Metin Uzunoğlu 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 Münir Nurettin Taşova yazdı: Bu konuyu açtıkdan bir kaç saat sonra akü iflas etti. 😃 Akü 3 yaşındaydı. 450 TL lik bir masraf kalemi daha ekleyeyim şuraya. Şimdiye kadar kullandığım araçların aküsü en az 6 yıl gitti. 1 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2019 Ali Darbaz yazdı: Benzin, lpg , vergi, sigortalar (kasko dahil) bakım ve ufak tefek ıvır zıvır. Gecen sene 6600 tl harcamıştım. Benim kasko yok, yıllık 10000TL yi geçiyor. Yaptığım yol yıllık 16000 km. Hypermiling in faydasını görüyorsunuz. Metin Uzunoğlu yazdı: Şimdiye kadar kullandığım araçların aküsü en az 6 yıl gitti. Şarj dinamosunda 14.1 volt basıyor kötü bir değer değil. Akü, Mutlu Akü son seriydi. Üretim tarihi yeniydi. Biraz araştırma yaptım fabrikasyon aküler haricindeki aküler 3-4 yıl içinde bitiyormuş. Kullanıcı yorumları bu şekildeydi. 3 yıllık ömür banada çok az geldi. 1 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2019 Mehmet Göktürk yazdı: En büyük masrafım benzin. Sonra da sigorta kasko servis. Yılda iki kez servise giriyor. 15000TL benzin 2000 kasko 1000 sigorta 2000 servis 1000 lastik 1 yıla düşen kısmı 1000 OGS _________ 22000 yıllık yıkamaya para vermem, valeye vermem. park yeri desen evet ama orta şeker. Arabaya 120 bin lira desen yıllık %10 değer kaybını da yaz. 12 bin lira. Etti mi 34bin lira. kabaca ayda 2500-3000 arası otomobilimiz olduğu için ulaşım masrafı var. Bu, tek araç için. Sizin yaptığınız kilometre çok hocam. Masraflar da doğru orantılı. Yalnız ulaşıma ayırdığınız bütçe çokmuş. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 En büyük masraf aslında değer kaybı galiba, çoğumuzun hesaba katmadığı. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 Münir Nurettin Taşova yazdı: Benim kasko yok, yıllık 10000TL yi geçiyor. Yaptığım yol yıllık 16000 km. Hypermiling in faydasını görüyorsunuz. Şarj dinamosunda 14.1 volt basıyor kötü bir değer değil. Akü, Mutlu Akü son seriydi. Üretim tarihi yeniydi. Biraz araştırma yaptım fabrikasyon aküler haricindeki aküler 3-4 yıl içinde bitiyormuş. Kullanıcı yorumları bu şekildeydi. 3 yıllık ömür banada çok az geldi. Fusion aracım sıfırdı akü 8 yıl gitti arıza vermeden değiştim, Mondeo 7. Yılında bir hafta çalıştırılmsyınca sattığım @Emrah Korkmazz değiştid. Bunlar dışında akü değişmedim. 1 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2019 Evren Erakçora yazdı: En büyük masraf aslında değer kaybı galiba, çoğumuzun hesaba katmadığı. Aracın model yılı arttıkça değer kaybı artıyor. 10 yaş üstü araçlarda değer kaybı çok değil sanırım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 3 Ağustos 2019 Paylaş 3 Ağustos 2019 (düzenlendi) fiesta, sıfır alınma, akü 9 sene gitti 1 sene daha giderdi değiştim taunus 86 model sıfır alınma 3 sene oldu sanırım satıldığı, satılana kadar sıfır arıza ile çalıştı fiestaya ne kadarmı harcadım? sırf aksesuarı yok orjinal ST tamponu koltuğu vs. neredeyse yarı parası kadar şimdi harcarmıyım peki, koca bir hayır, artık hevesim kaçtı, ilgi alanım değişti, şimdi sadece düzgün bakımını yapıyorum o kadar, zaten takacak birşeyde kalmadı değer kaybına gelince, umrumda değil, araba büyük ölçüde zevke aldığım bir şey, ihtiyaç çok az, o yüzden zevke verilenin zararı olmaz, ayrıca birdaha gelmeyeceğiz (kesin konuşmayayım) bu dünyaya 4 Ağustos 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 3 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2019 Model yılı düşük araç: +Düşük birikim ile sahip olma. Artan birikimleri farklı alanlarda değerlendirebilme. +Kasko yapma ihtiyacı yok. Düşük vergi. +Değer kaybı minimum. - Zaman kaybı. Sanayide geçirilen süre. - Olağan dışı masraf yüksek. - Kaygı. - Prestij kaybı. - Nispeten yüksek yakıt tüketimi. Model yılı yüksek araç: +Nispeten düşük yakıt tüketimi. +Olağan dışı masraf düşük. + Prestij. +Psikolojik etmenler. Keyif, konfor, kaygısızlık. - Yüksek birikim ayırma. Borçlanma. - Kasko maliyetinin eklenmesi. - Değer kaybı yüksek. Mevcut aracımın 15.000 km için bana yıllık maliyeti 10.000 TL 1999 Mondeo 2.0 lpg Geçmek istediğim aracın 15.000 km için yıllık maliyeti 11.000 TL 2016 Mondeo 1.6 tcdi Kendi adıma değerlendirmem böyle. Artık aracımı değiştirmeyi düşünüyorum. Sanırım sıkıldım, son zamanlarda sanayiye ayırdığım zamanın gözüme batması bu yüzden. Masraflar gözümde büyümeye başladı. 2 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Mehmet Göktürk yazdı: En büyük masrafım benzin. Sonra da sigorta kasko servis. Yılda iki kez servise giriyor. 15000TL benzin 2000 kasko 1000 sigorta 2000 servis 1000 lastik 1 yıla düşen kısmı 1000 OGS _________ 22000 yıllık yıkamaya para vermem, valeye vermem. park yeri desen evet ama orta şeker. Arabaya 120 bin lira desen yıllık %10 değer kaybını da yaz. 12 bin lira. Etti mi 34bin lira. kabaca ayda 2500-3000 arası otomobilimiz olduğu için ulaşım masrafı var. Bu, tek araç için. Acaba diyorum kiralasak bu kadar maliyet olur mudyu? 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 (düzenlendi) artık sıfır araç fiyatları uçtu saçma oldu, o yüzden sıfırın tadı kaçtı 2. ele gelirsek 4-5 yaşından büyük orta sınıf dışında zaten almamki bu bile çok ama çok zor almam diyebiliriz bile o derece zor, onun dışında sadece lr2 gibi 9-10 yaşında bir araç alabilirim onuda iyice bakarak ve masrafı göze alarak, başka almam.... bu durumda en güzeli eldekini korumak, zaten araba gereksiz benim için sadece %10 ihtiyaç gerisi lüks, kısaca bu iş lr2 dışında yatar arkadaş... ne zaman düzelir durum: ülkemizde durum yoluna girerse, o da bu kafayla zor... 4 Ağustos 2019 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Maaşallah, servis açın gelelim hocam. [emoji3]Ayipsin [emoji16] 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Emre Şimşek yazdı: Acaba diyorum kiralasak bu kadar maliyet olur mudyu? Olur tabi yakıtı vermiyor adam Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Bende durum bakim ağirlikli. Eski kafa dusunuyorum. Ama bakim yapacagim diye degismesine vakit olan seyleride degisiyorum bazen. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Emre Şimşek yazdı: Acaba diyorum kiralasak bu kadar maliyet olur mudyu? Şu anki fiyatlarla hiç hesap yapmadım ama bir kaç yıl önce Polo 60.000 iken hesap yapmıştım. Yıllık kiralası 21.000TL idi. 3 yılda bir araba parası ediyordu zaten. Ama masrafları düşmedim. Kasko sigorta bakım gibi şeyleri de ekle hadi 4 yıl olsun. Bireysel kullanım için çok mantıklı değildi. Şimdi ne durumda bilmiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 kiralık araç yerli egea tarzı 3binden aşağı aylık zor sanki. yıllık 36bin sadece kirası. Buna yakıt ekle. