İçeriğe Yönlendir

Yüksek İrtifa Testi


Servet Aydın

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Mısır unuyla yapılan uzamıyor dedi bize karadenizli bi esnaf.. 

 

Az koyulunca yine uzar. Peyniri koyma zamanını tutturmalı. Ama muhlama ismi zaten mıhlamaktan geliyor. Peyniri yağda mıhlamak. Mısır unsuz muhlama daha başka keyifli. Tereyağı inanılmaz derecede bol. Mısır unlu olan da güzel. İkisi de güzel.  Acıktım şu an :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Evet biri mıhlama diğeri kuymak. 

Biri mısır unlu diğeri normal unlu. 

Biz ikisinin aynı şey olduğunu sanıyorduk. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Evet biri mıhlama diğeri kuymak. 

Biri mısır unlu diğeri normal unlu. 

Biz ikisinin aynı şey olduğunu sanıyorduk. 

 

Kuymak farklı abi. Mısır unu ile açıklanamaz. Sürmene’de çarşıya girin. Peynircilerin olduğu yer var. Bir koku var. Anlatılmaz yaşanır. Yabancısı olan tiksinir kaçar. Kokmuş aho peyniri derler. Ama biz deli gibi yiyoruz :) kuymakta o tarz peynirler oluyor ve tuz oranı yüksek. Aslında kuymak yöresel birkaç peynir ve mısır unu karışımı, muhlama tek çeşit uzayan peynir ve varsa eser miktarda mısır unu karışımı. Muhlama çok daha fazla yağlı. En doğrusu böyle sanırım. Rizeli arkadaşlar daha iyi bilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Mıhlama, muhlama deyince kızıyorlar 
Emin misin abi tersi olmasin :)
Mısır unuyla yapılan uzamıyor dedi bize karadenizli bi esnaf.. 
 
Misir unuyla yapiyom abi. Gayette uzuyor.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Metin Akbal yazdı:

Emin misin abi tersi olmasin :)Misir unuyla yapiyom abi. Gayette uzuyor.

 

Görelim bi ara :)

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yazılım yapan arkadaşım ile konuyu görüştüm. Şayet turbo basınç kontrolü sistemi elektronik ise hiçbir şekilde basınç kaybı olmaz dedi. Vakum kontrolü ile çalışan araçların yüksek yerlerde vakum kapasitesi düştüğü için turbonun basınç kumandası istenen seviyeye ulaşamıyormuş. Çözümü var. Harici vakum motoru ile sistem istenen basınca çıkarılıyor. İstersen yapabiliriz dedi. Düşünüyorum 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Yazılım yapan arkadaşım ile konuyu görüştüm. Şayet turbo basınç kontrolü sistemi elektronik ise hiçbir şekilde basınç kaybı olmaz dedi. Vakum kontrolü ile çalışan araçların yüksek yerlerde vakum kapasitesi düştüğü için turbonun basınç kumandası istenen seviyeye ulaşamıyormuş. Çözümü var. Harici vakum motoru ile sistem istenen basınca çıkarılıyor. İstersen yapabiliriz dedi. Düşünüyorum 

Sanki buna değinmek istemiştim abi. “Beyin basıncın düştüğünü anlayıp daha fazla basınç sağlamaya programlanmış mı? Ya da turbo supercharge buna yetecek kapasitede mi”

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sanki buna değinmek istemiştim abi. “Beyin basıncın düştüğünü anlayıp daha fazla basınç sağlamaya programlanmış mı? Ya da turbo supercharge buna yetecek kapasitede mi”

Beyin yapacağını yapıyor ancak mekanik olarak sorun başlıyor. Vakumu hiç hesap etmedim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:

Yazılım yapan arkadaşım ile konuyu görüştüm. Şayet turbo basınç kontrolü sistemi elektronik ise hiçbir şekilde basınç kaybı olmaz dedi. Vakum kontrolü ile çalışan araçların yüksek yerlerde vakum kapasitesi düştüğü için turbonun basınç kumandası istenen seviyeye ulaşamıyormuş. Çözümü var. Harici vakum motoru ile sistem istenen basınca çıkarılıyor. İstersen yapabiliriz dedi. Düşünüyorum 

Harici vakum motoru basit bir şey gibi gözüküyor

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Servet Aydın yazdı:

İstersen yapabiliriz dedi. Düşünüyorum 

 

 

Harici vakum motoru elektrik ile mi çalışacak?

Yoksa kompresör gibi kayıştan mı güç alacak ?

Vakum hattı nasıl olacak ? 

Fortuma T mi yapılacak ? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Minik bir pompa. 5 watt civarı kafi. İhtiyaç halinde İçeriden aktif edilebilir 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

On off düğmesinin üzerine Boost yazalım :) 

ServoBoost daha uygun :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Hasan Karabekiroglu yazdı:

On off düğmesinin üzerine Boost yazalım :) 

Pedalın dibine yapayım. Roket hesabı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Servet Aydın yazdı:

Pedalın dibine yapayım. Roket hesabı 

 

 

2:37 den itibaren :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Omajı bilmiyorum ancak obd ile bağlanıp bulunabilir. İat ısı menüsüne girilir, termik iptal edilir ve iki uca 5kohm trimpot bağlanır. Ortam ısısı ölçülür ( 25° standart ölçüdür kalibrasyon için) ve trimpot çevrilerek ortam ısısı ekranda görülür. 

Trimpot sökülür ve omajı ölçülür, kaç ohm okundu ise o omajda termik alınır da, ptc mi ntc mi onu bilmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

bazı hava akısların üstündeki ait sensörü olsa dahi görevde olmayabilir. örnek bizim arabalarda.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Okay Kaygusuz yazdı:

bazı hava akısların üstündeki ait sensörü olsa dahi görevde olmayabilir. örnek bizim arabalarda.

Nasıl, açsana hele biraz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...