.... :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

araştır-sorgula-test et, doğruyu gör ve inan.

 

sorunlarımızdan biride bu bizim, bizim toplumda bunu hiç sevmezler, diyeceksin bu doğru, sormayacaksın neden doğru, kabul edeceksin yok bir dakka ne bu dedin bittin afaroz edilirsin, özellikede din konusunda mesela, uyumaya devam....

 

bir kesin kurallar vardır birde çağa göre değişen değişmesi gereken uygulamalar, sen hepsine kural bu değişmez dersen yolun açık olsun, dikiz aynamdan bakarım sana bir süre, sonra kaybolur gidersin.... :)

 

Abi bunu banamı dedin şimdi :( ben sadece "okuduğum " bir bilgiyi paylaştım :( 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...