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Münir Nurettin Taşova yazdı: Benim kasko yok, yıllık 10000TL yi geçiyor. Yaptığım yol yıllık 16000 km. Hypermiling in faydasını görüyorsunuz. Şarj dinamosunda 14.1 volt basıyor kötü bir değer değil. Akü, Mutlu Akü son seriydi. Üretim tarihi yeniydi. Biraz araştırma yaptım fabrikasyon aküler haricindeki aküler 3-4 yıl içinde bitiyormuş. Kullanıcı yorumları bu şekildeydi. 3 yıllık ömür banada çok az geldi. Senede ortalama 16500 km yol yapıyorum. Ayrıca bu sene daha da düşük çıkıcak bilanco. Çünkü Kasko ve Trafik sigostam hasarsızlık daha düştü. Bakımı kendim yaptım. Bu sene süpriz bir arıza henuz çıkmadı. 1 Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Metin Uzunoğlu yazdı: Fusion aracım sıfırdı akü 8 yıl gitti arıza vermeden değiştim, Mondeo 7. Yılında bir hafta çalıştırılmsyınca sattığım @Emrah Korkmazz değiştid. Bunlar dışında akü değişmedim. Aynen @Metin Uzunoğlu abi akü de nazarlık oldu bize. Üzerindeki akü 80 amperdi.Yetkili serviste 80 amper aküyü life card indirimiyle 670 liraya taktırdım. Usta da çok iyi dayanmış dedi. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 (düzenlendi) Ortalama 15 km de 4118 TL masraf yapmışım sattığım aracıma.vergi sigorta muayene bakım ücretleri fiyata dahil değildir. Yakıt dahil her türlü toplam masraf 10480 TL. 4 Ağustos 2019 tarihinde Ersin Özkaya tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Gedik 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Benim aracıma yaptığım yakıttan bakıma, tamirden cam suyuna, yıkama filan herşey dahil aldığımdan beri son üç yıl ve son bir yılda yaptığım masraf ektedir.Son bir yıl yakıt benzin + lpg. Yorum bağlantısı
Murat Gedik 4 Ağustos 2019 Paylaş 4 Ağustos 2019 Son bir yıl gider grafiği ve ayrıntılı kalemler.Son bir yıl bakım grafiği. 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Durup dururken çok masraf ettiğim doğrudur. En son parlatıcı, kil hamuru, yaz lastiği aldım. yağı suyu tuzu vaktinden önce değiştiriyorum. Bir evin yarısı kadar muhakkak yiyor. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Aracımı şubatta aldım, şu ana kadar bakım, kasko, sigorta,vergi hariç 10.000tl den biraz fazla harcadım. Önümde tahmini 2000 lik bir masraf daha var acil olmayan fakat yapılması şart olan. Bitti bitiyor inşallah 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Neredeyse yakıt kadar diğer giderler var.Bu arada 32 ye aldığım araca 40 bin lira harcamışim yakıtla bereber 5 buçuk senede 1 Yorum bağlantısı
Hakan Tarım 5 Ağustos 2019 Paylaş 5 Ağustos 2019 Babaya aldığım torneo kurye 2 senede 20 bine yakın değer kazandı Yorum bağlantısı
Münir Nurettin Taşova 5 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2019 Aracımı şubatta aldım, şu ana kadar bakım, kasko, sigorta,vergi hariç 10.000tl den biraz fazla harcadım. Önümde tahmini 2000 lik bir masraf daha var acil olmayan fakat yapılması şart olan. Bitti bitiyor inşallah [emoji3] Ya devam ederse. [emoji3] 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts