Mehmet Ozyurek 21 Haziran 2019 Paylaş 21 Haziran 2019 Silindir Kompresyon Testi; Motorun her bir silindirinde sıkıştırma zamanı sonucunda oluşan kompresyonun özel ölçüm aletiyle ölçülmesidir. Yağlı ve kuru olmak üzere iki farklı ölçüm yöntemi vardır. Her iki ölçüm farklı sonuçlar verir. Ölçüme başlanmadan önce benzin akışı kesilir. Bu, enjektörlerin elektriği kesilerek yapılabilir. Ayrıca ölçüm sırasında araca tam gaz verilmeli ve bu hareket boğaz kelebeğini tam açacağı için silindirlere tam hava dolmasını ve sağlıklı bir test yapılmasını sağlar. Önce kuru ölçüm yapılmalıdır. Buji sökülür, buji yerine uygun kompresyon ölçüm cihazı takılır ve araca tam gaz vererek marşa basılır 3-5 saniyelik marş genelde sonuç verir. Bu işlem her silindir için yapılmalı ve sonuçlar not edilmelidir. Bu işlem sonunda alınan sonuçlar subapların verimi ve sağlığı hakkında sonuç verecektir. Sağlıklı bir motorda silindirlerin her birinin kompresyon değeri diğer silindirler ile eşit veya yakın ayrıca üreticinin belirlediği değerlerde yada bu değerlere yakın olmalıdır. Devamında ikinci teste yani yağlı teste geçilir. Silindir içlerine 2-3 damla yağ damlatılır ve yukarda anlatıldığı gibi ölçüm tekrarlanır. Yağlı ölçüm sonrasında kompresyon yükselmiş ise piston veya sekmanlarda sorunlar var demektir. Sağlıklı bir motorda yağlı testte kompresyon yükselmemelidir. 10 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Haziran 2019 Paylaş 22 Haziran 2019 Bunun çok daha kolayı var risksizi amerikada kullandık. El pompası şeklinde silindir doğru noktaya getirilip pompayla basıyorsun bujiden Leak down testmiş o yaptığımız ve daha iyiymiş meğer https://www.pegasusautoracing.com/document.asp?DocID=TECH00137 Yorum bağlantısı
Recommended Posts