Doğan Arşiray 7 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2019 ses yapan şey bagaj örütüsü olan tuhaf ince malzemeymiş. arasına birşey tıkıştırmak lazım herhalde. 1 Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: ses yapan şey bagaj örütüsü olan tuhaf ince malzemeymiş. arasına birşey tıkıştırmak lazım herhalde. Bagaj örtüsünün koltuk arkasındaki girdiği kanala ve uçlara 3m veya würth bez bant tavsiye ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Bez bant her derde devadır Wd40 gibi.. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 7 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2019 (düzenlendi) gri renk sünger yapıştırdım takoz niyetine. lastik takozu düşmüş. 7 Ağustos 2019 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 petlas ın 4 mevsim lastiği var araç üzerinde. önceki sahibi almış 1.5 sene önce. eski değiller. ama berbat bir lastik. yumuşak konforlu,ancak çin malı motorsiklet lastikleri gibi ıslakta kayıyor. hankook kış lastikleri aldım erkenden. korna nın sesi berbat. belki zamanında bozulunca eldekini takmışlardır. 2000 lerdeki renoların sesi çıkmayan kornası gibi sesi. tek bir korna var. "bip" yapıyor basınca. "dzüüüüürt" diye çalan toyota nın kornasından alıp takmayı düşünüyorum. onlarda çift ton korna mı var tekmi? bilen varmı? Dogan Arsiray yazdı: gri renk sünger yapıştırdım takoz niyetine. lastik takozu düşmüş. sünger de düştü iyimi... kauçuk takoz lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Dogan Arsiray yazdı: korna nın sesi berbat Kornan orijinal değil muhtemelen ve ikili olan kornaların teki takılmıştır. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 yada bozuk olan teki sökmüşlerdir. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Ağustos 2019 Paylaş 20 Ağustos 2019 Valla VW nin cok guzel tok bir kornasi var. Borada da vardi benim kayinbiraderin 2012 kornasi da ayni ton idi. Lakin bunlar cift korna mi hatirlamiyorum.Benim arkadas ben kaput acik arabayi kontrol ederken kornaya basti kafayi kaouta vuracaktim baya bi azarladim yav abi ne var ki dedi gel dedim bide sen dinle adam bekledigi halde iyi tirsmisti [emoji16] Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 20 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 20 Ağustos 2019 Bizim tiguan 16 jant, 7 kollu. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 21 Ağustos 2019 Paylaş 21 Ağustos 2019 fazladan duran kıslıklar satıldımı Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 21 Ağustos 2019 hayır duruyor. alabilirsiniz. işinize yarayacaksa, karşılığında bana lazım olan birşeyleri n11 den yada gittigidiyor dan alıp verebilirsiniz de. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 23 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2019 1.4 tsi 122hp CAXA motorun genel bilgi kılavuzunu buldum. https://www.picoauto.com/support/download/file.php?id=9541&sid=483c69f544d49c46e6da04db67660bd7 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 26 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2019 kışlıkları sattım birisine. acaip memnun oldu görünce lastikleri. yeni aldığım 4 lastiğin birisini ödemiş olduk. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 29 Ağustos 2019 Yazar Paylaş 29 Ağustos 2019 sağ aynanın ölü noktası çok kötü. bağlantı yolunda gelen araç kesinlikle görülemiyor. bende en dışına yuvarlak dış bükey ayna yapıştırdım. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Eylül 2019 Yazar Paylaş 4 Eylül 2019 4000 km sonra map sensörlerini ve n75 valfini yine temizledim. toplam 5 dk sürüyor. aracın alt devirdeki, aşırı sakin kullnımda belli olan, tutukluğu hemen düzeliyor. aracı ilk kullanan fark edemez bile öyle diyelim. olay hep yağ buharı yüzünden oluyor. araçta ekislen yağ da yok belirgin şekilde. demekki yağ yakıyor bu diyenlerin araçları ya çok sıkştırıldığı için yağı aşırı şekilde buharlaştırıyor yada aşırı ısınan ortama dayanamayan ucuz ve basbayağı yanlış yağ kullanıyorlar. aksi takdirde yağ katalitik konvertörü tıkardı egzostada mavi duman olurdu. forumlara göre 1000 km de yarım litre tüketeni varmış ki iki zamanalı motor gibi masmavi gezersin. yakıt ortalamam 7.1 litreye düştü bu arada. şehir içine giriyorum daha hızlı düşüremedim o nedenle. Yorum bağlantısı
Erkan Işık 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: 4000 km sonra map sensörlerini ve n75 valfini yine temizledim. toplam 5 dk sürüyor. aracın alt devirdeki, aşırı sakin kullnımda belli olan, tutukluğu hemen düzeliyor. aracı ilk kullanan fark edemez bile öyle diyelim. olay hep yağ buharı yüzünden oluyor. araçta ekislen yağ da yok belirgin şekilde. demekki yağ yakıyor bu diyenlerin araçları ya çok sıkştırıldığı için yağı aşırı şekilde buharlaştırıyor yada aşırı ısınan ortama dayanamayan ucuz ve basbayağı yanlış yağ kullanıyorlar. aksi takdirde yağ katalitik konvertörü tıkardı egzostada mavi duman olurdu. forumlara göre 1000 km de yarım litre tüketeni varmış ki iki zamanalı motor gibi masmavi gezersin. yakıt ortalamam 7.1 litreye düştü bu arada. şehir içine giriyorum daha hızlı düşüremedim o nedenle. Dogan bey ben jettaya 1.4 tsi ye 10 bınde yag ısıgı yaktırmısdım yag yakıyordu kitapcıkda yazıyor zaten 1 litre normal diyor :)) ama ara ara kapardım arabayı 170-180 bsardım :)) valfleri temızlık yapdıysan bir makıneye bagla arıza kodu bırakmıs olabılır onlarıda sil, yakıt konusunda jetta otobanda 120-140 arası 6,6 lt şehiriçi kısa mesafe 2+2 km gıbı 8,6-9 lt arası idi uzunyolda 80-110 arası 5--5,5 idi 4 Eylül 2019 tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Eylül 2019 Yazar Paylaş 4 Eylül 2019 arabayı aldığımda evin önünde durup duruken sente atladığında yeni valfler takıldı zaten. elimde VCDS var ve bir arıza kaydı oluşmuyor çünkü arıza durumu yok. 4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki? tüketim değeri illaki jetta dan fazla olur. araç daha ağır. 1660 kg. ben uzun yol değerinin 6 litrenin altında kalacağını düşünüyorum bu motor kombinasyonu ile. Yorum bağlantısı
Erkan Işık 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 Dogan Arsiray yazdı: arabayı aldığımda evin önünde durup duruken sente atladığında yeni valfler takıldı zaten. elimde VCDS var ve bir arıza kaydı oluşmuyor çünkü arıza durumu yok. 4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki? tüketim değeri illaki jetta dan fazla olur. araç daha ağır. 1660 kg. ben uzun yol değerinin 6 litrenin altında kalacağını düşünüyorum bu motor kombinasyonu ile. Bendeki fabrika yagı idi sonrakide servisin koydugu yagdı 2 bakım sonrası turbo kesıklıgı başlamısdı sonra servıse cekdım turbo da bir parcayı degıstırıp aracın motor yazılımını degıstırdıler yanı aracı kısdılar eskısı gıbı arac uzamıyınca kızıp satmısdım :(( Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 Dogan Arsiray yazdı: ... 4000 km den fazla sürede yağın eksilmemiş olması neye dalalettir? bence diğer motorların yanlış yağ kullandığına. başka ne olabilirki? ... Aracı devirli kullanmıyorsanız, yağı pek eksilmiyor. Devir yükseldikçe, turbonun dönüş hızı ve sıcaklığıyla birlikte, yağ eksiltmesi de artıyor. Yüksek yağ sıcaklığına ulaşıldığında, turbo milinden buharlaşma olması normal sayılıyor TSI motorlarda. Yağın markası da bir faktör olabilir. Ancak, şİmdiye kadar sadece üreticinin tavsiye ettiği yağı kullandığım için, bu konuda bir deneyimim olmadı. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 4 Eylül 2019 Yazar Paylaş 4 Eylül 2019 Erkan Işık yazdı: Bendeki fabrika yagı idi sonrakide servisin koydugu yagdı 2 bakım sonrası turbo kesıklıgı başlamısdı sonra servıse cekdım turbo da bir parcayı degıstırıp aracın motor yazılımını degıstırdıler yanı aracı kısdılar eskısı gıbı arac uzamıyınca kızıp satmısdım :(( turbo nasıl davranıyordu bilmiyroum ama, bendeki çift aşırı besleme olduğu için denemeler yaparken ilk aldığımda, n75 valfini sökünce turbo kesiklik yapıyordu supercharger tam kapanırken. bir de turbo kesme valfi tam da bu tip kesikliklere neden oluyormuş ki n75 den sonra ona da bakmak lazımdı. Yorum bağlantısı
Erkan Işık 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: turbo nasıl davranıyordu bilmiyroum ama, bendeki çift aşırı besleme olduğu için denemeler yaparken ilk aldığımda, n75 valfini sökünce turbo kesiklik yapıyordu supercharger tam kapanırken. bir de turbo kesme valfi tam da bu tip kesikliklere neden oluyormuş ki n75 den sonra ona da bakmak lazımdı. degişen parçalar kayıtlıydı bulunca atarım size 4 Eylül 2019 tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Işık 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 parça kodları var orada bakarsın arabayı sıkıstırınca arabanın korumaya almasıydı kendını sorun ozamanlar ama bu parça degişiminden sonra yeni yazılım şart koşdulardı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Eylül 2019 Paylaş 4 Eylül 2019 Kafam zehir oldu tsi’ı okurken. Küçük motordan güç almak için o kadar fazla parça ve yazılım kullanılmış ki, bunları optimum olarak sunmak imkansız. Planlı eskitme konusunu da eklersek, bu araçlar uzun ömür için yapılmıyor. Kullan, 100-150 bin km sür, sonra hurda ya da sandık motor. Konuştuğum insanlar ikinci elde, küçük hacimli yüksek güçte araçları tercih etmek istemiyor. Çünkü arıza riski çok çok fazla ve her yerde okuyoruz problemleri. Bu furya yani kolaya kaçma veya günlük çözüm üretme furyası sonucu aşırı besleme gündeme geldi. Küçük hacimden fazla güç. Yakın bir nebze az. Ben bu konuda kullandığım marka diye savunmadan mazda’yı tebrik ediyorum. Skyactiv g ile 2.0 atmosferik motora 165 beygir ve 210nm tork sığdırdı. Gaz tepkileri pedalı kullanışı sürücü dostu, yine fazla elektroniği olmadan uzun ömürlü motor sundu. Peşine skyactiv-x yaptı. Düşük devirde ateşlemesiz çalışan benzinli, yüksek devirde ateşlemeli çalışan bir motor üretti. Ve yine kısmi atmosferik. Sıkıştırma oranı vakumla sağlanmadığı için mecbur supercharge koydu ama küçük boyutlarda. Vw vergi düşük diye tutturdu ama aslında sorunlara gebe, kısa ömürlü araçlar yarattı. Bugün sahibinden de 200 bin km üstündeki tüm 1.4 tiguan’lar 32 adet. Ama ilandaki tüm 1.4 tiguan sayısı 1050 adet. Bir ipucu veriyor olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts